Auteur Topic:  1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber  (gelezen 40338 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6956
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #60 Gepost op: 15 februari 2013, 23:44:52 »
Bedankt voor de reacties!  ;)





Aan het krikpunt zelf is gelukkig 'niets'.
Hij is van plan om van een ander scherm het onderste stuk te nemen en op dit paneel te lassen.




Even teruggaand naar een vorige bericht.
Hoe heb je dat gedaan, of heb je dat laten doen? de mijne heeft dat namelijk ook.
Sold: 1988 E30 316i

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 409
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #61 Gepost op: 16 februari 2013, 09:15:55 »
Ik heb het laten herstellen door een carrossier, namelijk de vorige eigenaar van de wagen. :)
Die heeft het onderste, verroeste stuk, eraf geslepen en een nieuw stuk van een imitatiepaneel er terug onder gelast.

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6956
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #62 Gepost op: 16 februari 2013, 17:57:11 »
Ik heb het laten herstellen door een carrossier, namelijk de vorige eigenaar van de wagen. :)
Die heeft het onderste, verroeste stuk, eraf geslepen en een nieuw stuk van een imitatiepaneel er terug onder gelast.

De vorige eigenaar heeft dat gedaan, dat is geluk hebben
Wist niet dat dat een paneel was, zijn die makkelijk te verkregen...
Sold: 1988 E30 316i

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 409
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #63 Gepost op: 20 februari 2013, 23:09:08 »
Ik heb het laten herstellen door een carrossier, namelijk de vorige eigenaar van de wagen. :)
Die heeft het onderste, verroeste stuk, eraf geslepen en een nieuw stuk van een imitatiepaneel er terug onder gelast.

De vorige eigenaar heeft dat gedaan, dat is geluk hebben
Wist niet dat dat een paneel was, zijn die makkelijk te verkregen...

Volgens mij is hier gemakkelijk aan te geraken.
Ik zie ze soms op ebay maar bij een autoshop moet je ze ook kunnen bestellen denk ik.

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6956
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #64 Gepost op: 20 februari 2013, 23:29:17 »
Ik heb het laten herstellen door een carrossier, namelijk de vorige eigenaar van de wagen. :)
Die heeft het onderste, verroeste stuk, eraf geslepen en een nieuw stuk van een imitatiepaneel er terug onder gelast.

De vorige eigenaar heeft dat gedaan, dat is geluk hebben
Wist niet dat dat een paneel was, zijn die makkelijk te verkregen...

Volgens mij is hier gemakkelijk aan te geraken.
Ik zie ze soms op ebay maar bij een autoshop moet je ze ook kunnen bestellen denk ik.


Oké! thanks
Sold: 1988 E30 316i

Offline Remco

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 38
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #65 Gepost op: 25 februari 2013, 14:22:39 »
Dit is echt een prachtmachine! Ik heb altijd al een zwak gehad voor de E30's en uw wagen toont weer waarom dat precies is! :bow:

Offline kris van can

  • Trade Count: (+2)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 238
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #66 Gepost op: 25 februari 2013, 20:34:50 »
Dit is echt een prachtmachine! Ik heb altijd al een zwak gehad voor de E30's en uw wagen toont weer waarom dat precies is! :bow:

heb je er dan nog niet aan gedacht eentje te kopen dan is er weer eentje bij op het forum en weer ene gered van de sloop.  :exited:

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 409
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #67 Gepost op: 25 februari 2013, 21:58:04 »
Dit is echt een prachtmachine! Ik heb altijd al een zwak gehad voor de E30's en uw wagen toont weer waarom dat precies is! :bow:


Thanks!!


De laatste tijd nog wat aankopen gedaan en hiermee licht tevens een tipje van de sluier over mijn plannen!  :)





Nieuwe uitlaat.
Gaat niet gemonteerd worden maar kan wel ooit handig zijn aangezien deze niet meer worden gemaakt.  :)

Ennnnnnnn... toevallig een quasi nieuwe cilinderkop op ebay.de tegengekomen en gewonnen.


