Auteur Topic:  Heb je je rijbewijs al eens kwijtgespeeld... en hoe?  (gelezen 32720 keer)

Offline Tmass

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Heb je je rijbewijs al eens kwijtgespeeld... en hoe?
« Reactie #210 Gepost op: 25 maart 2019, 23:11:48 »
https://www.nieuwsblad.be/cnt/8s30hhs3
Binnen 5 weken exact 10 jaar geleden, mijn fifteen minutes of fame...
Van worst case scenario gesproken  :thumbdwn:

Offline Bananenman

• Moderator
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #211 Gepost op: 26 maart 2019, 09:00:20 »
https://www.nieuwsblad.be/cnt/8s30hhs3
Binnen 5 weken exact 10 jaar geleden, mijn fifteen minutes of fame...
Van worst case scenario gesproken  :thumbdwn:
:toofunny:

Gumball 3000 volgen... Schitterend :D Is het je dan gelukt?  >:D
Ik ben autoloos

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #212 Gepost op: 26 maart 2019, 09:29:41 »
Ik lees ook de wagen verbeurd verklaard? :-\

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #213 Gepost op: 26 maart 2019, 13:27:38 »
Nooit begrepen dat ze dat kunnen/mogen doen.
Dat moet echt verschrikkelijk zijn.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #214 Gepost op: 26 maart 2019, 13:30:01 »
Dat zijn de spelregels waar ge op intekent als ge in het verkeer gaat. Kan inderdaad schrijnend zijn maar ge hebt daar wel een keuze natuurlijk.
De prijs van de benzine, die leggen ze op, daar kunt ge niks aan doen :(
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline frederic318is

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
« Reactie #215 Gepost op: 26 maart 2019, 15:19:36 »
Dat zijn de spelregels waar ge op intekent als ge in het verkeer gaat. Kan inderdaad schrijnend zijn maar ge hebt daar wel een keuze natuurlijk.
De prijs van de benzine, die leggen ze op, daar kunt ge niks aan doen :(
Je hebt de keuze toch ook om al dan niet te rijden. als je niet rijdt heb je geen benzine nodig..

Je weet inderdaad waarop je 'intekent' als je je in het verkeer begeeft. Maar dat gaat niet uit de weg dat het soms regelrecht overdreven is.
Alles wordt zodanig gereguleerd en gedaan, dan soms nog gaan bekeuren naar volgens het petje die dag staat.
Hierboven mooi voorbeeld met de 'geschatte snelheid'. Als dit echt zo gebeurd is dan is dat toch een regelrechte schande dat die agenten en de rechter dan nog tot die conclusie komen.. lekker wetenschappelijk? Uhu

Natuurlijk tegen de 200 rijden en verbaasd opkijken dat je geverbaliseerd wordt, nja, dat is dan weer niet raar. Maar de boetes die er tegenover staan zijn van de pot gerukt.

Alcohol in het verkeer kan ook niet vind ik, dit zullen veel mensen tegenstrijdig vinden en dat is het ook ergens wel.. maar iemand die twee keer gepakt wordt van een pint of twee teveel gedronken te hebben. Die anders nog niets tegengekomen of erg mispeuterd heeft, torenhoge boete opleggen EN rijbewijs kwijt voor bepaalde tijd EN rijbewijs opnieuw afleggen EN psychologische testen enz moeten doen... Met wat pech verliest zo iemand dan nog z'n werk en wat heb je dan bereikt als maatschappij?

Heel het debacle van snelheidsaanpassingen in Vlaanderen is er ook zo eentje.. op sommige banen is 70 km/h gewoon gevaarlijk omdat iedereen zit rond te gapen, alles gezien buiten het verkeer.
Er zijn ook een paar plaatsen die ik ken waar je vroeger 90 mocht, die nu mee veranderd is naar 50. 90 was daar inderdaad misschien niet nodig (bij mijn weten wel geen ongevallen gebeurd) maar om er direct 50 van te maken.. Één ding is zeker, ze staan er graag om te flitsen, en het ding brengt z'n geld wel op. Zo'n zaken tonen voor mij aan dat er veel onder het mom 'verkeersveiligheid' gestopt wordt maar dat er ook wel wat zaken dienen om het geld uit de zakken te jagen..

