Auteur Topic:  1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby  (gelezen 73565 keer)

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: 1998 - E36/8 - Z3///M QP - Imolarot 2 - Eis Eis baby
« Reactie #690 Gepost op: 6 augustus 2019, 23:17:14 »
Ik had het idd niet over de mecaniek want daar ben ik me van bewust dat deze er zeker gaat tegen kunnen. Ok een mankementje kan altijd maar zoals je zelf zegt is de S50 echt wel een betrouwbaar motorblok.
Ik had het echter over crashen op de ring maar als je zegt dat je al +/-150 rondjes daar gereden hebt dan is circuit kennis/ervaring geen probleem. Ook al is de drang er steeds om op circuit sneller en sneller te gaan en dan is het de kunst om alles onder controle te houden. Komt wel slim als ik het hier zo lees.
Hopelijk heb je niks voor door het toedoen van iemand anders want dat zou helemaal balen zijn...
Ik zit zelf op het dubbel aantal ringrondjes (+/- 300) die ik er in de loop der jaren zelf heb gereden. Hoe goed je de ring ook kent....er kan van alles gebeuren dat je u ten alle tijde bewust moet zijn van het gevaar en het risico dat je er kan crashen (en dus uw wagen weg kan zijn). Niemand wil dit meemaken, maar het kan en je moet u er bewust van zijn (en door de drukte; nu nog meer dan vroeger). Langs de andere kant zou ik persoonlijk nooit een M kopen om enkel en alleen maar straat te rijden. Daar haal ik voor mij zelf niet de grootste voldoening of plezier uit...niet dat mijn M2 niet top en extreem fun is op straat (dat is een extreem zalige dagelijkse wagen). Maar op circuit en zeker op de ring is dat nog van een heel ander niveau...daar rijden is echt het summum voor een autoliefhebber (die van rijden houdt). Moest ik nooit op circuit komen, dan zou ik mij waarschijnlijk niet perse een BMW M kopen.

Als je dan een oudere M hebt en er het nodige geld insteekt om die technisch top te houden en ook top te laten rijden. Tja dan wil je die ook voor circuit rijden gebruiken zou ik zo denken...daar voel je 100% ten volle wat uw investeringen in onderhoud en technisch top houden heeft opgebracht. Voor wat rondjes rond de kerk of een meeting te doen komt dat in mijn ogen allemaal minder tot uiting. Maar ja; ik dan wel echt een "rijder" autoliefhebber, dan een "visuele" autoliefhebber. Andere mensen zullen dit misschien anders bekijken. Als je elke TF ronde sub 8 BTG wil knallen met een Z3M/Z4M, dan zit je toch al wel stevig door te rijden en dicht op de limiet. Die limiet, grens is inderdaad een moeilijk evenwicht en ik snap wel de redenering van Tom om de "gulden middenweg te vinden tussen sub 8 BTG rijden/ 4 wielen van de grond in pflanzgarten/200+ door fuchsrohre en 9 + BTG".

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #691 Gepost op: 11 september 2019, 19:00:54 »
Bewijst nog maar eens hoe groot je ballen zijn Tom dat je met deze na alles wat er aan gedaan is afzakt naar de Eifel en er enkele ronden Nordschleife mee knalt.

Je bent op dat vlak nog steeds een held en baas in mijn ogen.

Ik ben alles behalve nog voor de statische meetings te vinden tenzij een goede cars and coffee omdat daar het aanbod ook in die zin verschillend is tov de gemiddelde oldtimer en tjoening meeting.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #692 Gepost op: 27 oktober 2019, 16:30:10 »

Nog een leuk filmpje over de geschiedenis van het model, volgende week lever ik de platen weer in voor de winterslaap/kuur. Ik heb nog wat zaken op de planning staan.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline E36club.be

• Race Legend
    • E36club.be
« Reactie #693 Gepost op: 27 oktober 2019, 19:37:38 »
Mijne favoriet z3m hier :)

www.e36onderdelen.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 320I , play +++  -->Cruizer