Auteur Topic:  2009 - E89 - Z4 - sDrive23i // Saphirschwartz // Design Pure White  (gelezen 123595 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
2009 - E89 - Z4 - sDrive23i // Saphirschwartz // Design Pure White
« Gepost op: 20 augustus 2010, 14:29:25 »
Mijn Ztje  ;D






Specificaties :

E89 Roadster

LM31  Z4  sDrive 23i   E89
Vermogen : 150 kw / 204 pk
Aantal cilinders : 6
cc : 2.497

Kleur/Bekleding

478   Saphirschwarz
LZEW  Exclusief leder Nappa  Elfenbeinweiss

Opties

0302  Alarmsysteem
0322  Comfort toegang
0313  Buitenspiegel pakket, electrisch inklapbaar met parkeerhulp
0387  Windscherm
0423  Fluwelen tapijten
0430  Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel (0313 + 0431 ingegrepen)
0431  Automatisch dimmende binnenspiegel
0440  Rokerspakket
0470  Isofix
0481  Sportzetels voor bestuurder en passagier
0493  Opbergpakket
0494  Verwarmde zetels
0502  Hogedrukreiniging koplampen
0508  Park Distance Control  PDC
0521  Regen- en lichtsensor
0534  Electronisch gestuurde airconditioning
0544  Cruise control met remfunctie
0563  Lichtpakket
0609  Navigatiesysteem Professional
0663  Radio Professional
0868  Spraakversie Nederlands
0886  Handleiding Nederlands
0ZB2  Comfortline
0ZKS  Veiligheidskit
01CA  Interne code
01CD  Brake Energy Regeneration
02TB  Sportautomatische versnellingbak
02VF  Adaptieve M-ophanging (deleted)
02XA  Multifunctioneel sportstuur met schakelpaddles
04CE  Edelhout uitvoering Fineline Anthrazit
07SL  Design Pure White met extended leder

Velgen/Banden

Avant Garde M359 GM : 9x19 - 10x19
Michelin Pilot Super Sport : 235/35/19 - 265/30/19

Updates / Upgrades

M-Sport bumpers
M-Sport instaplijsten
Performance pook
Performance niertjes
LCI koplampen
LCI pinkers
KW Variante I Inox
Skytune inox 2 x 90
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2017, 12:24:34 door GunSpeed »

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2010, 14:29:44 »
Een paar close-ups om te beginnen  ;D









More to come...

« Laatst bewerkt op: 10 juli 2015, 09:00:11 door GunSpeed »

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2010, 14:30:01 »








« Laatst bewerkt op: 10 juli 2015, 09:04:59 door GunSpeed »

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2010, 14:30:15 »
Van het interieur heb ik ook een paar pics...  ;D










« Laatst bewerkt op: 26 november 2010, 09:47:29 door GunSpeed »

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2010, 14:53:27 »
More pics...

















« Laatst bewerkt op: 26 november 2010, 10:24:40 door GunSpeed »

Offline hul51

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1054
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2010, 15:57:09 »
Prachtige foto's van mooie wagen!!!

groet

Nicholas

Offline Il Re Leone

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5511
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2010, 17:59:25 »
 :drool:  :drool:  :drool: Een beest!!!
My ride => E46 318d sedan

Audi A4 B8 2.0 TDI => CRASHED

E46 318 CI => SOLD


Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery!!!

Offline pieterjan99

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4494
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2010, 18:10:16 »
yes indeed  :drool: :drool: :drool:
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant - BMW F20 114i

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12977
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2010, 18:15:11 »
nice!  :clap:
perso-plaat heeft ook wel iets...

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10768
  • Freude am Fahren
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2010, 23:24:01 »
Knap man  :drool: :drool:
Ik wacht enkel nog op interieur foto's  ;D

En perso plaat is idd stoer  :P
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Zorro

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1551
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2010, 00:44:31 »
Knappe Z4  :clap: :thumbsup:

Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13941
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2010, 11:12:47 »
Uiteraard knap machien !

Heb je pics van de wintervelgen ? Daar ben ik ook aan toe na de zomer ....
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2010, 18:11:13 »
Heb je pics van de wintervelgen ? Daar ben ik ook aan toe na de zomer ....


Here you go...




   

Is het type 290 (8 x 17 ET29) met Dunlop Wintersport 3D, 225/45/VR17. Ben super tevreden van die Dunlops, zelf mocht ik voor HR gaan (23i/30i) maar heb toch geopteerd voor de VR (kan ik ook mee naar de controle...). Ik denk dat jij zowiezo voor de VR moet gaan met jouw 35is (idem trouwens voor de 35i).

