Auteur Topic:  1998 - E38 - 728i NEW RIMS + onderkanten laten spuiten NEW PIC'S...  (gelezen 16163 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gungor_aga

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
mensen heb dus de wagen van gille gekocht

was volledig in originele staat buite verlaging en witte pinkers vanvoor

heb al meteen facelift lichten geplaatst van achter

US-posis geplaatst

eens deftig proper gemaakt want was nietmeer aan te zien :)

foto's zullen nog volgen


plannen zijn:

magic black laten spuiten

zwarte grill

US plaathouder vooraan en achteraan

US sidemarkers van bmw plaatsen

19' 3delige velgen

en een betere verlaging
« Laatst bewerkt op: 4 september 2010, 02:40:28 door gungor_aga »

Offline gungor_aga

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2010, 23:39:26 »

Offline Monky

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9706
  • Freude am Fahren
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2010, 23:42:49 »
 :nopics:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Lectra

  • Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10661
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2010, 23:46:02 »
Hoe geen foto's ?   :)

Heb je die E39 al terug verkocht ?  :)
welke 3-delige 19" komt erop ? 

Offline gungor_aga

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2010, 02:18:08 »
nee nee gek die E39 gaat nog een heeeeeeeeeel lange tijd blijven :) en foto's komen zo snel mogelijk...


ben aan het kijken of ik dezelfde set als onder de e39 kan vinden of hartge velgen 3 delig in 19...


Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10163
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2010, 19:41:15 »
Als hij zo laag komt heb ik compassie met de draagarmen en de ophangrubbers van de auto ::)
Rubbers zijn anders al redelijk vlug versleten.
Succes nog.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2179
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2010, 09:56:05 »
Als hij zo laag komt heb ik compassie met de draagarmen en de ophangrubbers van de auto ::)
Rubbers zijn anders al redelijk vlug versleten.
Succes nog.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:

Kan je de rubbers niet wat ontlasten door de bouten ervan los te draaien en daarna terug vast te zetten in de nieuwe positie (+ de nodige gewichten uiteraard) ?
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Offline JD1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11121
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2010, 10:09:32 »

Offline gungor_aga

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2010, 13:04:13 »
tis te hope :)

Offline douwebaekelandt

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 740
    • Flickr.
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2010, 13:13:15 »
Ben benieuwd  :thumbsup:

Offline wekke

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 24
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2010, 18:50:19 »
Ik heb op 16000 km mijn draagarmen moeten laten vervangen,
zou komen door mijn brede banden,wel een kostelijke grap als ik
dit elke 16000 km moet laten  doen,dan zal ik vlug de originele er op zetten hoe spijtig ik het ook vind
of is er een andere mogelijkheid,zoals ik al las op het forum zou dit toch een mankement zijn van de e32 en e38 :(

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10163
Re: 1998-E38-728i
« Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2010, 19:48:46 »
Ik heb op 16000 km mijn draagarmen moeten laten vervangen,
zou komen door mijn brede banden,wel een kostelijke grap als ik
dit elke 16000 km moet laten  doen,dan zal ik vlug de originele er op zetten hoe spijtig ik het ook vind
of is er een andere mogelijkheid,zoals ik al las op het forum zou dit toch een mankement zijn van de e32 en e38 :(
Als jij om de 16.000km je draagarmen moet vervangen van je E38,E32/E34  rij je zeker niet met OEM draagarmen en worden ze wellicht telkens fout gemonteerd.
Als je het onderstel van een E38 of een E32/E34 terug in orde wil zetten kost dit minstens 1500
Komen we weer op het punt "kosten"
Onder een E38 en E32/E34 hoort gewoon OEM!!! en dat kunnen de meesten dan weer niet betalen.
Met 21" velgen op een E38 gaan ze toch nog zeker 80.000km mee. :clap:
Met 18" velgen en 245 banden vooraan doe je toch nog 100.000km. met de vooras.Zelf ondervonden bij een E34.
Rijstijl is ook een slijtagepunt voor de draagarmen maar toch.
Het is geen zwak punt op deze auto's.Gewoon een slijtageonderdeel.
Voorste draagarmen van een E46 halen soms maar de helft >:D
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2010, 19:51:40 door kraftbayer »
BMW...Kraftbayers!

