Auteur Topic:  Andere uurwerken fanaten hier?  (gelezen 97207 keer)

Offline Den Billie

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
Re: Andere uurwerken fanaten hier?
« Reactie #870 Gepost op: 19 februari 2022, 21:01:17 »
2 mooie horloges.  :thumbsup:

Zie ik nu goed dat die Meistersinger maar 1 wijzer heeft en deze dan op 9h45 staat?

Ivm de watchwinders zijn de meningen wat verdeeld. Een horloge op een watchwinder staat altijd juist als je ze wil aandoen (indien niet te veel afwijking want anders moet je ze nog bijstellen) en het horloge blijft in beweging dus de "olie blijft lopend" en alle tapjes blijven goed gesmeerd. Nadeel is dat het horloge constant werkt en het sneller een nazicht zal nodig hebben...

Klopt i.v.m. de Meistersinger, 1 wijzer en elk streepje telt voor 5 minuten. Een exact uur aflezen zit er dus niet in, maar daarvoor heb ik deze niet gekocht. Voor mij is het een mooi 'sportief' horloge, ideaal voor bij een hemdje met korte mouwen, op een zomers feestje :).

Tegenwoordig draag ik weer vaker de onbekende Lemarq Monza, in exact de kleurstelling zoals op bijgevoegde foto. Ooit gekocht op basis van een reclame artikel in GTO Magazine van al enige jaren terug. Kwam van een Nederlandse horlogebouwer, waar heden ten dage niets meer van terug te vinden is. Redelijk drukke wijzerplaat, maar wel iets passends voor bij een trackday. En aangezien ik die al enige tijd niet meer doe, draag ik de horloge maar als daily  :)

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reactie #871 Gepost op: 19 februari 2022, 22:39:18 »
Die Lemarq heb ik destijds ook gezien, ergens rond 2015 voor een kleine 400€
Nog steeds spijt dat ik ze niet gekocht heb want elke keer als ik ze zo zie.. damn die combo.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Den Billie

• Pole Position
« Reactie #872 Gepost op: 20 februari 2022, 10:14:35 »
Die Lemarq heb ik destijds ook gezien, ergens rond 2015 voor een kleine 400€
Nog steeds spijt dat ik ze niet gekocht heb want elke keer als ik ze zo zie.. damn die combo.

€399.00 inderdaad  :)

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reactie #873 Gepost op: 20 februari 2022, 10:16:24 »
Haha magisch! Mooi man, bijhouden. Blijft tijdloos
- Signature adjusted for being outdated-

Offline skink

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #874 Gepost op: 9 maart 2022, 21:17:38 »
Iemand ervaring met zepplin horloges?
Ik zit in de twijfel om de zepplin 8680-4 aan te kopen.

Offline Den Billie

• Pole Position
« Reactie #875 Gepost op: 18 maart 2022, 12:54:22 »
Geen ervaring met Zepplin.

Intussen wel onderstaande Seiko aangeschaft. In de praktijk ziet hij er donkerder uit, tenzij je er met een lamp rechtstreeks op schijnt.
Moet helaas wel al eens terug naar de juwelier: nog geen dag in mijn bezit en die loopt +/- 3min per uur voor  :-\.
Niet aan gedacht om dat bij aankoop te controleren, en ik zou ook niet weten of het een courante praktijk is om dat te controleren bij aankoop?
Uiteindelijk verwacht een mens van een nieuw horloge toch dat ze correct zal lopen...

Offline DavyS

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
« Reactie #876 Gepost op: 18 maart 2022, 15:07:39 »
Zeer mooi die Seiko!

Momenteel deze Seiko “Military Sub” mod om de pols. Met een automatisch Seiko NH35 movement.
Loopt voorlopig mooi gelijk.

Vorige week een plaatsje bemachtigd op de wachtlijst van de AD voor een Explorer 2 met witte dial. Nu wachten …

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #877 Gepost op: 18 maart 2022, 16:56:15 »
Beide knappe Seiko's  :thumbsup:

Intussen wel onderstaande Seiko aangeschaft. In de praktijk ziet hij er donkerder uit, tenzij je er met een lamp rechtstreeks op schijnt.
Moet helaas wel al eens terug naar de juwelier: nog geen dag in mijn bezit en die loopt +/- 3min per uur voor  :-\.
Niet aan gedacht om dat bij aankoop te controleren, en ik zou ook niet weten of het een courante praktijk is om dat te controleren bij aankoop?
Uiteindelijk verwacht een mens van een nieuw horloge toch dat ze correct zal lopen...

