Auteur Topic:  Apple Iphone  (gelezen 247792 keer)

Offline Phantom Five

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: Apple Iphone
« Reactie #3510 Gepost op: 3 januari 2020, 01:33:56 »
Ik ben al jaren gebruiker van Apple toestellen en zal dat ook blijven.
Eens je een Apple hebt gehad wil je niet snel iets anders meer... dat is tenminste in mijn geval zo.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #3511 Gepost op: 3 januari 2020, 06:19:43 »
Dat blijkt net het probleem te zijn,veel van de mensen die klagen op het forum van Apple zijn al jarenlange Iphone gebruiker(hebben al veel modellen gehad) en de Iphone blijkt al te krassen van gewoon in de broekzak te zitten(zonder iets anders bij in),wat ze bij de vorige modellen nooit voorgehad hebben.Krasbestendigheid en sterkte van het glas blijken 2 tegenpolen te zijn,meer sterkte=mindere krasbestendigheid.En Apple geeft aan dat dit het sterkste glas ooit is,en heeft meer sterkte boven krasbestendigheid gekozen,zie ook volgend artikel: https://www.idownloadblog.com/2019/11/04/iphone-11-scratches/ .Raar is dan wel dat er gebruikers zijn met 0 krassen(zoals hierboven) en gebruikers die al krassen hebben na 1 dag.Dat lijkt dan op een slechte batch displays,maar op het Apple forum zijn er ook klachten van mensen die er recent ééntje gekocht hebben...

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline ODC

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
« Reactie #3513 Gepost op: 5 januari 2020, 14:20:25 »
Dat blijkt net het probleem te zijn,veel van de mensen die klagen op het forum van Apple zijn al jarenlange Iphone gebruiker(hebben al veel modellen gehad) en de Iphone blijkt al te krassen van gewoon in de broekzak te zitten(zonder iets anders bij in),wat ze bij de vorige modellen nooit voorgehad hebben.Krasbestendigheid en sterkte van het glas blijken 2 tegenpolen te zijn,meer sterkte=mindere krasbestendigheid.En Apple geeft aan dat dit het sterkste glas ooit is,en heeft meer sterkte boven krasbestendigheid gekozen,zie ook volgend artikel: https://www.idownloadblog.com/2019/11/04/iphone-11-scratches/ .Raar is dan wel dat er gebruikers zijn met 0 krassen(zoals hierboven) en gebruikers die al krassen hebben na 1 dag.Dat lijkt dan op een slechte batch displays,maar op het Apple forum zijn er ook klachten van mensen die er recent ééntje gekocht hebben...

Gisteren nog eens mijn iPhone 11 PRO, onder speciaal licht waarmee je krassen 'echt' kunt zien, gecontroleerd en 0 krassen te zien/vinden.
Ik stel me wel de vraag hoe geobsedeerd ze er door zijn. Normaal zijn die krassen, zoals bij mijn X, zo fijn dat je ten eerste al onder speciaal licht of onder een bepaalde hoek moet kijken en ten tweede het scherm moet uit staan.

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #3514 Gepost op: 5 januari 2020, 14:26:17 »
Heb een iPhone X die al 3j gebruikt/misbruikt wordt.
Telefoon is gebruiksobject. Ik koop ook pas een nieuwe als de oude is overleden.
Tot op heden 0 krassen in scherm enkel hier en daar puntje op behuizing  :thumbsup:

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #3515 Gepost op: 6 januari 2020, 14:36:53 »
Als je die foto's bekijkt op dat topic op het Apple forum zou ik nu niet zeggen dat ze geobsedeerd zijn,dat zijn geen gewone gebruikssporen maar krassen die wel van een breekmes of nagel kunnen zijn :-\ En dat enkel van in de broekzak te zitten...

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #3516 Gepost op: 6 januari 2020, 21:35:44 »
Van enkel in een broekzak te zitten met sleutels en er wat onstuimig mee geweest dan.
Als het enkel stof was, klopt er gewoon iets niet. We leven nog steeds onder de wetten van de fysica  ;D
Work hard, play hard

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #3517 Gepost op: 7 januari 2020, 06:05:20 »
Van enkel in een broekzak te zitten met sleutels en er wat onstuimig mee geweest dan.
Als het enkel stof was, klopt er gewoon iets niet. We leven nog steeds onder de wetten van de fysica  ;D
Volgens al de gebruikers enkel in de broekzak zonder iets in... Er zijn enkele diehard Apple-fans in dat topic die wel steeds zeggen dat dat gerust kan door bv. een korreltje zand in de broekzak.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3518 Gepost op: 12 januari 2020, 01:23:11 »
Volgens al de gebruikers enkel in de broekzak zonder iets in... Er zijn enkele diehard Apple-fans in dat topic die wel steeds zeggen dat dat gerust kan door bv. een korreltje zand in de broekzak.

