Auteur Topic:  Kosten Groot onderhoud BMW  (gelezen 46958 keer)

Offline sini

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
Re: Kosten Groot onderhoud BMW
« Reactie #120 Gepost op: 14 april 2018, 11:43:38 »
ja, had het kunnen contesteren... Mijn werkdag was al verkloot, planning was om in de voormiddag nog naar de keuring te gaan daarom wou ik dus daar zo snel mogelijk weg.
Niet zo'n leuke ervaring, hopelijk is het daar geen gewoonte. :iono:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #121 Gepost op: 14 april 2018, 12:36:19 »
ja, had het kunnen contesteren... Mijn werkdag was al verkloot, planning was om in de voormiddag nog naar de keuring te gaan daarom wou ik dus daar zo snel mogelijk weg.
Niet zo'n leuke ervaring, hopelijk is het daar geen gewoonte. :iono:

Zelfs doorwinterde geldwolven zorgen ervoor dat het eerste bezoek altijd zo voordelig mogelijk uitvalt voor de nieuwe klant, kwestie van die binnen te rijven.

Als ze nu al met dit soort zaakjes afkomen, is het omdat ze kennelijk geen goede zaken doen en wanhopig aan je blijven schudden tot er een boel euro's uit je zakken is gevallen.

Zeker als je op de werkbon enkel een klein onderhoud ondertekend hebt... Ze gingen op hun kop mogen staan dat ik dat zou betalen. Dat ze maar eens aantonen dat ik dat gevraagd heb. Ze kunnen zo zelfs een nieuwe motor inlepelen en zeggen dat ik toch blij mag zijn met dat die nu motorisch weer als nieuw aanvoelt? Wat een klote firma is dat. Hoe heten die snullen trouwens? Ik denk dat anderen voor dit soort valsaards gewaarschuwd moet worden.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #122 Gepost op: 14 april 2018, 12:44:16 »
Dat zijn in dit geval geen kleine handelaars, maar kleine maffiosi. Als op de werkplaatsfiche een klein onderhoud staat, dan is het dat wat uitgevoerd moet worden. “Auto rijdt te weinig”... Een mazoutfilter vervuilt niet van te weinig te rijden en een luchtfilter ook niet. Jongens zeg, wat een crapuul is dat.

Vraag het document op waar jij zogezegd toestemming gaf voor groot onderhoud en vraag je geld terug.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja dat vind ik ook, zijn idd echte maffia-praktijken   :blink:

Geef gerust de naam vd garage hier door hoor, het moet niet altijd goeie reklame zijn  :iono:

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #123 Gepost op: 16 april 2018, 14:15:49 »
zoveel BMW garages zijn er in Merksem niet naar mijn weten, ik vind het zelfs erg voor hen daarom wil ik hun naam niet expliciet openbaar maken en hen de grond inboren want reputatie van een zaak doe je heel wat jaren over, misschien is het wel een goede garage maar een zeer slechte ervaring door mij.
Als ik naar een "goed" restaurant ga en het valt tegen, ga ik meestal nog een tweede keer om juist te kunnen oordelen want we zijn maar allemaal mensen, natuurlijk bijna 1000 euro kwijtspelen als ik niet om gevraagd had en ook overbodig was... Als ik maar direct naar keuring was gereden, had ik nog veel volk kunnen trakteren...

Natuurlijk moeten we anderen voor zulke praktijken waarschuwen, ik geef ze een kans om het goed te maken en niet mee zo met hun klanten omgaan tenzij er al meer van die straffe verhalen zijn bij die garage...
Misschien is er iemand van hen die hier rondhangt... (garage achter Bredabaan)

Offline midas

• World Champion
« Reactie #124 Gepost op: 16 april 2018, 14:22:44 »
zoveel BMW garages zijn er in Merksem niet naar mijn weten, ik vind het zelfs erg voor hen daarom wil ik hun naam niet expliciet openbaar maken en hen de grond inboren want reputatie van een zaak doe je heel wat jaren over, misschien is het wel een goede garage maar een zeer slechte ervaring door mij.
Als ik naar een "goed" restaurant ga en het valt tegen, ga ik meestal nog een tweede keer om juist te kunnen oordelen want we zijn maar allemaal mensen, natuurlijk bijna 1000 euro kwijtspelen als ik niet om gevraagd had en ook overbodig was... Als ik maar direct naar keuring was gereden, had ik nog veel volk kunnen trakteren...