Offline Berenheer

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 29
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2010, 14:36:27 »
1 woord: powerflex

Te vinden op e-bay.de
laat de oude bussen eruit persen en vervang ze door de powerflex silicone bussen.. die zitten er bij mij al 2jaar onder 100km en 18inch velgen onder e32.. zelfs met de slechte wegen de laatste tijd :P

Offline revtor

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 513
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2010, 15:26:46 »
In de E31-gemeenschap geniet Powerflex geen al te beste reputatie. Door het hoge gewicht van de wagens slijten de draagarmbussen relatief snel. De Powerflex-bussen lijken op papier veel sterker te zijn dan de OEM-bussen en werden dan ook onthaald als de heilige graal in de E31-ophanging. Maar de praktijk lijkt anders uit te draaien... De E31 en E32 Powerflex-bussen zijn eigenlijk ontworpen voor de E34 - een veel lichtere wagen. Het extra gewicht van de E31 lijkt de Powerflex-bussen niet goed te bekomen. Op onderstaande afbeelding zie je links een nieuw exemplaar, rechts een gebruikt exemplaar na amper 6500 km. Dit is nu wel een extreem voorbeeld - doorgaans is de slijtage veel minder opvallend, maar er ontstaat vrijwel steeds speling op de Powerflex-bussen na een verdacht laag aantal kilometers. Powerflex is overigens op de hoogte van het probleem en zegt dit te onderzoeken. Maar tot ze met een verbeterd product komen is het voor de E31 (en wellicht ook de E32) aangeraden voor OEM te kiezen. Voor de E31 kiest men overigens soms wel eens voor de E34 M5 OEM-bussen (31 12 2 226 528) die een ietwat steviger ontwerp hebben. Ik ga overigens akkoord met kraftbayer. Als je draagarmen na 16000 km aan vervanging toe zijn dan zijn ze wellicht niet vakkundig geplaatst.



(foto door Wuffer)

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10163
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2010, 18:35:55 »
POWERFLEX is  :'( :'( :'(
Kijk wat Revtor aanhaald dan weet je genoeg.
Ze denken dat ze beter zijn maar heel de ophanging krijgt speling op de inwendige bussen.Ze krijgen het niet opgelost.
POWERFLEX is misschien goed voor een auto die bijna geen veerweg heeft of voor een raceauto waar alles bijna elke wedstrijd word vervangen.
Gewoon OEM en de verbeterde van de E34 M5 of de Protection bussen van de E38 :thumbsup: :thumbsup:
Ervaring op heel veel auto's heeft al bewezen wat goed is en wat "scheisse" is.
Zelfs de Meyle HD draagarmen is prul :wow:
OEM op deze auto's.
Als je hier het internet op naloopt bij de echte BMW rijders zullen ze allemaal zeggen OEM.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2179
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2010, 10:34:49 »
POWERFLEX is  :'( :'( :'(
Kijk wat Revtor aanhaald dan weet je genoeg.
Ze denken dat ze beter zijn maar heel de ophanging krijgt speling op de inwendige bussen.Ze krijgen het niet opgelost.
POWERFLEX is misschien goed voor een auto die bijna geen veerweg heeft of voor een raceauto waar alles bijna elke wedstrijd word vervangen.
Gewoon OEM en de verbeterde van de E34 M5 of de Protection bussen van de E38 :thumbsup: :thumbsup:
Ervaring op heel veel auto's heeft al bewezen wat goed is en wat "scheisse" is.
Zelfs de Meyle HD draagarmen is prul :wow:
OEM op deze auto's.
Als je hier het internet op naloopt bij de echte BMW rijders zullen ze allemaal zeggen OEM.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:

Vraagje in dit verband @ Kraftbayer:

sommige E32 (waarschijnlijk ook andere modellen) zijn uitgerust met alu onderste draagarmen. Hiervoor geeft men origineel geen vervangbus maar de ganse arm op. Zou het toch mogelijk zijn om daar de E34 M5 bussen of protection E38 bussen in te persen ?
'k Zal waarschijnlijk einde dit jaar of volgend jaar toch voor de vervanging komen te staan dus ik kan me maar best goed voorbereiden.
« Laatst bewerkt op: 1 juni 2010, 18:37:37 door bhpaddict »
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Offline wekke