De beste iPhone voor mij op vlak van glas, was de 5S. Ik heb dat ding indertijd ontelbare keren laten vallen, op beton, kiezelstenen een keer van 5 meter hoogte van een uitkijkpunt op rotsblokken beneden. Scherm nooit gebroken en oppervlak krasvrij. De 6 daarentegen was een complete ramp, wat een kutgsm. Die gleed uit mijn broekzak op het tapijt: barst erin. Uiteindelijk de 7 gekocht, maar dat ding is ook serieus vertraagd. Ik zou nu willen kijken voor de 11, maar als ik hier de commentaren zo lees...

Ik ben ook fan van Apple, de interface is buitengewoon goed, intuitief en gedetailleerd, maar ik hoor van high-end samsung gebruikers precies minder klachten over schermbreuk etc. Ook niet onbelangrijk: met Apple is het moeilijk om in het donker foto's te nemen. Het resultaat is bedroevend. Mensen met een degelijke samsung nemen toch een stuk betere foto's.

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #3519 Gepost op: 12 januari 2020, 10:00:35 »
Was het minpunt ivm foto’s in het donker niet verholpen met de laatste modellen?

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3520 Gepost op: 12 januari 2020, 10:41:34 »
Was het minpunt ivm foto’s in het donker niet verholpen met de laatste modellen?

Ik weet het niet. Als er foto’s genomen worden in het donker als we met anderen weggaan, dan zien we het verschil bij Samsung heel duidelijk. Maar ja, de mijne is nog een 7, die heeft zijn beste tijd gehad. Toen de 8 uitkwam, dacht ik van deze te kopen, maar zeer snel daarna kwamen de X’en uit. Dus uit keuzetwijfel het aan me laten voorbij gaan.

Nu is de nood aan vervanging wel groot. Hij reageert trager, zijn batterij loopt veel te snel af. Na een halve dag staat die al op twintig procent om dan van tien procent in vijf min tijd naar 1 te gaan of uit te vallen.

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #3521 Gepost op: 12 januari 2020, 10:58:43 »
Als de batterij de grootste ergernis is kan je een nieuwe laten zetten voor 90€ bij Apple zelf.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3522 Gepost op: 12 januari 2020, 23:19:44 »
Als de batterij de grootste ergernis is kan je een nieuwe laten zetten voor 90€ bij Apple zelf.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb er kort aan gedacht om dat te doen, maar dat ding werkt al wat trager en het is vooral tijd voor iets anders. Ik denk wel dat ik zoals je aanraadde een nieuwe batterij laat plaatsen bij Apple eens ik een nieuwe heb. Ik heb geen zin om er zelf veel aan te klooien met nep batterijen van internet, maar ik wil die wel net als mijn vorige iPhones bijhouden. Bij Apple resellers nemen ze je oude graag over, maar naar mijn gevoel gaan die toestellen over 30
jaar nog geld waard worden bij liefhebbers. Althans, dat hoop ik. Ik heb nog twee in zeer goede staat verkerende Nokia 3310 liggen. Deze zouden nu al terug iets waard moeten zijn. Ik houd ze met graagte nog even bij. :-)

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3523 Gepost op: 13 januari 2020, 19:18:57 »
Over 30 jaar is enkel de behuizing nog van tel, de elektronica zal wel niet meer werken tegen dan.
Weinig kans dat die zo veel waard gaan zijn aangezien er zo veel van verkocht zijn.

55 euro dacht ik zelfs, afhankelijk van het model.
Work hard, play hard

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3524 Gepost op: 13 januari 2020, 20:12:02 »
Over 30 jaar is enkel de behuizing nog van tel, de elektronica zal wel niet meer werken tegen dan.
Weinig kans dat die zo veel waard gaan zijn aangezien er zo veel van verkocht zijn.

55 euro dacht ik zelfs, afhankelijk van het model.

Niemand houdt die toestellen bij. Of ze zijn kapot, of worden ingeruild voor wat korting, of... We zullen het zien of het waarde heeft. Rijk zal ik er niet van worden, maar je weet nooit. Het neemt geen plaats in.

Waarom zou de elektronica niet meer werken? Die 3310 en werken ook nog steeds en die zouden bijna twintig jaar moeten zijn.

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #3525 Gepost op: 14 januari 2020, 20:16:13 »
Of de elektronica nu nog werkt of niet, het ding zal zo goed als zeker niet meer bruikbaar zijn binnen x-aantal jaren. Wegens niet meer compatibel met allerlei standaarden die dan waarschijnlijk zullen gelden.
Vergelijk het met een destijds dure optie van een ingebouwde telefoon in een 7-serie. Daar ben je nu niet veel meer mee, ook al werkt de elektronica nog zoals dag 1.

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #3526 Gepost op: 14 januari 2020, 20:30:14 »

nightmode op de 11 blijkt fantastisch te zijn.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #3527 Gepost op: 14 januari 2020, 20:32:46 »
Ik weet het niet. Als er foto’s genomen worden in het donker als we met anderen weggaan, dan zien we het verschil bij Samsung heel duidelijk. Maar ja, de mijne is nog een 7, die heeft zijn beste tijd gehad. Toen de 8 uitkwam, dacht ik van deze te kopen, maar zeer snel daarna kwamen de X’en uit. Dus uit keuzetwijfel het aan me laten voorbij gaan.

