Auteur Topic:  2011 - E82 - 1///M Coupé Milltek exhaust soundclip P12  (gelezen 54244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kob

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1909
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #60 Gepost op: 19 juni 2011, 16:43:03 »
lekker bakkie  ;D

Offline jesse320

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 189
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #61 Gepost op: 20 juni 2011, 22:14:07 »
you lucky bastard!!  ;D
zalige bak man  :thumbsup:

Offline Orochimaru

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 312
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #62 Gepost op: 20 juni 2011, 22:18:37 »
goeie kleurkeuze! wit vind ik ook minder. mag je wel al 270 rijden bij het inrijden? :p geven ze niets van instructies voor de eerste paar duizend kilometer?
02 CB M3 (kw v2, csl koffer, apex arc-8, recaro sportster cs)

Offline M3Power79

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1105
  • 1M Coupé
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #63 Gepost op: 21 juni 2011, 15:39:48 »
goeie kleurkeuze! wit vind ik ook minder. mag je wel al 270 rijden bij het inrijden? :p geven ze niets van instructies voor de eerste paar duizend kilometer?
Nee in principe ( volgens de instructieboek ) mag je de eerste 2.000 km niet sneller dan 170 km/u. Je mag ook het gaspedaal niet vloeren (omdat de overboostfunctie dan geactiveerd wordt ). Volgens onze techniekers speelt dat allemaal niet veel rol zolang je de wagen maar op een ordentelijke manier warm rijdt.
In de fabriek worden ze trouwens minder zacht behandeld.
Over hoe inrijden bestaan er op diverse fora ook van allerlei versies. Je hebt de voorstanders van het boekje volgen maar je hebt ook een grote groep die er van in het begin keihard de pees op legt. Wie zal het zeggen?

Offline PJ_9911

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3560
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #64 Gepost op: 21 juni 2011, 16:49:26 »
Ik heb altijd het principe "don't baby your engine" gehanteerd.

Rustig warmrijden, en vanaf de olietemperatuur 80°c gepasseerd is eens de kraan opendraaien. Bij inrijden is het vooral belangrijk om veel af te wisselen in toeren en versnellingen.

De slimmeriken die met hun nieuwe wagen op reis vertrekken en 1000 km aan dezelfde snelheid rijden hebben dus allesbehalve hun wagen ingereden  :thumbdwn:

In in de fabriek wordt de motor apart en dan achteraf als de wagen geassembleerd is al goed getest ja.

Offline M3Power79

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1105
  • 1M Coupé
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #65 Gepost op: 21 juni 2011, 21:25:46 »
Dynorun bij BR Performance : 339,9 HP & 533,9 Nm





Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17317
  • Carpe diem!
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #66 Gepost op: 21 juni 2011, 21:28:31 »
 :wow: nice! En koppel :exited:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Anthony

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 511
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #67 Gepost op: 21 juni 2011, 21:32:07 »
Dynorun bij BR Performance : 339,9 HP & 533,9 Nm

Wat een cijfers!!!  :wow:

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3928
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #68 Gepost op: 21 juni 2011, 22:11:56 »
Dynorun bij BR Performance : 339,9 HP & 533,9 Nm






0,1 HP te weinig :jpshakehead:
:toofunny:

Knappe cijfers :thumbsup:

Offline K.Sneyers

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 26
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #69 Gepost op: 21 juni 2011, 22:30:40 »
echt vet machine  :bow:
Don't fake others! Try to be different

Offline totaleclipse

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 951
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #70 Gepost op: 21 juni 2011, 22:38:15 »
echt super knappe  :///M: en mooie waarden  :exited:
1996 E36 M3 3.2
2015 Mercedes V-class 250 bleu-tec

Online GeoBem007

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6264
    • @hertgoan
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #71 Gepost op: 22 juni 2011, 12:27:28 »
Zo'n fucking dik machien :) Nette cijfers! 34Nm meer dan opgave?!

Ik heb altijd het principe "don't baby your engine" gehanteerd.

Rustig warmrijden, en vanaf de olietemperatuur 80°c gepasseerd is eens de kraan opendraaien. Bij inrijden is het vooral belangrijk om veel af te wisselen in toeren en versnellingen

²!

Offline M3Power79

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1105
  • 1M Coupé
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #72 Gepost op: 22 juni 2011, 12:44:42 »

Dat is om die 0,1 pk te compenseren  ;)

Offline pvz

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 328
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #73 Gepost op: 22 juni 2011, 19:51:02 »
Pfff... Wat een machine zeg  :drool:! Proficiat !


