Auteur Topic:  Heb je je rijbewijs al eens kwijtgespeeld... en hoe?  (gelezen 38110 keer)

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: Heb je je rijbewijs al eens kwijtgespeeld... en hoe?
« Reactie #180 Gepost op: 10 maart 2018, 12:33:31 »
Als ik je verhaal lees, zou ik denken dat je advocaat alles wel ongeldig kan laten verklaren.
Nog nooit gehoord dat ze GPS snelheid als 'echte' snelheid mogen aannemen. Die dingen hebben ook hun foutenmarges,
tenzij de politie met speciaal apparatuur werkt (maar gingen wij daar dan intussen al niet van gehoord hebben?).
Work hard, play hard

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #181 Gepost op: 10 maart 2018, 13:54:17 »
Normaal kunnen ze dat door schorsen/verlengen binnen het jaar maar als er geen drank/rijverbod/... in't spel is normaal niet.

Ze kunnen altijd schorsen of verlengen tot Max het dubbele van de termijn (= 2 jaar).

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #182 Gepost op: 13 maart 2018, 18:03:31 »
Als ik je verhaal lees, zou ik denken dat je advocaat alles wel ongeldig kan laten verklaren.
Nog nooit gehoord dat ze GPS snelheid als 'echte' snelheid mogen aannemen. Die dingen hebben ook hun foutenmarges,
tenzij de politie met speciaal apparatuur werkt (maar gingen wij daar dan intussen al niet van gehoord hebben?).

Die vermelding van snelheid stond ook niet in de inbreuk, enkel in de vaststelling. Dus ik gok ook dat de advocaat ergens gaat pleiten voor onvoldoende bewijsmateriaal.
F21  - 2016 - 118d - Estoril Blau - SOLD
F87  - 2017 - M2 - Long Beach Blau - SOLD
F21  - 2018 - 120i - Saphirschwarz - DAILY
RJ15 - 2013 - Yamaha R6 - Gunmetal Grey - FUN

Offline Dragon

• World Champion
    • Frituur 't draakje
« Reactie #183 Gepost op: 14 maart 2018, 01:09:37 »
Juist rijverbod uitgesproken 10 dagen ipv 15 dagen eerst en 500 euro boete ipv 900.
Via rechtbijstand terug Gaddisseur ingeschakelt die het toch wat heeft kunnen dimmen.

123km/h waar 70 km/h was toeglaten
Bmw E34 M5 1989 "verkocht - Bmw E34 M5 1991 "verkocht" - Bmw E60 M5" Verkocht" - Bmw E36M3 "verkocht" - Bmw 1m Coupé "verkocht"
Bmw F21 118d 190pk 438Nm "Nestor"verkocht
 Bmw E91 335i Touring "Olaf" 361pk  541Nm "verkocht" - Bmw E39 525d touring "Rudolph" sold
  Renault Kangoo 19d !!!!!!!!!!
2012 Bmw 525 xd touring
https://www.facebook.com/tdraakje/

Offline Danny268

• Nieuw
  • *
« Reactie #184 Gepost op: 26 december 2018, 11:41:12 »
1 x 1 maand rijverbod owv brommer .. dus vanaf dat ik mijn vast auto rijbewijs had , mocht ik die onmiddelijk terug inleveren voor een maand

en 1 x 14 dagen voor inhalen op een doorlopende streep in een  S - bocht ( die mijn inziens wél overzichtelijk was .. )

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #185 Gepost op: 28 december 2018, 02:18:45 »
en 1 x 14 dagen voor inhalen op een doorlopende streep in een  S - bocht

Is dat voor de rechtbank?  :o
Work hard, play hard

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #186 Gepost op: 29 december 2018, 16:02:11 »

Inhalen over doorlopende streep in bocht is sowieso rechtbank. Mocht je per ongeluk toch onmiddellijke inning of een minnelijke schikking krijgen, betaal die dan, want daar lachen ze niet mee op de rechtbank. Zogezegd kun je dan immers op een tegenligger vlammen, zelfs al is de bocht overzichtelijk. In een blinde bocht is het uiteraard kamikaze en is een straf wel terecht.

Aan 90 per uur plots op het linkervak van de snelweg rijden waardoor de sneller rijdenden op dat zelfde vak zodanig mogen afremmen dat hun huig hun voorste tanden kust, is daarentegen helemaal niet gevaarlijk en wordt licht bestraft in theorie en in de praktijk zo goed als niet. Met dank aan wereldvreemde bakfietsers van het agentschap wegen en verkeer(d) en Brilsmurf.

