Auteur Topic:  2011 - Ford S-MAX - Titanium S - 2.2 TDCi - Ice White - "Whitney"  (gelezen 29483 keer)

Offline Sega

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
2011 - Ford S-MAX - Titanium S - 2.2 TDCi - Ice White - "Whitney"
« Gepost op: 1 februari 2011, 21:55:27 »
Gezien ik de trotse papa ga worden van een tweeling en reeds 3 jaar de fiere papa ben van een zoon ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe daily ride.

Vele leuke BMW's zoals de X5 E70, E61 en F11 overwogen maar uiteindelijk moeten bezwijken voor de Ford S-MAX omdat het simpelweg de meest praktische ketel van al is, gezien mijn situatie... Met enige spijt maar toch volgens mij de perfecte keuze. Financieël gezien ook net iets voordeliger dan een nieuwe X5 of nieuwe 525d Touring.

Ik heb me wel een beetje laten gaan als het aankomt op opties. Niettegenstaande enkel gekozen voor de opties de me echt aanstaan. Ik post even een samenvatting van de wagen zelf:

2011 Ford S-MAX Titanium S
2.2 TDCi met 200pk en 147kW
Manueel (6-bak)

Dat is de basis... Ik heb gekozen voor de 2.2 met 200pk. Ik was gaan rijden met de nieuwe 2.0 TDCi met 163pk. Ik moet toegeven dat ik het wel aangenaam rijden vond, maar toch een beetje te kort kwam naar mijn zin... Dus gekozen voor de 200pk versie. De testwagen was trouwens uitgerust met de nieuwe automaat. Ook die was niet slecht te noemen maar voor mij zeker niet perfect. De afstelling van de automaat moet in mijn ogen veel beter kunnen. Hij schakelt niet snel genoeg terug en gaat voor mij een versnelling te laag terug. BMW kan Ford nog iets leren op dat gebied.
Uiteindelijk dus gekozen voor een manuele... Ik had liever een automaat genomen. Ik vind dat persoonlijk beter rijden in grotere wagens.

Kleur: Ice White

Eigenlijk ben ik een beetje tegen wit... Maar de andere kleuren spreken mij eerlijk gezegd nog minder aan... Zwart was een optie. Maar zwarte S-MAXen zie je al zoveel rijden, dat het een beetje banaal begint te worden. Ice White is een optionele kleur. Je kan een S-MAX in het wit bestellen zonder meerprijs. Maar dan heb je echter gewoon wit... Dan is het echt een camionette imo, dat wou ik ook niet... Dus gekozen voor het (dure) Ice White omdat op die kleur het Titanium S-pakket heel mooi uitkomt. De frontgrill is blinkend zwart en de diffusor achteraan ook. Zwart was de enige andere kleur die we ook hebben overwogen. Echter door de vele zwarte S-Maxen en doordat de grill en diffusor niet zo mooi tot hun recht komen, was de keuze snel gemaakt.

Er is geen enkele Ice White Ford S-Max te bekijken... Dus ik hoop dat ik hiermee de juiste keuze maak. Er was ook nergens in België een 2.2TDCi om te testen... Die hebben ze gewoonweg niet. Ik moet zeggen dat het fel tegenslaat... Zeker als je een vergelijking maakt tussen BMW en Ford. Ik kan eigenlijk geen wagen kopen zonder te testrijden. Dikke :thumbdwn: wat mij betreft...

Anyway...

Vervolgens gekozen om een Titanium S te nemen.
Je kan bij de S-Max kiezen voor 3 versies. Eerst heb je een Trend.
Dat is de basisversie en die zit eigenlijk al wel vrij goed qua uitrusting. Je krijgt bv. standaard lendensteun, Quickclear snelle voorruitontdooiing, in de hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel in leder, automatische en gescheiden airco, bedieningsknopjes op je stuur, lederen versnellingspook, etc... etc...
Vervolgens kan je kiezen voor een 'Titanium'.
Die ziet er eigenlijk heel leuk en heel compleet uit. Ik denk dat de meeste mensen zo ééntje zullen kopen. Je krijgt immers 17" alu, stoffen tapijten voor en achteraan, zonnewerende voorruit, licht- en regensenor, interieurverlichtingspakket, zelfdimmende binnenspiegel (imho een zalige optie!), cruise-control, enz...
Ga je echter voor een Titanium S dan is het eigenlijk wel een redelijk mooie auto imho. Voor mij persoonlijk de mooiste in zijn klasse. Je neemt het neusje van de zalm en dat merk je ook.
18", donker getinte ramen achteraan, sportievere voorbumper, zijshorten, achterbumper inclusief diffusor, spoilertje, Xenon met hoekverlichting, dagrij LEDs, sportophanging, Sportzetels in half alcantara en half leder, Carbotex afwerking (carbonlook sierlijstjes op deuren en dash) en een centrale console in glanzend zwart. Mooi! :)

