Auteur Topic:  Andere uurwerken fanaten hier?  (gelezen 38475 keer)

Offline BimmerFan

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Andere uurwerken fanaten hier?
« Reactie #390 Gepost op: 21 juli 2019, 20:57:55 »
Wel mooi die Seiko  :thumbsup:

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #391 Gepost op: 21 juli 2019, 21:57:07 »
De kleur groen van die seiko is in ieder geval deftiger dan dat AliExpress groen van Rolex. In het echt os dat nog redelijk te doen maar op foto yuk

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #392 Gepost op: 22 juli 2019, 10:10:43 »
@Yannick D
Gekkenwerk.
Hoelang hebben ze geschat voor die hulk?

Mijn A.D. heeft op hun laatst verkochte Submariner Date met referentienummer '116610LV' slechts 6 maand moeten wachten (wat niet lang is).
Jammergenoeg sta ik niet alleen op de lijst dus konden ze me met zekerheid vertellen dat het minstens 1 jaar ging duren vooraleer ze hem zullen binnenkrijgen.

Hier nog een fotootje van de Rolex GMT-Master II naast z'n kleinere broer:

De GMT-Master II Pepsi Jubilé zou volgend jaar in februari binnenkomen bij mijn AD. Zal dan ongeveer anderhalf jaar zijn  dat ik erop wacht. Niet zover. Als ik er elk jaar eentje kan binnenkrijgen ben in dik tevreden. Nu nog op de lijst geraken voor de Daytona Ceramic.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #393 Gepost op: 22 juli 2019, 10:15:45 »
Dat is EXTREEM snel  ;D

Ofwel persoonlijke collectie ofwel is uw padre vooraan op de wachtlijst gestoken  :exited:

AD's en wachtlijsten... Een magisch iets :) Toen ik bij Nys werkte in Kortrijk heb ik wel vaker de vraag gekregen om bepaalde personen hoger op de lijst te plaatsen tegen betaling.
De vraag is gestoord achter Rolex.

Kleine watch-update van hier. Ik krijg mijn Longines maar niet deftig afgeregeld qua bandlengte.
De pin om de band in het slot (een beetje) op te schuiven kan je niet bewegen door de diver's extension. Goed bedacht van Longines…  :toofunny:
Dus hij knelt ofwel net iets té ofwel is de band net iets té groot. Een aftermarket bad wil ik niet :)

Mijn HydroConquest zou ik verkopen voor een Longines Master Collection  :thumbsup:

Als er iemand interesse heeft, pm maar  8)

@Yannick D dikken bal met de Tudor  :thumbsup: BlackBay 41mm in het blauw zie ik wel zitten op termijn  :drool:

Zwijg mij van Nys... Nog nooit een antwoord gekregen op een mail. Ik begrijp niet hoe dergelijke mensen zaken kunnen doen. Al bekijk je het nog maar vanuit pure beleefdheid. Maar dat zelfs nog niet... Is dat dan een vorm van ongenaakbaarheid, dikke nekkerij ???

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Bananenman

• Moderator
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #394 Gepost op: 29 november 2019, 22:30:32 »
Verliest zijn waarde niet Gert, integendeel. 
Je kan via Chrono24 als je daar je horloges op je beveiligde omgeving ingeeft, de waarde ervan volgen die ze genereren van bij de aankoop.
Dit heb ik gedaan voor de 4 Rolex horloges en de Omega Seamaster en ziehier het resultaat.
Omega is van juni 2015
Rolex Datejust van okt. 2015
Rolex Batman van okt. 2017
Rolex Hulk van feb. 2018
Voor wat het waard is natuurlijk. Ben ook wel realistisch hé. Mar het is een feit dat dergelijke exemplaren de aankoop waard zijn.
Er zijn er twee die er fameus uitschieten, nl. de Hulk en Batman. Razend veel vraag naar, maar omzeggens niet te krijgen aan listprijs.
Nogmaals, het is niet de bedoeling van die te verkopen. Mijn kinderen zullen dit allicht waarderen als ik er niet meer ben. :iono:

