Auteur Topic:  1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby  (gelezen 71413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9224
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #660 Gepost op: 11 juni 2019, 13:52:46 »
Zo, weer wat vakwerk later is de kop gereviseerd ( gereinigd/gevlakt/kleppen gepolijst/ nieuwe klepzittingen en klepgeleiders/dichtingen,...)
Er waren nog hoonkrassen te zien op de cilinderwanden, verder geen abnormale slijtage te bemerken in de verbrandingskamer.
De airco werkt nu ook terug, radiator en droger vervangen, alle koelvloeistofleidingen zijn ook vervangen en gelijk een nieuwe radiator gestoken.
Als kers op de taart nog een geut motul 300v 10w40 erop en een lek in de ruitenwisservloeistofinstallatie gefixt.

Staat er weer wat frisser bij :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5410
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #661 Gepost op: 11 juni 2019, 15:25:29 »
Pfhoeh jij soigneert hem ook goed :thumbsup:

Rij je er nog veel mee?

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9224
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #662 Gepost op: 11 juni 2019, 15:59:21 »
Pfhoeh jij soigneert hem ook goed :thumbsup:

Rij je er nog veel mee?

9k vorig jaar, ik streef naar 10k per jaar.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5410
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #663 Gepost op: 11 juni 2019, 17:08:03 »
9k vorig jaar, ik streef naar 10k per jaar.

Super, wordt tenminste gebruikt :thumbsup:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Trebo91

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2620
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #664 Gepost op: 11 juni 2019, 20:15:24 »
Waar heb je de werken laten uitvoeren? Zalig wel hoe je omgaat met deze wagen.  :thumbsup:

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1178
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #665 Gepost op: 11 juni 2019, 20:39:10 »
Beestje komt hier idd niks te kort. 9K is wel best nog veel, gebruik je hem als daily of enkel als hobby?

Waar heb je de werken laten uitvoeren? Zalig wel hoe je omgaat met deze wagen.  :thumbsup:

Tom laat de werken bij The Engineers garage uitvoeren, enkele pagina's terug kan je er meer over info over vinden...  ;)
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9224
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #666 Gepost op: 12 juni 2019, 07:31:12 »
Beestje komt hier idd niks te kort. 9K is wel best nog veel, gebruik je hem als daily of enkel als hobby?

Tom laat de werken bij The Engineers garage uitvoeren, enkele pagina's terug kan je er meer over info over vinden...  ;)
Semi hobby daily achtig

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6878
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #667 Gepost op: 21 juni 2019, 11:32:32 »
Staat er weer wat frisser bij :)


Geweldig verslag wel van je revisie.
  :drool:
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1178
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #668 Gepost op: 21 juni 2019, 12:12:33 »
Geweldig verslag wel van je revisie.
  :drool:


Idd is wel beestig om dat te hebben. Zo kan je ook zien dat die mannen echt wel geen half werk geleverd hebben.  :drool: :thumbsup:
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline pj311

  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1276
  • i'm not drunk, i'm drifting
    • my job
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #669 Gepost op: 21 juni 2019, 12:40:14 »
Geweldig verslag wel van je revisie.
  :drool:


Waauw  :thumbsup:

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5410
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #670 Gepost op: 21 juni 2019, 12:49:38 »
Awsome! Die gasten waren precies tevreden en fier dat ze zo’n werk mochten doen :thumbsup:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18157
  • Carpe diem!
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #671 Gepost op: 21 juni 2019, 14:04:39 »
Geweldig verslag wel van je revisie.
  :drool:


:wow: de max! :bow:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Lectra

  • Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10918
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #672 Gepost op: 21 juni 2019, 15:20:53 »
Eindelijk deftige foto's van die wagen...  :toofunny:

Offline henotteke

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3766
  • Jaguar F-Pace / BMW Z4 E89 35iS / Alpina B10
    • IT-firma
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #673 Gepost op: 21 juni 2019, 16:37:31 »
:wow: de max! :bow:
+1

ale nu is em weer in orde voor de z-meet van 1/9???

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9224
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #674 Gepost op: 21 juni 2019, 16:56:01 »
+1

ale nu is em weer in orde voor de z-meet van 1/9???
Nog niet 100%, zit nog ergens een kleineolielekkage die ik wil verhelpen

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline henotteke

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3766
  • Jaguar F-Pace / BMW Z4 E89 35iS / Alpina B10
    • IT-firma
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #675 Gepost op: 21 juni 2019, 18:03:29 »
Nog niet 100%, zit nog ergens een kleineolielekkage die ik wil verhelpen

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

er is nog tijd he ;-)

Offline erq

  • Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6878
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #676 Gepost op: 21 juni 2019, 18:47:56 »
Nog niet 100%, zit nog ergens een kleineolielekkage die ik wil verhelpen
Nu moet ge doorbijten en voor 100% gaan idd ;)
Lekt de olie of is het verbruik?
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9224
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #677 Gepost op: 21 juni 2019, 20:38:49 »
Nu moet ge doorbijten en voor 100% gaan idd ;)
Lekt de olie of is het verbruik?
Lek, verbruik niet, kop is helemaal nieuw en het onderblok is nog heel fris

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9224
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #678 Gepost op: 11 juli 2019, 00:56:52 »
Nu moet ge doorbijten en voor 100% gaan idd ;)
Lekt de olie of is het verbruik?