Natuurlijk moeten we anderen voor zulke praktijken waarschuwen, ik geef ze een kans om het goed te maken en niet mee zo met hun klanten omgaan tenzij er al meer van die straffe verhalen zijn bij die garage...

Dat is fair van je dat je desbetreffende garage nog een kans geeft  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Online Hyy

• Grand Prix Winner
« Reactie #125 Gepost op: 16 april 2018, 14:40:43 »

Ben daar ook geweest met een vorige wagen.
Enkel oliewissel en bougies gevraagd, ineens hadden ze remblokken en mislampen achteraan mee vervangen.
Lichtblok achteraan was niet eens goed vastgedraaid en het hing nog half los.
Uiteindelijk factuur van 1000 EUR gekregen voor olie/bougies/remblokken/mistlampen.
2013 F06 640i Gran Coupe

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #126 Gepost op: 16 april 2018, 15:00:19 »
Enkel oliewissel en bougies gevraagd, ineens hadden ze remblokken en mislampen achteraan mee vervangen.
Uiteindelijk factuur van 1000 EUR gekregen voor olie/bougies/remblokken/mistlampen.

:blink:

:thinking:

:jpshakehead:  :jpshakehead:   :jpshakehead:

Online Hyy

• Grand Prix Winner
« Reactie #127 Gepost op: 16 april 2018, 15:09:40 »
Waren wel 6 bougies, moest het price wise veel uitmaken :)
2013 F06 640i Gran Coupe

Offline fonny

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #128 Gepost op: 16 april 2018, 18:16:56 »
Yikes :wow:

En ik heb net zelf op de M3 8 bobines en bougies vervangen met een materiaalprijs van 550€
Live your life.

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #129 Gepost op: 16 april 2018, 19:17:29 »
Als je te weinig km doet kunnen ze je adviseren vroeger/vaker op onderhoud te komen maar aangezien je al een klein onderhoud vroeg moesten ze al olie verversen , reken daar nog een oliefilter en in 't slechtste geval nog brandstoffilter bij .

Als ze dingen vaststellen als bvb remblokken en evt remschijven of schokdempers , ophangingstriangels enz die sleetgrens naderen die de prijs vd werkzaamheden veel hoger kunnen maken dan hetgeen waarvoor de klant aanvankelijk binnenbacht horen ze de klant te bellen met de vraag of ze die werkzaamheden moeten uitvoeren en een raming vd meerkosten of de totale kosten (vd oorspronkelijk gevraagde werkzaamheden + wat er extra zal bijkomen)

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #130 Gepost op: 16 april 2018, 23:36:31 »
oei dus toch nog andere slachtoffers  :jpshakehead:

het is wel straf dat ze helemaal niets zeggen als je belt om te vragen als auto al klaar staat... Enige wat mevrouw mij verteld is dat de mannen hard aan het werken zijn...   

Niet netjes  :wiggleyes: :wiggleyes:
ik vertel ook niet zo graag zulke enkelzijdige verhalen, je moet altijd verhaal van beide kanten kunnen horen maar blijkt dus toch vaker voor te komen...

