Auteur Topic:  Geflitst...  (gelezen 276397 keer)

Offline midas

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Geflitst...
« Reactie #4020 Gepost op: 8 november 2018, 16:50:47 »
Yep. Tot ge met tranen in de krant staat dat't zo allemaal niet bedoeld was :) .

Bon, ik moet wegblijven uit dit topic, ik weet't zelf ook wel. Maar als't er staat wil ik toch altijd kijken. Bestaat er een "topic-ignore" knop ergens?

Zeker niet wegblijven hoor,ieder heeft een eigen mening en dat moeten ze ook maar respekteren.
Maar inderdaad,wat is het bestaansrecht nog om een snelle wagen te hebben in Belgie,behoudens dat sommigen het circuit gebruiken.Op sommige plaatsen is de aangegeven snelheid best te rechtvaardigen,maar zeg nu zelf dat het op vele plaatsen eerder een tergende maatregel is om mensen uit de wagen te krijgen richting stakend openbaar vervoer. :)
Het sakhir monster in actie

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4021 Gepost op: 8 november 2018, 17:17:08 »
Onterecht een lesje leren. 91 km/u in de bebouwde kom. Hoor jij eigenlijk zelf wat je zegt?
Dat mensen 130/140 proberen goedpraten op de autosnelweg kan ik nog ergens plaatsen, 91 ipv 50 is misdadig.

Alles hangt af van welke bebouwde kom en de weg zelf.
Er zijn genoeg plaatsen die nu bebouwde kom zijn en dus 50 waar ze vroeger m, 10/15j terug, gewoon 90 waren.
En dus nog altijd hetzelfde aantal huizen of bebouwingen.

Dus ja, als dat vroeger perfect 90 mocht zijn met 10/15j oudere auto’s waarom zou dat dan nu ineens misdadig zijn???

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #4022 Gepost op: 8 november 2018, 18:31:19 »
Zeker niet wegblijven hoor,ieder heeft een eigen mening en dat moeten ze ook maar respekteren.
Maar inderdaad,wat is het bestaansrecht nog om een snelle wagen te hebben in Belgie,behoudens dat sommigen het circuit gebruiken.Op sommige plaatsen is de aangegeven snelheid best te rechtvaardigen,maar zeg nu zelf dat het op vele plaatsen eerder een tergende maatregel is om mensen uit de wagen te krijgen richting stakend openbaar vervoer. :)

Ja is allebei waar...

Maar als je je overal aan de snelheid moet houden dan kan bmw beter enkel nog 110i, 210i, 310i, 410i...810i’s maken en dan nog met eieren onder je pedaal rijden  :wiggleyes:

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4023 Gepost op: 9 november 2018, 05:46:27 »
Alles hangt af van welke bebouwde kom en de weg zelf.
Er zijn genoeg plaatsen die nu bebouwde kom zijn en dus 50 waar ze vroeger m, 10/15j terug, gewoon 90 waren.
En dus nog altijd hetzelfde aantal huizen of bebouwingen.

Dus ja, als dat vroeger perfect 90 mocht zijn met 10/15j oudere auto’s waarom zou dat dan nu ineens misdadig zijn???
Ik heb gisteren op zo een weg gereden,snelheidsborden van 50 maar op mijn GPS van de wagen van het werk kwam een toegelaten snelheid van 90.Die wagen is van 2016 dus dat moet zeker nog niet lang geleden aangepast zijn.Moesten die borden er niet gestaan hebben geeft die weg ook de indruk dat je er 90 kan/mag,een heel open steenweg met af en toe eens een boerderij.

Offline bostonvert

• Grand Prix Winner
« Reactie #4024 Gepost op: 11 november 2018, 13:28:15 »
Ik kan mis zijn, maar heb jij niet de Amerikaanse nationaliteit? Misschien wou de rechter uit misplaatst chauvinisme en volstrekt onterecht je een lesje leren?

Beide, is heel handig om te hebben. Daar heb ik wel al iemand zijn mugshot op televisie zien verschijnen nadat hij gepakt was op de highway op de motor aan 160km +- Daar kan je dus echt opgepakt worden voor hoge snelheid en hetzelfde met dronken rijden.

Als je bijvoorbeeld vrijdagnacht moet blazen met een glas teveel op dan kan je makkelijk tot maandagochtend in de holding cel blijven zitten dus op zich kan het veel erger dan Belgistan

En het was inderdaad Peter de hond maar soit het is verleden tijd, de bitterheid blijft er wel.
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #4025 Gepost op: 16 november 2018, 16:28:20 »
Klopt, ben er ook niet mee akkoord dat 90 in de bebouwde kom niet altijd misdadig is. Wij ouderen zien de bebouwde kom nog als zijnde de binnenstad (waar je trouwens 60 mocht).
Heel veel banen hier in de streek gingen van 90 naar 70 en zo naar 50. Banen waar het rustig is, hoofdbanen zelfs, geen voetgangers of zo... gewone kalme banen zoals je er in de Walen ook enorm veel hebt.

En degenen die nu roepen dat het misdadig is om geflitst te worden op zo'n baan aan 90 per uur.... denk toch even na. Met onze veel oudere wagens reden we op die plaatsen systematisch volledig wettelijk 100 per uur op de teller. En moet niet afkomen dat het toen rustiger was, op die banen is er nog hetzelfde verkeer op de buiten.

K ga het anders zeggen, ik woon net tegen de taalgrens. Zoveel baantjes waar je juist gepast een vrachtwagen kan kruisen, met vele bochten, vochtige grond door de bomen,... daar mag men nog 90 rijden. Toen ik nog met een Espace reed had ik het verdorie moeilijk om de plaatselijke bevolking voor te blijven lol.

Maar hier zijde dus ne moordenaar. Zou je uw rijbewijs kwijt moeten zijn voor jaren, zouden ze uwe auto moeten verbeurd verklaren,...

En denken dat het die generatie is die toen 100 reed op die banen die nu het hardst roept. Dat was nog d'een tijd dat men iets kon verdragen. Ook de flikken. Reed zo eens op mijn achterwiel op de kleine ring van Gent. Aan de lichten komt er een zwaantje naast me staan die teken doet dat het voorwiel op de grond moest blijven... met een lachje, om zelf bij groen daarna ook even het voorwiel omhoog te trekken.
Verdraagzaamheid was toen toch stukske groter zulle.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4026 Gepost op: 16 november 2018, 23:35:54 »
Klopt, ben er ook niet mee akkoord dat 90 in de bebouwde kom niet altijd misdadig is. Wij ouderen zien de bebouwde kom nog als zijnde de binnenstad (waar je trouwens 60 mocht).
Heel veel banen hier in de streek gingen van 90 naar 70 en zo naar 50. Banen waar het rustig is, hoofdbanen zelfs, geen voetgangers of zo... gewone kalme banen zoals je er in de Walen ook enorm veel hebt.

En degenen die nu roepen dat het misdadig is om geflitst te worden op zo'n baan aan 90 per uur.... denk toch even na. Met onze veel oudere wagens reden we op die plaatsen systematisch volledig wettelijk 100 per uur op de teller. En moet niet afkomen dat het toen rustiger was, op die banen is er nog hetzelfde verkeer op de buiten.

K ga het anders zeggen, ik woon net tegen de taalgrens. Zoveel baantjes waar je juist gepast een vrachtwagen kan kruisen, met vele bochten, vochtige grond door de bomen,... daar mag men nog 90 rijden. Toen ik nog met een Espace reed had ik het verdorie moeilijk om de plaatselijke bevolking voor te blijven lol.

Maar hier zijde dus ne moordenaar. Zou je uw rijbewijs kwijt moeten zijn voor jaren, zouden ze uwe auto moeten verbeurd verklaren,...

En denken dat het die generatie is die toen 100 reed op die banen die nu het hardst roept. Dat was nog d'een tijd dat men iets kon verdragen. Ook de flikken. Reed zo eens op mijn achterwiel op de kleine ring van Gent. Aan de lichten komt er een zwaantje naast me staan die teken doet dat het voorwiel op de grond moest blijven... met een lachje, om zelf bij groen daarna ook even het voorwiel omhoog te trekken.
Verdraagzaamheid was toen toch stukske groter zulle.

Denk dat verdraagzaamheid grotendeels is verdwenen sinds de komst vd (A-)social media en smartphones en NIMBY'S  , waarbij sommigen zich blijkbaar zelf politierechter , "Blik op de weg" , "de wegpolitie" ofzo voelen waarbij de andere streng gestraft , bezittingen verbeurd verklaard moeten worden , rijverbod opgelegd moet worden , besmeurd worden met pek en veren  - maar voor hunzelf zijn er verzachtende omstandigheden en moet het allemaal zo nauw niet steken ....

In de buurt zijn is er een nieuwe verkaveling gekomen : die gaan bij stadsbestuur enz gaan janken om zone 30 en speelstraat in te voeren zodat hun kinderen ops traat kunnen spelen maar in de omliggende woonstraten vlammen ze zelf ferm door ....

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #4027 Gepost op: 17 november 2018, 00:05:24 »

Denk dat verdraagzaamheid grotendeels is verdwenen sinds de komst vd (A-)social media en smartphones en NIMBY'S  , waarbij sommigen zich blijkbaar zelf politierechter , "Blik op de weg" , "de wegpolitie" ofzo voelen waarbij de andere streng gestraft , bezittingen verbeurd verklaard moeten worden , rijverbod opgelegd moet worden , besmeurd worden met pek en veren  - maar voor hunzelf zijn er verzachtende omstandigheden en moet het allemaal zo nauw niet steken ....

In de buurt zijn is er een nieuwe verkaveling gekomen : die gaan bij stadsbestuur enz gaan janken om zone 30 en speelstraat in te voeren zodat hun kinderen ops traat kunnen spelen maar in de omliggende woonstraten vlammen ze zelf ferm door ....

Klopt volledig man... die social media zorgt ervoor dat mensen niet meer kunnen communiceren met elkaar, dat ze opgehitst worden. Is maar sinds ik enkele kanalen volg dat ik door heb wat een vuil spel de politiek speelt bvb. Heb me onlangs bij verschillende kanalen uitgeschreven, ik zou ook een opgejaagde zure mens worden als ik dit allemaal ga volgen.
Ik lees niets anders dan dat we gaan stikken, verongelukken, kanker gaan krijgen, dat de wereld op punt staat te vergaan, dat er plastic inmijnen tandpasta zit, dat ik mijn oren niet mag kuisen met wattenstaafjes als ze niet van hout zijn, dat de open haard aanzwengelen zeer ongezond is voor de kindjes van hiernaast, dat ik me moet aanpassen aan andere culturen en nu en dan zit er enen tussen die een foto van zijne spaghetti plaatst om de spanning te breken...
Psychotisch wordt ge eigenlijk als je niet gaat sporten om het los te laten.

Ivm je tweede deeltje: mensen zijn dikwijls hypocriet. Als men hen vraagt waar gevlamd wordt en waar men zou moeten controleren op snelheid... blijkt hun eigen straat zeer belangrijk. Maar eens hun eigen straat uit met hun wagen........ net wat je zegt!

Offline Dilyra

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #4028 Gepost op: 19 november 2018, 05:21:51 »
Onlangs één in de bus gehad.... 116 euro. 150km/u gemeten op autostrade (was aan het uitbollen), M'n vrouwtje was onwel geworden en had haar medicatie nodig, dus wat vlotter naar huis gereden (kwam terug vanuit Lille in Fr).  ::)

ne mens kan pech hebben  :P
MIJN VOORMALIGE BMW'S:BMW E90 318d(Sold), E93 320i(Sold), E60 525d(Sold), E61 525d(Sold), F11 520d(Sold), F07 535i(Sold), E92 320d(Sold), E91 335Da (Sold). Heden -> F30 316d *If God doesn't drive BMW, then why is the sky white and blue?*

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4029 Gepost op: 19 november 2018, 21:02:44 »

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #4030 Gepost op: 1 december 2018, 14:44:45 »
Werkstraf voor man met 203 kilometer per uur over snelweg scheurt : https://www.hln.be/regio/halle/werkstraf-voor-man-met-203-kilometer-per-uur-over-snelweg-scheurt~a61bff3e/

Hangt veel af van waar het gebeurt vind ik... en de Brusselse ring vind ik persoonlijk toch niet de beste plaats om zo snel te rijden.
Kameraad van me is er ooit tegengehouden na het viaduct aan een 200 per uur. Door een snelwegpatrouille. Die is zijn rijbewijs wel voor lange tijd kwijt geweest zulle. Telkens ik daar passeer vraag ik me af hoe hij het in z'n hoofd kreeg daar zo snel te rijden. Da's echt wel heel hard want da's ne langen bocht.

Vind dat de rechter hier te weinig rekening hield met de omstandigheden (Brusselse ring) en daar zou die straf zwaarder mogen. Op lege snelwegen krijgt men zwaardere boetes.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #4032 Gepost op: 20 december 2018, 07:25:28 »
https://www.hln.be/regio/oostende/video-politie-aan-het-racen-op-duinkerkseweg-nee-snelheden-aan-het-ijken~a8dda53e/

Bizar dat 'ijken'... Iedere Coyote of GPS toont perfekt de reeele snelheid. Mijn snelheidsmeter 'zeurt' 4 km per uur.
Nu kan ik me zeer moeilijk voorstellen dat
1 de snelheidsmeters van politievoertuigen kunnen 'juist' gezet worden langs de kant van de weg.
2. Dat zo'n amateuristisch gedoe een wettelijke ijking zou zijn. Me dunkt dat ze toch wel één of ander ijkingsbewijs zullen moeten voorleggen als de teller gebruikt wordt om officieel de snelheid vast te stellen...
Beetje vreemd verhaal toch ? Denk dat ze eerder de collega's lieten 'kennis' maken met het nieuwe materiaal of zo. Zodanig dat de flik die steeds een wagentje bestuurde met 100pk niet teveel schrikt als hij de RS deftig op de staart duwt lol. Kan me voorstellen dat een Skoda RS voor sommige flikken een nooit gezien snel voertuig is :) :)

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #4033 Gepost op: 20 december 2018, 12:24:07 »
Coyote en GPS hebben ook hun afwijkingen.
Die zijn helemaal niet geijkt binnen de marges dat ons wettelijk systeem vereist. Of de GPS-systemen zouden meteen een pak duurder worden.

Maar idd, ik denk dat er daar ook meer achter zit. Het is een beetje een belachelijke manier om die dingen te ijken.
En dan ook, wat zijn ze er mee? Bandenspanning heeft ook al invloed op de snelheidsmeter en meestal is de afwijking ook niet lineair.
Dus ze hebben een momentopname van 1 bepaalde snelheid.
Work hard, play hard

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #4034 Gepost op: 20 december 2018, 12:49:41 »
De periode van fritte halen met de sirene en lichten op hebben we gehad.
Nu ist de moment van banen afsluiten om te racen en dat nog op’t internet gooien :)

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #4035 Gepost op: 20 december 2018, 12:54:30 »
Doen ze al jaren op die manier, de ijking. Zelfs ooit bij Kijk Uit oid geweest.
Eentje is reeds geijkt en daar verifiëren ze de anderen mee. Is trouwens niet de teller van de auto die ze daar toen mee ijkten maar de onboard-camera.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
« Reactie #4036 Gepost op: 20 december 2018, 16:14:34 »
Betekent dat dat als die combi je vikgt en je rijdt te snel dat dat dezelfde bewijskracht heeft als een multanova ?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #4037 Gepost op: 20 december 2018, 16:21:13 »
De teller niet. Maar het extra toestel dat ge zo op tv bijziet op de camerabeelden wel. Maar ze doen dat dus niet met alle voertuigen, de meesten hebben geen camera's.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
« Reactie #4038 Gepost op: 20 december 2018, 16:47:51 »
Thx !
De teller niet. Maar het extra toestel dat ge zo op tv bijziet op de camerabeelden wel. Maar ze doen dat dus niet met alle voertuigen, de meesten hebben geen camera's.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #4039 Gepost op: 25 december 2018, 12:48:44 »

Kunnen ze dat toestel dan manueel veranderen tijdens het rijden ?
Had dat ook al gezien, maar dacht dat het toestel geijkt zou zijn bij aflevering ? Als ik zie hoe wij in de garage bepaalde geijkte toestellen moesten kopen of regelmatig laten nakijken op ijking, is dat toch zeer amateuristisch ? Want normaal gezien krijg je toch een certificaat van ijking ? Als je geflitst wordt heeft het toestel toch ook een ijkingsattest.

Zijn jullie zeker dat GPS signaal een afwijking op de snelheid geeft op gewone toestellen ? Dat er vertraging op zit, wist ik.
Als ik bvb mijn Coyote snelheid vergelijk met die op de GSM komen die perfect overeen.

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #4040 Gepost op: 25 december 2018, 14:24:06 »
Zijn jullie zeker dat GPS signaal een afwijking op de snelheid geeft op gewone toestellen ? Dat er vertraging op zit, wist ik.
Als ik bvb mijn Coyote snelheid vergelijk met die op de GSM komen die perfect overeen.

Coyote of GPS moet/kan niet geijkt worden want die bepaalt gewoon via satelliet uw positie op de aardkloot en aan de hand van de verandering van positie wordt je snelheid uitgerekend. Vandaar hoe constanter je een snelheid aanhoudt, hoe correcter deze zal weergegeven worden. Als je op cruisecontrol een bepaalde snelheid aanhoudt op een rechte baan zal de afwijking zo goed als nihil zijn.
De tacho van de wagen zou theoretisch gezien wel kunnen geijkt worden maar daar zitten te veel variabelen op (omtrek en staat van banden, bandendruk, schokdempers, atmosferische omstandigheden als luchtdruk en temperatuur) dus opteren de constructeurs om een marge in te brengen waarbij zelfs onder absurd slechte omstandigheden de snelheid op tacho nooit hoger gaat liggen dan de reële snelheid. Trouwens bij een BMW is het mogelijk om je tacho te laten programmeren zodat hij een "reëlere" snelheid weergeeft mocht iemand dit willen.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #4041 Gepost op: 25 december 2018, 21:56:48 »
In GPS voor civiel gebruik zit altijd een bepaalde ingeprogrammeerde afwijking (SA  Selective Availibility) die het Amerikaans leger indien nodig kan uitzetten als ze willen , met behulp v speciale radiozenders kan GPS-positie nauwkeuriger bepaald worden

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #4042 Gepost op: 26 december 2018, 19:03:27 »
Tmass en M-power, bedankt voor de interessante bijdrage. Van die gps afwijking klopt, dat is een 15-tal meter geloof ik. Alhoewel ik de indruk heb dat het afstandsverschil veel kleiner is geworden dan bij de eerste systemen die op de markt kwamen.
Maar of dit afstandsverschil veel rol speelt bij de snelheidsbepaling als je 70 rijdt, weet ik niet. Denk dat dit heel miniem zal zijn. Vermits verschillende gps systemen tijdens het rijden exact dezelfde snelheid weergeven... Ik zie dat op de Coyotte en de gsm bvb. Wat niet correct werkt is acceleratie door de vertraging op het gps signaal.
Dat je de tacho van je BMW correcter kan laten werken is wel goed, maar ik laat die toch staan zulle. Heb nu 4 km per uur afwijking, mocht die echt exact werken zou'k teveel op de limiet zitten aan de flitspalen lol.
Maar zou in feite voor de politie dan ook makkelijk geijkt kunnen worden op die manier ?
Tegenwoordig wijken de snelheidsmeters niet veel meer af, vroeger mocht je ervan uitgaan dat ze 10 per uur 'zeurden'.

Maar weten jullie op welke manier dan zo'n camera een snelheidsbepaling doet vanuit een andere bewegende wagen ? Is het de bedoeling dat de politie dan gelijke snelheid met de voorligger aanhoudt en dan de snelheid afleest van de camera of registreert die camera de snelheid van de voorligger zonder dat de eigen snelheid er toe doet ? Want voor dat laatste heb je toch referentiepunten nodig, die er niet zijn als je zelf rijdt ?