Was een O ringetje dat tussen de vanos en het blok zat en erg lastig zit, kan eruit floepen bij montage, en dat is ook gebeurd.
De Vanos is dus opnieuw afgedicht en nu is heel de boel Kurkdroog en als nieuw.

Binnenkort nog eens een nieuw setje achterbanden steken  >:D
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4480
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #679 Gepost op: 25 juli 2019, 14:37:46 »
 :thumbsup:

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9224
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #680 Gepost op: 31 juli 2019, 23:37:18 »




Deze Kist macheert als nooit tevoren :)
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2019, 02:45:52 door Tom »
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5410
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #681 Gepost op: 1 augustus 2019, 13:39:09 »
 :thumbsup:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Snorkel

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11763
  • undereZtimated
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #682 Gepost op: 1 augustus 2019, 14:58:32 »
Cult  8)


Offline Den Billie

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 336
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #684 Gepost op: 1 augustus 2019, 19:59:58 »
Machtige kar die gebruikt wordt waarvoor ze gemaakt is. Vette duim omhoog!

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4480
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #685 Gepost op: 1 augustus 2019, 22:36:04 »
 :exited:
Enjoy  8)

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1178
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #686 Gepost op: 2 augustus 2019, 09:47:55 »
Super dat je deze hier nog voor gebruikt. Als ik zoveel geld in m'n auto gepompt moest hebben zou ik toch wel met een ei in m'n broek rondrijden op circuit.  ;)
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3370
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #687 Gepost op: 2 augustus 2019, 19:46:57 »
Om een Z3M op de ring af te vuren heb je sowieso al een ferm stel kl*ten nodig, laat staan deze na al dat werk >:D
Leuk dat je er zo van geniet!! :thumbsup:
2012 - Porsche Cayman R

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9224
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #688 Gepost op: 3 augustus 2019, 01:39:46 »
Het mes snijdt langs 2 kanten, je steekt er dan op een jaartje tijd 15k in, dan voel je inderdaad de drang om hem te sparen.
Maar langs de andere kant steek je die 15k er met een rede in, zodat je zorgeloos met het spel kan beulen.
Ik rij de boel altijd mooi warm en ik pretendeer ook verstand te hebben van mechaniek, vandaar dat ik vrij veel preventief vervang, ik voel ook of bepaalde onderdelen hun beste tijd hebben gehad. Dus in die zin verneuk ik de auto niet denk ik, maar hij is ook niet van suiker, een goed onderhouden S50 kan flink wat verdragen. Die motoren overleven 24 uurs races 100% stock.

Ik blijf een boon voor de ring hebben en ik ken het circuit ook een beetje. Vroeger ging ik met de Golf heel regelmatig, met de Megane gebeurde dat ook al eens. Ik denk toch dat ik de kaap van de 150 rondes al overschreden heb, dat geeft wel iets meer vertrouwen en rust als je met dit toch ietwat nerveuzer kistje op de baan bent. Ik denk dat ik nog geen tijden boven de 9 BTG ermee heb gereden. Ik time wel niet (meer) tijdens TF en ik snap waarom ze dat verbieden. Tijdens mijn laatste rondje betrapte ik me erop dat ik meer en meer begon te pushen, toen ben ik gestopt. Ik probeer de gulden middenweg te vinden tussen sub 8 BTG rijden/ 4 wielen van de grond in pflanzgarten/200+ door fuchsrohre en 9 + BTG  zonder de banden te doen piepen rijden. Niet evident :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1178
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #689 Gepost op: 3 augustus 2019, 09:57:57 »
Ik had het idd niet over de mecaniek want daar ben ik me van bewust dat deze er zeker gaat tegen kunnen. Ok een mankementje kan altijd maar zoals je zelf zegt is de S50 echt wel een betrouwbaar motorblok.
Ik had het echter over crashen op de ring maar als je zegt dat je al +/-150 rondjes daar gereden hebt dan is circuit kennis/ervaring geen probleem. Ook al is de drang er steeds om op circuit sneller en sneller te gaan en dan is het de kunst om alles onder controle te houden. Komt wel slim als ik het hier zo lees.
Hopelijk heb je niks voor door het toedoen van iemand anders want dat zou helemaal balen zijn...
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...