Een mechanisch horloge heeft altijd een beetje afwijking maar 3/min per uur is idd wat veel en zeker dat het horloge nog nieuw is.

Normaal gezien worden de horloges in het fabriek afgeregeld binnen de vooropgestelde marge maar er kan natuurlijk altijd eens wat mis gaan natuurlijk. De juwelier controleert dit niet bij aanschaf van de horloges en als klant kan je het al zeker niet per direct controleren, enkel door ze te beginnen dragen.

Als je uw horloge terug binnenbrengt onder garantie bij de dealer zal je direct merken dat ze een goede uurwerkmaker in dienst hebben. Heb je uw horloge na een paar dagen terug dan is de atelier goed uitgerust en als het een 2tal weken duurt eer je ze terug hebt dan hebben ze ze gewoon retour gestuurd naar de invoerder...  ;)
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Den Billie

• Pole Position
« Reactie #878 Gepost op: 18 maart 2022, 19:48:54 »
Beide knappe Seiko's  :thumbsup:

Een mechanisch horloge heeft altijd een beetje afwijking maar 3/min per uur is idd wat veel en zeker dat het horloge nog nieuw is.

Normaal gezien worden de horloges in het fabriek afgeregeld binnen de vooropgestelde marge maar er kan natuurlijk altijd eens wat mis gaan natuurlijk. De juwelier controleert dit niet bij aanschaf van de horloges en als klant kan je het al zeker niet per direct controleren, enkel door ze te beginnen dragen.

Als je uw horloge terug binnenbrengt onder garantie bij de dealer zal je direct merken dat ze een goede uurwerkmaker in dienst hebben. Heb je uw horloge na een paar dagen terug dan is de atelier goed uitgerust en als het een 2tal weken duurt eer je ze terug hebt dan hebben ze ze gewoon retour gestuurd naar de invoerder...  ;)

Ik heb intussen inderdaad begrepen dat een afwijking niet abnormaal is. Op zich niet erg, maar het moet een beetje binnen de grenzen blijven natuurlijk. Ik kan nog juister het uur aflezen van mijn Meistersinger dan  :D.

De juwelier in kwestie lijkt me eerder een shop waar je hooguit een batterij kunt laten vervangen. Ik kan verkeerd zijn, maar mijn verwachtingen zijn niet te hoog. Waarom daar dan gekocht? Love on first sight, 10% opendeurdagkorting ("enkel vandaag geldig" maar ik kreeg ze ook als ik enkele dagen later zou kopen), en een vriendelijke dame van dienst  :).

To be continued...

Offline BMWtouring

• World Champion
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
« Reactie #879 Gepost op: 18 maart 2022, 20:12:47 »
Zeer mooi die Seiko!

Momenteel deze Seiko “Military Sub” mod om de pols. Met een automatisch Seiko NH35 movement.
Loopt voorlopig mooi gelijk.

Vorige week een plaatsje bemachtigd op de wachtlijst van de AD voor een Explorer 2 met witte dial. Nu wachten …

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Een Seiko kan je dit niet noemen.
Dit is een horloge die door een handige Harry in elkaar gezet is, een mod.
Rolex Submariner look met een Seiko logootje, met alle respect, maar het is een beetje een vreemde combo..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline BMWtouring

• World Champion
  • BMW E39 525it '03,BMW E28 525i '87 ,BMW Q4S MTB
« Reactie #880 Gepost op: 18 maart 2022, 20:16:49 »

Seiko is qua QC een beetje het spoor bijster.
Ik heb al verscheidene Chinese Steeldive hommages met Seiko NH35/36 binnenwerk in handen gehad, en die dingen zijn beter afgeregeld vanuit de fabriek dan een echte Seiko die een veelvoud kost..

Ook uitlijning van wijzerplaat, wijzers, chapter ring laat dikwijls te wensen over bij Seiko.

Desondanks hou ik nog wel van hun horloges , omwille van hun schitterende designs.