Groeten,
Frédéric

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #216 Gepost op: 26 maart 2019, 15:33:31 »
Mijn vrouw rijdt elektrisch :) .
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #217 Gepost op: 26 maart 2019, 16:15:25 »
... Zo'n zaken tonen voor mij aan dat er veel onder het mom 'verkeersveiligheid' gestopt wordt maar dat er ook wel wat zaken dienen om het geld uit de zakken te jagen..

Groeten,
Frédéric

Hear hear!  :bow:
F21  - 2016 - 118d - Estoril Blau - SOLD
F87  - 2017 - M2 - Long Beach Blau - SOLD
F21  - 2018 - 120i - Saphirschwarz - DAILY
RJ15 - 2013 - Yamaha R6 - Gunmetal Grey - FUN

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #218 Gepost op: 27 maart 2019, 02:07:03 »
:toofunny:

Gumball 3000 volgen... Schitterend :D Is het je dan gelukt?  >:D
Da was mijn grootste fout, zeggen tegen da zwaantje da mij van de baan plukte dat ik daar gewoon was om de gumball te volgen, en met volgen bedoelde ik dus echt niet achterna rijden maar gewoon kijken van de zijlijn.  :censor: Eerlijk gezegd was ik wat flabbergasted, want ik wist dat het een riskante dag op de baan was en had me de hele dag schoon aan de snelheid gehouden tot ik gecoupeerd geweest ben en effe doorgeduwd heb tot ik terug bij de groep was omdat ik niet wist welke afrit mijn maten gingen nemen. En juist daar stonden ze. Pech. En dom natuurlijk.

Ik lees ook de wagen verbeurd verklaard? :-\
In beroep getrokken (vanzelfsprekend) en wagen mogen houden, wel rijbewijs 6 maand kwijt geweest, de boete bleef hetzelfde en normaal moest ik ook mijn rijbewijs opnieuw halen maar dat is ook weggevallen. Doch 6 maand bleef een absurde straf voor mijn allereerste overtreding maar mijn domme verklaring in acht nemend... tjah  :-X

Geloof mij dat de wereld vanonder uw voeten zakt... Toen da zwaantje mij van de baan haalde met de mededeling dat ik geflitst was aan 219 trouwens ook al hoor.

Offline Nebo

• Pole Position
  • Be Happy !!
    • BMW F30 - Alpinweiss - KW V1 - Wrapped
« Reactie #219 Gepost op: 28 maart 2019, 08:15:37 »
Voorbije vrijdag vies geluk gehad ..

Ik kwam om 1u 's nachts terug van een quiz en reed op de Kempische steenweg (baan hasselt - eindhoven), niemand op de baan en beetje gas aan het geven ..
Op deze baan moet ik op een gegeven moment naar rechts en dan 100m verder naar links en dan ben ik in mijn straat (Zonhoven) .. ik draai dus mijn straat in en in ene keer 2 blauw lampen achter me, de anonieme  ::) .. ik dacht Fok it, ik rij gewoon 100m verder tot aan mijn thuis en zie daar wel wat ze te zeggen hebben, halverwege mijn straat die mannen de sirene al opgezet omdat ze mss dachten dat ik niet ging stoppen  :D ..

Ik rij mijn inrit op, stap uit en die kerel vliegt al naar me toe en roept dat ik moet blijven zitten waarop ik zeg dat ik hier woon .. eerste vraag die hij aan mij stelt is of dat de wagen op mijn naam staat .. ik zeg ja zeker en ik pak de papieren, terwijl geeft hij dit ook door aan de dispatch wat ik raar vond, dacht hij dan dat ik de wagen gepikt had ofzo haha ..

soit vervolgens papieren enzo gecontroleerd en dus de vraag "Mijnheer weet u waarom we u laten stoppen?" en ik zeg daarop "ja mss een beetje te snel gereden" waarop hij weer "Ja mijnheer, u reed 160km/u waar u 70 mocht dus als ik wil dan bent u nu direct 2 weken u rijbewijs kwijt en dan gaat u moeten voorkomen, hebt u hier een verklaring voor" en toen sloeg ik dus het geweldige verhaal uit mijn kas