Online deroedy

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #131 Gepost op: 17 april 2018, 00:11:34 »
Ik heb dat ook al meegemaakt bij een grote officiële dealer: binnen gedaan voor een ophangingsrubber (kwam net van de keuring) en toen ik hem ging halen had ik een factuur van 800 euro omdat ze ook de remblokken hadden vervangen en onderhoud hadden uitgevoerd. Van de remblokken weet ik niet hoe ver ze stonden maar die gaven nog geen melding en onderhoud was nog 2000 kilometer verder. Remmen en onderhoud zijn zaken die ik zelf doe en dus zeker niet gevraagd had. Dat is wel meer dan 10 jaar geleden, ik was toen 19 denk ik en ik dacht toen gewoon dat dat overal dan wel zo zou zijn, ik heb toen wel gezegd dat ik dat niet gevraagd had en met tegenzin betaald. Het meisje achter de balie gaf toen een ingestudeerd antwoord in de aard van "dat auto's pas de werkplaats mogen verlaten als ze aan de BMW-standaarden voldoen". Dat was wel de laatste keer dat ik een herstelling heb laten uitvoeren bij een BMW dealer, net door haar antwoord, als ze nu had gezegd dat ik dan in het vervolg expliciet moest vragen om te verwittigen had ik er geen echt probleem mee gehad want hun prijzen ken ik en hun werk was altijd goed. Nu kom ik in hun afdeling van het magazijn wel nog regelmatig voor onderdelen en wordt altijd correct geholpen.
/ BMW E39 M5 FL *Fat Tony*
/ BMW F11 520DaS *werkpaard*
/ BMW E92 320D M-pack *Danny*
/ Mercedes W203 C200 *Miss Daisy*
///E46 320D FL M-pack PPE *Oliver*  -  Sold/// - ///E36 318TDS madeira violet, ATH - oude liefde roest niet *Francine*  -  Sold/// -
///E36 325i coupe M-pack - Hooniganmachine *Darcy McHaggis* - Sold///

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #132 Gepost op: 17 april 2018, 05:47:31 »
Ook al meegemaakt bij officiële dealer,remblokken achteraan waren vervangen(bij een onderhoud denk ik) zonder mij op voorhand te verwittigen.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #133 Gepost op: 17 april 2018, 07:57:23 »

Dus toch geen toeval maar eerder hun manier van werken  :jpshakehead:

Offline Goesting

• Warming Up
  • *
« Reactie #134 Gepost op: 17 april 2018, 11:54:21 »
Ik heb een F20 LCI 118d uit 2015, en sinds vorig jaar stuurt de leasingmaatschappij steeds een mail als de wagen is binnen geweest voor onderhoud of herstelling. Uiteraard gaat de wagen steeds bij een grote officiële dealer (geen andere keuze). Bijvoorbeeld een mailtje van 1 jaar geleden:
Citaat
Geachte heer Goesting,

Uw BMW met kenteken ABC is recent bij XYZ aangeboden voor reparatie en onderhoud. Hierbij werden de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
Vervangen
•  ruitenwisserrubber vooraan
•  ruitenwisserrubber achter

Het totaalbedrag van de werkzaamheden bedraagt € 90,68 inclusief BTW. Deze kosten zijn niet voor uw rekening maar zijn onderdeel van het leasecontract. Het bedrag geeft u inzicht in de totale kosten van de werkzaamheden.

Zijn de uitgevoerde werkzaamheden niet in overeenstemming met uw eigen ervaring, zijn deze niet naar tevredenheid uitgevoerd, of kloppen uw gegevens hierboven niet? Dan kunt u contact opnemen via een reply op deze e-mail of via het e-mailadres service@alphabet.be, met vermelding van uw nummerplaat.

Wenst u in de toekomst niet meer op de hoogte gehouden te worden dan kunt u zich afmelden voor deze e-mail via deze link.

Met vriendelijke groeten,

Het Service Department
Alphabet Belgium

Dan vorige zomer wat miserie gehad (wagen ging in noodloop en moest in herstelling):
Citaat
Vervangen
•  koelvloeistoffilter

Het totaalbedrag van de werkzaamheden bedraagt € 45,98 inclusief BTW.

Reinigen
•  inlaatspruitstuk
Vervangen
•  oliekoeler motor
•  ruitenwisserrubber vooraan
•  ruitenwisserrubber achter

Het totaalbedrag van de werkzaamheden bedraagt € 866,71 inclusief BTW.

Merk op dat ze na amper 6 maanden alweer de ruitenwisserrubbers vervangen! Het ergste van al is dat ze achteraan vergeten waren om die strip hardplastic van de rubber te halen. Aangezien het die dag aan het regenen was, schakel ik die op de autosnelweg in: *SCHUUR* *SCHUUR* (geluid dat door merg en been gaat). Nu zijn er dus krassen op die achterruit... :jpshakehead:

Onlangs nog onderhoud op 90k laten uitvoeren:
Citaat
Uitvoeren
•  service motorolie
•  service microfilter

Het totaalbedrag van de werkzaamheden bedraagt € 277,13 inclusief BTW.
Binnenkort zijn de remblokken en remvloeistof aan de beurt. Zolang ik die mails krijg zal ik ze hier plaatsen.

