Auteur Topic:  Autokeuring beu!  (gelezen 194416 keer)

Offline Nothing Else

• Trade Count: (0)
  • Race Legend
Autokeuring beu!
« Gepost op: 21 januari 2010, 09:28:39 »
Ik moet het hier ff kwijt...  :thumbdwn:

Normaal heb ik dinsdag terug een afspraak voor een geometrie keuring wegens het plaatsen van verlagingsveren.
Wat voorafging...
Een paar maand terug heb ik in een erkend montagestation veren laten plaatsen. Wagen opgehaald en direct ermee naar de bandencentrale om te laten uitlijnen. Dag erachter naar de garage zodat zij ermee naar de keuring kunnen gaan (voertuig moest toch in zijn geheel gekeurd worden) voorzien van de nodige attesten. 's Avonds mijn wagen gaan ophalen "Sorry meneer, wagen is gekeurd behalve uw vering" "Wat is de reden ?" "Nummer van de veren komt niet overeen met nummer op attest". Bon, ik terug naar het montagestation, daar gekeken, blijkt dat er op de veren 3 nummers staan waarvan 1 wel overeenkomt met het attest. "Keuring heeft slecht gekeken" klinkt het. Nu bel ik voor een afspraak voor een geometriekeuring in Zwijnaarde omdat ik er nu op een rapte zelf wil mee gaan en dus een halve dag verlof moet nemen, blijkt dat de volledige bodemplaat eraf moet. Dus dat wil zeggen dat ik eerst naar de garage mag gaan om dit te laten doen, daarna naar die keuring en dan terug naar de garage...  >:( Ne mens heeft maar dat niet te doen. Had ik het geweten kwamen er nooit geen verlagingsveren pffff.  :censor:
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2017, 09:59:25 door dadoke »

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Re: Autokeuring kotsbeu !
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2010, 09:36:38 »
Amaai, wa is da allemaal. Tis toch al naar de kl*ten hé hier in Belgikske... kzou zeggen succes. :/
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Tim 323i

• Warming Up
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2010, 09:55:12 »
het systeem van de keuring hier in België trekt echt op niks, heb ook al verschillende slechte ervaringen gehad met die mannen!!

Offline walz

• Race Legend
  • ???
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2010, 10:58:45 »
Wie heeft uw veren gemonteerd?

Offline badboy

• Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2010, 11:32:00 »
ik moet morgen naar de keuring voor mijn verlaging, heb gebeld en afspraak gemaakt en ze hebben idd gezegd dat bodemplaat eraf moet, maar heb wel schrik als ik nu ga, want toen mijn verlaginskit werd geplaatst had ik mijn zomervelgen op, maar nu heb ik winterbanden onder gezet, waardoor auto lager ligt, hoop enkel dat het geen probleem gaat geven
BMW = = = Car For Life

Offline Nothing Else

• Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2010, 11:53:16 »
Citaat
Wie heeft uw veren gemonteerd?

JEM in Brakel. Hij heeft daarbij niets te maken.

Offline Raceshot_M5

• World Champion
    • tettenletten.com
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2010, 12:35:29 »
Keuring in België is een klucht ... ze zouden beter een voorbeeld nemen aan Nederland en Duitsland ...
You wonna take it on ? Don’t bother … Doesn’t matter what you’ve got doesn’t matter what you’ve driven, ‘cause this is quicker, it’s faster, it’s more astonishing. (Clarckson on the ///M5)

Offline Frits

• Premium Member
  • Race Legend
    • Performance Shop Geel
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2010, 12:37:20 »
Die bodemplaat HOEFT er niet af hoor.  Maar als ge problemen hebt met de bodemvrijheid, en ge zout geen 9 cm hebben met de bodemplaat, dan kan je ze er best afdoen.  Als die 9cm met bodemplaat geen probleem is, dan mag die gerust blijven hangen.

Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline Nothing Else

• Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2010, 12:49:35 »
Die bodemvrijheid van 9cm heb ik zeker omdat hij maar 3 cm verlaagd is. Ik ga het zekere voor het zekere nemen, dus bodemplaat eraf want voor hetzelfde geld ist van "Meneer, we beginnen er nie aan, bodemplaat moet eraf"  ;D

Offline ///Motorsport

• Pole Position
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2010, 13:42:21 »
Die autokeuring is een hoopke prutsers bij elkaar

Ik heb 1x een E46 gehad, ben er 4x ! ! !  mee naar de keuring moeten gaan, elke keer vonden ze iets nieuws om af te keuren terwijl ze bij een herkeuring enkel het afgekeurde onderdeel mogen herkeuren... hadk da op voorhand geweten  :censor:

Anyway, succes met de wagen en de keuring, hoop dat ze niet té moeilijk gaan doen
The art is not driving fast, but keeping it under control
Don't copy my style!

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2010, 14:01:38 »
Die bodemvrijheid van 9cm heb ik zeker omdat hij maar 3 cm verlaagd is. Ik ga het zekere voor het zekere nemen, dus bodemplaat eraf want voor hetzelfde geld ist van "Meneer, we beginnen er nie aan, bodemplaat moet eraf"  ;D
Bodemplaat moet er inderdaad af voor geometriekeuring.
Wij maken dit bijna dagelijks mee als een voertuig dat hersteld is na een ongeval naar de geometriekeuring moet.
Met de bodemplaat er onder kunnen ze de referentiepunten voor de meting niet bereiken.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline Nothing Else

• Race Legend
« Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2010, 14:07:05 »
Citaat
Bodemplaat moet er inderdaad af voor geometriekeuring.
Wij maken dit bijna dagelijks mee als een voertuig dat hersteld is na een ongeval naar de geometriekeuring moet.
Met de bodemplaat er onder kunnen ze de referentiepunten voor de meting niet bereiken.
Mvg,
Kraftbayer

Ah ok, dat begint er al op te trekken...
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2010, 14:39:11 door Nothing Else »

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2010, 16:41:33 »
Bij een keuring na ongeval wordt de geometrie van de wielen (zoals bij een bandencentrale tijdens een uitlijning) maar ook de geometrie van het chassis nagemeten. Dan moeten ze aan de referentiepunten op het chassis kunnen.

Nu is de vraag of bij een verlaging enkel de wielgeometrie of ook het chassis nagemeten wordt ?

Offline Frits

• Premium Member
  • Race Legend
    • Performance Shop Geel
« Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2010, 16:52:48 »
Ik ben toch al ooit op die geometriekeuring geweest met een bodemplaat, en daar is toen geen woord over gezegd.
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Offline mazoutman

• Pole Position
« Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2010, 16:58:19 »
ik heb vandaag ook mijn groene kaart ontvangen voor naar de keuring te gaan,ik ben "normaal"met alles inorde omdat ik de vorige keer vier keer ben geweest .  ;D
geometriekeuring  :jpshakehead:
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2010, 17:04:36 door mazoutman »
bmw e36 325i coupe
bmw e39 530da ex

Offline Grote Smurf

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Crashed!
  • Vroeger was alles beter.
« Reactie #15 Gepost op: 21 januari 2010, 20:00:25 »
Ik heb met 2 wagens een geometriekeuring in zwijnaarde gedaan met bodemplaat ,hebben er niks van gezegd en zonder prob gekeurd,is een eibach sportline kit van bij psg   ;) ;D
E90 318 d sold
E46 ///M3 sold
E39 ///M5 sold
Megane Rs sold
E46 323 cabbie (Madam)sold
Golf 7 R sold
F36 GC  huidige 😍

Offline kraftbayer

• Trade Count: (+7)
  • Crashed!
« Reactie #16 Gepost op: 21 januari 2010, 20:12:52 »
Ik heb met 2 wagens een geometriekeuring in zwijnaarde gedaan met bodemplaat ,hebben er niks van gezegd en zonder prob gekeurd,is een eibach sportline kit van bij psg   ;) ;D
Waarschijnlijk hebben ze dan alleen uw sporing gecontroleerd.
Wij demonteren altijd de bodemplaat omdat ze de auto na een ongeval altijd volledig controleren.Ook als er alleen maar ophangingsonderdelen vervangen worden.
Het is toch geen probleem van wel of niet demonteren van de bodemplaat.Hoe minder de keuringsstations kunnen z
BMW...Kraftbayers!