"ja mijnheer, ik was eigenlijk rustig aan het rijden maar toen ik voor het rode licht stond van de Corda Campus kreeg ik een smske van de vrouw dat de kleine zich slecht voelde en elk moment kon gaan overgeven in bed en heb ik mij dus gehaast.." ondertussen doet mijn vrouw de deur open en staat ze daar in hare badjas en roep ik drek naar haar "ziet ge schat, door u bericht dat de kleine ging overgeven ben ik harder gaan rijden en kijk wat ik nu aan de hand heb"  gelukkig antwoordde ze daarop "ja sorry maar het hele bed hangt al vol kots" 

De ene flik kijkt naar de andere en zegt "en zeg het eens, wat doen we hiermee?" waarop die zegt "Mijnheer, we gaan u hier ne grote cadeau geven en laten die overdreven snelheid vallen maar we gaan u wel een boete geven voor sportief rijgedrag" ik zeg "dank u wel mannen" en ze stappen in en zijn weg ..

Niet moeten blazen en ook geen controle van mijne auto met luft en veel te luide uitlaat  :wiggleyes: ..

Dus ge ziet, die mannen zijn niet altijd zo slecht  ;) ..

De dag erna ff gestuurd naar ne kameraad die bij de flikken werkt, ik ga een boete krijgen van 116€, gewoon betalen and that's it ..

Conclusie .. VIES GELUK GEHAD !!!  :bow:
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2019, 13:27:16 door Nebo »
BMW E90 318d - Sold
MERCEDES A250 - Sold
BMW F30 318d - Current
BMW F15 X5 sDrive25d - Current

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #220 Gepost op: 28 maart 2019, 08:43:37 »
Opletten want misschien lezen ze je verhaal hier wel mee ;D

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #221 Gepost op: 28 maart 2019, 09:05:28 »
Dus teveel gedronken en 90 per uur te hard. Daar heb ik een heel sterke mening over die ik hier niet ga verkondigen.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #222 Gepost op: 28 maart 2019, 09:29:36 »
Dus teveel gedronken en 90 per uur te hard. Daar heb ik een heel sterke mening over die ik hier niet ga verkondigen.

+1

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Tomassi

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #223 Gepost op: 28 maart 2019, 09:45:10 »
Dit weekend ook orijs. 15dagen direct afgeven en de rest moet nog volgen. Was met driften.
E36 M3 3.0
M135i

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
« Reactie #224 Gepost op: 28 maart 2019, 09:52:26 »

+++++  :bow:
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 
E90 325D 2011 STAGE 2 328PK/700NM -CURRENT-
F30 330e Hybrid 2017 -CURRENT-

Offline Nebo

• Pole Position
  • Be Happy !!
« Reactie #225 Gepost op: 28 maart 2019, 10:04:35 »

tis te zeggen dat ik 5 pinten gedronken heb over een tijdspanne van 6u dus ik weet niet wat dat geeft als ge moet blazen ..

en 160 op een lege baan waar ge op 2km rijden geen enkele andere auto tegenkomt .. ja daar heb ik ook mijn mening over ...
BMW E90 318d - Sold
MERCEDES A250 - Sold
BMW F30 318d - Current

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #226 Gepost op: 28 maart 2019, 10:35:12 »
tis te zeggen dat ik 5 pinten gedronken heb over een tijdspanne van 6u dus ik weet niet wat dat geeft als ge moet blazen ..

en 160 op een lege baan waar ge op 2km rijden geen enkele andere auto tegenkomt .. ja daar heb ik ook mijn mening over ...

Ge kunt na 2,1km natuurlijk iemand tegenkomen die echt met zijn ziek kind onderweg naar spoed is.
Mijn probleem natuurlijk niet maar die flikken zouden op staande voet moeten ontslagen worden.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Nebo

• Pole Position
  • Be Happy !!
« Reactie #227 Gepost op: 28 maart 2019, 10:49:49 »
Ge kunt na 2,1km natuurlijk iemand tegenkomen die echt met zijn ziek kind onderweg naar spoed is.
Mijn probleem natuurlijk niet maar die flikken zouden op staande voet moeten ontslagen worden.