Offline Freyke

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #135 Gepost op: 28 juni 2018, 20:24:21 »
Het is niet voor een onderhoud, maar ik heb net 2 offertes laten maken voor nieuwe remblokken te steken achteraan op een F11. Gewoon eens om de prijs te vergelijken.

- Onafhankelijke BMW & Mini verdeler: Auto's Lievens = €310
- BMW dealer Beliën Lommel = €308

Verrassend genoeg geen verschil. Aangezien ik bij Beliën al zeer goed geholpen ben in het verleden, toch maar een afspraak bij de dealer gemaakt.

Vandaag kreeg ik nog telefoon van hen. Omdat ik tijdens het vervangen van de remblokken ga wachten. Mag ik ondertussen de nieuwe 5 reeks touring gaan uittesten.  :exited: Dat is even leuk meegenomen!
2013 - [F11] BMW 530d Touring (http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=62852.0)
2008 - [E91] BMW 320d Touring (SOLD)

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #136 Gepost op: 28 juni 2018, 23:03:16 »
Het is niet voor een onderhoud, maar ik heb net 2 offertes laten maken voor nieuwe remblokken te steken achteraan op een F11. Gewoon eens om de prijs te vergelijken.

- Onafhankelijke BMW & Mini verdeler: Auto's Lievens = €310
- BMW dealer Beliën Lommel = €308

Verrassend genoeg geen verschil. Aangezien ik bij Beliën al zeer goed geholpen ben in het verleden, toch maar een afspraak bij de dealer gemaakt.

Vandaag kreeg ik nog telefoon van hen. Omdat ik tijdens het vervangen van de remblokken ga wachten. Mag ik ondertussen de nieuwe 5 reeks touring gaan uittesten.  :exited: Dat is even leuk meegenomen!

Het verschil zal hier zitten nadien in de werkuurkost en het aantal werkuren
E91 '09 318d : 248k-SOLD - E46 '02 320i 173k - SOLD - BMW F650GS '04 - SOLD - SUZUKI GSF650 '11 - KAPUTSKI - Next Motorcycle : waiting for 08/2018

Offline gfk807

• Race Legend
« Reactie #137 Gepost op: 29 juni 2018, 09:16:19 »
Het verschil zal hier zitten nadien in de werkuurkost en het aantal werkuren

Prijs was toch om ze te “steken” ? Dus werk inbegrepen ?  :iono:

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #138 Gepost op: 29 juni 2018, 11:31:48 »
Dat veronderstel ik toch ook,€308 zouden anders toch dure remblokken zijn.

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #139 Gepost op: 29 juni 2018, 11:45:54 »

Lijkt me raar.

Nog nooit een offerte gekregen waarbij nadien dit bedrag betaald moest worden.
Bij Guy kreeg ik een indicatie van het aantal werkuren, bij meerschman en vandenbroeck nooit :) Dat was nadien gewoon zien
E91 '09 318d : 248k-SOLD - E46 '02 320i 173k - SOLD - BMW F650GS '04 - SOLD - SUZUKI GSF650 '11 - KAPUTSKI - Next Motorcycle : waiting for 08/2018

Offline Freyke

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #140 Gepost op: 30 juni 2018, 13:47:49 »

Bij Lievens is het werk inbegrepen. Dus ik veronderstel dat dit bij Beliën ook wel zo zal zijn.
2013 - [F11] BMW 530d Touring (http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=62852.0)

Offline Freyke

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #141 Gepost op: 5 juli 2018, 06:12:15 »
Bij Lievens is het werk inbegrepen. Dus ik veronderstel dat dit bij Beliën ook wel zo zal zijn.

Uiteindelijk €316 betaald bij Beliën. Dus de uren zaten er wel bij.

Offline powaq

• Pre-Qualifying
  • **
  • Z4 Coupé 3.0si
« Reactie #142 Gepost op: 16 juli 2018, 17:06:59 »
Uiteindelijk €316 betaald bij Beliën. Dus de uren zaten er wel bij.
Hoe kan dat eigenlijk in godsnaam verschillen van de offerte?

