Auteur Topic:  Small "Ring Tutorial"  (gelezen 27212 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vazily

  • Gast
  • Trade Count: (0)
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #60 Gepost op: 31 maart 2007, 19:41:04 »
Hier een stiekem GSM-fotoke van de persoon die de EBC remblokjes op mijn wagen heeft geplaatst ::)

Na de remblokjes, bied ze u daar precies nen penisring aan  ;D
Ik heb hem vriendelijk gewijgerd, je kan nooit weten wie die ring allemaal al heeft gedragen :-X

hehehe

Bij mij gaven de ebc remblokjes ook minder remstof af dan de originele op mijn mondeo.
Juist een beetje piepen deden ze, was miniem maar ze deden het.

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7886
    • Performance Shop Geel
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #61 Gepost op: 31 maart 2007, 21:42:14 »
Voor gepolierde velgen vind ik het in elk geval maar niks...  Ik denk dat ik één keer per maand het boormachien kan bovenhalen om te polieren, ipv één keer in de winter.
Anyway, wie schoon wil zijn, moet lijden zeker?
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2089
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #62 Gepost op: 31 maart 2007, 22:06:28 »
Citaat van: Vazily
hehehe

Bij mij gaven de ebc remblokjes ook minder remstof af dan de originele op mijn mondeo.
Juist een beetje piepen deden ze, was miniem maar ze deden het.
Tot nu toe nog niets van piepen. Hopelijk blijft het zo!

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2089
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #63 Gepost op: 5 april 2007, 20:37:02 »

Offline PsynceFiction

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11237
  • www.boelsphotography.be
    • Boelsphotography
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #64 Gepost op: 5 april 2007, 20:46:30 »
Zeer goede toevoeging aan dit topic Franzino. Vooral die GSM nummer is zeer interessant. Die zou best iedereen in z'n "mobieltje" hebben staan. Je weet nooit als je langs de baan moet blijven stilstaan. Altijd het beste om dan de "Stressi" te verwittigen.

Offline lili

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1671
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #65 Gepost op: 23 mei 2007, 15:25:23 »
hoe zit dat eigenlijk als ge een jaarabonnement hebt, dan is da met zo'n badge dat op de ring moogt, ma hoe word dat gecontroleerd?? kan je die badge ni gewoon aan uw maten lenen als zij is willen rijden?? hoe zit dat in elkaar??

voor ik weer commentaar krijg; NEE, ik ben ni van plan van mij een abonnement aan te schaffen ;D ;D
one small step for man; one giant leap for mankind

Offline PsynceFiction

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11237
  • www.boelsphotography.be
    • Boelsphotography
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #66 Gepost op: 23 mei 2007, 23:23:53 »
Er worden steekproeven gedaan. Als dan blijkt dat niet de eigenaar van de kaart achter het stuur zit maar iemand anders wordt de kaart ingetrokken en een boete dient betaald te worden.

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7886
    • Performance Shop Geel
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #67 Gepost op: 24 mei 2007, 09:35:31 »
Ik ben al gecontroleerd geweest...  Ik was natuurlijk WEL de eigenaar van de kaart, en mocht dus doorrijden ;)
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline serial

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 668
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #68 Gepost op: 18 juni 2007, 01:21:45 »
Als "Ancien" (om het zo te noemen  ;)) kan ik jullie (de n00bs  ;)) volgende zaken mededelen:


7: Weet dat een sleepwagen 175€ kost om je van de baan te slepen mocht er toch iets gebeurt zijn en dat de reparatie van de vangrail en werkuren daarvan volledig op jou kosten zullen gebeuren. Opletten dus!




Als je daar regelmatig gaat spelen , schaf je U dan geen ADAC-lidmaatschapskaart aan (ADAC takelt naar verluidt op verzoek ook op de NS tegen veel lagere tarieven ) ?


http://www.nurburgring.org.uk/adac.html


http://www.adac.de/mitgliedschaft_leistungen/Ihre_Mitgliedschaft/membership/default.asp?id=257&location=1&MSCSProfile=589F5C6DB83ADBA41DAD47C9EEF9786DAF3B0863CB42F28F499FDDA54F117568154433BA461482280533554CD7FE316C25789969748E01CD1819101174E6F099139ECAE1EA48CAAB236EAF1EB1560C55F1EE5F7649AE0AA7B80B253283B2BE980D41E042E72AC68F0B649E44EBA13FF0C3F32A24168E2C746D3C1069157401C872A5ABA6AFB9961F