Offline MaestroMaes

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #187 Gepost op: 29 december 2018, 16:34:31 »
30 dagen rijverbod. En een goeie 1100 euro boete enkele jaren geleden.

Klein akkefietje met andere weggebruiker. ☺️

Enorm dom.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #188 Gepost op: 29 december 2018, 19:04:31 »
30 dagen rijverbod. En een goeie 1100 euro boete enkele jaren geleden.

Klein akkefietje met andere weggebruiker. ☺️

Enorm dom.

Heb je die andere weggebruiker een (welverdiende) pedagogische tik gegeven?

Offline MaestroMaes

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #189 Gepost op: 29 december 2018, 20:35:06 »
Heb je die andere weggebruiker een (welverdiende) pedagogische tik gegeven?

Ja jammer genoeg wel. Niet trots op.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #190 Gepost op: 30 december 2018, 00:25:36 »
Ja jammer genoeg wel. Niet trots op.

Ahja, aan de ene kant zou je kunnen stellen dat je een driftkikker bent en aan de andere kant... soms worden zo een dingen wel eens uitgelokt ook. Je hebt van die mensen die een fout maken, maar in plaats van zich kort te excuseren, zich nog kwaad maken ook. Dan kan ik me voorstellen dat als je daar tegenover staat en als de gemoederen in het kielzog daarvan te verhit raken je al eens je cool verliest tav zo een onnozelaar.

Ikzelf maak mij er vanaf met een paar vloekwoorden als er iemand echt bewust iets zeer gevaarlijk doet tav mij. Als die mens dan in plaats zich te excuseren zelfs gewoon het typische middelvingertje opsteekt wat ik al helemaal niet begrijp als je zelf overduidelijk in fout was, dan word ik ook wel een beetje boos. Ik stap dan bvb nooit uit, want dat op zich is al een daad van verkeersagressie. Ik wacht tot we ergens aan een kruispunt arriveren en als de andere naast me staat, blijf ik mooi zitten en open het raampje voor wat frisse lucht. Heel vaak doet de ander dan ook zijn of haar raampje open omdat die dan denkt dat ik iets wil zeggen en dan vraag ik best vriendelijk of alles wel ok is. Om te vervolgen met even rustige en vriendelijke stem: "Ah, maar ik zie nu dat je geweldige zakken onder je ogen hebt/je drie onderkinnen door het gewicht het vel van boven je ogen naar beneden trekken, geen wonder dat je niet ziet wat er rondom je gebeurt. Nogmaals mijn excuses, hoor, ik zal beter opletten als ik nog eens een trol zie die zijn rijbewijs behaald heeft."

Het is niet strafbaar om iemand te wijzen op zijn wallen of andere tekortkomingen. En hoewel misschien kleingeestig en gemeen, zal het veel langer blijven hangen als mensen in hun persoon geraakt worden met woorden dan dat iemand ze eens een mepje geeft. Overigens doe ik dat nooit zomaar, enkel maar wanneer zo een chauffeur zwaar in de fout gaat met directe gevolgen tav mij en dan nog het lef heeft om na te trappen. Ik weet ook wel dat sommige mensen uit schaamte geen sorry durven zeggen noch durven opkijken, die moet je dan niet nog meer affronteren. Voor mij werkt het in ieder geval wel. De boosheid is uit mijn lijf, er zijn geen slachtoffers gevallen, geen wetten overtreden en misschien is er dankzij mij ergens een plastisch chirurg die een klantje erbij heeft voor wat verbouwingswerkzaamheden.

En o ja, ik maak ook wel fouten in het verkeer, maar iets wat ik meteen doe na zo een misstap is duidelijk articulerend het woordje sorry uitspreken als de chauffeur van opzij zichtbaar is, dan wel mijn hand opsteken in de achteruitkijkspiegel als erkenning dat ik fout ben het me spijt.

Ik vergelijk het altijd met de supermarkt waarbij iedereen met zijn karretje rondrijdt. Daar heeft men plots wel iets betere manieren omdat men niet langer beschut is door een cocon van staal (of alu) zoals in de auto. Daar ga je toch ook niet iemand vlak voor de kassa de pas afsnijden om eerder te zijn, of als je in de rayons met je kar tegen andermans kar hapert, zeg je toch ook gewoon "sorry" in plaats van je middenvinger onder de neus te duwen? Maar in het verkeer voelt men zich stoer en doet men domme en vooral uitdagende dingen. Ik snap dus, zonder dat ik het goedkeur, best dat het er nu en dan eens tot een handgemeen komt.