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #143 Gepost op: 17 juli 2018, 05:29:30 »
Hoe kan dat eigenlijk in godsnaam verschillen van de offerte?
De offerte was €308,voor €8 verschil zou ik nu toch niet direct een scène gaan maken :P

Offline midas

• World Champion
« Reactie #144 Gepost op: 17 juli 2018, 09:01:39 »
De offerte was €308,voor €8 verschil zou ik nu toch niet direct een scène gaan maken :P

Waarschijnlijk hadden ze de milieubijdrage vergeten bij de offerte  :thumbsup:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #145 Gepost op: 17 juli 2018, 12:25:31 »
Die auto Lievens waarvan hierboven sprake vraagt 310 euro... Vragen staat vrij, daar niet van, maar hoe haalt die het in zijn hoofd
om BMW prijzen te gaan vragen? Waarop beroept die zich? Krijg je daar een masseuse ter beschikking in een aparte wachtruimte?
Komt er een sterrenchef even langs om iets te prepareren terwijl je wacht?  :wow:

Offline Freyke

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #146 Gepost op: 17 juli 2018, 12:50:20 »
Waarschijnlijk hadden ze de milieubijdrage vergeten bij de offerte  :thumbsup:

Klopt.

Die auto Lievens waarvan hierboven sprake vraagt 310 euro... Vragen staat vrij, daar niet van, maar hoe haalt die het in zijn hoofd
om BMW prijzen te gaan vragen? Waarop beroept die zich? Krijg je daar een masseuse ter beschikking in een aparte wachtruimte?
Komt er een sterrenchef even langs om iets te prepareren terwijl je wacht?  :wow:

Euhm, wat is daar mis mee?  ??? Ik weet graag van tevoren want ik ongeveer moet betalen voor een herstelling, vervanging, .....
Ik wou ook gewoon eens vergelijken of er een verschil zit tussen een officiële dealer en een onafhankelijke BMW & Mini verdeler . ;)

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #147 Gepost op: 17 juli 2018, 13:02:18 »
Ik denk dat Pannenkoek bedoeld dat je bij Lievens evenveel zou betalen als bij een officiële BMW dealer,terwijl dat net goedkoper zou moeten zijn.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #148 Gepost op: 17 juli 2018, 13:07:13 »
Klopt.

Euhm, wat is daar mis mee?  ??? Ik weet graag van tevoren want ik ongeveer moet betalen voor een herstelling, vervanging, .....
Ik wou ook gewoon eens vergelijken of er een verschil zit tussen een officiële dealer en een onafhankelijke BMW & Mini verdeler . ;)

Ik denk dat je me verkeerd begreep. Ik vind dat maar normaal dat je een idee van prijs wil. Frappant vond ik - da's jouw fout niet -
de vraagprijs van auto Lievens...  ;)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #149 Gepost op: 17 juli 2018, 13:12:26 »
Ik denk dat Pannenkoek bedoeld dat je bij Lievens evenveel zou betalen als bij een officiële BMW dealer,terwijl dat net goedkoper zou moeten zijn.

Helemaal juist.  :)

Dat is toch maar een garage als een ander. Als die nu blokken verkoopt aan 150 euro (mag nog OEM zijn, hij krijgt er 30 procent korting op bij de dealer waardoor hij daar alleen al 45 euro op wint), dan wil die alsnog 160 euro voor het plaatsen... Zelfs na aftrek van klein materiaal van 5 euro dan zit je nog steeds met 155 euro aan werkuren. Een beetje ervaren garagist kan dat werk met de vingers in de neus in 3 kwartier. Dus hij rekent 206,66 euro incl BTW per uur? Ik hoop dan trouwens nog dat hij er OEM blokken inplooit en geen goedkope Bosch aftermarket die hij inkoopt voor 40 euro...

Moraal van het verhaal, BTW inclusief, verdient die gast 200 euro op zo een klusje. Niet afkomen met dat hij ook nog om die blokken moet, meestal doet de meewerkende echtgenote dat, als ze op weg zijn met een wagen van een andere klant naar de keuring. De magazijnier van bij BMW wist mij dat net zoals die kortingsprijzen te vertellen.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2018, 13:16:03 door Pannenkoek »