Ik moet zeggen dat de S-Max in Titanium S reeds dik is uitgevoerd en je reeds met een mooie complete wagen de deur uitbolt maar ik wou een S-Max naar mijn zin en heb me nog even verder zitten verdiepen in de optielijst. Ik heb volgende opties dan ook aangevinkt.

- Keyless Entry
- Uitschuifbare laadvloer
- Elektronische handrem
- Navigatiesysteem met 7" Touchscreen
- Uitgebreide Radio/CD/MP3 met USB, Bluetooth en Voice Control
- Elektrische bedienbare bestuurderszetel met geheugenfunctie
- Elektrische bedienbare passagierszetel
- Elektrische spiegels met geheugenfunctie
- Lane Departure Warning
- Zonneschermen achteraan in de deuren
- Klaptafels achteraan
- Voorbereiding voor 3de zetelrij
- Klimaatregeling voorzetels
- Achteruitrijcamera
- PDC voor + achter

En dat is het zowat... Er zitten nog wel wat opties op maar die vermeld ik eigenlijk niet omdat ze in pakketten zitten... In ieder geval... Geen overbodige opties genomen imo... Ik kon ook kiezen voor een panoramisch dak... Maar dat leek me echt idioot eigenlijk. Je kan het namelijk niet openen en het dient dus enkel om naar de vogeltjes te kijken. Stomme en dure optie naar mijn mening. Ook niet gekozen voor de bandendruksensors. Ik zie/merk wel wanneer er een band plat is. WTF... En nog enkele zinloze opties heb ik aan de kant laten staan.

Over die Keyless Entry heb ik lang moeten nadenken... Is imo ook een stomme optie... Het is dus een systeem dat ervoor zorgt dat de wagen zichzelf ontgrendelt als je in de buurt komt en de sleutel in je zak hebt steken. Je moet dan ook de sleutel nergens meer insteken en kan de wagen gewoon starten door op de (ironische) Ford POWER (Yeah right... ::)) knop te drukken. Belachelijk... maar uiteindelijk toch genomen... Ik weet hoeveel ik moet 'verhuizen' telkens ik aan mijn werk kom of vertrek of telkens wanneer ik mijn zoon ga halen of wegdoe... En met 2 extra kinderen in het vooruitzicht lijkt het mij alleen maar handig. Ik ga misschien ook vloeken wanneer ik deze optie niet genomen zou hebben achteraf... Wie weet?! :)
Uitschijfbare laadvloer gekozen omdat ik net een dubbele buggy heb besteld. Ik kan u verzekeren... Dat is godverdomme een groot spel! :o De elektrische handrem heb ik gekozen omdat ik anders een vliegtuig krijg... En aangezien alles blinkend zwart is binnenin gaat het allemaal vrij snel stoffig zijn... Als ik dan met die vliegtuighendel zit, dan gaat het er snel lief uitzien. Ik heb dus gekozen voor de elektrische omdat het simpelweg makkelijk proper te houden valt. Nah!
Die Lane Departure Warning zat eigenlijk mee in een pakket... Ik ben benieuwd! Op een langere rit durf ik al weleens wegzakken van vermoeidheid. Al dat verkeer tegen 120per uur en in een treintje is niet goed voor mij. Safety first!
Klimaatregeling voorzetels heb ik gekozen omdat ik het altijd warm heb... Ik haat zetelverwarming... Ik gebruik het nooit, tenzij het vriestemperaturen zijn en de wagen echt koud staat. Dan zet ik de zetelverwarming hoogstens 2 minuten op om het kille uit een wagen te krijgen. Mijn vrouw is fan van zetelverwarming... Die is dus heel tevreden. Je kon dus ook gekoelde zetels verkrijgen. Dus ik ook heel tevreden! Volgens mij een optie waar ik geniet van ga hebben. :)
Voorbereiding 3de zetelrij: You never know !  :exited:

Levering zou zijn voor juni! Ik hoop echt dat hij op tijd is... Vrouwtje moet bevallen eind juni dusja... :P

Omdat foto's misschien meer zeggen dan woorden ?!
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2011, 01:42:30 door Sega »

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
Re: 2011 - Ford S-MAX - Titanium S - 2.2 TDCi - Ice White
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2011, 21:55:47 »
Voorbehouden voor foto's.