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 24
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #16 Gepost op: 1 juni 2010, 18:26:14 »
Ik heb er nu originele laten ondersteken,dan zal ik nu wel gerust kunnen zijn
alvast bedankt voor jullie reacties
mvg,
Wekke

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10163
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #17 Gepost op: 1 juni 2010, 18:53:04 »
Ik heb er nu originele laten ondersteken,dan zal ik nu wel gerust kunnen zijn
alvast bedankt voor jullie reacties
mvg,
Wekke
Ik hoop dat ze perfekt gemonteerd zijn of ze liggen er na 20.000km weer onderuit ;)
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10163
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #18 Gepost op: 1 juni 2010, 19:04:51 »
POWERFLEX is  :'( :'( :'(
Kijk wat Revtor aanhaald dan weet je genoeg.
Ze denken dat ze beter zijn maar heel de ophanging krijgt speling op de inwendige bussen.Ze krijgen het niet opgelost.
POWERFLEX is misschien goed voor een auto die bijna geen veerweg heeft of voor een raceauto waar alles bijna elke wedstrijd word vervangen.
Gewoon OEM en de verbeterde van de E34 M5 of de Protection bussen van de E38 :thumbsup: :thumbsup:
Ervaring op heel veel auto's heeft al bewezen wat goed is en wat "scheisse" is.
Zelfs de Meyle HD draagarmen is prul :wow:
OEM op deze auto's.
Als je hier het internet op naloopt bij de echte BMW rijders zullen ze allemaal zeggen OEM.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:

Vraagje in dit verband @ Kraftbayer:

sommige E32 (waarschijnlijk ook andere modellen) zijn uitgerust met alu onderste draagarmen. Hiervoor geeft men origineel geen vervangbus maar de ganse arm op. Zou het toch mogelijk zijn om daar de E34 M5 bussen of protection E38 bussen in te persen ?
'k Zal waarschijnlijk einde dit jaar of volgend jaar toch voor de vervanging komen te staan dus ik kan me maar best goed voorbereiden.


In de onderste draagarmen,de aluminium die jij bedoeld.Dit zijn de korte draagarmen die dwars op de auto staan mogen geen bussen gestoken worden.Ik doe dit zelfs nooit in de stalen dwarsarmen.Als er speling opzit zijn ze toch versleten aan de kogels ook.Dus compleet nieuw.
De draagarmen waar je de E34 M5 bussen in kunt steken zijn de zogenaamde duwarmen welke schuin naar achter wijzen onder de voorbrug.
Als ik U een tip mag geven,Vervang de arm compleet want de kogel zal ook wel zijn levensduur hebben gehad.Koop 2 armen zonder bussen,plaats hier de bussen in van een E34 M5 in en monteer ook 2 nieuwe onderste korte draagarmen.Vervang ook de torsiestangrubbers nog en je hebt een perfekt onderstel waar vele jaloers op zullen zijn.
Als dan ook de spoorstang en de stuurstangen perfekt zijn dan weet je wat je altijd gemist hebt aan de stuureigenschappen van de auto.
Niet goedkoop maar wel de moeite waard als je nog een tijd met de auto wil rijden.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline bhpaddict

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2179
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #19 Gepost op: 2 juni 2010, 12:25:40 »
POWERFLEX is  :'( :'( :'(
Kijk wat Revtor aanhaald dan weet je genoeg.
Ze denken dat ze beter zijn maar heel de ophanging krijgt speling op de inwendige bussen.Ze krijgen het niet opgelost.
POWERFLEX is misschien goed voor een auto die bijna geen veerweg heeft of voor een raceauto waar alles bijna elke wedstrijd word vervangen.
Gewoon OEM en de verbeterde van de E34 M5 of de Protection bussen van de E38 :thumbsup: :thumbsup:
Ervaring op heel veel auto's heeft al bewezen wat goed is en wat "scheisse" is.
Zelfs de Meyle HD draagarmen is prul :wow:
OEM op deze auto's.
Als je hier het internet op naloopt bij de echte BMW rijders zullen ze allemaal zeggen OEM.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:

Vraagje in dit verband @ Kraftbayer:

sommige E32 (waarschijnlijk ook andere modellen) zijn uitgerust met alu onderste draagarmen. Hiervoor geeft men origineel geen vervangbus maar de ganse arm op. Zou het toch mogelijk zijn om daar de E34 M5 bussen of protection E38 bussen in te persen ?
'k Zal waarschijnlijk einde dit jaar of volgend jaar toch voor de vervanging komen te staan dus ik kan me maar best goed voorbereiden.


