Auteur Topic:  1990 - E30 - 318iS Baur  (gelezen 23403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 427
  • Back 02 Basics
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #60 Gepost op: 24 november 2011, 20:42:42 »
Ik ben niet zo'n Baur fan.. Maarja met deze motor kan je al eens een oogje dichtknijpen  ;)
Waarom trouwens de plaat van je 116i niet op deze gezet en een nieuwe voor de 1?  :P

Sinds de invoer van die EU-platen ben je je oude plaat kwijt als je je auto opnieuw inschrijft. Dus de 'is inschrijven met de plaat van de 1, zou niet gaan want dan krijgt hij sowiezo een EU-plaat.
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #61 Gepost op: 24 november 2011, 21:07:12 »
Ik ben niet zo'n Baur fan.. Maarja met deze motor kan je al eens een oogje dichtknijpen  ;)
Waarom trouwens de plaat van je 116i niet op deze gezet en een nieuwe voor de 1?  :P

Sinds de invoer van die EU-platen ben je je oude plaat kwijt als je je auto opnieuw inschrijft. Dus de 'is inschrijven met de plaat van de 1, zou niet gaan want dan krijgt hij sowiezo een EU-plaat.

De plaat op de 1 is al een EU plaat he, 1-BMW-032  ;)
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 427
  • Back 02 Basics
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #62 Gepost op: 25 november 2011, 00:38:29 »
Ik ben niet zo'n Baur fan.. Maarja met deze motor kan je al eens een oogje dichtknijpen  ;)
Waarom trouwens de plaat van je 116i niet op deze gezet en een nieuwe voor de 1?  :P

Sinds de invoer van die EU-platen ben je je oude plaat kwijt als je je auto opnieuw inschrijft. Dus de 'is inschrijven met de plaat van de 1, zou niet gaan want dan krijgt hij sowiezo een EU-plaat.

De plaat op de 1 is al een EU plaat he, 1-BMW-032  ;)

Ah, azo, dan had ik miskeken in je topic.

Dan had ik ze ook op de E30 gezet.  ;D
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #63 Gepost op: 25 november 2011, 00:47:44 »
Ik ben niet zo'n Baur fan.. Maarja met deze motor kan je al eens een oogje dichtknijpen  ;)
Waarom trouwens de plaat van je 116i niet op deze gezet en een nieuwe voor de 1?  :P

Sinds de invoer van die EU-platen ben je je oude plaat kwijt als je je auto opnieuw inschrijft. Dus de 'is inschrijven met de plaat van de 1, zou niet gaan want dan krijgt hij sowiezo een EU-plaat.

De plaat op de 1 is al een EU plaat he, 1-BMW-032  ;)

Ah, azo, dan had ik miskeken in je topic.

Dan had ik ze ook op de E30 gezet.  ;D

Ghoja, nog steeds totaal geen idee hoe dit in zen werk gaat etc.
Misschien dat ik dit ooit wel eens doe.
Ik wil de bmwplaat wel bij mij houden ipv dat mijn ma er met blijft  ;D
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11372
  • Beter realist dan negatief/optimist.
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #64 Gepost op: 25 november 2011, 10:00:43 »
Oepsie, nu pas gezien,
knappe e30 IS Monky...  :thumbsup:

véél succes ermee
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana - e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff - e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD
Freude Am Fahren
VW Corrado-1989-1800 16V

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6956
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #65 Gepost op: 17 december 2011, 23:05:04 »
Thnx to Ruben  :bow:  :clap:

[attachthumb=1]

[attachthumb=2]




Prachtig
Die velgen wil ik straks ook onder mijn E30 zien.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2011, 23:06:39 door Nephtery »
Sold: 1988 E30 316i

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #66 Gepost op: 19 december 2011, 19:45:30 »
Kan iemand mij eens wat uitleg geven over deze verschillende uitlaten.