@Pol puur uit interesse. Kan je een update geven van deze chrono24 screenshot :)

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #395 Gepost op: 29 november 2019, 22:39:09 »
Ziehier :

Morgen ga ik trouwens de GMT Master II BLRO op Jubilé (Pepsi) gaan afhalen bij mijn dealer. Was voorzien voor februari e.k. maar deze week kreeg ik het verheugend nieuws dat die 3 maand vroeger is binnengekomen.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2019, 22:47:29 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #396 Gepost op: 29 november 2019, 22:47:00 »
Deze is het dus  :thumbsup:
Vandaag gaan ophalen.

« Laatst bewerkt op: 30 november 2019, 18:55:35 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #397 Gepost op: 29 november 2019, 23:19:02 »
Update met de Pepsi erbij. Noteer dat de listprijs momenteel 8550€ is bij de officiële dealer en dat de prijs op de grijze markt (Chrono24) momenteel bijna het dubbele is.

« Laatst bewerkt op: 30 november 2019, 09:27:15 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #398 Gepost op: 30 november 2019, 08:51:07 »
Knappe collectie Pol  :thumbsup:

Offline Lt_Castillo

• Qualifying
« Reactie #399 Gepost op: 30 november 2019, 09:09:13 »
Knappe collectie Pol  :thumbsup:

Idd, heel knap en duur.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #400 Gepost op: 30 november 2019, 09:30:19 »

Idd, heel knap en duur.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Waarde grijze markt momenteel = stock M2 Compétition.🙈😏
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Lt_Castillo

• Qualifying
« Reactie #401 Gepost op: 30 november 2019, 09:32:25 »
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #402 Gepost op: 30 november 2019, 12:33:56 »
Dat zijn wel allemaal de prijzen van ongedragen Rolly die je hebt staan denk ik?

Mijn milgauss is zo ook een stukje minder waard vanaf je gedragen kiest ipv nieuw.

Wat logisch is natuurlijk

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #403 Gepost op: 30 november 2019, 13:04:24 »
Dat zijn wel allemaal de prijzen van ongedragen Rolly die je hebt staan denk ik?

Mijn milgauss is zo ook een stukje minder waard vanaf je gedragen kiest ipv nieuw.

Wat logisch is natuurlijk

Klopt, je mag daar inderdaad wat draagplezier van aftrekken. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #404 Gepost op: 30 november 2019, 19:01:53 »
En ik lees daarnet ook dit :

https://www.youtube.com/watch?v=sD3nbWcb7VQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1FG4BYowFftYKqV3z1tMevizdAC0zUsqJ-QauAAjITCKElPs_Yil4AQHs

Al geloof ik daar niet zoveel van. Volgens mij goed gesponsord door "Bob's". 
Dat er overgevraagde Sport modellen uit staal zouden in de etalages liggen heb ik alvast niet opgemerkt bij mijn dealer te Brussel. En de uitgestalde beauty's zijn daar zeer talrijk. Het gaat om een Rolex shop, dus niks dan dat.
Nu.., ik zou er niet kwaad om zijn mocht men eindelijk eens komaf kunnen maken met die mentaliteit van opkopen van Rolex horloges omdie  direct weer op de grijze markt te verkopen. Waarde behoud zou voor mij al niet slecht zijn. ;)
« Laatst bewerkt op: 1 december 2019, 09:55:14 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #406 Gepost op: 1 december 2019, 21:32:41 »
Die hetze van die rolex bubble was echt dikke zever... gewoon die lispelaar van Bark&Jack die interessant wou doen

Zolang Rolexen niet allemaal dag op dag te krijgen zijn blijven die prijzen wat ze zijn. Al mogen ze wel wat gaan snoeien in hun grote afnemers. Kan toch niet dat er 1 winkel 10 gloednieuwe batmans kan afhalen en dat er dan 10 mensen een jaar kunnen wachten.