Offline Den Billie

• Pole Position
« Reactie #881 Gepost op: 19 maart 2022, 12:03:51 »
Ik heb intussen inderdaad begrepen dat een afwijking niet abnormaal is. Op zich niet erg, maar het moet een beetje binnen de grenzen blijven natuurlijk. Ik kan nog juister het uur aflezen van mijn Meistersinger dan  :D.

De juwelier in kwestie lijkt me eerder een shop waar je hooguit een batterij kunt laten vervangen. Ik kan verkeerd zijn, maar mijn verwachtingen zijn niet te hoog. Waarom daar dan gekocht? Love on first sight, 10% opendeurdagkorting ("enkel vandaag geldig" maar ik kreeg ze ook als ik enkele dagen later zou kopen), en een vriendelijke dame van dienst  :).

To be continued...

Mijn vermoeden werd bevestigd... De enige feedback die ik kreeg was "raar" en "sorry maar we gaan dat moeten opsturen"  :-\.
Ik heb helaas geen andere keuze. Mijn geld terugvragen was misschien een optie, maar ik wil het horloge eigenlijk wel écht graag.

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #882 Gepost op: 19 maart 2022, 12:39:27 »
Mijn vermoeden werd bevestigd... De enige feedback die ik kreeg was "raar" en "sorry maar we gaan dat moeten opsturen"  :-\.
Ik heb helaas geen andere keuze. Mijn geld terugvragen was misschien een optie, maar ik wil het horloge eigenlijk wel écht graag.

Opsturen is op zich geen ramp, duurt alleen wat langer. Een beetje voor of achter lopen is ook ni echt een ramp en is meestal eenvoudig op te lossen.
Komt wel goed met het horloge.  :thumbsup:
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline DavyS

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
« Reactie #883 Gepost op: 21 maart 2022, 11:48:08 »
Een Seiko kan je dit niet noemen.
Dit is een horloge die door een handige Harry in elkaar gezet is, een mod.
Rolex Submariner look met een Seiko logootje, met alle respect, maar het is een beetje een vreemde combo..

Gelukkig heb ik het ook helemaal geen Seiko genoemd dan.  :thumbsup: Heb wel degelijk gezegd dat het over een "mod" ging.
Er zit alleszins wel een Seiko movement in, dus hij is toch wel deels Seiko te noemen  :imho:

Ik denk dat de Submariner een van de meest gekende modellen aller tijden is. Ik denk dat elk merk wel een diver heeft dat een afkooksel van een Rolex Submariner is.
Ik kies alleszins deze boven eenders welke Fake rolex sub (die ik ook wel eens gehad heb ;-)).

Offline Den Billie

• Pole Position
« Reactie #884 Gepost op: 6 april 2022, 06:38:08 »
Opsturen is op zich geen ramp, duurt alleen wat langer. Een beetje voor of achter lopen is ook ni echt een ramp en is meestal eenvoudig op te lossen.
Komt wel goed met het horloge. 
2,5 weken wachten is het geworden, geen ramp dus. Een beetje een valse start, maar ze is terug en wordt voorlopig degene die ik het vaakst zal dragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #885 Gepost op: 6 april 2022, 12:01:56 »
2,5 weken wachten is het geworden, geen ramp dus. Een beetje een valse start, maar ze is terug en wordt voorlopig degene die ik het vaakst zal dragen.

Dat is idd de normale termijn als je iets opstuurt naar hen.
Seiko zit idd lekker aan de pols, perfect als daily...
Ik vertrek morgen op vakantie en heb eventjes snel een siliconen band op m'n Seiko geplaatst, een heel ander zicht en perfect voor in het zeetje...

Offline Den Billie

• Pole Position
« Reactie #886 Gepost op: 6 april 2022, 21:45:06 »
Dat is idd de normale termijn als je iets opstuurt naar hen.
Seiko zit idd lekker aan de pols, perfect als daily...
Ik vertrek morgen op vakantie en heb eventjes snel een siliconen band op m'n Seiko geplaatst, een heel ander zicht en perfect voor in het zeetje...
Goe verlof!

Offline Bakerman911

• Pole Position
« Reactie #887 Gepost op: 26 april 2022, 15:29:20 »
Enkele van mijn klokjes :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #888 Gepost op: 26 april 2022, 21:22:13 »
Ik verkies de Navitimer, blijft echt knap, twijfel ik ook al lang om eens één aan te schaffen.

I know de Rolex kost een pak meer  8)