Offline Orochimaru

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 312
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #74 Gepost op: 22 juni 2011, 19:54:20 »
Dynorun bij BR Performance : 339,9 HP & 533,9 Nm






0,1 HP te weinig :jpshakehead:
:toofunny:

Knappe cijfers :thumbsup:


Maar het vermogen piekt dus al aan 5000 toeren. dan heeft het toch geen zin om nog hoger in toeren te gaan?
02 CB M3 (kw v2, csl koffer, apex arc-8, recaro sportster cs)

Offline shady

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 394
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #75 Gepost op: 22 juni 2011, 20:42:27 »
da zouden we wel is willen ervaren pffieuw! vette ride

Offline Golden Power

  • Trade Count: (+17)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2458
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #76 Gepost op: 22 juni 2011, 20:53:29 »
Dynorun bij BR Performance : 339,9 HP & 533,9 Nm






0,1 HP te weinig :jpshakehead:
:toofunny:

Knappe cijfers :thumbsup:


Maar het vermogen piekt dus al aan 5000 toeren. dan heeft het toch geen zin om nog hoger in toeren te gaan?

Hoezo? Die blijft gewoon tot het einde rond de 450pk hangen. Die blijft gewoon gaan!!!
Wat een kar! Ni normaal :D

BTW dat koppel is fenomenaal  :drool: :drool: :drool:

Offline Sega

  • Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 7412
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #77 Gepost op: 22 juni 2011, 21:29:28 »
Fenomenale waarden. Een nieuw ///M tijdperk... Je moet het duidelijk niet meer gaan zoeken in de hogere toeren. :)

Zalige kist MPower79 ! Echt zotjes.  :bow:

Kan en wil je het verschil eens beschrijven met je E36 M3 tegenover dit. Uiteraard veel moderner maar is de rijsensatie ECHT aanwezig? Een E36 M3 is lang niet zo snel... Dat weet ik! Maar de rijervaring is fenonmenaal. Ik hoop (en denk) dat het bij de 1M Coupé ook zo is maar ik wil min of meer bevestiging. :D

Offline Dragon

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2620
    • Foodfactory  By Frituur 't draakske bvba
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #78 Gepost op: 22 juni 2011, 21:59:21 »
Fenomenale waarden. Een nieuw ///M tijdperk... Je moet het duidelijk niet meer gaan zoeken in de hogere toeren. :)

Zalige kist MPower79 ! Echt zotjes.  :bow:

Kan en wil je het verschil eens beschrijven met je E36 M3 tegenover dit. Uiteraard veel moderner maar is de rijsensatie ECHT aanwezig? Een E36 M3 is lang niet zo snel... Dat weet ik! Maar de rijervaring is fenonmenaal. Ik hoop (en denk) dat het bij de 1M Coupé ook zo is maar ik wil min of meer bevestiging. :D


Daarstraks effe testritje gedaan in Bornem en het is vrij goed meegevallen
Stuurgevoel en baanligging in de bochten vind ik super, motorisch gezien heb ik dan een beetje heimwee naar mijn V10 of zelfs naar de E36 M3. Met de turbomotor heb je toch iets minder het M-gevoel vind ik.
De testwagen had jammer genoeg al een koppeling die sleepte. Dat al na 9000 km Ik was de laatste testpiloot voordat ze deze zouden vervangen.
Voor de rest zal ik er best tevreden mee zijn denk ik
Foodfactory by frituur 't draakske bvba
Bmw E34 M5 1989 "verkocht - Bmw E34 M5 1991 "verkocht" - Bmw E60 M5" Verkocht" - Bmw E36M3 "verkocht" - Bmw 1m Coupé "verkocht"
Bmw F21 118d 190pk 438Nm "Nestor" - Bmw E91 335i Touring "Olaf" 361pk  541Nm "verkocht" - Bmw E39 525d touring "Rudolph" sold
Bmw E46 320d "Uitgeschreven" - Renault Kangoo 19d !!!!!!!!!!