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #407 Gepost op: 1 december 2019, 21:34:50 »
Voor de mijne ben ik trouwens 3 antwerpse AD binnen gestapt en slechts 1 deed de moeite om mijn naam op te schrijven.
Bedankt Colman daarvoor want bij de rest kregen ze hem of niet meer binnen of vlakaf “ja ik denk dat dat niet gaat lukken” op wat slaagt dat zelfs.

Soit, ik zette me op de lijst en kreeg te horen dat dat wel eens 10maand kon duren, na 1 maand belden ze dat ze klaarlag in de winkel

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #408 Gepost op: 1 december 2019, 22:12:55 »
Voor de mijne ben ik trouwens 3 antwerpse AD binnen gestapt en slechts 1 deed de moeite om mijn naam op te schrijven.
Bedankt Colman daarvoor want bij de rest kregen ze hem of niet meer binnen of vlakaf “ja ik denk dat dat niet gaat lukken” op wat slaagt dat zelfs.

Soit, ik zette me op de lijst en kreeg te horen dat dat wel eens 10maand kon duren, na 1 maand belden ze dat ze klaarlag in de winkel

Was dat voor de BLRO?
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #409 Gepost op: 1 december 2019, 22:20:25 »
Nee de milgauss

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #410 Gepost op: 1 december 2019, 22:29:38 »
Zoals ik misschien al zei, ik heb een zeer goeie relatie met mijn dealer opgebouwd sedert eind 2017.Volgens mij is dit zeer belangrijk. Als ik toevallig in de omgeving ben ga ik zelfs eens binnen om over horloges te praten en een koffietje te drinken. De 3 horloges (Batman, Hulk en Pepsie) die ik daar ondertussen heb gekocht zijn steeds vroeger gekomen dan verwacht.
Maar het klopt dat inderdaad vele dealers je uitlachen als je het maar durft te hebben over de Sportseries op staal. (Daytona, Submariner, GMT, Seadweller etc...)
In verschillende steden heb ik dat voorgehad want ik maak mij de gewoonte, waar ik maar kom en ik zie een Rolex dealer er eens binnen te stappen om..., je weet maar nooit. In Maastricht bij Schaap en Citroen waren ze zeer arrogant, in Nice was het niet veel beter.
Maar ik ben zo toch in Monaco aan een Seadweller 43 Red geraakt. Ik was daar na een paar emails binnengestapt op hun eigen vraag omdat ze er zo eentje binnen hadden en om eens te gaan bekijken want die was besteld door een klant. Ik heb hen nadrukkelijk op het hart gedrukt dat ik er zo eentje zocht en of ze mij wilden informeren als er nog één binnenkwam gezien ik nog enkele dagen in de streek verbleef..
En wonder boven wonder kreeg ik 's anderendaags een telefoontje dat er een tweede was binnengekomen. Ik heb niet getwijfeld natuurlijk. Zo zie je maar dat het soms wel kan. Sedertdien nog een paar keer terug gegaan, maar de laatste 2 keer waren enkel heel dure modellen aanwezig en niks op staal en sportief.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #411 Gepost op: 1 december 2019, 23:31:03 »
Even uit interesse: kopen jullie horloges van 17000 euro? Ik zou die niet eens durven aandoen! Ik mag er niet aan denken dat er een kras op komt of dat ik die zou verliezen of wat dan ook. Kun je die dingen verzekeren?

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #412 Gepost op: 2 december 2019, 07:12:13 »
Even uit interesse: kopen jullie horloges van 17000 euro? Ik zou die niet eens durven aandoen! Ik mag er niet aan denken dat er een kras op komt of dat ik die zou verliezen of wat dan ook. Kun je die dingen verzekeren?