Ik heb geen 2km lang 160 gereden hé .. das was mijne piek, ondertussen nog een verkeerslicht tegengekomen waar flitspalen staan en ik terug moest afremmen naar 70 ..
het is trouwens ook een 2-baansvak dus geen smal wegske ofzo ..

soit er is een plaats en tijd om hard te rijden en mijn mening is dat ge zelf moet inzien wanneer dat wel of niet kan ..
BMW E90 318d - Sold
MERCEDES A250 - Sold
BMW F30 318d - Current

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #228 Gepost op: 24 april 2019, 09:54:01 »

Ikzelf drink nooit als ik nog moet rijden, want alcohol heeft altijd een impact: simpelweg het feit dat je je net dat tikje losser voelt, toont al aan dat je concentratie verminderd is. Nu, dit gezegd zijnde, je hebt mensen die dagelijks flink wat achterover slaan en waar niets aan te zien valt, dus het is allemaal relatief. Het voornaamste is dat er geen ongevallen gebeuren en dat kan ook al zonder alcohol...

Wat de politie betreft: je zou eens moeten weten wat die mannen allemaal uitsteken. Op snelwegen ben ik ook al ingehaald door combi's van de lokale politie van een andere zone (kan dus onmogelijk prioritair verkeer geweest zijn) aan een 140-150. Ik zag deze week nog een combi door het al paar seconden op oranje staand licht rijden. Nu zou je nog kunnen denken: ze hadden misschien dringende oproep... Hoewel ze het volgende kruispunt wel braaf aan het rood licht stonden te wachten, waar dat ze wegens het gebrek aan verkeer van de zijstraten voorzichtig zouden kunnen doorgereden zijn als ze ergens snel moesten zijn.

Iuvenalis schreef het al in zijn Satires: Quis custodiet ipsos custodes? of vrij vertaald: wie houdt de flikken in het oog?

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #229 Gepost op: 24 april 2019, 15:27:09 »
Ikzelf drink nooit als ik nog moet rijden, want alcohol heeft altijd een impact: simpelweg het feit dat je je net dat tikje losser voelt, toont al aan dat je concentratie verminderd is. Nu, dit gezegd zijnde, je hebt mensen die dagelijks flink wat achterover slaan en waar niets aan te zien valt, dus het is allemaal relatief. Het voornaamste is dat er geen ongevallen gebeuren en dat kan ook al zonder alcohol...

Wat de politie betreft: je zou eens moeten weten wat die mannen allemaal uitsteken. Op snelwegen ben ik ook al ingehaald door combi's van de lokale politie van een andere zone (kan dus onmogelijk prioritair verkeer geweest zijn) aan een 140-150. Ik zag deze week nog een combi door het al paar seconden op oranje staand licht rijden. Nu zou je nog kunnen denken: ze hadden misschien dringende oproep... Hoewel ze het volgende kruispunt wel braaf aan het rood licht stonden te wachten, waar dat ze wegens het gebrek aan verkeer van de zijstraten voorzichtig zouden kunnen doorgereden zijn als ze ergens snel moesten zijn.

Iuvenalis schreef het al in zijn Satires: Quis custodiet ipsos custodes? of vrij vertaald: wie houdt de flikken in het oog?
Comité P he :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #230 Gepost op: 25 april 2019, 08:36:38 »
Comité P he :)

Ja, maar dat is ook maar een illusie, dat is er gewoon om de bevolking te sussen, voor als het eens zwaar misloopt.

Comité P wordt ook maar aangestuurd door het parlement: je weet wel, die crèche voor mensen die niet willen werken, maar toch flink cashen en zich, door een of ander wonderlijk toeval, een functie weten te regelen voor na hun politieke carrière bij een subsidieslurper die ze zelf wisten te creeëren dan wel te steunen als ze in de pluchen stoeltjes op de iPad zaten te swipen. 😉

Er wordt nog veel in de doofpot gestopt. 1 triest voorbeeld: alloo en de wegpolitie waarbij een van de agenten die in beeld kwam, wellicht door zijn ondertussen bekende kop aangewezen werd als iemand die mensen die hij staande hield geld aftroggelde. Hopelijk is de krant fout, maar hij werd dus niet ontslagen... Hij had immers financiële problemen en had ondertussen alles terug betaald... Ja, als dat al niet meer mag zeg: als agent gewoon even de burger afpersen voor persoonlijke verrijking.