Offline Grote Smurf

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #17 Gepost op: 21 januari 2010, 20:19:45 »
Waarschijnlijk hebben ze dan alleen uw sporing gecontroleerd.
Wij demonteren altijd de bodemplaat omdat ze de auto na een ongeval altijd volledig controleren.Ook als er alleen maar ophangingsonderdelen vervangen worden.
Het is toch geen probleem van wel of niet demonteren van de bodemplaat.Hoe minder de keuringsstations kunnen z

tja ,dat weet ik niet,het enige dat ik weet is dat ik nu met de mijne tot eind 2011 keuring heb,weliswaar na nen hoop gezeik ivm een licht dat "buiten de tolerantie" viel   >:(  en ik kwam dan nog rechtstreeks v/d garage   ::) heb mij daar serieus kwaad gemaakt  en zie  alles dik in orde    ;)
E90 318 d sold
E46 ///M3 sold
E39 ///M5 sold
Megane Rs sold
Golf 7 R sold
F36 GC  huidige 😍

Offline Nothing Else

• Race Legend
« Reactie #18 Gepost op: 21 januari 2010, 20:26:37 »
Citaat
Ik heb met 2 wagens een geometriekeuring in zwijnaarde gedaan met bodemplaat ,hebben er niks van gezegd en zonder prob gekeurd,is een eibach sportline kit van bij psg   

Strange, zal ervan afhangen met wie je doen hebt zeker ?

Vanmorgen gebeld. "Ist voor een keuring na ongeval ?" "Nee, tis voor verlagingsveren" "Dan moet u zich melden met het voertuig waarvan de bodemplaat verwijderd is en de sierschijven van de wielen zijn"  ::) In ieder geval passeer ik eerst bij mijn garagist om die plaat te verwijderen. Anders kan ik misschien een 4de keer gaan en ineens een abonnement nemen  ;D

Offline Weytie

• World Champion
« Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2010, 20:28:54 »
Ik ben indertijd na het plaatsen van mijn KW naar Brugge geweest. Hebben nooit iets gezegd over bodemplaat, enkel geometrie van de wielen werd nagemeten.

Offline Grote Smurf

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #20 Gepost op: 21 januari 2010, 20:31:28 »
ik weet  1ding,in brakel zien ze mij niet meer  ,ga de volgende keer naar ghislengien   ;)  suc6 morgen  ;)
E90 318 d sold
E46 ///M3 sold
E39 ///M5 sold
Megane Rs sold
Golf 7 R sold
F36 GC  huidige 😍

Offline Nothing Else

• Race Legend
« Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2010, 20:35:09 »
Citaat
ik weet  1ding,in brakel zien ze mij niet meer  ,ga de volgende keer naar ghislengien     suc6 morgen 

In Brakel en Ghislenghien kun je niet terecht voor een geometriekeuring. En in Ghislenghien zijn ze heel gemakkelijk qua keuring. Je krijgt er bijna alles gekeurd.

Offline Lectra

• Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2010, 20:37:32 »
Ik ben toch al ooit op die geometriekeuring geweest met een bodemplaat, en daar is toen geen woord over gezegd.

