Auteur Topic:  1975 - E10 - 1502- 2l motor  (gelezen 48920 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gillegille

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 17
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #270 Gepost op: 30 juni 2014, 20:59:57 »
De bilsteins die van W&N komen zijn dit  B6 SPORT COMFORT  of  B6 SPORT CLUBSPORT? Dit staat niet vermeld op hun site?


Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #271 Gepost op: 1 juli 2014, 19:06:46 »
De bilsteins die van W&N komen zijn dit  B6 SPORT COMFORT  of  B6 SPORT CLUBSPORT? Dit staat niet vermeld op hun site?



Dat weet ik niet. Wist zelfs niet dat er daar een verschil tussen zit. De voorste bilsteins die ik heb zijn wel voor een e30.
BMW 1502-1975

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #272 Gepost op: 12 juli 2014, 10:18:48 »
Zonet nog een foto opgestuurd gekregen van mijn auto toen we op weg waren naar de sharknosetour 2014 . Hier kon je al zien dat er onweer te verwachten was. Heb mij wel geamuseerd die dag maar het was juist jammer van het slechte weer.
BMW 1502-1975

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11325
  • Beter realist dan negatief/optimist.
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #273 Gepost op: 12 juli 2014, 14:41:30 »
Zalig.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana - e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff - e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD
Freude Am Fahren
VW Corrado-1989-1800 16V

Offline Andy

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 758
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #274 Gepost op: 14 juli 2014, 14:14:59 »
mooie foto van een  :bow: E10
1999 E46 316i stahlblau -> geprakt - 2002 E46 320ci topasblauw -> verkocht - 2006 E87 116i M-pakket titansilber -> verkocht - 2008 E91 335i M-pakket alpinweiss -> daily/fun - 1990 E30 (325i) lagunagroen -> verkocht - 1978 E21 316 pastellblau -> verkocht - 1993 E36 325i sedan -> 100% track  - 2009 R56 COOPER S horizon blue -> fun & voor madam

Offline bmw e12 e21

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1173
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #275 Gepost op: 14 juli 2014, 19:46:06 »
+1 :thumbsup:
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #276 Gepost op: 2 augustus 2014, 16:16:59 »
Ik heb dus een setje Solex carbu’s 40ADDHE gekregen die anders toch in het oud ijzer belanden.
Nu moet ik nog enkele onderdelen hebben, ik heb al reeds wat opgezocht. En bij deze opstelling gekomen.
Namelijk:
1600cc inlaat
Nieuwe gastangen http://www.ahrend-02-tuning.de/index.php/vergaser
Luchtfilters http://www.biesheuvel.nl/group/70/filters
Dan had ik nog gelezen dat je een andere waterbuis moet leggen en een waterflens. Maar voor wat is dit nodig?
Hebben jullie nog opmerkingen of tips?
BMW 1502-1975

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #277 Gepost op: 6 augustus 2014, 15:39:48 »
Netjes,

Een paar zaken moet je idd in het oog houden.
- sproeierbezetting moet een beetje in de buurt komen wat gebruikelijk is voor de 1602 anders loopt hij voor geen meter.
  komen deze van een 02 of ...
- gasstangenset is regelmatig wel eens op het net te koop aangeboden, ebay kapaza en bmw02club.de regelmatig eens nakijken.
- waterbuis heb je nodig omdat je het origineel spruitstuk wegneemt waar een wateraansluiting op zit tbv carburatorverwarming ;D.
- een beetje moeilijker gaat de 1600 inlaatspruitstukjes vinden zijn. Deze zijn niet dik gezaaid, meestal werden er 2Liters omgebouwd.
- luchtfilter moet tss de remservo en carbu passen, heb je nieuwe motorsteunen is deze ruimte constant, heb je nog oude rubbers zal de ruimte met het   
  waggelen van de motor serieus wijzigen  >:D ...

Vraag anders even na bij Laurent1602, hij heeft deze conversie pas uitgevoerd.