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2011, 21:55:53 »

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2011, 21:55:59 »

Offline fonny

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2011, 22:00:56 »
Prachtige familiewagen :thumbsup:
Live your life.

Offline Golden Power

• Trade Count: (+17)
  • World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2011, 22:02:39 »
Een perfect voorbeeld van een topicbeschrijving  :thumbsup:
Ge zult er wel content van zijn  8)

Offline Stiggie

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
    • JJ-Line
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2011, 22:12:34 »
Knappe aanwinst Sega  :thumbsup:

200pk  :wow:

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2011, 22:18:24 »
proficiat!
zo op foto ziet een S-Max er wel stoer uit :)

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2011, 22:20:12 »
Hij is eigenlijk zoals op de foto... Leuk hé... Ford stelt hun S-Max lekker dik voor maar als je ééntje wil testrijden is het gewoonweg niet mogelijk... Geen 2.2 TDCi als testwagen en geen enkele showroom heeft een Titanium S staan int 'Ice White'...

Triestig!  :thumbdwn:

Offline pieterjan99

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2011, 22:20:46 »
Proficiat!

Die Keyless Entry system: Wat is de maximale afstand dat je van u wagen moet staan eer die sluit?
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant - BMW F20 114i

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2011, 22:26:50 »
Proficiat!

Die Keyless Entry system: Wat is de maximale afstand dat je van u wagen moet staan eer die sluit?

Ook getest omdat ik totaal niet zeker was van die optie...

Dichter dan 2 meter en hij is open. Om te vergrendelen zit het anders... Je moet op een knopje duwen op de deur om hem te vergrendelen of op het knopje duwen op je sleutel...

Stom!!!

Anderzijds... Je moet je deur nog altijd dichtgooien en aangezien ik dat altijd doe aan de klinken en niet aan de deurlijsten zal ik wel op dat knopje duwen denk ik... Dan is 'ie meteen toe. De spiegels klappen dan ook automatisch in. Wel handig om na te kijken dat je effectief hebt vergrendeld (de pinkers buiten beschouwing gelaten dan)

Ik zeg het... Stomme optie en ik heb nog een beetje twijfels... Maar nadien naplaatsen omdat ik weet dat het toch kan leek me al helemaal idioot...

Ik ben benieuwd of ik geniet ga hebben van die optie.

Offline DaSolid

• World Champion
  • FREUDE AM FAHREN
« Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2011, 22:30:11 »
Knappe keuze Sega met lekker veel opties!

goed dat je voor Ice White bent gegaan  :thumbsup:

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2011, 22:30:44 »
Buurman heeft net dezelfde maar dan een 2.0 gechipt en een automaat wegens verlamming.

Is echt wel een vette bus en heeft er 20" ondergezet wat deze echt wel mooi staat.
Zal er eens foto van maken als de zomerwielen terug opliggen.

Veel succes met de aankoop en nog proficiat met de gezinsuitbreiding.

Je hebt dan ondertussen een wagenpark om jaloers op te zijn  :thumbsup:

Offline Weytie

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2011, 22:55:29 »
Wie koopt er nu een Ford  :neener:

Proficiat met de aankoop ! Die S-max is ook nog nie zo lelijk.
Ivm het keyless entry systeem. Bij de RS is dit ook zo, gewoon bakje bij u hebben om te starten en dan gewoon de knopjes op de klinken om te vergrendelen.

Wanneer heb je hem?