I'll second that....
Ben er zelfs 2 keer geweest met dezelfde bodemplaat..;   :)

Offline NilsVB

• Grand Prix Winner
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2010, 21:15:17 »
Ai das minder Christophe omda hier allemaal te lezen :-\ Dan denkt ne mens dattem safe zit met keuringsattesten en al en ze vinden dan nog van alles :-\
't Is glek tzelfde liedje bij mij over een half jaar met die lamp die nen 0,5mm te laag stond ::) :censor:
Veel succes ermee!

@Zwarte Beemer: kheb daar ook al aan gedacht, ma op da kaartje da ge altijd krijgt, staat er op van "verplicht te melden op volgend kantoor te Brakel"  :blah: Doen ze daar nie moeilijk over als ge ergens anders gaat? :iono:

Offline gilardoni

• Grand Prix Winner
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2010, 21:16:54 »
Ik moet het hier ff kwijt...  :thumbdwn:

Normaal heb ik dinsdag terug een afspraak voor een geometrie keuring wegens het plaatsen van verlagingsveren.
Wat voorafging...
Een paar maand terug heb ik in een erkend montagestation veren laten plaatsen. Wagen opgehaald en direct ermee naar de bandencentrale om te laten uitlijnen. Dag erachter naar de garage zodat zij ermee naar de keuring kunnen gaan (voertuig moest toch in zijn geheel gekeurd worden) voorzien van de nodige attesten. 's Avonds mijn wagen gaan ophalen "Sorry meneer, wagen is gekeurd behalve uw vering" "Wat is de reden ?" "Nummer van de veren komt niet overeen met nummer op attest". Bon, ik terug naar het montagestation, daar gekeken, blijkt dat er op de veren 3 nummers staan waarvan 1 wel overeenkomt met het attest. "Keuring heeft slecht gekeken" klinkt het. Nu bel ik voor een afspraak voor een geometriekeuring in Zwijnaarde omdat ik er nu op een rapte zelf wil mee gaan en dus een halve dag verlof moet nemen, blijkt dat de volledige bodemplaat eraf moet. Dus dat wil zeggen dat ik eerst naar de garage mag gaan om dit te laten doen, daarna naar die keuring en dan terug naar de garage...  >:( Ne mens heeft maar dat niet te doen. Had ik het geweten kwamen er nooit geen verlagingsveren pffff.  :censor:

Voor mij hetzelfde, die miserie kan ik allemaal missen. Hoogstens veerkes die ik dan wel zwart laat coaten

Daumen raus ich warte auf 'ne schicke Frau mit schnellem Wagen !

Offline E36club.be

• Race Legend
    • E36club.be
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2010, 21:20:13 »
Morgen rijdt den deze normaal naar de keuring met zijn OEM schokdempers...  :razz:

F*ck die keuring van geometrie. Dat is altijd zever. Ook al heb ik die papieren... Ik bouw hem gewoon zelf om :) ...

Nu hopen dat de Xpipe en Raceuitlaat erdoorgeraakt van supersprint...  ;D

www.e36onderdelen.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 320I , play +++  -->Cruizer

Offline Nothing Else

• Race Legend
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2010, 21:24:42 »
Citaat
« Antwoord #23 Gepost op: Vandaag om 21:15:17 »
Ai das minder Christophe omda hier allemaal te lezen  Dan denkt ne mens dattem safe zit met keuringsattesten en al en ze vinden dan nog van alles  
't Is glek tzelfde liedje bij mij over een half jaar met die lamp die nen 0,5mm te laag stond  
Veel succes ermee!

@Zwarte Beemer: kheb daar ook al aan gedacht, ma op da kaartje da ge altijd krijgt, staat er op van "verplicht te melden op volgend kantoor te Brakel"   Doen ze daar nie moeilijk over als ge ergens anders gaat?

Jah, Nils, tis erg gesteld met die keuring. De mensen ontmoedigen, daar zijn ze mee bezig. Ik keek daarstraks nog eens op het formulier van een paar maanden geleden. Keuring voor getunde wagens met o.a. ramen verduisterd, spoiler op de koffer (een onozel latje). Wat er niet op staat zijn mijn splitters en zwarte nieren. Begrijpen wie begrijpen kan...  :jpshakehead: Het ergste is nog dat je soms oude koten ziet die dan zonder probs door de keuring gaan en gij staat er dan met uw bijna nieuwe wagen.

