Ik vind net dat de meeste BMW-rijders wel hun richtingaanwijzers gebruiken. Audirijders en RR (nee, niet Rolls Royce) -bestuurders vegen daar al eens hun achterste aan. Dat ze maar doen, hoor, ik heb daar geen zeer van, maar ik wou toch even duiden wat ik vooral zie op de weg.
Die leasePriusjes die je voorbij zoeven, waar mag dat wel zijn? Ik vind net dat die meestal als slakken rondkarren op de snelweg.
Alle zotheid op een stokje: het blijft een dwaze uitspraak van die rechter. Waarom? Wel: "het is weer een BMW"... slaat echt nergens op. Om te beginnen legt een BMW niet die overtreding af, maar de chauffeur. Overigens is het net alsof een Amerikaanse rechter bij de zaak over een school shooting, vaststelt dat het weer om een tweeloop ging. Een tweeloop is een courant jachtwapen, terwijl een BMW dan weer ongeacht zijn serie of bouwjaar in de regel - uitzonderingen daargelaten - een snedig weggedrag aanbiedt. Tuurlijk zul je niet zo gauw pakweg een peugeotberijder daar op kunnen pakken. Stap eens in zo een fransoos, zelfs een DS, die wagens bieden niet datzelfde rijplezier op sportief vlak. Het voelt gewoon niet goed, je hoort massa's windgeruis, je voelt dat de wagen licht en onzeker op de weg ligt, dat stuurgevoel is vaag...
Stop diezelfde chauffeur in een BMW en die zal ook geneigd zijn om er uit te halen wat er in zit.
Maw: het getuigt vooral van kortzichtigheid van die rechter en een gebrek aan logisch nadenken. En voor het geval er op hun tenen getrapt zijn omdat ze misschien zelf rechter zijn of er mee getrouwd zelfs of whatever: ik ben er ferm gerust in. Deze week stond nog in de krant dat een rechter het wel erg bont maakte op de weg en zij moeten dan oordelen over mensen hun schuld? Serieus?
Je kunt nog beter iemand een pak rammel verkopen dan te snel te rijden, want je wordt lichter bestraft.