Offline Boup

• Warming Up
  • *
« Reactie #191 Gepost op: 31 december 2018, 17:31:42 »
Ben er nu 54 en nog nooit rijbewijs moeten inleveren  :thumbsup:
Moet wel zeggen in mijne jongen tijd,wel paar x geluk gehad.

1x een ongeluk gehad (32 j geleden ) en teveel gedronken maar was in het dorp en heb toen ni moeten blazen.

En nu zet ik altijd mijn begrenzer in de zone 50 zet ik hem op 55
En op de autostrade zet ik hem op 128.
Ik weet tis ni plezant maar tegenwoordig mag je niks mispeuteren of ge moogt betalen. >:(

Enige keer dat ik me eens laat gaan is als ik ga skieen naar Oostenrijk dan durf ik wel eens 195 doen op de stukken in Duitsland  ;D

Mvg

Offline flash

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #192 Gepost op: 31 december 2018, 21:24:01 »

1x een ongeluk gehad (32 j geleden ) en teveel gedronken maar was in het dorp en heb toen ni moeten blazen.

Ik weet tis ni plezant maar tegenwoordig mag je niks mispeuteren of ge moogt betalen. >:(

Enige keer dat ik me eens laat gaan is als ik ga skieen naar Oostenrijk dan durf ik wel eens 195 doen op de stukken in Duitsland  ;D

Mvg

195, dan wil je toch die 2 zien? :)
Dat kan in België ook nog hoor, a place and a time for everything en van die dingen
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline MaestroMaes

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #193 Gepost op: 31 december 2018, 21:36:18 »
Ahja, aan de ene kant zou je kunnen stellen dat je een driftkikker bent en aan de andere kant... soms worden zo een dingen wel eens uitgelokt ook. Je hebt van die mensen die een fout maken, maar in plaats van zich kort te excuseren, zich nog kwaad maken ook. Dan kan ik me voorstellen dat als je daar tegenover staat en als de gemoederen in het kielzog daarvan te verhit raken je al eens je cool verliest tav zo een onnozelaar.

Ikzelf maak mij er vanaf met een paar vloekwoorden als er iemand echt bewust iets zeer gevaarlijk doet tav mij. Als die mens dan in plaats zich te excuseren zelfs gewoon het typische middelvingertje opsteekt wat ik al helemaal niet begrijp als je zelf overduidelijk in fout was, dan word ik ook wel een beetje boos. Ik stap dan bvb nooit uit, want dat op zich is al een daad van verkeersagressie. Ik wacht tot we ergens aan een kruispunt arriveren en als de andere naast me staat, blijf ik mooi zitten en open het raampje voor wat frisse lucht. Heel vaak doet de ander dan ook zijn of haar raampje open omdat die dan denkt dat ik iets wil zeggen en dan vraag ik best vriendelijk of alles wel ok is. Om te vervolgen met even rustige en vriendelijke stem: "Ah, maar ik zie nu dat je geweldige zakken onder je ogen hebt/je drie onderkinnen door het gewicht het vel van boven je ogen naar beneden trekken, geen wonder dat je niet ziet wat er rondom je gebeurt. Nogmaals mijn excuses, hoor, ik zal beter opletten als ik nog eens een trol zie die zijn rijbewijs behaald heeft."

Het is niet strafbaar om iemand te wijzen op zijn wallen of andere tekortkomingen. En hoewel misschien kleingeestig en gemeen, zal het veel langer blijven hangen als mensen in hun persoon geraakt worden met woorden dan dat iemand ze eens een mepje geeft. Overigens doe ik dat nooit zomaar, enkel maar wanneer zo een chauffeur zwaar in de fout gaat met directe gevolgen tav mij en dan nog het lef heeft om na te trappen. Ik weet ook wel dat sommige mensen uit schaamte geen sorry durven zeggen noch durven opkijken, die moet je dan niet nog meer affronteren. Voor mij werkt het in ieder geval wel. De boosheid is uit mijn lijf, er zijn geen slachtoffers gevallen, geen wetten overtreden en misschien is er dankzij mij ergens een plastisch chirurg die een klantje erbij heeft voor wat verbouwingswerkzaamheden.

