Auteur Topic:  Melden v putten of spoorvorming of signalisatieprobleem v Vlaamse wegen  (gelezen 21154 keer)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: Melden v putten of spoorvorming of signalisatieprobleem v Vlaamse wegen
« Reactie #60 Gepost op: 13 september 2013, 00:18:25 »
BelgiŽ helpt bij uitbouw van wegeninfrastructuur van hoofdstad Burundi

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1702175/2013/09/10/Belgie-helpt-bij-uitbouw-van-wegeninfrastructuur-van-hoofdstad-Burundi.dhtml

En intussen worden herstellingen en  vernieuwingen v Belgische wegen op de lange baan geschoven wegens gebrek aan budget  :o :wtf: :thinking: :censor:

Offline Kathleen

• Nieuw
  • *
« Reactie #61 Gepost op: 30 september 2013, 09:24:07 »
BelgiŽ helpt bij uitbouw van wegeninfrastructuur van hoofdstad Burundi

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1702175/2013/09/10/Belgie-helpt-bij-uitbouw-van-wegeninfrastructuur-van-hoofdstad-Burundi.dhtml

En intussen worden herstellingen en  vernieuwingen v Belgische wegen op de lange baan geschoven wegens gebrek aan budget  :o :wtf: :thinking: :censor:

En dat terwijl er hier in ons Belgenlandje toch heel wat te doen is! Schandalig!

Offline KITO

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
« Reactie #62 Gepost op: 15 december 2014, 01:12:38 »
dus we moeten al niet naar burundi voor vlaakke wegen  >:D
https://www.facebook.com/PDMMotorsport/
BMW e90 ///M3 -  BMW e92 ///M3 - BMW e46 ///M3 - Hyundai i30NP

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #63 Gepost op: 18 juni 2015, 02:51:05 »
 Jaguar Land Rover komt met put-detectie    Minder lekke banden met Pothole Alert :

http://www.autoweek.nl/nieuws/33153/jaguar-land-rover-komt-met-put-detectie

Offline JC

• Grand Prix Winner
  • Freude am Fahren
« Reactie #64 Gepost op: 18 juni 2015, 18:51:11 »
Da spel zou hier alle 100 meter tuuten dus.

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #65 Gepost op: 18 juni 2015, 19:00:08 »
Ik dacht even dat het nog 1 april was  :toofunny:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Slander

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #66 Gepost op: 22 september 2015, 22:14:16 »
Ooit eens 2 banden en velgen kapot gereden. Jaar later alles terug gekregen van het gewest :) mooi als je het terug krijgt maar komt heel wat bij kijken.

Offline kietekiet

• Grand Prix Winner
  • Ik wacht tot ze de S58 in een klein kas steken..
« Reactie #67 Gepost op: 27 december 2015, 23:35:06 »
Beste bimmer liefhebbers
wil even mee delen dat degenen met een verlaagd exemplaar moeten op passen op de ring rond lummen richting oprit naar aachen.
ze zijn daar een asfalt laag aan het vervangen, en daar is ergens een stuk waar je terug op een verhoogd stuk plateau moet rijden... een verhoging in de breedte van maar liefst +- 20 cm :jpshakehead: het is daar s'avonds pikken donker zonder signalisatie, en je mag er 50 rijden, maar ik reed daar over, en da was een slag dat ik dacht dat mijn schokdempers door de spatborden uit vlogen :censor: de elendige honden zijn te lui om dat wat gelijk te smeren met betum.
ik voel toch niks abnormaals aan de stuur inrichting, maar ga hem toch voor zekerheid eens laten uitlijnen na de winter.

2000-2002=opel kadet cabrio. 2002-2004=opel astra 16i 16v. 2004-2009=MG zr160.2009-2010=Bmw 320cd chipped.2010-2011 =suzuki swift 13 DDIS+ Bmw M3 e30.2011-2015= Bmw 325D touring chipped+Lotus exige RGB.2015-2017=Dacia logan MCV+Bmw M4 acs box.2017-2018=Dacia logan MCV+Bmw M3 f80 manual Heinz powerbox.2018=Dacia logan MCV+Bmw e36 M3 3.0. 2019= Bmw M140i "hobby" Dacia Dokker "Daily"

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #68 Gepost op: 22 september 2016, 01:24:07 »
 RAVELS 21/09/2016 - 03u02

MOTORRIJDER DIENT KLACHT IN TEGEN AWV NA SLIPPER BIJ DROOG WEER : "Zwaargewond door slechte verf op wegdek" :

De 54-jarige Henk Huber uit Rotterdam gaat een klacht indienen tegen het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV).
 Volgens de Nederlander voldoet de wegmarkering op de Prinsenlaan in Weelde (Ravels) niet aan de wettelijke normen.
 De man ging in juli zwaar onderuit met zijn motor nadat hij - bij droog weer - slipte op de stippellijn in het midden van de weg.