2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #278 Gepost op: 6 augustus 2014, 19:17:41 »
Netjes,

Een paar zaken moet je idd in het oog houden.
- sproeierbezetting moet een beetje in de buurt komen wat gebruikelijk is voor de 1602 anders loopt hij voor geen meter.
  komen deze van een 02 of ...
- gasstangenset is regelmatig wel eens op het net te koop aangeboden, ebay kapaza en bmw02club.de regelmatig eens nakijken.
- waterbuis heb je nodig omdat je het origineel spruitstuk wegneemt waar een wateraansluiting op zit tbv carburatorverwarming ;D.
- een beetje moeilijker gaat de 1600 inlaatspruitstukjes vinden zijn. Deze zijn niet dik gezaaid, meestal werden er 2Liters omgebouwd.
- luchtfilter moet tss de remservo en carbu passen, heb je nieuwe motorsteunen is deze ruimte constant, heb je nog oude rubbers zal de ruimte met het   
  waggelen van de motor serieus wijzigen  >:D ...

Vraag anders even na bij Laurent1602, hij heeft deze conversie pas uitgevoerd.



Bedankt voor de uitleg. De carbu's komen van een citroen cx denk ik, het was zeker een een auto met een 1600cc dus zal het wel redelijk moeten lopen. Op de site van cahsel heb ik al die inlaatspruitstukken zien staan maar ik heb nog niet gevraagd of dat hij ze nog heeft liggen. Dus best ook nog de rubbers vervangen van de motorsteunen.
BMW 1502-1975

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3938
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #279 Gepost op: 6 augustus 2014, 19:59:45 »
Ik heb de coversie gedaan met Solexen inderdaad, dus als je nog vragen hebt, laat maar horen! ;)
Is een upgrade waar je geen spijt van gaat krijgen als het goed afgesteld geraakt :)

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #280 Gepost op: 16 augustus 2014, 13:38:55 »
En hoe ver staat de conversie?
2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #281 Gepost op: 16 augustus 2014, 19:11:26 »
En hoe ver staat de conversie?

Ik heb Jan frons gecontacteerd voor onderdelen maar ik hoor er niets meer van.
BMW 1502-1975

Offline kristof boone

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 445
  • E24 628 CSI - 1981
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #282 Gepost op: 24 augustus 2014, 22:37:32 »
Ik had gehoopt je tegen te komen op de Colliemolen classic in Oostnieuwkerke :)
jammergenoeg heel weinig inschrijvingen (14) voor toch wel een heel mooie rit
E46 320d Saphire black: crashed
E24 628CSI Polaris Grey
E91 318d Limited sports edition Carbon Black: for sale
F11 520d Carbon Black

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #283 Gepost op: 25 augustus 2014, 19:39:25 »
Ik had gehoopt je tegen te komen op de Colliemolen classic in Oostnieuwkerke :)
jammergenoeg heel weinig inschrijvingen (14) voor toch wel een heel mooie rit


Ik heb daar nog nooit iets van gehoord. Wanneer was dit juist?
BMW 1502-1975

Offline kristof boone

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 445
  • E24 628 CSI - 1981
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #284 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:31:32 »
de colliemolenclassic was zaterdag 23 augustus, onderdeel van de colliemolen kermesse in ONK.
deze namiddag aanwezig in Moorslede, oldtimermeeting van Moorslede op stelten :)
E46 320d Saphire black: crashed
E24 628CSI Polaris Grey
E91 318d Limited sports edition Carbon Black: for sale
F11 520d Carbon Black

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - BMW 1502-P9 kleine updates
« Reactie #285 Gepost op: 30 augustus 2014, 14:24:16 »
de colliemolenclassic was zaterdag 23 augustus, onderdeel van de colliemolen kermesse in ONK.
deze namiddag aanwezig in Moorslede, oldtimermeeting van Moorslede op stelten :)