En o ja, ik maak ook wel fouten in het verkeer, maar iets wat ik meteen doe na zo een misstap is duidelijk articulerend het woordje sorry uitspreken als de chauffeur van opzij zichtbaar is, dan wel mijn hand opsteken in de achteruitkijkspiegel als erkenning dat ik fout ben het me spijt.

Ik vergelijk het altijd met de supermarkt waarbij iedereen met zijn karretje rondrijdt. Daar heeft men plots wel iets betere manieren omdat men niet langer beschut is door een cocon van staal (of alu) zoals in de auto. Daar ga je toch ook niet iemand vlak voor de kassa de pas afsnijden om eerder te zijn, of als je in de rayons met je kar tegen andermans kar hapert, zeg je toch ook gewoon "sorry" in plaats van je middenvinger onder de neus te duwen? Maar in het verkeer voelt men zich stoer en doet men domme en vooral uitdagende dingen. Ik snap dus, zonder dat ik het goedkeur, best dat het er nu en dan eens tot een handgemeen komt.
.

Laat ons zeggen dat ik eerst rustig was, maar door de praatjes en manieren van de ander ook mijn geduld verloren heb.

Offline Phantom Five

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #194 Gepost op: 1 januari 2019, 06:45:31 »

Mvg

Ben ook 54 jaar en heb mijn rijbewijs nu dus 36 jaar en heb het nog nooit moeten inleveren tot nu toe.
Heb in mijn jongere jaren ook wel redelijk wat geluk gehad want er zijn zo een paar snelheidsboetes bij geweest waarvoor men het tegenwoordig zonder twijfel voor een tijd had mogen inleveren.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #195 Gepost op: 3 januari 2019, 15:04:38 »
Ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat bestuurders tegenwoordig steeds vaker zelf voor rechter willen spelen..
Bewust links blijven hangen, bruusk remmen, dubbele pinkers, flikkeren bij snel rijden,.. Ik krijg er echt de schijt van en kan me daar ongelooflijk hard in opjagen!

Laat een ander toch gewoon doen zolang u eigen veiligheid niet in gedrang is..  :iono:
Velen begrijpen niet dat een bepaalde reactie vaak averechts werkt op de verkeersveiligheid.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2019, 15:06:15 door Barney »

Offline MaestroMaes

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #196 Gepost op: 3 januari 2019, 18:51:12 »
Ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat bestuurders tegenwoordig steeds vaker zelf voor rechter willen spelen..
Bewust links blijven hangen, bruusk remmen, dubbele pinkers, flikkeren bij snel rijden,.. Ik krijg er echt de schijt van en kan me daar ongelooflijk hard in opjagen!

Laat een ander toch gewoon doen zolang u eigen veiligheid niet in gedrang is..  :iono:
Velen begrijpen niet dat een bepaalde reactie vaak averechts werkt op de verkeersveiligheid.

Klopt

En iedereen maakt wel eens een foutje. Of vergeet wel eens te pinkeren ofzo.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #197 Gepost op: 4 januari 2019, 21:54:44 »
Klopt

En iedereen maakt wel eens een foutje. Of vergeet wel eens te pinkeren ofzo.

Dat gedrag van mensen die zelf voor rechter willen spelen, is bijna altijd gelinkt aan iemand die weinig op de baan komt. Mensen die km's afhaspelen zitten niet met hun grootlichten te knipperen omdat je als tegenligger op een paar 100 meter afstand je voorligger inhaalt en dus op de gefrustreerde zijn rijvak komt. Die kunnen verkeerssituaties wel correct inschatten...

Of van die klojo's die links blijven hangen op de snelweg omdat je toch maar 120 mag, rijden hoogstens en misschien volgens hun snelheidsmeter 120, maar in werkelijkheid aan 113 ofzo. En dan nog, er zijn er ook velen die trager links blijven hangen. Dan mag je eens raden hoe ik dat probleem zonder hen te hinderen oplos... Kennelijk willen die sukkels, want dat zijn het, dan ook altijd tonen dat ze een claxon en grootlichten hebben op hun Kia C'eed, Peugeot Partner, ... Trieste planten... Ze zouden beter thuis blijven en hun favoriete 78 toerenplaten afspelen met een slingergrammofoon, bende enggeestige grijze muizen...