Ik denk dat bodycams en camera’s in de politie voertuigen i.p.v. flitsers langs de weg geen overbodige luxe zijn. 🙂

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #231 Gepost op: 25 april 2019, 13:23:28 »
+1
+++++  :bow:

Pas op voor de moraalridder.  ::)

Leuk verhaal  :thumbsup:

Offline Andy

• Grand Prix Winner
« Reactie #232 Gepost op: 6 juni 2019, 08:58:54 »
Gisteren ook het verdict te horen gekregen na 15 maanden wachten.

207km/u geflits op autosnelweg.
Traject lummen - halen.

45 dagen rijverbod.
En 1300€ boeten.

Vanaf nu rij ik mooi in het rijtje mee.
Rijden er chauffeurs achter mij wat haast hebben of toch willen door rijden.
Zal ook geen km/u  harder hierdoor gaan rijden.

Zal enkel nog maar op trackdays mijn plezier gaan halen, en als ik Duitsland doorkruis.

Conclusie : lesje geleerd, en het gaat/is onmogelijk geworden om door te rijden in België.
Zelfs op de rustige momenten.
1999 E46 316i stahlblau -> geprakt - 2002 E46 320ci topasblauw -> verkocht - 2006 E87 116i M-pakket titansilber -> verkocht - 2008 E91 335i M-pakket alpinweiss -> daily/fun - 1990 E30 (325i) lagunagroen -> verkocht - 1978 E21 316 pastellblau -> verkocht - 1993 E36 325i sedan -> 100% track

Offline midas

• World Champion
« Reactie #233 Gepost op: 6 juni 2019, 14:18:52 »
Gisteren ook het verdict te horen gekregen na 15 maanden wachten.

207km/u geflits op autosnelweg.
Traject lummen - halen.

45 dagen rijverbod.
En 1300€ boeten.

Vanaf nu rij ik mooi in het rijtje mee.
Rijden er chauffeurs achter mij wat haast hebben of toch willen door rijden.
Zal ook geen km/u  harder hierdoor gaan rijden.

Zal enkel nog maar op trackdays mijn plezier gaan halen, en als ik Duitsland doorkruis.

Conclusie : lesje geleerd, en het gaat/is onmogelijk geworden om door te rijden in België.
Zelfs op de rustige momenten.
Zonde van die toch wel zware straf!
Had je dan niets gezien,meestal staan ze in de middenberm of aan de op/afrit?
Het sakhir monster in actie

Offline Andy

• Grand Prix Winner
« Reactie #234 Gepost op: 6 juni 2019, 15:00:40 »
Zonde van die toch wel zware straf!
Had je dan niets gezien,meestal staan ze in de middenberm of aan de op/afrit?

Idd, ben geleerd.

Niets te zien, rij dat traject al meer dan 10 jaar.
Meestal staan ze op vaste plekken gelijk je aanhaalt.
Achteraf extra opgelet, en nu zetten ze de flitsbak achter een kilometerpaaltje op de vangrail.
Auto zelf beneden in een veldwegje naast de autoweg.
Zie je niets van, tenzij je achteraf extra oplet en je orienteerd op de vermelde kmpaal op het pv.
« Laatst bewerkt op: 6 juni 2019, 15:03:33 door Andy »
1999 E46 316i stahlblau -> geprakt - 2002 E46 320ci topasblauw -> verkocht - 2006 E87 116i M-pakket titansilber -> verkocht - 2008 E91 335i M-pakket alpinweiss -> daily/fun - 1990 E30 (325i) lagunagroen -> verkocht - 1978 E21 316 pastellblau -> verkocht - 1993 E36 325i sedan -> 100% track

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #235 Gepost op: 12 juni 2019, 10:42:48 »
Klopt, ze hebben nu een nieuwe detector, de NK7.

Werkt met xenon of infraroodflash (onzichtbaar).

Kan van 0,5 m tot 20 m (!) van de rijweg opgesteld worden. 20 meter, dat kan je dus niet meer zien.

Vaak zetten ze ze net voor zo een elektriciteitskastje, of ze gooien er een grasgroen camouflagedeken over.

