Auteur Topic:  Lichter vliegwiel  (gelezen 1932 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BimmerT

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 279
Lichter vliegwiel
« Gepost op: 16 januari 2011, 15:51:43 »
Geachte,

Ik rij met een Z4 2.2i (ik denk dat dit de code is van mijn motor M52B20).
Is het mogelijk om op deze motor een lichter vliegwiel te plaatsen want ik vind dat de motor nogal traag terug zak van toeren. En als er die mogelijkheid is, hoeveel zou dat kosten.

Mvg,

BimmerT 

Offline 135driver

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 59
Re: Lichter vliegwiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2011, 11:28:41 »
Persoonlijk zou ik op een OEM vliegwiel blijven rijden.
Op mijn Honda had ik ook een licht alu vliegwiel van 4,2kg (standaard was +/-7kg)
Dat was TE licht waardoor de motor te snel in toeren zakte voor straatgebruik.
Ik had ook een sportkoppeling met een stevig maar zwaar chassis en ben toen gegaan voor een 5,7kg vliegwiel om het gewicht van de koppeling (drukgroep) te compenseren.  Dat was veeel beter!
Als je nog graag relax wil cruizen zou ik er niet het geld aan geven.
Hou er ook rekening mee dat je motor mssn stationair minder smooth gaat draaien.

Greets
Gerben




« Laatst bewerkt op: 23 april 2011, 11:40:34 door 123driver »

Offline AzzKickr

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1036
  • Heresy grows from idleness
Re: Lichter vliegwiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2011, 15:34:23 »
Viercylinder Honda's niet gaan vergelijken met zescylinder BMW's aub.

Prestaties gaan ook fel beter zijn met de "lome" 2.2 variant. Aanrader !

Een vliegwiel op zich zal rond de 500 tot 600 draaien denk ik. En zou dan ook meteen een remapke meepakken als ge toch bij PSG zijt. Remap + vliegwiel = big smile :)
"When the clutch drops,
the bullshit stops."
///M Power
Wiseman once said: "He with little knowledge and shallow pockets should not buy old German sports car"