Let wel deze zijn niet verkrijgbaar als Runflats (althans verleden jaar toch nog niet). Volgens mij is de Wintersport M3 wel verkrijgbaar als Runflat... Correct me if...  ;)

Grtz
Gun
« Laatst bewerkt op: 26 november 2010, 10:15:13 door GunSpeed »

Offline DaSolid

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4200
  • FREUDE AM FAHREN
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #13 Gepost op: 21 augustus 2010, 19:22:54 »
Prachtig !  :drool:

Dat design pure white is echt  :drool:

Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13941
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2010, 17:58:34 »
Heb je pics van de wintervelgen ? Daar ben ik ook aan toe na de zomer ....


Ik heb spijtig genoeg geen pics van die velgen op mijn wagen maar het gaat over deze velgen :



Is het type 290 (8 x 17 ET29) met Dunlop Wintersport 3D, 225/45/VR17. Ben super tevreden van die Dunlops, zelf mocht ik voor HR gaan (23i/30i) maar heb toch geopteerd voor de VR (kan ik ook mee naar de controle...). Ik denk dat jij zowiezo voor de VR moet gaan met jouw 35is (idem trouwens voor de 35i).

Let wel deze zijn niet verkrijgbaar als Runflats (althans verleden jaar toch nog niet). Volgens mij is de Wintersport M3 wel verkrijgbaar als Runflat... Correct me if...  ;)

Grtz
Gun


best effe die foto rechtstreeks op 't board zetten ipv photobucket link ....
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2010, 18:36:07 »
best effe die foto rechtstreeks op 't board zetten ipv photobucket link ....

Ik had de foto naar een andere folder verplaatst op photobucket maar ik denk dat het nu in orde moet zijn ;)


Offline Mette

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 413
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2010, 18:38:40 »
Knappe Z4  :thumbsup:

int zwart had ik 'm nog niet gezien.
E46 M3 SMG II

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2010, 19:42:14 »
Van het interieur van mijn wagen heb ik nog geen pics maar op het internet zijn er genoeg te vinden met dezelfde layout als de mijne. Het enige grote verschil met de foto's hieronder is dat ik een Steptronic heb en deze heeft een iets andere keuzehendel als de manual en de DCT. De originele hendel heb ik ondertussen ook al omgewisseld voor die van de Performance Line.










Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13941
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2010, 07:56:43 »
ik vond (en vind nog steeds) dat dat design pure white knap is !

Maar ik had schrik voor het onderhoud .... hoe valt dat mee ?
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2010, 08:51:59 »
Maar ik had schrik voor het onderhoud .... hoe valt dat mee ?

Donkere jeans zoveel mogelijk vermijden voor langere ritten, regelmatig wat stof af doen en van tijd tot tijd met een vochtig doekje erover... Het leder zelf voelt echt fantastisch aan en is goed te onderhouden met de lederproducten van BMW. Voor de stukjes in Alcantara heeft er tot nu toe nog niemand mij kunnen zeggen hoe ik dit het beste kan onderhouden. Ik heb in het topic van "Wax-It" een thread geopend om eens te horen hoe anderen hun Alcantara reinigen maar tot nu toe is daar nog geen reactie op gekomen.

Tot nu toe heb ik nog geen spijt maar ik had al ervaring met het beige Oregon leder in mijn E85, ook hier gold niet teveel jeans dragen... Eigenlijk is Nappa veel gemakkelijker te onderhouden dan Oregon (wat vergelijkbaar is met Kansas uit de huidige E89) omdat het glad leder is en er geen vuil in de nerven kan kruipen.




Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13941
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2010, 09:16:19 »
Maar ik had schrik voor het onderhoud .... hoe valt dat mee ?

Donkere jeans zoveel mogelijk vermijden voor langere ritten, regelmatig wat stof af doen en van tijd tot tijd met een vochtig doekje erover... Het leder zelf voelt echt fantastisch aan en is goed te onderhouden met de lederproducten van BMW. Voor de stukjes in Alcantara heeft er tot nu toe nog niemand mij kunnen zeggen hoe ik dit het beste kan onderhouden. Ik heb in het topic van "Wax-It" een thread geopend om eens te horen hoe anderen hun Alcantara reinigen maar tot nu toe is daar nog geen reactie op gekomen.