Opgelet!
ADAC zou naar verluidt niet meer takelen op de ring...

tommy_hf

  • Gast
  • Trade Count: (0)
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #69 Gepost op: 1 augustus 2007, 23:37:23 »
takelen gebeurt toch door 2 verschillende takelbedrijfjes waarvan 1 je wagen gelijk in stalling zet, ook tegen vast tarief per dag.
Overigens zou ik persoonlijk eerder ferodo DS2500 ipv greenstuff pakken.
Wat rondjes betreft.. zou ik iemand met 200 rondjes am ring nog niet echt ervaren noemen. Tenminste, zoals ik het begrijp van velen. Hoe dan ook, de omgeving blijft prachtig, de wegen geweldig, vooral de tussenweg vanaf adenau naar boven langs hohe acht :)
Als je een mooie route wil moet je de b258(of 257) vanaf Aken tot de ring uitrijden. Anders bij Altenahr eraf.

Offline wooter

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 189
    • http://wouter.shush.com/
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #70 Gepost op: 5 november 2007, 11:38:14 »
... En de snelle route is A4-A61-B412.  De B412 is een vlotte weg die quasi recht uitkomt op de Nordschleife.

Offline PsynceFiction

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11237
  • www.boelsphotography.be
    • Boelsphotography
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #71 Gepost op: 5 november 2007, 12:06:15 »
... En de snelle route is A4-A61-B412.  De B412 is een vlotte weg die quasi recht uitkomt op de Nordschleife.

Inderdaad. Dan kom je voorbij Brünnchen en Pflanzgarten.

Offline wooter

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 189
    • http://wouter.shush.com/
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #72 Gepost op: 5 november 2007, 12:29:49 »
Ik weet niet ofdat dit al eens het forum heeft gepasseerd:

De ideale lijn op de Nordschleife


-Menrik-

  • Gast
  • Trade Count: (0)
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #73 Gepost op: 5 november 2007, 18:21:46 »
Das geen filmpje, maar een pdf-bestand! :)
Ik heb 'm al eens uitgeprint, maar das echt veel onthouden zeg...

Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #74 Gepost op: 24 maart 2008, 00:32:12 »
De ring is allemaal zo vies ni...
het belangrijkste is: Ken uzelf en laat u ni meeslepen...
Ik probeer zoveel mogelijk naar de ring te gaan als het "rustig" is...
dwz Niet op vakantiedagen, weekends, etc etc...maar ergens knal midden in de week, en liefst droog maar bewolkt...
Dan hebt ge ne vrij "lege" ring en moet ge ni teveel rekening houden met andere toeristishe krabbers die er rond rijden...

Das wa het gevaar van de ring, iedereen kan en mag er op... auto's, motos, je kan het zo gek niet bedenken...zelfs den bompa met de mobilhome...
Probleem met bv auto's en moto's is ( de sportievere gevallen), de totaal andere rijlijnen, rempunten etc etc...
dus probeer altijd wat te anticiperen...

Gebruik op de ring wel u spiegels, maar ook weer niet TE veel... belangrijkste is nog steeds wat er VOOR u licht en ni achter :P
En as ge zie dat er ne snellere in u gat hangt, laat u ni opfokken.. ga rechts rijden en pink RECHTS ( :P ).. zo geef je hem te kennen dat je trager bent en hem voorbij laat...

Denk erom, een dagje ringelingen is plezant... maar er zijn geen prijzen mee te winnen ... als ge een ongeval hebt .. zijn er enkel verliezers...

Eer ge de ring Echt kent, zijt ge wel effe zoet.. dan moogt ge alle bochten bij naam en toenaam kennen, al uren naast de baan hebben gestaan, jaren aan de PC/PS/XBOX hebben oefenen.. de enigste plaats waar ge het leert is achter het stuur...
en dan spreek ik ni over ne ronde of 10.. maar pakt eerder ne ronde of 50 tot 100...
Ik heb er zelf nog maar 7 opzitten hoor...
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2008, 14:10:59 door Odan.be »
*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Offline PsynceFiction

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11237
  • www.boelsphotography.be
    • Boelsphotography
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #75 Gepost op: 24 maart 2008, 07:14:50 »
ga rechts rijden en pink LINKS..