Sommige exemplaren worden vermomd als vuilbak.

Ik heb er ook al aangehangen, drie keer in dezelfde week op dezelfde plaats waar ze nooit eerder stonden. Toen ik het doorhad - vooral toen de pv's binnensijpelden met melding van de plaats - , ben ik paar keer op het wegje naast de snelweg gaan kijken, waar ze kennelijk hun nieuwe plekje hadden. Die anonieme auto stond serieus ver van die flitser, de erin zittende flik stond al wat geïrriteerd te kijken en die had precies goesting om uit zijn auto te komen, dus ik heb geen foto kunnen nemen, maar die radar stond dus naast zo een elektriciteitskastje in het hoge gras (mijn frank viel waarom de rest van de snelweg wel gemaaid was en daar niet) en dat kun je gewoon niet zien.

Nu ja, wat maakt het nog uit, binnenkort staat elke snelweg vol trajectcontroles. Het voordeel is: je rijdt even aan 70 of zet je een minuutje of drie op de pechstrook (op zo een brede inham, is iets veiliger) en dan roep je de cilinders even tot de orde... Ik kan iemand die dat wel eens doet, en die zal er niet voor liegen, want ik zie hem wel eens in de spiegel, de gluiperd.

Offline forre

• Qualifying
« Reactie #236 Gepost op: 13 juni 2019, 08:30:21 »
Idd, ben geleerd.

Niets te zien, rij dat traject al meer dan 10 jaar.
Meestal staan ze op vaste plekken gelijk je aanhaalt.
Achteraf extra opgelet, en nu zetten ze de flitsbak achter een kilometerpaaltje op de vangrail.
Auto zelf beneden in een veldwegje naast de autoweg.
Zie je niets van, tenzij je achteraf extra oplet en je orienteerd op de vermelde kmpaal op het pv.
Zware boete vind ik .
Ikzelf rij dat traject ook wekelijks , en idd is nog een stuk waar je kunt doorvegen , zeker het stuk van Halen tot Bekkevoort is het de pedaal tot beneden .
Denk oppassen vanaf nu ... :-[
Hopelijk zijn de 45 dagen voor jou snel voorbij ...

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #237 Gepost op: 14 juni 2019, 09:43:11 »
Zware boete vind ik .
Ikzelf rij dat traject ook wekelijks , en idd is nog een stuk waar je kunt doorvegen , zeker het stuk van Halen tot Bekkevoort is het de pedaal tot beneden .
Denk oppassen vanaf nu ... :-[
Hopelijk zijn de 45 dagen voor jou snel voorbij ...

Een rijverbod is een onnozele straf. De ene mens kan het, is een gunst, laten samenvallen met zijn verlof of met een eventuele ingreep met bijhorende revalidatie bvb, terwijl de ander echt gekortwiekt wordt.

Heel vaak gaan mensen dan toch achter het stuur kruipen met alle gevolgen vandien als het ooit misgaat. Ik zei het al vaker: iemand die een ander een gebroken neus slaat komt ervan af met een boete die mss nog min of meer gelijk loopt met de boete opgelegd door de rechtbank voor een snelheidsinbreuk. Voor de rest volgt er voor het slaand crapuultje een taakstraf van 80u ofzo, dus na tien dagen ben je ervan af. Iemand die te snel rijdt en geen ongevallen veroorzaakte, krijgt een rijverbod van 45 dagen... Wat is de logica...

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #238 Gepost op: 14 juni 2019, 16:46:06 »
De logica is dat die met de snelheid veel ergere dingen had kunnen veroorzaken. Men kijkt naar de intensiteit van de overtreding.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #239 Gepost op: 14 juni 2019, 17:21:44 »
De logica is dat die met de snelheid veel ergere dingen had kunnen veroorzaken. Men kijkt naar de intensiteit van de overtreding.

Maar er is niets gebeurd... waarom dan 45 dagen.,,

En als je iemands neus breekt kon die mens ook in coma belanden of sterven. En kom op: iemands neus breken is wat erger dan een blauwe plek. En die kans op extra letsel of  coma  is veel waarschijnlijker. Met tien dagen taakstraf spreken we er niet meer over... serieus?