Nee nee, 17K is voor mij voor één horloge buiten categorie. Zelf verzorg ik mijn horloges zeer goed. Bijvoorbeeld hier geen horloges bij het werkjes of hobbys. Om het uur te lezen is er steeds de smartphone bij de hand. Het is wel zo dat, als je bijvoorbeeld bij Rolex een onderhoudsbeurt laat doen, wat men aanraadt na min. 5 jaar, afhankelijk van het gebruik, het horloge spiksplinternieuw terugkomt.
Verzekeren schijnt te kunnen, maar zal wel heel duur zijn. Een safe is een alternatief maar is ook niet altijd 100% safe bij inbraak.
Zelf probeer ik erop te letten waar ik ermee zichtbaar aan de pols loop. 's Zomers moeilijker natuurlijk maar je moet er niet mee in minder veilige buurten gaan rondwandelen. Bij de controle op luchthavens probeer ik de controle wijs te maken dat ik ze wil aanhouden, soms lukt, soms ook niet. Er is al melding geweest van diefstallen wat dat betreft. Laatst was er discussie en ik vroeg of de security man zich verantwoordelijk wou stellen bij diefstal. Hij heeft het horloge dan maar persoonlijk en in een plastiekverpakking eigenhandig doorgegeven aan de doorlichting van de bagage.
« Laatst bewerkt op: 2 december 2019, 07:15:24 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #413 Gepost op: 2 december 2019, 08:05:24 »

Ik niet, die worden allemaal gepamperd als zot en kennen weinig draagtijd. Ik hou elke horloge voor een bepaald doel. De enige die ik heel vaak aandoe is die Tudor Black Bay omdat die al een gedragen was bij aankoop. (Buiten die Rolex is alles tweedehands) en dat maakt het makkelijker om die veel aan te doen, het nieuwe is er toch al af maar het blijft een super cool ding. Die Rolex is ook de enige die ver weg verstopt zit.

Als je onderzoek doet naar wat je koopt en geduld hebt kan je echt goeie investeringen doen. Alleen is het idd voor velen heel absurd dat je een horloge van 2-3-4 keer uw maandloon koopt maar als het opbrengt... why the hell not dan...

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #414 Gepost op: 2 december 2019, 08:29:16 »
Een anecdote : Bij de onderhandelingen voor mijn CS zaten wij met zijn drieën, dealer, verkoper en ikzelf samen in een klein bureel. Het viel op dat wij allen een Rolex om de pols hadden. En het strafste dan nog is dat elk van ons drie dat direct had opgemerkt.  :iono:  Zou dit dan toch nog een bepaalde aantrekking hebben op een mens..? Maar tevens zijn wagens en horloges blijkbaar ook een goeie match. ;)
« Laatst bewerkt op: 2 december 2019, 08:37:56 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #415 Gepost op: 2 december 2019, 08:46:26 »
Horlogefans onder elkaar maken rap contact.
Alleen kom je heel zelden nog eens van die megapippo’s tegen die de grote jan uithangen. Vaak is de regel hoe meer ze hem in uw zicht flashen hoe meer kans er is dat een replica is. 😜

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #416 Gepost op: 2 december 2019, 09:00:22 »
Horlogefans onder elkaar maken rap contact.

Klopt.., een tijd geleden op de luchthaven van Nice. Een groepje collega's afkomstig van een Belgisch bedrijf (heb ik pas nadien vernomen) stond te wachten om bagage in te checken. Eentje ervan was al een tijdje zijn ogen aan het richten op mijn Hulk. Dit had ik nogal vlug in de gaten. Hoewel ik in een luchthaven meestal mijn armen bedek was het deze keer te warm en was die zichtbaar. Ik had wantrouwen, maar de man zag er sympathiek uit en had het erover met enkele van zijn collega's, zo had ik het begrepen. Na een tijdje toen hij zag dat ik de interesse had opgemerkt stapte hij naar mij toe om het erover te hebben. De man kwam uit Wallonië en inderdaad een freak. De sympathieke babbel is geëindigd met een cadeautje van zijnentwege, nl. het 2018 Rolex modellen boek dat hij in het dubbel bijhad gezien hij tijdens zijn verblijf aan de Côte d'Azur enkele Rolex dealers had bezocht. Ik kan mij ook voorstellen dat niet elke kennismaking even goed zal aflopen... ;)

M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #417 Gepost op: 2 december 2019, 09:05:32 »
Nee... voor dure hotels in Zwitserland rukken ze de horloges gewoon zo van je poot. Was dat dit jaar niet dat er eene zijn Richard Mille was geript?