Nu is de nood aan vervanging wel groot. Hij reageert trager, zijn batterij loopt veel te snel af. Na een halve dag staat die al op twintig procent om dan van tien procent in vijf min tijd naar 1 te gaan of uit te vallen.

Foto's moet je inderdaad vergelijken met dezelfde modellen van die tijd. Geen 7 met een galaxy s10 gaan vergelijken ofzo  ;D
Hier ook nog een 7, ik ga proberen wachten tot september voor de nieuwste.
De mijne gaat eigenlijk nog best snel en heeft eigenlijk geen lag ofzo, enkel de batterij gaat inderdaad snel leeg, ik heb gelukkig de mogelijkheid vaak op te laden.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3528 Gepost op: 15 januari 2020, 09:06:48 »
Waarom zou de elektronica niet meer werken? Die 3310 en werken ook nog steeds en die zouden bijna twintig jaar moeten zijn.
Omwille van het fenomeen metaalhaartjes (metal whiskers), die voor kortsluiting zorgen.
Work hard, play hard

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3529 Gepost op: 15 januari 2020, 13:34:46 »
Omwille van het fenomeen metaalhaartjes (metal whiskers), die voor kortsluiting zorgen.

Zou dat echt zo een courant fenomeen zijn? In ons tuinhuis staat een oude dell van 2002 om muziek af te spelen door speakers in de tuin via een hele oude radio shack versterker uit de jaren 80 incl nog werkende groen verlichte vu metertjes. Die staan daar in slechte omstandigheden, zeker als het nog eens vriest en de temperatuur binnen rond het nulpunt draait en doen het nog steeds. Dat ze vroeger apparaten beter maakten, voel je aan de behuizing en solide toetsen alleen al, maar dan nog.

Een gsm is natuurlijk in zeer compacte lagen gebouwd, maar dan zou die al vanaf het eerste gebruik vatbaar moeten zijn voor problemen.

Nu ja, zo een gsm neemt niet veel plaats in, ik zou die in een vacuümzak kunnen stoppen zodat er geen interactie meer is met de lucht.

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #3530 Gepost op: 15 januari 2020, 21:08:22 »
Plastic zakje, pakje silica gel erbij, vacuum trekken  :thumbsup:
Baat het niet dan schaadt het niet.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3531 Gepost op: 15 januari 2020, 22:25:37 »
Of de elektronica nu nog werkt of niet, het ding zal zo goed als zeker niet meer bruikbaar zijn binnen x-aantal jaren. Wegens niet meer compatibel met allerlei standaarden die dan waarschijnlijk zullen gelden.
Vergelijk het met een destijds dure optie van een ingebouwde telefoon in een 7-serie. Daar ben je nu niet veel meer mee, ook al werkt de elektronica nog zoals dag 1.

Ja, ik weet het, de functionaliteiten zullen inderdaad niet meer van toepassing zijn, maar het is wat de zot er voor wil geven, denk ik. Ik hoor dat oude Macintoshen verkocht worden voor 1000 euro en meer. Ik weet ook niet goed wat je daarmee nog kan aanvangen, buiten misschien een oud .txt bestand op diskette bekijken.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3532 Gepost op: 15 januari 2020, 22:47:41 »
Plastic zakje, pakje silica gel erbij, vacuum trekken  :thumbsup:
Baat het niet dan schaadt het niet.

Ik ga het op zijn minst proberen. De batterij zal vermoedelijk wel een groot deel van zijn capaciteit kwijt zijn. En zelfs al hebben ze geen waarde meer, ik vind dat altijd nog eens aangenaam om te zien hoe de techniek van vroeger in elkaar zit. Zo heb ik nog een overgeerfde Braun radio uit de jaren 50 op zolder staan. Tijd terug nog eens aangesloten met het idee dat het wel kapot zou zijn. Ingeschakeld en het bleek zo te zijn, of dat dacht ik, want er kwam geen geluid uit. Teleurgesteld ondertussen een paar dozen naar beneden gebracht en terwijl ik de trap weer op ga, hoor ik lichtjes al maar harder klinkend muziek. Het beestje zal moeten opwarmen hebben. Meer dan 60 jaar oud en dat werkt nog. Ok, het bevat geen fijne electronica, maar de Duitse degelijkheid is toch maar weer eens bewezen. Benieuwd of Siri het schoonheidsslaapje ook kan appreciëren.  :)

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #3533 Gepost op: 15 januari 2020, 23:09:25 »
Er zijn artikels te vinden over hoe je best een batterij bewaart die niet meer in gebruik is.
Voor lithium dacht ik met 50% lading in de koelkast leggen. Dan veroudert ze nauwelijks.
"niet meer in gebruik" betekent dat je ze best uit het toestel haalt, wat bij iPhone alweer niet zo eenvoudig is.

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
« Reactie #3534 Gepost op: 13 april 2020, 18:08:01 »
iPhone2020

Zonet op iculture gelezen tijdens m’n zoektocht naar nuttige 5G info.....
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #3535 Gepost op: 13 april 2020, 20:33:48 »
Zal sowieso nog lang duren voor nog wat uitkomt... serieuze vertraging opgelopen.