Auteur Topic:  525Da Berline F10  (gelezen 3122 keer)

Online Janske21

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Grts
525Da Berline F10
« Gepost op: 23 oktober 2011, 23:47:47 »
Ok, terug van Bornem na een uur met de 525d gereden te hebben.

Deze was eigenlijk zo goed als full option:
8 traps automaat
comfortzetels
integral active steering
dynamic damping control
surround view
navi pro (was eigenlijk exlusive line plus)
night vision (niet kunnen testen)
hud
speed limit info
lane change warning
lane departure warning
high beam assist
achteruitrijcamera
en waarschijnlijk nog veel meer

Comfortzetels: doen hun naam eer aan, en zitten eigenlijk wel een stuk beter dan de standaard, spijtig van de dure meerprijs

Integral active steering: voelde zeer goed aan, gaf een goede feedback naar mijn mening van wat de wagen deed.

Dynamic damping control: dat merk je dan wel weer: van zodra je overschakelt van Normal naar Sport of Sport+ voel je dat de achterkant omhoog blijft, en als je naar Comfort gaat dan wiegt het koetswerk wat meer. De Comfortstand was voor mij te zacht, maar Normal is absoluut ok. zeker de meerprijs waard!

Surround view: hoog gadgetgehalte, maar in de praktijk denk ik dat je dat na een paar keer gebruiken niet meer gebruik. De achteruitrijcamera is dan weer wel praktisch en handig.

Head up display: zeer handig ding. Had het nog nooit in het echt gezien maar vond het fantastisch.

Speed limit info: eigenlijk wel nuttig. Het systeem "leest" de verkeersborden voor je, en is op zich wel accuraat zeer handig voor iemand met zware voet. In combinatie met de
Head up display een zekere aanrader.

Lane change en departure warning: heb ze aangezet maar niet nodig gehad, vooral lane departure lijkt me eerder iets voor de langere tochtjes richting het zuiden ^-^

Motor: zalig motor en zeer stil bij lage toeren en een heerlijk gegrom bij de hogere toeren, had dit niet verwacht maar moet ook toegeven had nog niet met een 6cilinder gereden.
De hernemingen ging zeer soepel en zonder problemen al vond ik hem in Comfort stand wat traag reageren maar heb er niet lang in gereden, eerder de Sport stand goed gestest  >:D.
verbruik viel wel tegen maar ja daar kun je natuurlijk bij een testrit in groep niets van zeggen.

navigatie, radio en dergelijk heb ik niet gespeeld, het ging me echt om het rijden met de wagen, al moet ik zeggen dat de radio goed klonk (was een goed liedje op en heb ff aan de volume knop gedraaid, was niets van ruis te merken)

Zou hem meteen kopen als ik de had, de wagen was uitgerust met opties tot 85000  :wow:

Bij deze mijn ervaring met deze prachtige wagen.

Grts
Steven

« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2011, 16:06:47 door janske21 »

Online Janske21

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Grts
Re: 525Da Berline F10
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2012, 19:57:49 »
Ik vroeg me af hoelang je een auto mee krijgt als je een "gewone" testrit aanvraagt?
Ik bedoel dus niet zoals deze testrit van hier boven op de opendeurdag.
Ben eens van plan om de 328i of 335i te gaan testen voor een eventuele opvolger van mijn e60 te zoeken.

grts
Steven

Offline Borissnor

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • Sheer Driving Pleasure
Re: 525Da Berline F10
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2012, 11:44:26 »
Meestal maar half uurtje a een uurtje...