Tot nu toe heb ik nog geen spijt maar ik had al ervaring met het beige Oregon leder in mijn E85, ook hier gold niet teveel jeans dragen... Eigenlijk is Nappa veel gemakkelijker te onderhouden dan Oregon (wat vergelijkbaar is met Kansas uit de huidige E89) omdat het glad leder is en er geen vuil in de nerven kan kruipen.





mij is verteld dat jeans kan zolang ge maar een goeie jeans koopt, eentje die niet afgaat ....

Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2010, 09:36:44 »
mij is verteld dat jeans kan zolang ge maar een goeie jeans koopt, eentje die niet afgaat ....

Daar is inderdaad heel veel verschil in maar dat weet je dus niet op voorhand hé. En dat hangt helemaal niet af van de prijs van de jeans, ik heb er zowel dure als goedkope die afgaan.  :thinking:

Het grootste probleem is niet alleen jeans maar jeans in combinatie met vocht, water, regen, zweet... noem maar op. Zolang die jeans droog blijft zijn er weinig of geen problemen maar een regenbuitje of een beetje te lang in de hitte zitten en beginnen zweten (wat geen probleem is in de zomer) dan kan je al eens prijs hebben. Meestal is dit goed weg te krijgen maar als dit regelmatig gebeurt dan krijg je een soort verzadiging van de poriën van het leder en dan begint dat blauw te schijnen en ook af te gaan op andere kleren. Pas op, met beige of grijs of rood leder heb je dit probleem evenzeer, op zwart zie je het inderdaad zo goed als niet maar ja op wit...

Allee ik zal het zo zeggen, ik probeer er een beetje rekening mee te houden...  maar om dat aan een vrouw wijs te maken...  :censor:


Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13941
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Safirschwarz / Design Pure White
« Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2010, 10:11:51 »
Mijn sattlebraun zetels op de E92 hadden na bijna 3 jaar al een serieus kleurverschil, dus ja, alleen op zwart gaat ge dat vermoedelijk niet zien
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Saphirschwarz / Design Pure White
« Reactie #23 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:36:16 »
Hi guys, ik zit met een ei  :iono:

Alhoewel er al een adaptieve M-ophanging op mijn E89 zit met een "volle" 1cm verlaging ga ik hem toch nog wat lager zetten. >:D  Met die adaptieve ophanging beschik je over drie standen die van "redelijk comfortabel" over "harder" naar "redelijk hard" gaan (normal / sport / sport+). Dit betekent ook dat ie in "sport+" (de hardste stand) toch al redelijk wat weginfo door geeft in de cockpit met als gevolg dat onder andere de bewegende onderdelen van het alu hoofddeksel op slechtere wegen toch ook wel hoorbaar worden. Als ie dan nog veel harder zal afgeveerd worden zal dat uiteindlijk misschien wel heel vervelend gaan worden.

Een KW-schroefset is niet aan de orde omdat ik de voordelen van het verstellen van de hardheid vanop mij zitpositie niet wil verliezen, is echt een aanrader op onze "fantastische" Belgische wegen. Dus blijft er alleen een setje veren over. Zelf heb ik al sinds 4 juni (nu bijna 3mnd geleden) een set van Schnitzer (voor - 1,5cm, achter - 1cm) besteld maar deze is nog steeds niet binnen en heb eigenlijk de bestelling geannulleerd. Ik ben nu op zoek naar alternatieven van de welbekende merken Eibach ( voor -2cm, achter -1cm) of H&R (-2 cm voor en achter). Ik zie het liefst een wagen die redelijk vlak staat, dus niet teveel met de neus in de grond zoals dat met sommige sets het geval is. Daarom ook mijn voorkeur voor de Schnitzers omdat deze toch redelijk gelijkmatig zouden zakken. De Eibachs doen dit ietsjes meer maar de H&R gaat helemaal plat. Nu moet je weten dat de E89 origineel de indruk geeft dat ie met de neus omhoog staat maar dat is met meerdere types BMW het geval.

Mijn voorkeur gaat lichtjes uit naar de H&R vanwege de optiek maar nu hoor ik overal dat deze zoveel harder zouden zijn dan de Schnitzers of de Eibachs. En dit zou nog kunnen versterkt worden door het feit dat de H&R's achteraan 2cm ipv 1cm lager gaan.

Graag jullie ervaringen met deze merken...  Moet natuurlijk niet specifiek over de ervaringen met een E89 gaan maar mag zeker ook over andere wagens gaan...