Offline Danny268

• Nieuw
  • *
« Reactie #198 Gepost op: 5 januari 2019, 12:23:15 »

yep
en 550 € boete  en de bijbehorende kosten erbij ook

omdat ik mijn rijbewijs nodig heb voor het werk , heb ik dit zoveel x weekend gehad .. vrijdag 19.00 u tot zondag 19.00 als ik me goed herinner

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
« Reactie #199 Gepost op: 8 februari 2019, 07:42:19 »
1x 15 dagen dagen rijverbod wegens een straat al driftend ingereden te hebben, waar toevallig net een controle opstelling gebeurde  :jpshakehead:
Feiten waren : onaangepast (of roekeloos, weet het niet meer) rijgedrag, en geen gordel dragen  :toofunny:
Boete was €800

1x 1 maand rijverbod: gecorrigeerd 97 km/h in zone 50 om 22:30 in de avond. Boete was alles totaal incl gerechtskosten ongeveer €1900.
Voordat ik in beroep ging was dit 6 maand rijverbod en de boete was over de €5000
BMW 630i

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #200 Gepost op: 8 februari 2019, 11:02:44 »
92 waar ik 50 mocht, was dezelfde week van 70 naar 50 gebracht en was aan het uitbollen.  Te hard ja, maar er staat geen huis of wat dan ook.
Ach ja..
Ondertussen al enkele jaren geleden en 2 weken rijbewijs onmiddellijk kwijt, en via rechtbank 2 weken met uitstel bij en +-350€ effectief en 350€ voorwaardelijk.

Offline forre

• Qualifying
« Reactie #201 Gepost op: 11 februari 2019, 17:50:56 »
Eerste keer rijverbod een 20 jaar geleden met de moto een constante snelheid van 206 km/h op den E313 , zat de Volvo achter mij en had het ni door  >:( , 4 weken rijverbod en omgerekend 600 euro boete , viel nog heel goed mee  :) .
Dan nog eens 2 weken rijbewijs kwijt voor 123 waar ge 70 mocht , is ondertussen ook al een 10 jaar geleden .
Voor de rest wel regelmatig een kleine boete in de bus ...probeer mij tegenwoordig aan te passen aan de toegelaten snelheid maar het lukt ni altijd  8)

Offline arbe

• World Champion
« Reactie #202 Gepost op: 11 februari 2019, 17:54:57 »
Dat gedrag van mensen die zelf voor rechter willen spelen, is bijna altijd gelinkt aan iemand die weinig op de baan komt. Mensen die km's afhaspelen zitten niet met hun grootlichten te knipperen omdat je als tegenligger op een paar 100 meter afstand je voorligger inhaalt en dus op de gefrustreerde zijn rijvak komt. Die kunnen verkeerssituaties wel correct inschatten...

Of van die klojo's die links blijven hangen op de snelweg omdat je toch maar 120 mag, rijden hoogstens en misschien volgens hun snelheidsmeter 120, maar in werkelijkheid aan 113 ofzo. En dan nog, er zijn er ook velen die trager links blijven hangen. Dan mag je eens raden hoe ik dat probleem zonder hen te hinderen oplos... Kennelijk willen die sukkels, want dat zijn het, dan ook altijd tonen dat ze een claxon en grootlichten hebben op hun Kia C'eed, Peugeot Partner, ... Trieste planten... Ze zouden beter thuis blijven en hun favoriete 78 toerenplaten afspelen met een slingergrammofoon, bende enggeestige grijze muizen...

't Is toch altijd de ander :) . Zelf 5 fouten maken maar iemand anders kan niet rijden.

2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #203 Gepost op: 23 maart 2019, 14:21:07 »
Ondertussen ook mijn uitspraak ontvangen ivm 173km/u waar 90 mag (ongemeten, puur vastgesteld op de tellers van de anonieme wagen gedurende een 4-tal seconden). €899 boete en 15 dagen rijverbod (dat rijverbod viel wel weg aangezien ik toen ter plaatse reeds men rijbewijs heb moeten inleveren).

Eerste wat de rechter zei "'t is weer ne BMW zunne"... Dacht dat die mannen objectief moesten blijven?
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2019, 14:34:08 door eck.9 »

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #204 Gepost op: 23 maart 2019, 17:25:58 »
Ondertussen ook mijn uitspraak ontvangen ivm 173km/u waar 90 mag (ongemeten, puur vastgesteld op de tellers van de anonieme wagen gedurende een 4-tal seconden). €899 boete en 15 dagen rijverbod (dat rijverbod viel wel weg aangezien ik toen ter plaatse reeds men rijbewijs heb moeten inleveren).