Offline Orochimaru

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 312
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #79 Gepost op: 22 juni 2011, 22:07:16 »


Maar het vermogen piekt dus al aan 5000 toeren. dan heeft het toch geen zin om nog hoger in toeren te gaan?
Hoezo? Die blijft gewoon tot het einde rond de 450pk hangen. Die blijft gewoon gaan!!!
Wat een kar! Ni normaal :D

BTW dat koppel is fenomenaal  :drool: :drool: :drool:

ik bedoel om zo snel mogelijk op te trekken dat je moet schakelen aan 5000. Dat denk ik toch
02 CB M3 (kw v2, csl koffer, apex arc-8, recaro sportster cs)

Online GeoBem007

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6264
    • @hertgoan
Re: 2011 - E82 - 1 M COUPE
« Reactie #80 Gepost op: 23 juni 2011, 00:33:54 »

ik bedoel om zo snel mogelijk op te trekken dat je moet schakelen aan 5000. Dat denk ik toch

Er is een filmpje van een of ander Frans autojournalisme dat topspeed gaat met een 1M. Ze schakelen al aan 5500 toeren oid omdat het geen zin heeft om verder te gaan :)
Ze hadden beide getest en dat ging sneller..

Offline M3Power79

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1105
  • 1M Coupé
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #81 Gepost op: 23 juni 2011, 10:03:27 »
@Orochidinges : Het heeft idd geen zin om hoog in toeren te gaan. Tussen de 6.000 & 7000 rpm heb je eigenlijk niets te zoeken want zoals je ziet op de curves begint het vermogen en koppel dan al ferm af te zwakken. Je voelt dat ook echt. Het ideaal schakelmoment ligt volgens mij gevoelsmatig ergens rond de 5.500 rpm. In de hogere snelheden zelfs 6.000 rpm omdat tot hier het vermogen stijgt en vermogen nu eenmaal belangrijk is om topsnelheid te halen.

@Sega: De rijsensatie is wel degelijk aanwezig. Niet in de eerste plaats door de performance maar vooral door de rijeigenschappen van het chassis. Wagen voelt licht en speels aan met een enorme drive om uit te breken als je dat wil tenminste. De "oude" generatie M motoren waren opzwepender van karakter omdat het beste van hun kunnen pas boven kwam richting rode zone. De versnelling werd alleen maar beter en " they saved the best for the last " Nu blijf je een beetje op je honger zitten als je nog met die ingesteldheid achter het stuur kruipt. Het is gewoon een kwestie van aanpassen aan de powerdelivery van de "nieuwe" generatie M Motoren. Het is zoals op restaurant gaan en beginnen met het dessert, it doesn't get better  ;D
In de 1M zit je zowel qua koppel & vermogen vrij snel aan de max. waardes (1.500 - 4.500 & 5.000 - 6.000 rpm ), als ik de curve bekijk van de nieuwe M5 dan zie ik dat ze hier toch wel al extra inspanningen geleverd hebben. Max koppel blijft tot 5750 rpm en max vermogen wordt aangehouden tussen de 6.000 & 7.000 rpm. Het komt ongetwijfeld goed met de nieuwe generatie  ;)

Offline Stefplus

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4311
    • Power Plus Engineering
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #82 Gepost op: 23 juni 2011, 10:23:52 »
Top vermogen op het grafiek : 6024 rpm...  ::)

Voordeel om hoger te schakkelen : schakkeln = verlies van +/- 1500 toeren

Als ge onder de maximale koppel valt door het schakkelen duurt het eeuwen om terug ' push ' te krijgen...

Trust me, I am an Engineer !


Online GeoBem007

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6264
    • @hertgoan
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #83 Gepost op: 23 juni 2011, 13:22:54 »
Top vermogen op het grafiek : 6024 rpm...  ::)

Voordeel om hoger te schakkelen : schakkeln = verlies van +/- 1500 toeren

Als ge onder de maximale koppel valt door het schakkelen duurt het eeuwen om terug ' push ' te krijgen...

En aangezien het max koppel op 2100 toeren ligt en alleen maar wat afzwakt, gene stress :D

Kunt ge hiermee dan niet gemakkelijk dmv chippen meer vermogen creëren in de hogere toeren? Er is al een 1M met 400+ pk's maar daar heb'k nog gene grafiek van gezien.

Offline Stefplus

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4311
    • Power Plus Engineering
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #84 Gepost op: 23 juni 2011, 18:57:11 »
Top vermogen op het grafiek : 6024 rpm...  ::)

Voordeel om hoger te schakkelen : schakkeln = verlies van +/- 1500 toeren

Als ge onder de maximale koppel valt door het schakkelen duurt het eeuwen om terug ' push ' te krijgen...

En aangezien het max koppel op 2100 toeren ligt en alleen maar wat afzwakt, gene stress :D

Kunt ge hiermee dan niet gemakkelijk dmv chippen meer vermogen creëren in de hogere toeren? Er is al een 1M met 400+ pk's maar daar heb'k nog gene grafiek van gezien.