JEF VAN NOOTEN

Het was een zonnige dag, die 23ste juli: 27 graden en - letterlijk - geen wolkje aan de lucht. Ideale omstandigheden voor een motorritje, maar toch maakte Henk Huber (54) uit Rotterdam om 15.30 uur een slipper met zware gevolgen op de Prinsenlaan in Weelde (Ravels).
 "Ik reed met mijn Harley Davidson naar Poppel. Nadat ik een auto had ingehaald, wilde ik terug naar het rechtse rijvak. Ik moest echter remmen om niet te snel te naderen op de auto die daar nog voor reed", getuigt Henk Huber.

Veel te glad

Henk Hubert voerde dat remmanoeuvre uit precies boven op de witte stippellijn in het midden van de weg. Hij begon te slippen en kwam zwaar ten val.

"Volgens het politieverslag ben ik geslipt door de verf. Normaal gebeurt dat niet omdat wegmarkeringen een bepaalde stroefheid moeten hebben.

Maar de wegbeheerder heeft hier gewone huis-, tuin- en keukenverf gebruikt. Die is veel te glad. Op mijn voorwiel zijn de restanten van de witte verf nog te zien."

40.000 euro kosten

De motor van Henk Huber knalde in de zijflank van een tegenligger. Zelf was hij vlak voor die klap van zijn motor kunnen springen. "Ik hield er een verbrijzelde pols aan over. Woensdag word ik er een tweede keer aan geopereerd. Daarnaast had ik ook heel wat schaaf- en brandwonden omdat ik zonder beschermende kledij over het wegdek ben voortgeschoven. Mijn Harley Davidson was total loss."

Het ongeval kostte Henk Huber zo'n 40.000 euro. Via zijn klacht hoopt hij een deel van die schade te recupereren via het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV).
 "Al is een schadevergoeding niet het belangrijkste voor mij. Die mogen ze voor mijn part aan een goed doel schenken. Maar het gaat mij om het principe. Ik had wel dood kunnen zijn, alleen maar omdat er verkeerde verf voor de wegmarkering werd gebruikt", aldus Henk Huber.
 "Er zullen wellicht meer motorrijders hetzelfde meemaken. Als AWV wil bezuinigen, moet ze beseffen dat er levens op het spel staan."

Henk Huber hoopt nog andere motorrijders te vinden die gelijkaardige slippartijen op wegmarkeringen hebben meegemaakt.
 "Ik sta nu alleen, maar alleen in de woestijn roepen heeft geen zin. Als er nog mensen een gelijkaardig ongeval hebben gehad, staan we sterker.
 Bovendien wil ik er op deze manier ruchtbaarheid aan geven om andere motorrijders te waarschuwen. Want zelf rijd ik al 37 jaar met de motor. Ik heb veel ervaring. Maar als jonge gasten met een Kawasaki met hoge snelheid over zo'n wegmarkering rijden, zijn ze morsdood als ze slippen", besluit Huber.
 Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) benadrukt dat het steeds streeft naar een veilige weginrichting.
 Op de vraag of er op de Prinsenlaan in Weelde effectief niet-reglementaire verf werd gebruikt, kan woordvoerder Jef Schoenmaekers niet antwoorden.

"Niet op de hoogte"

"Laat het duidelijk zijn: AWV draagt verkeersveiligheid hoog in het vaandel. Wij besteden dan ook veel aandacht aan een duidelijke en veilige weginrichting, ook als het op wegmarkeringen aankomt. Wij hebben echter nog geen klacht ontvangen van de man in kwestie en zijn op dit moment dus niet op de hoogte van de precieze omstandigheden van het ongeval, noch van wat de motorrijder ons precies ten laste legt. Eens we die gegevens hebben, zullen we de klacht onderzoeken en gepast reageren."

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-turnhout/-zwaargewond-door-slechte-verf-op-wegdek-a2882044/

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #69 Gepost op: 23 september 2016, 15:12:54 »
oei potholes radar, gelukkig bestaan er nog geen gayholes op de baan  :gayfight:

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #70 Gepost op: 29 januari 2017, 01:53:12 »
Grondverzakking ďvan 4 ŗ 5 meter diepĒ in Brusselse straat :

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170128_02700551

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #71 Gepost op: 29 mei 2017, 21:14:18 »
Motorrijder ontsnapt op nippertje aan zware val, Wegen en Verkeer voert noodherstelling uit :

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170529_02902233

Offline Trotterke

• Pole Position
  • Loving my beemer
« Reactie #72 Gepost op: 29 mei 2017, 21:50:31 »
Buitenlanders, die in BelgiŽ rondrijden, denken, dat ze in een ontwikkelingsland zijn beland. In Afrika zijn de wegen in betere staat !!!
:censor: :censor: :censor:

Wonende al meer dan twintig jaar in de hoofdstad Kinshasa, kan ik alleen maar tegen spreken dat de wegen daar beter zijn....