Eerste wat de rechter zei "'t is weer ne BMW zunne"... Dacht dat die mannen objectief moesten blijven?

Heavy en zuur verdiend geld  :(

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #205 Gepost op: 23 maart 2019, 18:20:26 »
Valt nog heel goed mee als ik dat bedrag en rijverbod zie. (Is zuur he, daar niet van, maar heb al ergere uitslagen geweten)

Offline Janske21

• World Champion
  • Grts
« Reactie #206 Gepost op: 23 maart 2019, 23:44:17 »

Rechtbank in Turnhout?
Was bij mij hetzelfde, "weer nen BMW"
174km/u geflitst. 1 maand effectief en 600€ boete + volgen van nen cursus van 24u totaal.

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #207 Gepost op: 25 maart 2019, 14:12:03 »
Valt nog heel goed mee als ik dat bedrag en rijverbod zie. (Is zuur he, daar niet van, maar heb al ergere uitslagen geweten)

Vind ge? Ik vind €900 boete en 2 weken rijverbod vrij zwaar voor een overtreding die niet volgens de procedure werd gemeten en puur "op de teller" van de volgwagen werd vastgesteld.
Volgens de advocaat was dit ook 'worst case scenario'. Zal wel met het feit te maken hebben dat het ne BMW was dus...

edit: trouwens, het feit dat het nog zuurder maakt voor mij is dat ik nooit in de buurt van 173 ben geweest. Max was 140, maar door de zware acceleratie van de M2 hebben zo waarschijnlijk effe moeten bijduwen om mij terug bij te benen. Geen sprake van meting, geen sprake van constante afstand,...

Rechtbank in Turnhout?
Was bij mij hetzelfde, "weer nen BMW"
174km/u geflitst. 1 maand effectief en 600€ boete + volgen van nen cursus van 24u totaal.

Hasselt.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2019, 14:15:55 door eck.9 »

Offline midas

• World Champion
« Reactie #208 Gepost op: 25 maart 2019, 16:16:01 »
Vind ge? Ik vind €900 boete en 2 weken rijverbod vrij zwaar voor een overtreding die niet volgens de procedure werd gemeten en puur "op de teller" van de volgwagen werd vastgesteld.
Volgens de advocaat was dit ook 'worst case scenario'. Zal wel met het feit te maken hebben dat het ne BMW was dus...

edit: trouwens, het feit dat het nog zuurder maakt voor mij is dat ik nooit in de buurt van 173 ben geweest. Max was 140, maar door de zware acceleratie van de M2 hebben zo waarschijnlijk effe moeten bijduwen om mij terug bij te benen. Geen sprake van meting, geen sprake van constante afstand,...

Hasselt.

Wat een uitspraak,mij lijkt dit echt onredelijk!
Kan je deze uitspraak nog aanvechten?want een volgwagen moet een aantal kilometers volgen om over een snelheid te praten,en normaal gezien moet dan dergelijke meter nog officieel geijkt zijn,anders spreken we over een boete wegens een niet aangepaste snelheid.
Het sakhir monster in actie

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #209 Gepost op: 25 maart 2019, 18:14:36 »
Wat een uitspraak,mij lijkt dit echt onredelijk!
Kan je deze uitspraak nog aanvechten?want een volgwagen moet een aantal kilometers volgen om over een snelheid te praten,en normaal gezien moet dan dergelijke meter nog officieel geijkt zijn,anders spreken we over een boete wegens een niet aangepaste snelheid.

Uitvoerig aangehaald in mijn 2 pagina lange bijlage van het antwoordformulier. Alsook nogmaals aangehaald door mezelf en mijn advocate tijdens het voorkomen. Werd weggelachen door de rechter. Ons justitiesysteem is deels afhankelijk of de rechter afgelopen nacht nog eens op z'n madam heeft mogen zitten. Is dat niet het geval, hebt ge pech bij uw uitspraak.

In de vaststelling van de politie stond dat ze mij gedurende een 200 meter aan deze snelheid hebben gevolgd. Dat rekent zich om naar 4 seconden zogezegd. Zware bullshit.

Ik ga er niet nog meer moeite insteken en in beroep gaan aangezien zulke feiten toch worden weggelachen. Is mijn tijd en energie niet waard.