Allemaal een mooie uitleg maar dát heb ik nog nooit gehoord of gezien in al die keren dat ik hier al ben geweest. Iedereen zet zich rechts met de pinker naar rechts.
Moest ik ooit ene zien die zich rechts zet en naar links pink... daar blijf ik, bij manier van spreken, achter tot aan Döttinger Hohe (je weet wel, dat lange rechte stuk waar zich ongeveer halverwege de parkplatz bevind). ::)
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2008, 07:36:51 door PsynceFiction »

Offline Stefplus

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4311
    • Power Plus Engineering
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #76 Gepost op: 24 maart 2008, 11:21:00 »

En as ge zie dat er ne snellere in u gat hangt, laat u ni opfokken.. ga rechts rijden en pink LINKS.. zo geef je hem te kennen dat je trager bent en hem voorbij laat...

Das weer iet nieuw...  ???


Eer ge de ring Echt kent, zijt ge wel effe zoet.. dan moogt ge alle bochten bij naam en toenaam kennen, al uren naast de baan hebben gestaan, jaren aan de PC/PS/XBOX hebben oefenen.. de enigste plaats waar ge het leert is achter het stuur...
en dan spreek ik ni over ne ronde of 10.. maar pakt eerder ne ronde of 50 tot 100...
Ik heb er zelf nog maar 7 opzitten hoor...

Op Xbox of PS2 ?  >:D

Nür 7 runden auf der Nordschleife gefahren und jedoch noch so erfahren...  :bow:
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2008, 12:03:41 door Stefplus »
Trust me, I am an Engineer !


Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #77 Gepost op: 24 maart 2008, 14:08:20 »
Nene 7 ronde in het echt :P

en ivm dat pinken heb ik mij mistypt... tis idd den andere kant op pinken...
maar hey, het was al laat/vroeg en ik kwam van de late :P
ik hoop dat het mij vergeven is :P

en zoals ik zelf al aanhaalde , ik heb er zelf nog MAAR 7 rondjes opzitten...
notice the "maar" :P
Just enough to get my feet wet :P
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2008, 14:10:19 door Odan.be »
*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Offline PsynceFiction

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11237
  • www.boelsphotography.be
    • Boelsphotography
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #78 Gepost op: 24 maart 2008, 19:37:27 »
Nür 7 runden auf der Nordschleife gefahren und jedoch noch so erfahren...  :bow:

Lol! Zo kwam het hier ook over, Stefski. :)

Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #79 Gepost op: 25 maart 2008, 18:38:52 »
word iedereen hier zo direct afgestraft als em is iets fout tikt na werk ???
toffe mentaliteit ;)
*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Vazily

  • Gast
  • Trade Count: (0)
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #80 Gepost op: 30 maart 2008, 03:46:16 »
word iedereen hier zo direct afgestraft als em is iets fout tikt na werk ???
toffe mentaliteit ;)

Min of meer, soms stuurt de raad nog een 'rozen' langs om u in uw gat eens te nemen.

Dus al bij al, waren ze hier nog mild nu.


Offline kleinen_joris

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #81 Gepost op: 2 april 2008, 20:07:55 »
Ik heb nog maar 2 rondjes gedaan op de ring met de Dooper.

Ik kan veel dingen bevestigen, het echte werk is volledig anders ( zeker de niveauverschillen => die krachten die op je lichaam werken zijn echt  :o ).
Tijdens de eerste rondjes gewoon gas geven en behoedzaam elke bocht nemen ( beter te traag dan te rap ).
Opletten voor ander verkeer ( in mijn geval was het achter mij, snel aan de kant zodat de 'rappe' u kunnen inhalen ) maar ook opassen voor vreemd verkeer ( lees een transportercamionette op de ring  :-\ ).

De ring is er een ervaring  >:D, juist rustig rijden in het begin ( en je wagen kennen ). Weet wat jij en je waken kunnen, niet overschatten of je belandt in de vangrails.

Als ik mijn nieuwe bandjes heb ga ik nog eens naar de Ring  ;D


TE KOOP; BUMPERSET MINI One / Cooper ( D ) : http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=9899.0

Offline Odan.be

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2177
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #82 Gepost op: 15 april 2008, 06:44:44 »

En as ge zie dat er ne snellere in u gat hangt, laat u ni opfokken.. ga rechts rijden en pink LINKS.. zo geef je hem te kennen dat je trager bent en hem voorbij laat...