BMW 318is Zylinderkopf NEU 318is m42 Motor

Verkaufe hier einen neuen m42 Zylinderkopf mit allen Innereien, die ebenfalls neu und original BMW sind. Der Kopf wurde nur zu Probe montiert, ist aber nicht gelaufen, ich denke man sieht es an den Ventilen !
Die Einspritzventile sind ebenfalls neu und auch dabei ! Kopf hatte ich mir gekauft, da ich eigentlich eine m42 mit 2.1 Litern aufbauen wollte, habe mich jetzt aber doch dafür entschieden einen 6 Zylinder zu verbauen.
In meinen anderen Auktionen gibt es noch neue Schmiedekolben und einen Dichtsatz für den m42 !


Verkoper direct gemaild om te vragen wat er net aan was gedaan, alles op en aan de cilinderkop zou nieuw zijn en 1maal gemonteerd om gedurende +/-30 sec. te testen.. :roll:
De veiling rustig afgewacht om op het laatste nippertje te bieden. Bedoeling was om er maximaal €400 aan te geven maar dat was niet genoeg. Uiteindelijk toch voor iets meer gewonnen. :D




De kop voor de zekerheid laten testen bij een revisiebedrijf in de buurt.





De man die me heeft geholpen kon me ook garanderen dat ook daadwerkelijk ALLES in en op de cilinderkop nieuw is!




(klepstoters)





 :greddy:
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2017, 19:12:03 door Philippe6 »

Offline Sponny

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #68 Gepost op: 4 maart 2013, 23:12:44 »
 :thumbsup:

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10943
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #69 Gepost op: 4 maart 2013, 23:19:19 »
Super ! Fijn dat je via ebay zo'n schatkist binnegehaald hebt  :)
Ik ben autoloos

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 409
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #70 Gepost op: 28 april 2013, 21:47:59 »
Begin maart, na een maand stilstand, maakte de wagen van voor een krakend geluid. Vooral bij het fel sturen in bochten en het nemen van sommige drempels..
Dacht direct aan een versleten rubber of nog erger, een gebroken veer..

De veren eens geïnspecteerd;



Duidelijk..  :(


Ondertussen nieuwe Eibach (-30à40/-30 veren gekocht en geplaatst.









Staken blijkbaar Alpina-veren onder!  :o






Enkele foto's met de oude veren;






Met de Eibach veren:







De oprit op- en af rijden is nu ook spannend geworden.
De eerste keer met het oprijden, direct de straat geschuurd met de IS-lip.  >:(




Mening van de veren -> Rijdt echt super! Bochtjes nemen is nu veel leuker. 
Ik vermoed dat de veren niet meer verder gaan zakken nu en qua hoogte staat ie wel goed! Van voor iets lager dan vanachter.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2017, 19:04:32 door Philippe6 »

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10063
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #71 Gepost op: 28 april 2013, 21:54:35 »
Precies niet veel meer gezakt tov. de vorige veren. en maar goed ook. Staat zo zeer goed, en er zal zeker nog mee te rijden zijn ook. Dat wordt al eens vergeten.  :wiggleyes:

 :thumbsup:

Offline Sponny

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 254
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #72 Gepost op: 28 april 2013, 22:04:23 »
Staat echt proper deze  :thumbsup:

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6956
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #73 Gepost op: 28 april 2013, 22:14:37 »
Gaat 't rijplezier zeker verbeteren met die nieuw veren.
Dat hij van voor wat lager ligt vindt ik toch wel wat hebben. Echter zeker prudent zijn bij verkeersdrempels:p
Sold: 1988 E30 316i

Offline DeRay

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1870
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #74 Gepost op: 28 april 2013, 22:49:09 »
Je topic eens doorgenomen en moet zeggen deze IS staat nog zeer mooi!
Motorruimte is zoals nieuw, en alle facturen erbij op 225.000 km. Kom je niet zo gauw meer tegen.
Zorg van dragen van deze, maar dat doe je goed!  :thumbsup:

Offline BeRt!!