Thnx
Gun


Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13941
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Saphirschwarz / Design Pure White
« Reactie #24 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:58:06 »
als ik mij niet vergis is de prijs van 4 nieuwe veren niet zo overdreven (ask frits@psg...), dus een 'probeerselke' zal u niet straatarm maken ...

wat ik me wel afvraag is hoe de instellingen normal/sport/sport+ gaan reageren met andere veren want die zijn geconfigureerd voor de originele 'langere' veren ...
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Saphirschwarz / Design Pure White
« Reactie #25 Gepost op: 1 september 2010, 23:28:05 »
wat ik me wel afvraag is hoe de instellingen normal/sport/sport+ gaan reageren met andere veren want die zijn geconfigureerd voor de originele 'langere' veren ...

Dit schijnt dus geen enkel probleem te zijn. In Duitsland zijn al verschillende mensen die dit gedaan hebben met en zonder de adaptieve vering. Tot nu toe is er nog maar één iemand die ze opnieuw verwijderd heeft omdat ie het iets te hard vond en omdat ie niet met de spacers achteraan (slechts 10mm) kon rijden. Met deze erop schuurden de banden lichtjes tegen de harde plastic boord van het binnenspatbord en dit wou ie niet. Bij mij is dit nu ook al het geval en aan mijne kant is het ondertussen ook al doorgeschuurd. Eigenlijk stelt het helemaal niets voor en wanneer ik de andere vering ga laten steken ga ik die boord opwarmen en omplooien... en gedaan met schuren!! (Ik heb al een nieuw binnenspatbord besteld...).

Wat ik uit de reacties van de meesten kan opmaken is dat elke stand eigenlijk een stapje opschuift :

                   normal -> sport                 sport -> sport+               sport+ -> sport++

Volgens mij is dit software-matig op te lossen door een soort van remap maar ik zou echt niet weten wie hier toe in staat is.  ???



Offline VUA052

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3858
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Saphirschwarz / Design Pure White
« Reactie #26 Gepost op: 2 september 2010, 09:33:38 »
 :drool: :drool: :drool: :drool:  Prachtige Z4  8)

Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13941
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Saphirschwarz / Design Pure White
« Reactie #27 Gepost op: 2 september 2010, 09:48:20 »
wat ik me wel afvraag is hoe de instellingen normal/sport/sport+ gaan reageren met andere veren want die zijn geconfigureerd voor de originele 'langere' veren ...

Dit schijnt dus geen enkel probleem te zijn. In Duitsland zijn al verschillende mensen die dit gedaan hebben met en zonder de adaptieve vering. Tot nu toe is er nog maar één iemand die ze opnieuw verwijderd heeft omdat ie het iets te hard vond en omdat ie niet met de spacers achteraan (slechts 10mm) kon rijden. Met deze erop schuurden de banden lichtjes tegen de harde plastic boord van het binnenspatbord en dit wou ie niet. Bij mij is dit nu ook al het geval en aan mijne kant is het ondertussen ook al doorgeschuurd. Eigenlijk stelt het helemaal niets voor en wanneer ik de andere vering ga laten steken ga ik die boord opwarmen en omplooien... en gedaan met schuren!! (Ik heb al een nieuw binnenspatbord besteld...).

Wat ik uit de reacties van de meesten kan opmaken is dat elke stand eigenlijk een stapje opschuift :

                   normal -> sport                 sport -> sport+               sport+ -> sport++

Volgens mij is dit software-matig op te lossen door een soort van remap maar ik zou echt niet weten wie hier toe in staat is.  ???


een remap van de ophangingsinstellingen ? neen, geen idee of bijvoorbeeld PPE en/of PSG hier ervaring mee hebben ...
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Saphirschwarz / Design Pure White
« Reactie #28 Gepost op: 2 september 2010, 11:57:21 »
:drool: :drool: :drool: :drool:  Prachtige Z4  8)

Thnx, ben er zelf ook wel blij mee  >:D

Offline GunSpeed

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4389
Re: 2009 - E89 - Z4 - sDrive23i - Saphirschwarz / Design Pure White
« Reactie #29 Gepost op: 2 september 2010, 12:06:30 »
een remap van de ophangingsinstellingen ? neen, geen idee of bijvoorbeeld PPE en/of PSG hier ervaring mee hebben ...

Ik weet niet... ???

Ik weet wel dat ze bijvoorbeeld bij Alpina een remap doen van de Steptronic (vorige versie) zodat deze veel sportiever reageren dan de standaard versie. Misschien hebben zij zoiets in de pipeline zitten voor de nieuwere versies van de Steptronic, onder andere voor de 8-traps uit de nieuwe F10/f11 welke volgens mij van hetzelfde type zijn als de 6-traps uit de E89.

Grtzzzz
Gun