- Uitlaat , einddemper in inox
- Lijn met tussendemper
- Sportcat
- 2in 1 vanaf spruitstuk tot cat


The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline fonny

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3334
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #67 Gepost op: 19 december 2011, 19:58:33 »

Kan iemand mij eens wat uitleg geven over deze verschillende uitlaten.

- Uitlaat , einddemper in inox  inox uitlaatpot
- Lijn met tussendemper complete uitlaalijn met middendemper
zoals het woord zegt
- 2in 1 vanaf spruitstuk tot  cat andere collector?
Live your life.

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #68 Gepost op: 19 december 2011, 20:10:40 »

Kan iemand mij eens wat uitleg geven over deze verschillende uitlaten.

- Uitlaat , einddemper in inox  inox uitlaatpot
- Lijn met tussendemper complete uitlaalijn met middendemper
zoals het woord zegt
- 2in 1 vanaf spruitstuk tot  cat andere collector?

Jah maar echt waar het verschil in ligt tov geluid, eventueel prestaties, keuring, uitstoot(wettelijkheid) etc?  :iono:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline fonny

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3334
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #69 Gepost op: 19 december 2011, 20:24:19 »
Een einddemper iis enkel sound
Een middendemper vervangen is ook sound met amper pk
Een sportcat of geen cat zoals ik heb ISS pk winst
Wcomplete uitlaatlijn is zeker pk winst, best dan ook te chip en voor een betere afstelling

Complete uitlaatlijn of sportcat of zonder cat is illegaal
Live your life.

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #70 Gepost op: 19 december 2011, 20:31:36 »
Merci  :thumbsup:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #71 Gepost op: 3 maart 2012, 17:06:09 »
Sommigen weten het misschien, anderen niet.
Maar ik zit in Denemarken op Erasmus.
Ik ben hier nu al van begin februari en dit zal tot juni ergens zijn.

Ik begin de bauer enorm hard te missen wel  :thumbdwn:

Een van de dagen gaat hij bij de carrossier binnen om alle roest, deukjes, etc aan te pakken en volledige respray.
Ik kan niet wachten om dat resultaat te zien  :wow:

De kap zal waarschijnlijk ook onder handen genomen worden.
Maar daar moet ik nog eens voor zien, als er iemand is die dit al eens laten doen heeft ofzo is die info altijd welkom.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #72 Gepost op: 27 maart 2012, 19:34:41 »
Niemand een antwoord op de laatste vraag?  :)
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline neonblauw

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2105
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #73 Gepost op: 27 maart 2012, 20:18:25 »
kunt ge dat niet laten doen bij mensen die dat doen gelijk voor een full-cabrio?
BMW 2002 Automatic - BMW 2002 - BMW E30 318i Coupe - BMW E30 318i Cabrio - BMW F22 M235i - BMW E91 318d Touring

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #74 Gepost op: 27 maart 2012, 21:08:38 »
kunt ge dat niet laten doen bij mensen die dat doen gelijk voor een full-cabrio?

Die kans is groot, maar ik ken zo geen 'mensen'
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline neonblauw

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2105
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #75 Gepost op: 27 maart 2012, 21:14:54 »
BMW 2002 Automatic - BMW 2002 - BMW E30 318i Coupe - BMW E30 318i Cabrio - BMW F22 M235i - BMW E91 318d Touring

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #76 Gepost op: 27 maart 2012, 21:57:30 »
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #77 Gepost op: 29 maart 2012, 21:34:32 »
De werken

1) Deur onderaan
2) Waar zijspiegel hangt  :o
3) aan achterzijruitje
4) Deur
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #78 Gepost op: 29 maart 2012, 21:35:05 »
1) voor grondlaag
2) na grondlaag
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline RubenV

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5663
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #79 Gepost op: 29 maart 2012, 21:37:12 »
Is wel een pak meer roest dan zichtbaar was ??? Had het niet zo zwaar verwacht!