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 542
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #75 Gepost op: 29 april 2013, 07:10:13 »
Staat knap zo Philippe!

Offline Andy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 740
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #76 Gepost op: 29 april 2013, 23:11:41 »
Prachtige IS  :thumbsup:
1999 E46 316i stahlblau -> geprakt - 2002 E46 320ci topasblauw -> verkocht - 2006 E87 116i M-pakket titansilber -> verkocht - 2008 E91 335i M-pakket alpinweiss -> daily/fun - 1990 E30 (325i) lagunagroen -> verkocht - 1978 E21 316 pastellblau -> verkocht - 1993 E36 325i sedan -> 100% track

Offline Wogo

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 81
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #77 Gepost op: 9 mei 2013, 10:28:27 »
Die nieuwe veren hebben 'm echt een nog vettere look gegeven  8)
Leuk verslagje van de montage :D
Dikke kar!
1990 E30 318is
1989 E34 525i

Offline Brent Pletinckx

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 353
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #78 Gepost op: 9 mei 2013, 11:05:55 »
Mooie 318is! Binnenkort heeft een kameraad van mij er ook eentje! Kan niet wachten om er in mee te rijden!
Eibach veren hebben inderdaad hem niet zo veel meer laten zakken maar dat is altijd in het begin. Meestal zijn de oude veren
al zodanig ingezakt dat bij het steken van verlagingsveren het lijkt of je hem verhoogt hebt!  :)

Over het feit of hij nu al dan niet beter zal bochten nemen door verlagingsveren te steken heb ik wel mijn twijfels. Het gaat het gevoel opwekken
dat hij beter stuurt enzo, maar de baanvastheid zal nagenoeg het zelfde zijn hoor. Om hem echt goed te doen sturen zou ik ook nog B8 Bilstien dempers
steken en dan ga je pas een immens verschil voelen. Veel stabieler bij hogere snelheden in bochten.

Than again, what a beauty!


Offline koenhen

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 388
  • e61 525d 2006- my first Beemer
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #79 Gepost op: 9 mei 2013, 12:33:53 »
Mooie e30. Leuk topic. 8)
BMW e61 2006-525d.

Offline Mud Beemer

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 51
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #80 Gepost op: 11 mei 2013, 11:18:51 »
Verlaging staat hem als gegoten ;-)
Hoe meer cilinders hoe meer fun ;-)

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 409
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #81 Gepost op: 31 juli 2013, 23:44:28 »
Merci voor alle reacties!  :thumbsup:

Vorige week enkele daagjes op reis geweest naar de Moezel in Duitsland.
Een prachtige streek om eens te bezichtigen en dus ook leuke wegjes!

Het was de bedoeling om met de E28 gaan maar omdat die in panne ligt, met de E30 moeten gegaan. Wat ook geen straf is!  :lol:  Achteraf bekeken nog content dat ik met de E30 ben gegaan.

Met heengaan autostrade genomen tot ergens in Duitsland en het laatste stukje de GPS ingesteld op 'Autosnelwegen mijden'. Tijdens de terugrit zijn we volledig binnendoor gereden.  :love: De rit duurde dan ook wel dubbel zo lang maar het was zeker de moeite!
Onderweg amper gestopt om foto's te maken, jammer genoeg..









Tijdens de terugrit nog toevallig langs de 'Ring' gepasserd, dus daar even een tussenstop gemaakt.
Velen zullen deze parking wel herkennen.  :D









Wel had de IS wat last van een 'te warme' motor. Af en toe stond het wijzertje van de motortemperatuur een stukje boven het midden, ook al reed ik heel op het gemak en zelfs met de verwarming op!
Dit probleem heb ik al langer (in de zomer) maar dat is binnenkort hopelijk opgelost.
Voor de rest heeft hij het uitstekend gedaan!
_________________________________________________________________________________________________

Zoals al ooit aangehaald, ben ik van plan de motor eens onder handen te nemen.
Distributie is best dringend met 249d km's op de teller en -volgens mij- nog altijd de eerste tandwielen, ketting, geleiders..
Begin dit jaar een volledig nieuwe cilinderkop op de kop kunnen tikken en de voorbije week heb zowat alle andere onderdelen bij elkaar gezocht.