Vanmiddag kan ik niet. 
BMW 1502-1975

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502- Dubbele solex
« Reactie #286 Gepost op: 2 oktober 2014, 19:42:18 »
Vandaag eens begonnen aan de ombouw naar dubbele solexen. Bij de montage kwam ik al op een 1ste probleem, namelijk had de leverancier 2 linkse inlaatspruitstukken geleverd. Deze dan maar aangepast zodat het gemonteerd kon worden. Nu heb ik nog een 2de probleem, de benzinepomp zit in de weg voor de Linkse solex juist te kunnen monteren. Dus deze zal nog moeten vervangen worden. Ook zal ik nog iets moeten vinden voor de gasbediening want dit klopt nog niet echt.
Ook zal ik ondertussen nog nieuwe bussen steken voor de alternator en nieuwe motorsteunen.
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2014, 19:44:12 door alexanderve »
BMW 1502-1975

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3938
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #287 Gepost op: 3 oktober 2014, 00:41:35 »
Die 2 linkse inlaatstuklen heeft hij mij ook eerst verkocht, maar ik had geen zin om die zelf nog te moeten gaan aanpassen... Na een mailtje ging hij ermee akkoord om ze terug te nemen en dan heb ik ze bij Cashel besteld, en daar wel een correcte set gekregen. Nu ja, eens aangepast kan het op zich geen kwaad meer, en ze zijn niet makkelijk te vinden...

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #288 Gepost op: 3 oktober 2014, 08:47:59 »
Die 2 linkse inlaatstuklen heeft hij mij ook eerst verkocht, maar ik had geen zin om die zelf nog te moeten gaan aanpassen... Na een mailtje ging hij ermee akkoord om ze terug te nemen en dan heb ik ze bij Cashel besteld, en daar wel een correcte set gekregen. Nu ja, eens aangepast kan het op zich geen kwaad meer, en ze zijn niet makkelijk te vinden...

 Veel heb ik eigenlijk niet moeten aanpassen, enkel de kant links boven heb ik wat moeten bijvijlen zodat de bout kon passeren. Toen ik het zag dacht ik direct aan jou want je had het al eens in jouw topic geplaatst. Hoe kan je nu eigenlijk 2 maal dezelfde fout maken. Of wel deed hij het bewust verkeerd om ze zo kwijt te geraken.
BMW 1502-1975

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #289 Gepost op: 3 oktober 2014, 09:30:35 »
Zou de benzinepomp niet vervangen door een elektrische?
Scheelt hem een heel deel in startplezier moesten de carbu's leeglopen met warme dagen.

2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #290 Gepost op: 3 oktober 2014, 11:54:13 »
Zou de benzinepomp niet vervangen door een elektrische?
Scheelt hem een heel deel in startplezier moesten de carbu's leeglopen met warme dagen.

Ik heb nu juist al een mechanische besteld bij de dealer.
BMW 1502-1975

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3938
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #291 Gepost op: 3 oktober 2014, 18:28:31 »
Zou de benzinepomp niet vervangen door een elektrische?
Scheelt hem een heel deel in startplezier moesten de carbu's leeglopen met warme dagen.


Ik heb helemaal geen problemen met de mechanische hoor! Eventueel een terugslagklepje monteren, wordt ook veel gedaan...

Veel heb ik eigenlijk niet moeten aanpassen, enkel de kant links boven heb ik wat moeten bijvijlen zodat de bout kon passeren. Toen ik het zag dacht ik direct aan jou want je had het al eens in jouw topic geplaatst. Hoe kan je nu eigenlijk 2 maal dezelfde fout maken. Of wel deed hij het bewust verkeerd om ze zo kwijt te geraken.

Het lijkt mij straf dat hij het al zou vergeten zijn :D Het is idd gewoon wat bijvijlen, maar ik had eigenlijk niet veel zin om het zo op te lossen aangezien ik voor die prijs een goeie set had verwacht... Nu ja, uiteindelijk was Cashel duurder maar bon :-X

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #292 Gepost op: 9 oktober 2014, 18:39:04 »
De pomp die ik besteld heb bij bmw is tijdelijk niet meer leverbaar. Lever termijn van ongeveer 3 maanden. Maar de dealer heeft een oplossing gevonden en heeft nu ene uit Amerika laten afkomen. Normaal moet ik deze binnen een week hebben.
BMW 1502-1975

