Het verdient inderdaad respect om de 1
te kunnen bedwingen op circuit !
Voldoet een volledig standaard 1M (zonder aanpassing van olie, remblokken of ophanging) voor occasioneel circuitgebruik ? Of is na een aantal stevige laps het beste al weg ?
Goeie vragen!

Vrees er een beetje voor dat het antwoord op de laatste vraag idd bevestigend is, nietwaar Dave?
Btw, welk type motorolie moet er nu eigenlijk standaard op de 1M?

De aanvullende handleiding van de 1M geeft hierover geen info, onvoorstelbaar eigenlijk van BMW.
In de algemene handleiding van de 1-Reeks staat op blz. 246 te lezen, onder 'Oliesoorten voor het bijvullen': "Bij de keuze van een motorolie erop letten dat de motorolie één van de SAE-viscositeitsklassen 0W-40, 0W-30, 5W-40 of 5W-30 bezit, anders kunnen storingen of motorschade optreden." En verder, onder 'Goedgekeurde oliesoorten Benzinemotor':"BMW Longlife-01, Longlife-01 FE of Longlife-04."
Mijn BMW dealer spreekt voor de 1M van Castrol SAE 0W-30 Longlife-04, zoals trouwens voor alle 'gewone' BMW's (niet M-modellen, benzine zowel als diesel), wat ik toch wel ergens eigenaardig vind

. Voor mijn gewezen E46 M3 moest het altijd de speciale en dure Castrol 10W-60 zijn, waarom mag het voor de 1M dan zomaar ineens minder zijn?
En om de verwarring nog wat groter te maken, in één of ander E82 1M topic hier op BB heb ik ooit gelezen dat het de 5W-30 Longlife-04 moet zijn.
Wie kan hierover uitsluitsel geven?