Offline xdrive35d

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2011, 00:30:04 »
Proficiat  :thumbsup:

Is echt een mooie wagen en dik in de opties  :)
Bi Turbo Dieseltrein

Offline JATO

• Pole Position
« Reactie #15 Gepost op: 2 februari 2011, 07:27:16 »
1 van de minst aantrekkelijke
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2011, 09:41:58 door JATO »
Tony's cars
         E36 318 Ti MCompact 1996 ( sold )
         E30 baur 320 Ia 1989 ( sold)
         E30 Coupé 323 I 1985 (sold)
         E36 Coupé  320 Ia 1994 ( sold)
         E36 Coupé  325 I 1995 full M3 ( sold)
         E39 525 Da  2002 (sold)
         E39 525 TDSa 1998 (sold)
          VOLVO C70 2.5 TURBO 20V  (1998)

Offline wilske

• Pole Position
« Reactie #16 Gepost op: 2 februari 2011, 07:28:07 »
Hij is eigenlijk zoals op de foto... Leuk hé... Ford stelt hun S-Max lekker dik voor maar als je ééntje wil testrijden is het gewoonweg niet mogelijk... Geen 2.2 TDCi als testwagen en geen enkele showroom heeft een Titanium S staan int 'Ice White'...

Dit komt gwn omdat dit een zeer dure wagen is voor het ford clienteel ! Dit is nu eenmaal een voorbeeld dat bijna nooit zal verkocht worden en dus ook pure verlies zou zijn om zo een model ergens in een showroom te zetten en nooit te kunnen verkopen ! Je mag ford niet gaan vergelijken met een bmw dat is volledig ander clienteel !  :)

Offline s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2011, 08:26:00 »
Proficiat Sega!

En ivm bandendrukcontrole .... ik ben er niet zo zeker van dat jij een langzaam leeglopende band gaat merken; dat systeem gaat het sneller in de mot hebben dan jijzelf (of je moest je op circuit bevinden)
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba]
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline PsynceFiction

• Crashed!
  • www.boelsphotography.be
    • Boelsphotography
« Reactie #18 Gepost op: 2 februari 2011, 09:09:00 »
Prima keuze lijkt me. Ik vind het trouwens ook een erg mooie wagen.

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2011, 09:52:57 »
Goede keuze!
Zal een toffe wagen zijn!
En u precies eens laten gaan in opties/motor keuze, maar met het geweld dat al in je garage staat is dat logisch zeker  ;D
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Beemerke05

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2011, 11:48:07 »
Goeie keus Dave!  :thumbsup:
Het zou kunnen dat ik volgende week voor mijn verlof een S-Max meekrijg van het werk.
Mocht dat zo zijn zal ik mijn ervaringen op lange ritten eens delen  ;)
Ford Fiesta 1991 waits restauration - Skoda Fabia 2001 sold - BMW E46 318d Touring sold
BMW E46 320Ci Cabrio sold - BMW E36 325i Coupé sold - BMW E46 320d Touring M-Tech crashed
BMW E36 323ti sold - BMW 320Cd Coupé M-Tech sold - BMW E39 525iA daily - BMW E46 325ti track&fun

NephteryE39

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 2 februari 2011, 12:20:23 »
Ford S-max is eigenlijk helemaal niet slecht,het is een stoere gezinsauto
het interieur oogt vind ik sportief.mooie kleur Ice white :thumbsup:

Offline stoffie

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2011, 12:28:39 »
Leuke gezinswagen met nog dat beetje extra.

Je hebt nog speeltjes genoeg om je hart op te halen hé :)

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2011, 16:34:04 »
Buurman heeft net dezelfde maar dan een 2.0 gechipt en een automaat wegens verlamming.

Is echt wel een vette bus en heeft er 20" ondergezet wat deze echt wel mooi staat.
Zal er eens foto van maken als de zomerwielen terug opliggen.

Veel succes met de aankoop en nog proficiat met de gezinsuitbreiding.

Je hebt dan ondertussen een wagenpark om jaloers op te zijn  :thumbsup:

Benieuwd naar die S-Max met 20" ! Laat die foto maar snel komen aub! :)

Ik denk dat ik het voorlopig bij deze velgen ga houden... Ik ben nog wel wat gaan rondsnollen op de Ford-site en heb een setje Eibach gevonden. Dat wil ik graag bijbestellen. klik
Dan is hij meteen verlaagd en moet ik de keuring niet meer doorlopen... Ik denk dat ze dat nooit besteld hebben gekregen want ik belde net naar de Ford dealer om daar meer informatie over aan te vragen en die kwamen letterlijk fel uit de lucht gevallen. Het eerste wat de verkoper zei (niet mijn verkoper want die was niet aanwezig blijkbaar) is dat het hard zou zijn op een S-Max in combinatie met de 18" en de sportophanging... Ik heb hem gezegd dat het geen probleem is. :P

