Gisteren heb ik mij ne keer op de achterbank gezet om het achterste raammechanisme te maken (elektromotorke werkte niet meer). Eerst die achterste zetel eruit, dan het zijpaneel, so far so good...
Ondertussen begon ik al serieus last te krijgen van ne zere rug, want ik zat daar bij wijze van spreke dubbelgeplooid achteraan. Is niet evident voor ne grote mens daar achterin.
Oorzaak was gewoon een slecht contactje. Heb ineens het motorke uiteen gehaald en ne keer goed gesmeerd.
--> eigenlijk straf dat die dingen nog zoveel kracht hebben na meer dan 30 jaar

Als ge zelf probeert om de raam naar boven of beneden te krijgen, heft ge U bijna nen breuk. Zo'n motorke doet dat heel soepel.
ik ben ook begonnen aan het raammechanisme in de rechterportier want die heeft nooit gewerkt van zolang ik de wagen heb. Dat zal een ander paar mouwen zijn. Ik zal eerst ne keer kijken in een
reservedeur die ik hier nog heb staan, hoe ik aan dat motorke kan geraken, want dat is precies nen hele meccano vooraleer ik dat eruit zal hebben.
Ook nieuw liften gestoken die m'n voorste kofferklep nu omhoog houden. Zo kan ik nu wat geruster zijn als ik m'n kop in het motorkompartiment steek --> guillotinegevoel is eindelijk weg

Vandeweek ook een nieuw ruitensproeier-reservoir geplaatst, dat fel wit van de nieuwe plastiek contrasteert wel hard met de rest van de motor. Bij een eerste test begon m'n reservoir over te lopen van de schuim

, polariteit van het motorke omgedraaid en toen ging het al beter

De ruitensproeier vloeistof wordt echter niet schoon verdeeld over beide sproeiers, dus ik veronderstel dat er nog iets mis is met het onderdeeltje dat zorgt voor de verdeling van de vloeistof. Dat splitterke zit echter in de kofferklep ingewerkt, dus dat ziet er iets uit voor een zonnige zomerdag om 8 uur 's morgens. Het ziet er in alle geval iets nasty uit waarvoor ik veel geduld zal moeten hebben.
--> had er hier iemand zo'n tangetje om die klemmetjes waarmee dat ruitensproeiervloeistofdarmpje vastgemaakt zit aan de kofferklep, los te maken, zoja, hoe ziet dat eruit?
Ondertussen ben ik ook bezig om alle bagetten en chromé stukken te verwijderen van de wagen, omdat ie onderhand naar de carossier vertrekt voor een kuur + nieuw likje verf. De 633 begint stillekes aan op een wrak te trekken --> roestplekken liggen helemaal bloot, de voorste bumper is str*ntrot.
Maar rijden doet ie nog altijd als een oercoupé

Dave