@ Lachssilber,
zetels zijn opnieuw overtrokken. Die waren origineel in stof bovenaan, skai aan de zijkant, maar ze hadden al veel te lijden gehad van de tand des tijds. Ze zijn nagenoeg op dezelfde manier overtrokken, door deze firma
http://www.garnierdery-ronnytex.be/ Die waren heel schappelijk van prijs en het resultaat is dik in orde.
Hoe rijdt een 700-tje? Wel: nen hoop lawaai - vooral als de motor koud is moet je 'm wel even in de choke houden (hendeltje naast de handrem, best originele plaats voor de choke). Naargelang de motor warmer wordt, kan je stelselmatig de choke afbouwen, en na een minuutje of 4 draait ie heel schoon in de ralenti. Het geluid ken je best van de luchtgekoelde kever. De versnellingsbak hanteren is een ander paar mouwen en vergt best wel wat oefening: geduld hebben is hier een schone deugd. Als je dan nog iets groter bent dan een normale Belg en grote voeten hebt, is dit écht geen troef. Te weten dat die Duitsers door den band redelijk groot en dik zijn, is er niet al te veel plaats achter het stuur. Maar dat is dan waarschijnlijk de reden dat ze de LS op de markt gegooid hebben. Echter, van de moment dat je ermee weg bent, rijdt da ding best goed, en in de zomer met het ruitje naar beneden, is het echt genieten als je die boxer z'n ding hoort doen achterin. Qua tractie en wegligging is dit natuurlijk met niks te vergelijken, maar het is een zodanig uniek stuk dat je telkens kippevel krijgt als je met de 700 de dorpskom bestormt

Je kan je wel voorstellen dat je met een aandachttrekker rijdt: schoon geluid, veel chromé, zeldzame wagen en een iet of wa onzekere claxon uit de jaren 60 (te bedienen met de linker sattelietschakelaar

).
Heb je geen foto's van je groene 700 LS? Ben wel eens curieus.
@Vjete,
heb inderdaad gezien dat er in west-vlaanderen 2 te koop staan, in Limburg stond er ook nog ne witte maar die is precies weg. Hangt ervan af wat je zelf kan of hoeveel het mag kosten, maar met deze wagens kom je quasi geen verrassingen tegen omdat ze net zo simpel opgebouwd zijn. Ik heb nu eerst nog een ander projectje dat ik ga afwerken, maar daarna tuig ik me wel weer zo'n 700-tje omdat het fun is om aan te werken en omdat de stukken nog - relatief - goed te vinden zijn. Als er iemand ne rode of ne zwarte weet staan, dan hoor ik het graag

Andere luchtgekoelde koopjes ( 250 - 300 of 600) ook altijd welkom, er zijn er nog best veel van in het bezit van de oudere garde, maar die zie je nergens op 't internet. Dus als je zo iemand kent ...
MvG,
Dave