Er zijn er al zelfs met 450 pk  ;)
Trust me, I am an Engineer !


Offline denkris

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3609
  • f32 428i
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #85 Gepost op: 23 juni 2011, 19:54:30 »
Van harte Proficiat met de  :///M: :thumbsup:
Je bent voor zwart gegaan ,staat hem super goe :drool:

Ps, werk jij toevallig niet in maldegem bij Demey  :thinking:
f 32 428i - Suzuki bandit 600
e92 320i sold - w 203 sport coupe c220D sold - Seat toledo 19 tdi sold - Seat toledo 19 td sold - Peugeot 305 1500 sr sold

Online s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13622
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #86 Gepost op: 23 juni 2011, 20:06:06 »
Top vermogen op het grafiek : 6024 rpm...  ::)

Voordeel om hoger te schakkelen : schakkeln = verlies van +/- 1500 toeren

Als ge onder de maximale koppel valt door het schakkelen duurt het eeuwen om terug ' push ' te krijgen...

En aangezien het max koppel op 2100 toeren ligt en alleen maar wat afzwakt, gene stress :D

Kunt ge hiermee dan niet gemakkelijk dmv chippen meer vermogen creëren in de hogere toeren? Er is al een 1M met 400+ pk's maar daar heb'k nog gene grafiek van gezien.

Er zijn er al zelfs met 450 pk  ;)

om effe de stok in het hoenderhok te gooien - en effe off-topic te gaan, alhoewel - zie ik op uw site Stef dat ge voor een Z4 35is (wat dezelfde motor is als de 1M) een vermogenswinst van slecht 25pk .... daar gaat ge dan niet mee aan de 400pk geraken vermoed ik ?


Offline Ed-M3Cab

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1756
  • ///rijden een droom & GSA een hobby
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #87 Gepost op: 23 juni 2011, 20:08:35 »
Van harte Proficiat met de  :///M: :thumbsup:
Je bent voor zwart gegaan ,staat hem super goe :drool:

Ps, werk jij toevallig niet in maldegem bij Demey  :thinking:

Ik dacht het ook makker

Offline Stefplus

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4311
    • Power Plus Engineering
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #88 Gepost op: 23 juni 2011, 20:19:53 »
Top vermogen op het grafiek : 6024 rpm...  ::)

Voordeel om hoger te schakkelen : schakkeln = verlies van +/- 1500 toeren

Als ge onder de maximale koppel valt door het schakkelen duurt het eeuwen om terug ' push ' te krijgen...

En aangezien het max koppel op 2100 toeren ligt en alleen maar wat afzwakt, gene stress :D

Kunt ge hiermee dan niet gemakkelijk dmv chippen meer vermogen creëren in de hogere toeren? Er is al een 1M met 400+ pk's maar daar heb'k nog gene grafiek van gezien.

Er zijn er al zelfs met 450 pk  ;)

om effe de stok in het hoenderhok te gooien - en effe off-topic te gaan, alhoewel - zie ik op uw site Stef dat ge voor een Z4 35is (wat dezelfde motor is als de 1M) een vermogenswinst van slecht 25pk .... daar gaat ge dan niet mee aan de 400pk geraken vermoed ik ?

Fout !!!!

N54 Vs N55  ;)
Trust me, I am an Engineer !


Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3928
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #89 Gepost op: 23 juni 2011, 20:20:28 »
Top vermogen op het grafiek : 6024 rpm...  ::)

Voordeel om hoger te schakkelen : schakkeln = verlies van +/- 1500 toeren

Als ge onder de maximale koppel valt door het schakkelen duurt het eeuwen om terug ' push ' te krijgen...

En aangezien het max koppel op 2100 toeren ligt en alleen maar wat afzwakt, gene stress :D

Kunt ge hiermee dan niet gemakkelijk dmv chippen meer vermogen creëren in de hogere toeren? Er is al een 1M met 400+ pk's maar daar heb'k nog gene grafiek van gezien.

Er zijn er al zelfs met 450 pk  ;)

om effe de stok in het hoenderhok te gooien - en effe off-topic te gaan, alhoewel - zie ik op uw site Stef dat ge voor een Z4 35is (wat dezelfde motor is als de 1M) een vermogenswinst van slecht 25pk .... daar gaat ge dan niet mee aan de 400pk geraken vermoed ik ?

Die 400 pk was niet met enkel chiptuning ;)