In de onderste draagarmen,de aluminium die jij bedoeld.Dit zijn de korte draagarmen die dwars op de auto staan mogen geen bussen gestoken worden.Ik doe dit zelfs nooit in de stalen dwarsarmen.Als er speling opzit zijn ze toch versleten aan de kogels ook.Dus compleet nieuw.
De draagarmen waar je de E34 M5 bussen in kunt steken zijn de zogenaamde duwarmen welke schuin naar achter wijzen onder de voorbrug.
Als ik U een tip mag geven,Vervang de arm compleet want de kogel zal ook wel zijn levensduur hebben gehad.Koop 2 armen zonder bussen,plaats hier de bussen in van een E34 M5 in en monteer ook 2 nieuwe onderste korte draagarmen.Vervang ook de torsiestangrubbers nog en je hebt een perfekt onderstel waar vele jaloers op zullen zijn.
Als dan ook de spoorstang en de stuurstangen perfekt zijn dan weet je wat je altijd gemist hebt aan de stuureigenschappen van de auto.
Niet goedkoop maar wel de moeite waard als je nog een tijd met de auto wil rijden.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:

Thanks for the tips  :thumbsup:
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Offline gungor_aga

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #20 Gepost op: 4 juni 2010, 00:12:56 »
mannen normaal gezien komen er deze weekend 3delige r&h velgen op 18'ers... fotos zullen volgen

Offline gungor_aga

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2010, 13:03:39 »
enkele foto's getrokken na het wassen :-) velgen staan er nog niet op, ga ik nog even mee wachten...

Offline Spasta

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+49)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3946
  • F10 LCI - 520d
    • Bimmer ID
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2010, 13:11:54 »
Ziet er knap uit!
Alleen spijtig van de blauwe foto's en de chrome nummerplaathouder vooraan.

Offline gungor_aga

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2010, 17:32:54 »
ja i know betere foto's volgen nog, en die chrome nummerplaathouder gaat er zowiezo af heb gwn geen zin voorlopig :-) daar gaat toch een amerikaanse nummerplaathouder komen...

Offline SDB

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3907
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #24 Gepost op: 19 juni 2010, 10:43:48 »
mOOie E38 in een prachtige staat  :clap: :clap: :thumbsup:

2000 E46 320D SEDAN (Sold)   /  2011 VW EOS 2.0 TDI DSG6 (Sold)  
2015 AUDI A4 2.0 TDI Clean Diesel S-Line Multitronic (Sold)  /  2021 G20 318iA Saphirschwartz

Offline gungor_aga

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 1998 - E38 - 728i
« Reactie #25 Gepost op: 2 juli 2010, 13:03:28 »
VRAAGJE:

ga waarschijnlijk de auto laten spuiten maar weet nog niet juist welke kleur.

ik had in gedachte;

  • - zwart
    - rood met zwarte dak
    - wit met zwarte dak
    - of iemand mss een beter idee :)
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2010, 13:07:17 door gungor_aga »

Offline JeroenE46

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1127
Re: 1998 - E38 - 728i WELKE KLEUR LATEN SPUITEN???????
« Reactie #26 Gepost op: 2 juli 2010, 13:46:14 »
Ik zou voor Full Black gaan..
Rood en zwart dak is te te modern voor deze wagen  :imho:.

Zwart, ruiten geblindeerd en dikke velgen erop  :thumbsup:
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Offline BlackE32

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 341
Re: 1998 - E38 - 728i WELKE KLEUR LATEN SPUITEN???????
« Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2010, 18:51:30 »
RED!! lijkt me echt prachtig op een e38
stoffel

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6336
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1998 - E38 - 728i WELKE KLEUR LATEN SPUITEN???????
« Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2010, 18:55:53 »
Rood!
 ;)
2011 Volvo V70 D3

Offline JeroenE46

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1127
Re: 1998 - E38 - 728i WELKE KLEUR LATEN SPUITEN???????
« Reactie #29 Gepost op: 2 juli 2010, 23:55:51 »
Na deze foto (^^) gezien te hebben valt het eigenlijk precies goed mee  ;D
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you