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #80 Gepost op: 29 maart 2012, 21:46:49 »
Ik ook niet, is idd meer als verwacht.  :o
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Sega

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7431
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #81 Gepost op: 29 maart 2012, 22:21:16 »
Dat is normaal... Eens je begint te demonteren kom ja altijd meer roest tegen dan je zou verwachten...

En het is zeker niet abnormaal bij oudere wagens. Aanpakken zoals je doet is het enige wat je er tegen kan doen. Je gaat deze baur wel moeten bijhouden als je er geld gaat inpompen. :)

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #82 Gepost op: 29 maart 2012, 22:25:46 »
Dat is normaal... Eens je begint te demonteren kom ja altijd meer roest tegen dan je zou verwachten...

En het is zeker niet abnormaal bij oudere wagens. Aanpakken zoals je doet is het enige wat je er tegen kan doen. Je gaat deze baur wel moeten bijhouden als je er geld gaat inpompen. :)

Het is ook de bedoeling om deze bij te houden, tenzij ik die verkocht krijg voor de totale kosten maar daar vrees ik voor  ::)
Als ik hier een accident ga met hebben ga ik echt kapot zijn  :-\
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Sega

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7431
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #83 Gepost op: 29 maart 2012, 23:13:42 »
Dat klinkt perfect! :)

Maar dat laatste... Dat je ervan kapot zou zijn... Dat klinkt niet goed en mag je eigenlijk niet hebben. Hoe hard je een wagen ook koestert? Hoeveel liefde je er ook voor hebt? Het blijft een hoopje metaal en rubber... ;)


Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #84 Gepost op: 30 maart 2012, 05:39:59 »
Dat klinkt perfect! :)

Maar dat laatste... Dat je ervan kapot zou zijn... Dat klinkt niet goed en mag je eigenlijk niet hebben. Hoe hard je een wagen ook koestert? Hoeveel liefde je er ook voor hebt? Het blijft een hoopje metaal en rubber... ;)

True, maar als je er zoveel geld in steekt om die 'perfect' te zetten en paar dagen nadien is die perto is dat toch een zware klap denk ik.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Alexis

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 123
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #85 Gepost op: 2 april 2012, 00:15:36 »
Serieuze werken, maar 't is dan ook ineens goed hé. Dan ga je er des te meer genot van hebben.

Ik heb mijn kist voor de winter binnengestoken om enkele miniscule plekjes aan te pakken zodat ze niet erger worden.
Onlangs gezien dat één kriksteun toch weer wat bruinig begint te zien, vree goed hebben ze het toch niet gedaan  ::)

Moet deze nog steeds eens in techt zien!

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #86 Gepost op: 2 april 2012, 09:52:08 »
Als ik hem deze week terug heb en het is goed weer kan het wel zijn dat ik naar de meet ga in izegem ofzo.
Daarna zit ik terug tot eind juni in Denemarken.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #87 Gepost op: 7 mei 2012, 11:56:50 »
Auto is klaar, staat weer thuis blijkbaar.
Nu enkel het dak nog laten opknappen.
Foto's zullen pas voor eind Juni begin Juli zijn ofzo.
Ik zit nog steeds in Denemarken dusja.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Nostra

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8322
  • G-Sense Driver
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #88 Gepost op: 7 mei 2012, 12:14:22 »
ben er wel benieuwd naar Aapmans  ;)
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11205
  • Freude am Fahren
Re: 1990 - E30 - 318iS Baur
« Reactie #89 Gepost op: 7 mei 2012, 13:44:40 »
ben er wel benieuwd naar Aapmans  ;)

Ik ook  ::)
Alles is herspoten an aangepakt.
Zelf de stootlijsten zijn nieuw.
Enkel de velgen zou ik nog kunnen doen maar dat zal ik voorlopig zo laten tenzij het echt te opvalt dat die 'versleten' zijn.
Maar voorlopig zal het al goed zijn.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS