Auteur Topic:  Geflitst...  (gelezen 344666 keer)

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
Re: Geflitst...
« Reactie #4050 Gepost op: 21 januari 2019, 19:28:49 »
Ja tot aan het bord is het spijtig genoeg bebouwde kom dus 50 daar zou ik niet over strijden  8)

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #4051 Gepost op: 21 januari 2019, 19:33:56 »
Tuurlijk, ik ben aan 99 gecorrigeerd geflitst in bebouwde kom. Plaats van de flitser, net achter het bord van 50 km/h.. En  ik passeer daar elke dag minstens 2 keer. Je let er gewoon niet altijd op en hoplaa.

Zolang zij wettelijk staan, en daar mag je vrij zeker van zijn, kun je er niets tegen beginnen
E91 318d  - E46 320i - BMW F650GS - Suzuki Bandit 650 - Suzuki Bandit 1250
Huidig : Opel Insignia Country Tourer 4x4 '14

Offline AngeloA35AMG

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4052 Gepost op: 22 januari 2019, 00:00:22 »
Ja tot aan het bord is het spijtig genoeg bebouwde kom dus 50 daar zou ik niet over strijden  8)

dacht ik wel hehe :D

Tuurlijk, ik ben aan 99 gecorrigeerd geflitst in bebouwde kom. Plaats van de flitser, net achter het bord van 50 km/h.. En  ik passeer daar elke dag minstens 2 keer. Je let er gewoon niet altijd op en hoplaa.

Zolang zij wettelijk staan, en daar mag je vrij zeker van zijn, kun je er niets tegen beginnen

en wat was het verloop daar van? Rechtbank? Als ik dat mag weten :D

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4053 Gepost op: 22 januari 2019, 05:26:02 »
Ik heb ze ook al weten staan net achter het bord van 50,was op een steenweg waar het dan van 70 naar 50 gaat en het is dan nog eens bergaf.Gelukkig op tijd gezien en in de remmen kunnen gaan want ik laat me daar normaal gewoon uitbollen tot 50.

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #4054 Gepost op: 22 januari 2019, 13:07:53 »
Btw was in de Vrombautstraat thv nr 119

Net eens op streetview gekeken. Een super overzichtelijke, brede baan waar de huizen niet met de gevel op straat staan. Wie rijdt er daar nu 50 ?  ::)  :wiggleyes:
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4055 Gepost op: 22 januari 2019, 14:04:41 »
Net eens op streetview gekeken. Een super overzichtelijke, brede baan waar de huizen niet met de gevel op straat staan. Wie rijdt er daar nu 50 ?  ::)  :wiggleyes:
Verschoot ook toen ik zag op de brief waar... Kan daar niet bijkomen dat je daar maar 50 mag rijden maarja ik hang er wel aan  :'(

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #4056 Gepost op: 22 januari 2019, 15:17:50 »

Ja zo zijn er 1000’en plaatsen he  :P

De leute is er hier bijna vanaf om nog met leuke auto’s te rijden  :-\

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4057 Gepost op: 22 januari 2019, 17:15:18 »
Ja zo zijn er 1000’en plaatsen he  :P

De leute is er hier bijna vanaf om nog met leuke auto’s te rijden  :-\

Ja awel... Begin zelf al minder en minder te denken aan meer pk's.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4058 Gepost op: 22 januari 2019, 18:58:38 »
Ja awel... Begin zelf al minder en minder te denken aan meer pk's.

Het probleem is hier dat je al eens een rijverbod had. Ik acht de kans erg klein dat het een minnelijke schikking wordt.

Let ook op met een andere naam opgeven zoals van je oma. Daar je al eens een verbod had zullen ze sowieso minder makkelijk dat slikken en de boel meer uitspitten. Ze zullen de meme eens oproepen voor de rechtbank. Als ze zien dat ze daar met een rollator staat... 😉

Of als je van voor geflitst bent en ze zien geen bloemkoolkapsel maar een jonge gast, dan heb je nog valsheid in geschrifte aan je rekker.

Ik versta wat je bedoelt en ik zou ook de eerste zijn om fratsen uit te halen, maar let op dat het niet backfiret.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #4059 Gepost op: 22 januari 2019, 19:00:16 »
Best gewoon op u blaren zitten, minste kans op gepakt te worden..

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4060 Gepost op: 22 januari 2019, 19:04:43 »

Het probleem is hier dat je al eens een rijverbod had. Ik acht de kans erg klein dat het een minnelijke schikking wordt.

Let ook op met een andere naam opgeven zoals van je oma. Daar je al eens een verbod had zullen ze sowieso minder makkelijk dat slikken en de boel meer uitspitten. Ze zullen de meme eens oproepen voor de rechtbank. Als ze zien dat ze daar met een rollator staat... 😉

Of als je van voor geflitst bent en ze zien geen bloemkoolkapsel maar een jonge gast, dan heb je nog valsheid in geschrifte aan je rekker.

Ik versta wat je bedoelt en ik zou ook de eerste zijn om fratsen uit te halen, maar let op dat het niet backfiret.

Normaal ben ik van achter geflitst want er stond bij richting Lembeke.
Advocaat zei ook dat bij een bemand voertuig mijn nummerplaat er wel zal opstaan maar geen foto van mijn gezicht...

Heb ik geen recht om eerst een foto op te vragen?

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #4061 Gepost op: 22 januari 2019, 19:45:47 »
Advocaat zei ook dat bij een bemand voertuig mijn nummerplaat er wel zal opstaan maar geen foto van mijn gezicht...

Dan maak je het alleen erger als je dan opeens iemand anders opgeeft als bestuurder.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4062 Gepost op: 22 januari 2019, 19:46:57 »

Tuurlijk kan je een foto vragen, maar ik dacht wel dat dat betalend was (tien euro ofzo).

Het parket zal zeer waarschijnlijk vervolgen gezien je net 1 km/u, gecorrigeerd, te snel reed. Had je 80 gereden, was er niets aan de hand geweest, dus onthoud dat voor een volgende keer, dan ben je er vanaf met een boete.

Je oma zal, als je haar naam opgeeft, bericht worden alsook naar alle waarschijnlijkheid worden gedagvaard. Je dossier, reeds 1 rijverbod is gekend en je oma die met een 1 serie op jouw naam een snelheidsboete beging zal op zijn minst fishy overkomen en daar kunnen ze niet goed tegen. Het schoolvoorbeeld hiervoor is dit:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120928_00316149

In het beste geval kan hij zijn vermoedens niet hard maken, zal hij ervan uitgaan dat je oma de straf krijgt, maar jij in werkelijkheid de boete betaalt en zal wellicht daarom een zeer hoge geldboete geven om je alsnog te kunnen straffen, met in zijn achterhoofd het feit dat je een recidivist  ;) bent en de zeer kleine mogelijkheid dat je oma de overtreding beging, waarbij het kan oplopen tot 2750 euro.

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4063 Gepost op: 22 januari 2019, 20:27:09 »

Tuurlijk kan je een foto vragen, maar ik dacht wel dat dat betalend was (tien euro ofzo).

Het parket zal zeer waarschijnlijk vervolgen gezien je net 1 km/u, gecorrigeerd, te snel reed. Had je 80 gereden, was er niets aan de hand geweest, dus onthoud dat voor een volgende keer, dan ben je er vanaf met een boete.

Je oma zal, als je haar naam opgeeft, bericht worden alsook naar alle waarschijnlijkheid worden gedagvaard. Je dossier, reeds 1 rijverbod is gekend en je oma die met een 1 serie op jouw naam een snelheidsboete beging zal op zijn minst fishy overkomen en daar kunnen ze niet goed tegen. Het schoolvoorbeeld hiervoor is dit:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120928_00316149

In het beste geval kan hij zijn vermoedens niet hard maken, zal hij ervan uitgaan dat je oma de straf krijgt, maar jij in werkelijkheid de boete betaalt en zal wellicht daarom een zeer hoge geldboete geven om je alsnog te kunnen straffen, met in zijn achterhoofd het feit dat je een recidivist  ;) bent en de zeer kleine mogelijkheid dat je oma de overtreding beging, waarbij het kan oplopen tot 2750 euro.

Onthouden ja... die baan is gewoon veilig genoeg voor 70 dus ik rij dan meestal 15-20 te veel -_-

Mijn advocaat zei dat het normaal geen probleem is en zeker slimmer is om iemand anders op te geven als het niet te doorzichtig lijkt (oma zal het niet worden ;) )

Ik snap wel je punt natuurlijk... Alleen denk ik niet dat hij opeens meer dan 300€ boete zal uitspreken voor dit eenmalig feit dan (persoon geen veroordelingen).

Ik ga morgen nog eens bellen naar advocaat zodat alles duidelijk is.

edit:

Zie net dat artikel, natuurlijk gaan ze daar dieper graven... werkloos en met een ferrari rondrijden.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #4064 Gepost op: 22 januari 2019, 20:42:14 »
Zoals Pannekoek ook al zei : foefel als je kan foefelen, maar geloofwaardig :) En die advocaat is ook wel nen toffen precies :)

Offline Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4065 Gepost op: 22 januari 2019, 20:47:42 »
Ookal is het misschien geen 'rechtvaardige' plaats om te flitsen, de limiet is de limiet.
En wie zich brandt moet op de blaren zitten, vind ik..
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4066 Gepost op: 22 januari 2019, 21:33:29 »
Zoals Pannekoek ook al zei : foefel als je kan foefelen, maar geloofwaardig :) En die advocaat is ook wel nen toffen precies :)
Ja mijn rijverbod begint nu zaterdag en ik moet mij al serieus in bochten wringen om overal te geraken (werk, voetbal).
Bijna werk kwijt omdat de rechter het niet in het weekend wou leggen.

Dus mocht ik het op mij nemen komt mijn voorwaardelijke geldboete (600€) erbij + 2de veroordeling + dan nog boete/rijverbod van die snelheidsovertreding.

We zien wel wat er van komt ;)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4067 Gepost op: 22 januari 2019, 21:39:15 »

Ja inderdaad, die advocaat geeft wel een apart advies. 😉

Nu, als je je oma niet opgeeft, dan ben ik nieuwsgierig wie dat voor jou op zich wil nemen daar hij of zij voortaan met een veroordeling zit, die als die persoon ooit zelf in de fout gaat, dan met de gebakken peren zal zitten. Niet alleen toffe advocaat, maar ook toffe vrienden. 🙂

Kleine tip nog, gebruik zeker coyote / waze in de toekomst en als je wagens geparkeerd ziet staan, hou dan veiligheidshalve in. Soms hangt er een radar aan de grille of staat er een driepoot.

Met wat dame van lichte zeden-chance ben je er mss vanaf met een minnelijke schikking.

Ik snap dat gezegd wordt dat je op de blaren moet zitten, maar we hebben allemaal wel eens toeren uitgehaald en dan geprobeerd er van onder te muizen. Zo lang je er niemand anders nadeel mee bezorgt of de duvel aandoet, zijn er nog wel ergere dingen op de wereld zeker. Zoals driften op rotondes of niet gaan bijzitten op verkiezingen.

Over een goed jaar zul je er alweer mee kunnen lachen en wordt het een verhaaltje voor bij vrienden/brunch met oma. 😉

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4068 Gepost op: 22 januari 2019, 22:06:57 »
Ja inderdaad, die advocaat geeft wel een apart advies. 😉

Nu, als je je oma niet opgeeft, dan ben ik nieuwsgierig wie dat voor jou op zich wil nemen daar hij of zij voortaan met een veroordeling zit, die als die persoon ooit zelf in de fout gaat, dan met de gebakken peren zal zitten. Niet alleen toffe advocaat, maar ook toffe vrienden. 🙂

Kleine tip nog, gebruik zeker coyote / waze in de toekomst en als je wagens geparkeerd ziet staan, hou dan veiligheidshalve in. Soms hangt er een radar aan de grille of staat er een driepoot.

Met wat dame van lichte zeden-chance ben je er mss vanaf met een minnelijke schikking.

Ik snap dat gezegd wordt dat je op de blaren moet zitten, maar we hebben allemaal wel eens toeren uitgehaald en dan geprobeerd er van onder te muizen. Zo lang je er niemand anders nadeel mee bezorgt of de duvel aandoet, zijn er nog wel ergere dingen op de wereld zeker. Zoals driften op rotondes of niet gaan bijzitten op verkiezingen.

Over een goed jaar zul je er alweer mee kunnen lachen en wordt het een verhaaltje voor bij vrienden/brunch met oma. 😉

Die persoon is in 40 jaar nog niet in de fout gegaan dus die zal die fout (normaal) niet maken. Die doet ook amper kms.
Ik gebruik zo goed als altijd coyote / waze. Behalve daar dus omdat het daar gewoon te debiel is om te flitsen, er passeert daar mss om de 5 min een auto om 21u.
Ook zeer eigenaardig dat ik geen flits heb gezien in de donker, of zijn er al nieuwe apparaten dat puur op radar is of hoe zegt men dat?

Ik hoop inderdaad na het formulier in te vullen dat er gewoon een minnelijke schikking komt.

Maar begin nu toch wel meer en meer te denken aan een vast coyote apparaat omdat ik coyote op de iphone wat omslachtig vindt (batterijverbruik en dergelijke).

Alvast bedankt voor de info!

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #4069 Gepost op: 22 januari 2019, 22:13:30 »
Die persoon is in 40 jaar nog niet in de fout gegaan dus die zal die fout (normaal) niet maken. Die doet ook amper kms.
Ik gebruik zo goed als altijd coyote / waze. Behalve daar dus omdat het daar gewoon te debiel is om te flitsen, er passeert daar mss om de 5 min een auto om 21u.
Ook zeer eigenaardig dat ik geen flits heb gezien in de donker, of zijn er al nieuwe apparaten dat puur op radar is of hoe zegt men dat?

Ik hoop inderdaad na het formulier in te vullen dat er gewoon een minnelijke schikking komt.

Maar begin nu toch wel meer en meer te denken aan een vast coyote apparaat omdat ik coyote op de iphone wat omslachtig vindt (batterijverbruik en dergelijke).

Alvast bedankt voor de info!

Infrarood denk ik dat ze nu flitsen ?

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4070 Gepost op: 22 januari 2019, 22:31:28 »
Infrarood denk ik dat ze nu flitsen ?

Zit daar dan een foto bij? Dus dan kunnen ze nooit bewijzen dat ik achter het stuur zat? :)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4071 Gepost op: 22 januari 2019, 22:50:53 »
Altijd coyote gebruiken. Ik negeerde hem daar ik dacht dat het en valse melding was op een stuk dat ik kende.

Tot er een Redflex (dacht dat het toen die was), achter een elektriekkastje me te pakken had.

Infrarood maakt ook fotobeelden, tis gewoon een andere frequentie uit het lichtspectrum. Het verschil is dat er dus geen zichtbaar licht (of flits) nodig is.

Welkeen was het? Een Sagem? Een multanova?
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2019, 22:52:29 door Pannenkoek »

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4072 Gepost op: 22 januari 2019, 23:12:23 »
Altijd coyote gebruiken. Ik negeerde hem daar ik dacht dat het en valse melding was op een stuk dat ik kende.

Tot er een Redflex (dacht dat het toen die was), achter een elektriekkastje me te pakken had.

Infrarood maakt ook fotobeelden, tis gewoon een andere frequentie uit het lichtspectrum. Het verschil is dat er dus geen zichtbaar licht (of flits) nodig is.

Welkeen was het? Een Sagem? Een multanova?

Dus het kan zijn dat er toch een foto is? Maar ben vrij zeker dat het van achter mij was. Richting Lembeke dus is de richting naar huis...
Het was een: Gatso  rs gs 11 rev 1 corr 3

Ik zie ook overal dat ik normaal niet in aanmerking kom voor minnelijke schikking. Erg raar dat dit antwoord formulier erbij zit dan toch?
Is er dan niet direct uitnodiging voor rechtbank?
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2019, 23:30:17 door Angelo1994 »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4073 Gepost op: 22 januari 2019, 23:31:42 »
Dus het kan zijn dat er toch een foto is? Maar ben vrij zeker dat het van achter mij was. Richting Lembeke dus is de richting naar huis...
Het was een: Gatso  rs gs 11 rev 1 corr 3

Een foto zal er sowieso zijn. Nu, je zegt dat ze je vanachter geflitst hebben, maar het kan ook zijn dat het van voor was. De rijrichting waarnaar verwezen wordt in het pv, is misschien de richting waarin jij reed. Er was hier discussie tussen een werknemer en een jobstudent over een kleine boete in zone 30. Ik wist niet wie te geloven, ik heb toen gewoon gebeld en heb de foto gratis toegemaild gekregen hoewel dat normaal betalend is. De detectie en dus ook de getrokken foto was in dit geval, gelukkig, vanvoor.

Die Gatso:

System advantages:
Measuring of approaching and/or receding traffic
• The combination of 11 mega pixels and full 12 bit dynamic range
delivers superb image quality and clear contextual detail
• A single camera solution for enforcement of up to four lanes of traffic
• Colour Graphical User Interface
• A range of easily exchangeable lenses
• Data bar may be configured for different languages and fonts
• ANPR capability (optional)
• Fast retracing of offences
• One file can contain up to three images for one violation
• Offence images encrypted to international standards to avoid
tampering
• Built-in digital control unit, so no need for ground based unit
• Use in different applications (Fixed Installation Post, in a vehicle, on
tripod)
• Minimizes the time between the violation registration and sending
out the ticket.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4074 Gepost op: 22 januari 2019, 23:37:13 »

Ik zie ook overal dat ik normaal niet in aanmerking kom voor minnelijke schikking. Erg raar dat dit antwoord formulier erbij zit dan toch?
Is er dan niet direct uitnodiging voor rechtbank?

Dat is perfect normaal dat er een antwoordformulier bij zit. Stel dat jij mij je auto uitleent en ik hang er de onnozelaar mee uit. Jij krijgt achteraf nietsvermoedend een pv in de bus met een zeer zware snelheidsovertreding door mij begaan. Dan zul je toch blij zijn dat je mijn naam kunt doorgeven zodat ik het mag uitlepelen?

Moest er meteen een dagvaarding zijn, dan kom je daar toe op de rechtbank à la "Ja, 't was ik niet, maar tante Julia die snel ontworming nodig had voor haar poes". Dan verliezen zij weer tijd om de juist persoon te dagvaarden met het risico dat die van niets weet en het een straatje zonder einde wordt. Daarom ben jij verantwoordelijk de juiste naam door te geven als je er niets mee te maken hebt. Doe je dat niet, dan wordt geacht dat de overtreding door jou is begaan.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4075 Gepost op: 22 januari 2019, 23:40:00 »
Er is nog een sprankeltje hoop, vermits het die bewuste Gatso is, en dat is dat er in de nabijheid van de flitswagen (25 meter) metalen voorwerpen staan. Een verkeersbord, een vangrail, ... Die verstoren het detectiebeeld en maken de vaststelling ongeldig.

Het is dus van belang dat je toch die foto te pakken krijgt en kijkt of er metalen voorwerpen in de buurt zijn. In Gent is immers op die manier een paardekoets geflitst aan 200 km/u door de spaken van de karrewielen.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2019, 23:46:44 door Pannenkoek »

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4076 Gepost op: 23 januari 2019, 00:02:08 »
Er is nog een sprankeltje hoop, vermits het die bewuste Gatso is, en dat is dat er in de nabijheid van de flitswagen (25 meter) metalen voorwerpen staan. Een verkeersbord, een vangrail, ... Die verstoren het detectiebeeld en maken de vaststelling ongeldig.

Het is dus van belang dat je toch die foto te pakken krijgt en kijkt of er metalen voorwerpen in de buurt zijn. In Gent is immers op die manier een paardekoets geflitst aan 200 km/u door de spaken van de karrewielen.
Dus jij zou sws die foto aanvragen? Spreekt dat niet in mijn nadeel dat ze het dan verder gaan uitspitten?
Wat is de procedure hiervoor? Want moet binnen de 15 dagen dit ondertekend terug sturen.

Staat idd richting Lembeke dus normaal van achter mij maar idd kan ook zijn dat ze de andere kant stonden.

Kan ik dat niet zien aan het huisnummer? Want als het huis aan de linker zijde van de baan staat (mijn kant) dan zal het de voorkant geweest zijn he?

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #4077 Gepost op: 23 januari 2019, 04:42:42 »
Bij mij was het ook de eerste keer in 40 jaar, 1km te snel. 1200€ boete, de helft voorwaardelijk en 15 dagen rijverbod. 161 km/h op de E40. Mijn advocaat zei ook, och de eerste keer op 40jaar, valt allemaal wel mee. Niet dus Was de rechtbank in Brugge.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #4078 Gepost op: 23 januari 2019, 09:23:17 »
Bij mij was het ook de eerste keer in 40 jaar, 1km te snel. 1200€ boete, de helft voorwaardelijk en 15 dagen rijverbod. 161 km/h op de E40. Mijn advocaat zei ook, och de eerste keer op 40jaar, valt allemaal wel mee. Niet dus Was de rechtbank in Brugge.

WTF...  dam moeten er toch nog andere zaken gespeeld hebben.  Druk verkeer? Slechte zichtbaarheid? Agressief rijden?  Noem maar op..
Normaal geven ze voor een eerste keer in 40 jaar echt niet zo een hoge boete..

Offline AngeloA35AMG

• Grand Prix Winner
« Reactie #4079 Gepost op: 23 januari 2019, 11:27:02 »

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is idd wel echt extreem. Moeten idd nog wat andere factoren hebben meegespeeld. Brugge heb ik ook wel al gehoord dat er daar een rechter zit die inderdaad er wel meestal over gaat. Dan heb je ongeluk ;)

@Pannenkoek

Ze stonden dus volgens google maps aan de andere kant, dus wss toch vanvoor geflitst?
Ik zie ook een paar metalen dingen staan? Alsook een auto die volgens mij daar geparkeerd stond aan het hekken. (ook te zien op foto's)
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 12:53:17 door Angelo1994 »