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2011, 16:39:43 »

Dit komt gwn omdat dit een zeer dure wagen is voor het ford clienteel ! Dit is nu eenmaal een voorbeeld dat bijna nooit zal verkocht worden en dus ook pure verlies zou zijn om zo een model ergens in een showroom te zetten en nooit te kunnen verkopen ! Je mag ford niet gaan vergelijken met een bmw dat is volledig ander clienteel !  :)

Wel... Dat kan ik best begrijpen. Echt waar... maar! Als je hem dan op deze manier voorsteld en wil verkopen (en nota bene veel geld durft vragen voor de kleur 'Ice White') zorg er dan op zijn minst voor dat er minstens één Ford (niet specifiek een S-Max maar dus eender welke Ford) in de toonzaal staat in 'Ice White' en dat er minstens 1 dealer in België een S-Max heeft met de 2.2TDCi...

Nu weet ik niets en moet ik kopen op basis van cijfertjes en deftig bewerkte fotoshop-foto's van Ice White... Zo kan ik niet kopen eerlijk gezegd. De enige reden waarom ik toch besteld heb, is omdat er deftige condities aanwezig waren. Als dat niet was geweest, dan had ik simpelweg niet besteld. Noem mij moeilijk! Ik weet gewoon graag wat ik koop. Desondanks de saloncondities, blijft het een smak geld imo...

Offline Sega

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2011, 16:41:28 »
Proficiat Sega!

En ivm bandendrukcontrole .... ik ben er niet zo zeker van dat jij een langzaam leeglopende band gaat merken; dat systeem gaat het sneller in de mot hebben dan jijzelf (of je moest je op circuit bevinden)

Ik controleer vrij regelmatig mijn bandendruk. ;)

Als ik een keertje of 4 ben gaan tanken dan doe ik de moeite om het oliepijl en de bandendruk te controleren. Het is een gewoonte. :)

Offline wilske

• Pole Position
« Reactie #26 Gepost op: 2 februari 2011, 17:25:30 »
Proficiat Sega!

Ik controleer vrij regelmatig mijn bandendruk. ;)

Als ik een keertje of 4 ben gaan tanken dan doe ik de moeite om het oliepijl en de bandendruk te controleren. Het is een gewoonte. :)

Goede keuze om deze optie niet te nemen ! Alleen maar problemen met deze optie de aanduiding is meestal niet correct , ventielen durven snel te scheuren of niet meer te reageren :)

Offline Dragon

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
    • Foodfactory  By Frituur 't draakske bvba
« Reactie #27 Gepost op: 2 februari 2011, 17:34:13 »
Een ice white moeten ze ergens hebben staan in een 2.0tdci want die stond op het salon! Bij Denayer gaan ze u natuurlijk niet naar Permeke sturen moesten ze daar eentje hebben staan ;) Mijn verdeler stelde mij die eibach zelf voor mij goed kennende ;D Ik herinner mij ook de documentatie hiervan die hij heeft laten zien van ford zelf. Dus ik vind het wel raar dat ze bij zo'n grote dealer hier niets over wisten :-\
Foodfactory by frituur 't draakske bvba
Bmw E34 M5 1989 "verkocht - Bmw E34 M5 1991 "verkocht" - Bmw E60 M5" Verkocht" - Bmw E36M3 "verkocht" - Bmw 1m Coupé "verkocht"
Bmw F21 118d 190pk 438Nm "Nestor" - Bmw E91 335i Touring "Olaf" 361pk  541Nm "verkocht" - Bmw E39 525d touring "Rudolph" sold
Bmw E46 320d "Uitgeschreven" - Renault Kangoo 19d !!!!!!!!!!

Offline denkris

• World Champion
  • f32 428i
« Reactie #28 Gepost op: 2 februari 2011, 18:11:16 »
Proficiat met de aankoop .Ziet er toch een zeeeeeer sportief spel uit .
Wat moet een mens nog meer hebben. >:D
Mss wat geduld  :toofunny:

grts krist
f 32 428i - Suzuki bandit 600
e92 320i sold - w 203 sport coupe c220D sold - Seat toledo 19 tdi sold - Seat toledo 19 td sold - Peugeot 305 1500 sr sold

Offline Gizmoke

• Trade Count: (+2)
  • World Champion