Sent from my iPhone using Tapatalk
Trotterke: - Mini Cooper S Cabrio (R53)
Before:X5 m50d (E70) / 535d (E61) - 525d (E39) Touring

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #74 Gepost op: 15 december 2017, 20:28:34 »
Heist-op-den-Berg : Bergstraat vol putten krijgt laag asfalt na gerechtelijke procedure :

http://www.gva.be/cnt/blbpr_03245185/bergstraat-krijgt-nieuwe-laag-asfalt-na-gerechtelijke-procedure

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #75 Gepost op: 6 april 2018, 21:32:32 »
Brusselaar vult putten in de weg met bloemen : http://www.standaard.be/cnt/dmf20180406_03449416

Straks denken buitenlanders die door ons land rijden dat er hier 1 of ander feest is als alle wegen herschapen zijn in bloementapijten want de wegen in ons land zitten vol putten

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #76 Gepost op: 23 april 2018, 23:06:09 »

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #78 Gepost op: 4 april 2019, 02:59:23 »
Slachtoffer krijgt geen schadevergoeding van 2,5 miljoen na fout van rechter : https://www.hln.be/de-krant/slachtoffer-krijgt-geen-schadevergoeding-van-2-5-miljoen-na-fout-van-rechter~a01474e6/

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #79 Gepost op: 23 augustus 2019, 09:26:52 »
Ook grellig....staat ontsnapt aan een 2,5miljoen euro boete omdat een rechter, die door de staat betaald wordt, iets fout doet.

Amaai :)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline hmn_pwr

• Qualifying
« Reactie #81 Gepost op: 20 oktober 2019, 22:38:59 »
Kwaliteit Belgische wegen vergelijkbaar met die van Thailand.
De kwaliteit van het Belgische wegennet krijgt er weer van langs in het jaarlijkse klassement van het Wereldeconomisch Forum. Ons land is afgezakt naar de 56ste plaats op 141, net achter Thailand. Nederland en Zwitserland staan op de tweede en de derde plek.
Elk jaar publiceert het Wereldeconomisch Forum een competitiviteitsrapport tussen de verschillende landen van de wereld op basis van een hele reeks criteria. Wij kijken daarbij vooral naar het onderdeel over de kwaliteit van de wegen, en dat ziet er niet goed uit voor ons land. BelgiŽ stond in 2017 op de 46ste plaats, zakte in 2018 naar de 52ste en kruipt nu zelfs naar plek 56 in de lijst van 141 landen. Ter vergelijking: ons land staat daarmee tussen Thailand en Polen.
Onze buren doen het veel beter. Vooral dan Nederland, dat een eerbare tweede plaats bezet, achter Singapore en net voor Zwitserland. Luxemburg staat op 15, Frankrijk op 18 en Duitsland op 22.
https://www.vroom.be/nl/nieuws/kwaliteit-belgische-wegen-vergelijkbaar-met-die-van-thailand-22378

En vandaag sinds vanmorgen elk uur in het (radio)nieuws: Record van 2 miljoen pvís voor overdreven snelheid in eerste helft 2019
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191020_04672837

En toch wilt er geen enkele politicus de logische link leggen: minstens een deel van de opbrengst van al die boetes investeren in een kwalitatiever ťn dus veiliger wegennet.
In de plaats daarvan krijgt iemand van VIAS (het voormalige BIVV) sinds vanmorgen free air op de radio om te zeggen dat we goed bezig zijn in BelgiŽ en vooral in Vlaanderen (daar wordt zoals iedereen al lang weet het meest gecontroleerd dus dat hij dat vertelt is redundant) want dat 1/3 van de ongevallen gerelateerd is aan te hoge snelheid. Over het andere 2/3 deel (o.a staat wegdek, inrichting verkeersinfrastructuur, visie mobiliteit, ...) wordt natuurlijk geen enkel woord gerept.

::)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #82 Gepost op: 2 november 2019, 20:43:34 »
Staat Belgische wegen boert verder achteruit :

https://fangio.be/staat-belgische-wegen-boert-verder-achteruit/