Wat er allemaal tussen die onderdelen zit;

* Volledige distributie; tandwielen, ketting, spanner, geleiders
* Alle pakkingen van het motorblok + kop en ook de koppakking natuurlijk
* Ophangingsrubbers van het motorblok en de versnellingsbak
* Koppeling
* Waterpomp
* Thermostaat
* Nieuwe sappen natuurlijk ook

Nu enkel nog plaats en tijd vinden om van start te gaan met de werken, ik heb er wel al zin in.  8)
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2017, 15:07:52 door Philippe6 »

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10063
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #82 Gepost op: 31 juli 2013, 23:55:58 »
Hij gaat zo goed als nieuw zijn na de werken.
Zag er vandaag in Genk alweer netjes uit ... as always.

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11316
  • Cars are a passion
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #83 Gepost op: 1 augustus 2013, 11:17:28 »
Mooie waslijst.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline Nephtery

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6956
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #84 Gepost op: 2 augustus 2013, 01:15:48 »
Desalniettemin mooie foto's! Hij wordt goed vertroeteld.
Sold: 1988 E30 316i

Offline Brent Pletinckx

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 353
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #85 Gepost op: 2 augustus 2013, 10:06:26 »
Voor de m42 blok maken ze ook een chip waarmee je hem op 160-170 pk brengt en een redline op 7200rpm! Pretty awsome! Misschien een ideetje voor de uwe?

Online jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9061
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #86 Gepost op: 2 augustus 2013, 10:18:35 »
Voor de m42 blok maken ze ook een chip waarmee je hem op 160-170 pk brengt en een redline op 7200rpm! Pretty awsome! Misschien een ideetje voor de uwe?
160/170 pk, daar geloof ik toch niet al te veel van eerlijk gezegd.

Dat is zowaar even 30 pk extra, voor een atmosferisch benzine blok  :blink:

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 409
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #87 Gepost op: 2 augustus 2013, 12:50:31 »
+/-146pk is wel haalbaar met een chip. 170 lijkt ME ook overdreven.
Als de heropbouw is gebeurd, ga ik hem wel eens op de rollenbank zetten.

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3941
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #88 Gepost op: 2 augustus 2013, 13:10:58 »
Prachtige foto's! Eind deze maand ga ik met de mijne ook een weekje naar de Moezel, en aan de foto's te zien is het echt wel de moeite! Ook de 'toevallige' stop aan de Ring is gepland ;D Ben je ook op de Ring geweest? Daar twijfel ik nl nog altijd over... Het houdt toch een risico in om erop te gaan imo ::)

Offline Philippe6

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 409
Re: 1989 - E30 - 318iS Sterlingsilber
« Reactie #89 Gepost op: 2 augustus 2013, 13:19:54 »
Prachtige foto's! Eind deze maand ga ik met de mijne ook een weekje naar de Moezel, en aan de foto's te zien is het echt wel de moeite! Ook de 'toevallige' stop aan de Ring is gepland ;D Ben je ook op de Ring geweest? Daar twijfel ik nl nog altijd over... Het houdt toch een risico in om erop te gaan imo ::)

Zelf ben ik niet op de ring geweest, maandag was de ring gereserveerd voor een Porsche evenement.
En anders was ik er nog niet op gegaan, is ook niet zo ideaal met een koffer vol bagage, flessen wijn..

Tip voor als je heen en terug rijdt, mijd snel genoeg autosnelwegen om de mooie baantjes tegen te komen. En kom via een andere route terug.