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #293 Gepost op: 13 december 2014, 19:53:33 »
Toen ik de bmw voor de eerste maal terug wou starten met de dubbele solexen er op bleek dat deze beiden benzine lekten via de oude dichtingen. Dan maar een revisiekitje besteld. Dan vandaag de solexen gedemonteerd om alles eens op te kuisen binnen in en nieuwe dichtingen te plaatsen. Natuurlijk wil het nooit van de 1ste maal perfect gaan. Er is nu namelijk een draadstang die van de gasklep naar beneden loopt afgebroken. Nu vind ik niet deze niet direct nieuw. Ik heb er wel gevonden van een ander merk dus ga ik dit waarschijnlijk met dit proberen.
Het is dus de stang op de laatste foto waar de veer en het moertje op zitten.
BMW 1502-1975

Offline dany 2002ti

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 181
  • Immer Freude am Fahren
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #294 Gepost op: 13 december 2014, 21:08:43 »
Ideale weertje om zo'n werkje uit te voeren.

De kitjes nog goed te verkrijgen? Waar heb je ze gevonden?

Jammer van het stangetje, maar das blijkbaar ook weer opgelost dan.

2010 BMW E91 LCI Alpinweiss                  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=57106.0
1991 BMW E30 320i Mauritiusblau-metalic  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42552.0
1971 BMW E10 2002ti Colorado               http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42553.0

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #295 Gepost op: 15 december 2014, 18:50:58 »
Het revisiesetje heb ik besteld bij http://www.carburateurwinkel.nl/
Ook heb ik daar nu zo een stangetje besteld.
BMW 1502-1975

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #296 Gepost op: 31 december 2014, 11:34:08 »
Terug een vervolg op het verhaal, het stangetje heb ik nu vervangen door ene van een dellorto carburator en dit pas perfect. Maar hij wil nog steeds niet starten. Ik heb nu geen vonk meer. Er zat al een elektronische ontsteking in van petronix en laurent had deze ook zitten in zijn 1602 en daar ging deze kapot in 1 jaar. Dus nu zal ik ook nog een 123 ignition mogen kopen. Dus mijn voorkeur gaat nu ook naar de tune versie in de plaats van de gewone. Ik begin het toch stilletjes aan beu te komen met de problemen die ik steeds heb om die carbu's te monteren. Gelukkig is het winter en kan ik er toch niet mee rijden.
BMW 1502-1975

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3938
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #297 Gepost op: 31 december 2014, 11:47:43 »
Was het ook een Pertronix? Zo ja is dat toch maar slechte kwaliteit...
123ignition is echt wel goed! Eens die erin zit kan je de carbs afstellen en het is toch wel de moeite waard vond ik zelf :D

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex
« Reactie #298 Gepost op: 31 december 2014, 12:02:54 »
Was het ook een Pertronix? Zo ja is dat toch maar slechte kwaliteit...
123ignition is echt wel goed! Eens die erin zit kan je de carbs afstellen en het is toch wel de moeite waard vond ik zelf :D

Ja het was een petronix. Bij mij op het werk hebben ze al meerdere keren een 123 ignition gestoken en altijd tevreden van dus zal ik dit nu ook doen maar dan voor de tune versie gaan.
BMW 1502-1975

Offline alexanderve

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 470
Re: 1975 - E10 - 1502-dubbele solex-draait terug
« Reactie #299 Gepost op: 17 januari 2015, 16:07:45 »
De bmw draait nu terug sedert maandag met de nieuwe ontsteking. Vandaag heb ik alle bekabeling proper weg gewerkt en ook de luchtfilter gemonteerd. Nu moet de solexen nog juist afgesteld worden en nadien kan ik eens proberen om verschillende programma's in de 123 ignition te steken.
Opsomming van de veranderingen:
-nieuwe bussen alternator
-nieuwe motorsteunen
-nieuwe benzinepomp
-nieuwe inlaatcollectors 1600cc
-2 solexen addhe
-dichtingset voor de solexen
-gaststangset
-waterflens
-waterbuis om van een e30
-pipercross luchtfilter
-blauwe bosch bobine
-123 ignition tune
BMW 1502-1975