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #4043 Gepost op: 21 januari 2019, 15:42:36 »
Verwijderd wegens veiligheid
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 16:45:02 door Angelo1994 »

Offline Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #4044 Gepost op: 21 januari 2019, 15:47:57 »
Vandaag brief gekregen, geflitst op 08/01 in Eeklo richting Lembeke om 21u15 (bemand voertuig). Precies niet veel werk daar  >:(
toegelaten: 50
correctie: 81

Zat geen boete bij maar een formulier dat ik moet invullen of ik wel de bestuurder was en of ik een minnelijke schikking zou accepteren of niet...
Als ik dit accepteer zal ik dan sowieso een minnelijke schikking krijgen of kan dit toch nog voor de rechtbank komen?

Alvast bedankt

Met die correctie zal het tegen de 90 geweest zijn...
Sowiezo gewoon invullen en minnelijke schikking aanvaarden.
Niet zeker of dit zo afgehandeld wordt of via rechtbank, afhankelijk denk ik

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4045 Gepost op: 21 januari 2019, 15:56:07 »
In principe is meer dan 30km/u te snel in de bebouwde kom rechtbank.Maar ik zou het gewoon zo snel mogelijk invullen en aanduiden dat je minnelijke schikking wilt aanvaarden.
Kan zijn dat je een minnelijke schikking krijgt.

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #4046 Gepost op: 21 januari 2019, 16:16:42 »
Met die correctie zal het tegen de 90 geweest zijn...
Sowiezo gewoon invullen en minnelijke schikking aanvaarden.
Niet zeker of dit zo afgehandeld wordt of via rechtbank, afhankelijk denk ik
Ja 87 inderdaad, is daar een halve landbouw weg waar geen kat te zien is op dat uur en toch staan ze er.  :thumbdwn:
 (omdat ik al eens een verbod heb gehad  :-[ )

In principe is meer dan 30km/u te snel in de bebouwde kom rechtbank.Maar ik zou het gewoon zo snel mogelijk invullen en aanduiden dat je minnelijke schikking wilt aanvaarden.
Kan zijn dat je een minnelijke schikking krijgt.

Ik heb gehoord dat ze bij zo een dingen dit liever afhandelen via minnelijke schikking omdat ze anders HEEL VEEL mensen moeten oproepen voor de rechtbank.
Normaal moest ik 60 te veel gereden hebben (bv 110) dan zou het normaal direct rechtbank moeten zijn.

Ik denk dat ik toch maar eens mijn advocaat ga bellen om dit na te vragen.

« Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 16:45:33 door Angelo1994 »

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #4047 Gepost op: 21 januari 2019, 16:44:48 »
Wegcode is duidelijk, vanaf 30/u rechtbank. Daar kan de rechter u geen verval geven maar dan moet hij uitvoerig motiveren want normaal is dit een verplicht verval. Minnelijke schikking mag niet, als ze dat doen pollekes kussen en betalen. Zeker als ge't al eens hebt voorgehad.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4048 Gepost op: 21 januari 2019, 16:58:18 »
Ik zou ook niet twijfelen, gewoon tekenen en betalen.
Die baan ken ik trouwens vrij goed, 81km/u daar is inderdaar niet zo overdreven..
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #4049 Gepost op: 21 januari 2019, 17:47:41 »
Wegcode is duidelijk, vanaf 30/u rechtbank. Daar kan de rechter u geen verval geven maar dan moet hij uitvoerig motiveren want normaal is dit een verplicht verval. Minnelijke schikking mag niet, als ze dat doen pollekes kussen en betalen. Zeker als ge't al eens hebt voorgehad.

Wel ja er zit geen boete bij, enkel een formulier met bestuurder en of ik de feiten erken/minnelijke schikking wil.
Heb net contact gehad met advocaat. Hij zegt 9/10 komt dit voor, zelfs client van hem met 180 op autostrade kreeg zo een formulier. Dat wil niet zeggen dat het dan een minnelijke schikking wordt.

Maar heb al een oplossing ;)

Btw was in de Vrombautstraat thv nr 119

Ik zou ook niet twijfelen, gewoon tekenen en betalen.
Die baan ken ik trouwens vrij goed, 81km/u daar is inderdaar niet zo overdreven..

Lees hierboven en idd ik rij daar elke keer rond die snelheid, zeker op dat uur.  Tzal niet meer voorvallen nu haha :D

Aan de foto te zien  ben ik 20m voor het bord 70 geflitst - einde bebouwde kom. Is dit wettelijk? 
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2019, 17:55:14 door Angelo1994 »