Volgens mag je gaan waar je wil voor te keuren.

Offline Nothing Else

• Race Legend
« Reactie #27 Gepost op: 21 januari 2010, 21:26:55 »
Citaat
Morgen rijdt den deze normaal naar de keuring met zijn OEM schokdempers...   

F*ck die keuring van geometrie. Dat is altijd zever. Ook al heb ik die papieren... Ik bouw hem gewoon zelf om  ...

Nu hopen dat de Xpipe en Raceuitlaat erdoorgeraakt van supersprint...   :bow:

Als je dan toch al bezig waart met alles om te bouwen kon je mss ook de originele uitlaat erweer onder pompen ?

Offline NilsVB

• Grand Prix Winner
« Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2010, 22:01:21 »
Jah, Nils, tis erg gesteld met die keuring. De mensen ontmoedigen, daar zijn ze mee bezig. Ik keek daarstraks nog eens op het formulier van een paar maanden geleden. Keuring voor getunde wagens met o.a. ramen verduisterd, spoiler op de koffer (een onozel latje). Wat er niet op staat zijn mijn splitters en zwarte nieren. Begrijpen wie begrijpen kan...  :jpshakehead:
Say bloody what? Tuning keuring voor ne kofferspoiler??? :wow: :wow: :wow:
Da meent ge gewoon nie??? Alé jong! Da belooft! 'k Heb net zo'n spoilerke besteld vr ons ma verdorie ::)

Citaat
Het ergste is nog dat je soms oude koten ziet die dan zonder probs door de keuring gaan en gij staat er dan met uw bijna nieuwe wagen.
't Is erg: hoe veel wagens ik dagelijks nie tegenkom met 1 of meerdere!!! kapotte lichten! Heb paar weken geleden zelf enen gezien (den dienen had da goed opgelost!): 't was een koplamp kapot, geen probleem zeitem, dan zet ik mijn mistlampen op >> resultaat: linker koplamp kapot, rechter mistlamp kapot, olé! :clap: Of zo van die mannen die hun remlichten spastisch beginnen doen alsof ze uit een flipperkast komen uit Tokyo! :blink:
Ook zo enen tegen gekomen overlaatst (jong jong, 't is glek een zotte kot op de bane): die stond stil aan de rode lichten, knipperde om af te slaan; 1 probleem: z'n stoplicht aan die kant waar hij pinkte ging uit als zijn knipperlicht aanging, en terug aan als het knipperlicht uitging! :blink: :toofunny: 't Zal nen 'comfort blinker' geweest zijn zekers? ;D
Man man man, neeje, ze pakken tan liever mensen die met alles in orde zijn...
Ik leef met u mee! :)

Offline E36club.be

• Race Legend
    • E36club.be
« Reactie #29 Gepost op: 21 januari 2010, 22:06:39 »
Citaat
Morgen rijdt den deze normaal naar de keuring met zijn OEM schokdempers...   

F*ck die keuring van geometrie. Dat is altijd zever. Ook al heb ik die papieren... Ik bouw hem gewoon zelf om  ...

Nu hopen dat de Xpipe en Raceuitlaat erdoorgeraakt van supersprint...   :bow:

Als je dan toch al bezig waart met alles om te bouwen kon je mss ook de originele uitlaat erweer onder pompen ?
Neen ... Die wil ik op men papieren hebben staan. maakt nogal wat decibels en dan kan ik tegen de Flikken zeggen die is gekeurd... Als die morgenvroeg er niet doorgeraakt dan zal het snel gefixt zijn... naar huis , switchen en terug :) .

www.e36onderdelen.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 320I , play +++  -->Cruizer