Das weer iet nieuw...  ???


Eer ge de ring Echt kent, zijt ge wel effe zoet.. dan moogt ge alle bochten bij naam en toenaam kennen, al uren naast de baan hebben gestaan, jaren aan de PC/PS/XBOX hebben oefenen.. de enigste plaats waar ge het leert is achter het stuur...
en dan spreek ik ni over ne ronde of 10.. maar pakt eerder ne ronde of 50 tot 100...
Ik heb er zelf nog maar 7 opzitten hoor...

Op Xbox of PS2 ?  >:D
Nür 7 runden auf der Nordschleife gefahren und jedoch noch so erfahren...  :bow:

In het echt :P
Enne ps2 of Xbox heb ik ni... :P

Ik speel wel GTR2 (oep de peecee) en daar heb ik al wel enkele uurtjes afgemaald op de ring :P
Wel met iets meer "digitale" paarden onder de rechtervoet :P
*2007 E91 335i -Den Transporteur-

Offline schrijn

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 515
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #83 Gepost op: 31 mei 2008, 23:05:17 »
Hier nog een hulpmiddelke om u goed voor te bereiden...



be carefull homey's
-Use all your horses and don't drive like a donkey
-Achter iedere succesvolle man staat... een verbaasde schoonmoeder...
-Don't drive faster than your guardianangel can fly...

Offline tim85

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2739
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #84 Gepost op: 14 juni 2008, 18:00:01 »
Hier nog een hulpmiddelke om u goed voor te bereiden...



be carefull homey's


Eigenlijk zou je de ring moeten in je gpske steken é, met waarschuwingen en zo...

Offline tim85

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2739
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #85 Gepost op: 26 juni 2008, 09:22:09 »
Voor de mensen zonder enige circuitervaring:

http://www.opelspeedster.be/cursus.html

Fester1

  • Gast
  • Trade Count: (0)
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #86 Gepost op: 27 november 2008, 20:27:00 »
Altijd opletten voor het vroeger remmen van de motoren!
De bochtensnelheid is met een motor veel minder dan met een auto, tenzij die in de auto nen bompa is.
Ook het rempunt ligt veel vroeger, desondanks wat de meeste denken. Optrekken is weer wa anders natuurlijk.
En op de ring mag je eigenlijk niet langs rechts inhalen.

Offline Kerberos84

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 165
  • BMW 316i bj 1998 (RIP)
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #87 Gepost op: 18 januari 2009, 14:17:34 »
Zijn er eigenlijk mensen die al met een 316i (11jaarkes) op het cirquit gereden hebben? Ik zou het echt eens willen doen, maar heb wat schrik ervoor. Heb enkel nog maar eens als pasagier op Zolder meegereden met een porche, en toen eentje tegen de railing zien knallen... Wil dat niet echt riskeren met mijn Beemerke... En moet ook mijn remmen vervangen voor dat ik dat zou proberen, want ze trillen enorm als ik rem...
Still in love with BMW, 316i deceased...
Expecting X1 2015 sDrive 16 (mei 2017)

Offline Frits

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+10)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7886
    • Performance Shop Geel
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #88 Gepost op: 18 januari 2009, 14:57:19 »
Op een circuit (of op de Ring) moet je alleen rijden met een wagen die in orde is he.  Of het nu een 316i is, of een Carrera GT, hij moet in orde zijn.  Dus los eerst dat probleem van dat trillen op ;)
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline Pinzie

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 961
Re: Small "Ring Tutorial"
« Reactie #89 Gepost op: 18 januari 2009, 15:26:02 »
Op de NR is geen enkele ronde hetzelfde:
- Je kunt de bochten enz wel leren kennen
- Ideale rijlijn is iedere ronde anders: vuiligheid op de baan, tragere en of onvoorzichtige mede-ringers, enz
- Je moet ook rekening houden met het weer wat zijn invloed heeft op het wegdeg...

Zoveel factoren die ervoor zorgen dat iedere ronde anders is, en dat zal ook zo altijd blijven...

En dat zorgt net dat er die extra uitdaging is en de extra kick als je een goede ronde kunt rijden  ;)

Gewoon de mening van iemand die er nog nooit op heeft gereden  ;)