Auteur Topic:  Een wagen uit Duitsland/EU importeren ... Hoe?  (gelezen 153480 keer)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
Re: Een wagen uit Duitsland/EU importeren ... Hoe?
« Reactie #960 Gepost op: 15 juli 2019, 23:00:55 »
Als je naar de keuring wil zal je ook Z-platen nodig hebben...
Die regel is achterhaald. Je mag met uw eigen nummerplaten naar de keuring als je inschrijvingsbewijs van de platen meeneemt en als de auto ingeschreven gaat worden op dezelfde naam als die van de platen die je erop hebt.

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
« Reactie #961 Gepost op: 16 juli 2019, 10:37:08 »
Die regel is achterhaald. Je mag met uw eigen nummerplaten naar de keuring als je inschrijvingsbewijs van de platen meeneemt en als de auto ingeschreven gaat worden op dezelfde naam als die van de platen die je erop hebt.

Inschrijvingsbewijzen van de platen van de vorige eigenaar van de wagen die je gaat keuren bedoel je?
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 
E90 325D 2011 STAGE 2 328PK/700NM -CURRENT-
F30 330e Hybrid 2017 -CURRENT-

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #962 Gepost op: 16 juli 2019, 11:41:11 »
Inschrijvingsbewijzen van de platen van de vorige eigenaar van de wagen die je gaat keuren bedoel je?
Neen, dat bedoel ik niet. Als je een andere auto koopt ter vervanging van, of zelfs als bijkomende auto, voor eentje die je al op uw naam ingeschreven hebt, dan mag je naar de keuring met de nummerplaten die al op uw naam staan.

Heb je nog geen auto ingeschreven op uw naam, dan werkt dat niet en moet je Z-platen hebben.

Offline Dragon

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
    • Frituur 't draakje
« Reactie #963 Gepost op: 16 juli 2019, 20:21:18 »
Regeltjes zijn er om niet na leven ;D  Ik heb al 4 auto's ingevoerd op eigen plaat zonder problemen.  Wil je geen risico lopen bestel je gewoon transitplaten met rode band. Kan via deze site....   http://www.zollkennzeichen.de/
Bmw E34 M5 1989 "verkocht - Bmw E34 M5 1991 "verkocht" - Bmw E60 M5" Verkocht" - Bmw E36M3 "verkocht" - Bmw 1m Coupé "verkocht"
Bmw F21 118d 190pk 438Nm "Nestor"verkocht
 Bmw E91 335i Touring "Olaf" 361pk  541Nm "verkocht" - Bmw E39 525d touring "Rudolph" sold
  Renault Kangoo 19d !!!!!!!!!!
2012 Bmw 525 xd touring
https://www.facebook.com/tdraakje/

Offline jurya

• Nieuw
  • *
« Reactie #964 Gepost op: 9 augustus 2019, 17:36:23 »
Interessant topic met veel informatie. Ik overweeg ook om voor de eerste keer een voertuig uit Duitsland te importeren. Achteraf bekeken lijkt mij het eenvoudigst om gewoon met eigen platen het voertuig te gaan ophalen (na kennisgeving verzekering) maar heb intussen de platen van mijn vorig voertuig laten schrappen dus het zal een Zollkenzeichen worden. Kosten lijken mij nog mee te vallen (+- €80 voor een deckungskarte van 30 dagen en €35 voor het kenteken met rode band.) Ik vroeg mij alleen volgende zaken nog af: Dient er een afspraak gemaakt te worden voor het afhalen van het Zollkenzeichen? Dient daar het aan te kopen voertuig voorgereden te worden bij de Duitse DIV-antenne, lijkt mij moeilijk aangezien ik dan nog geen nummerplaat heb... Is het nodig dat de verkoper van het voertuig meekomt naar de Duitse DIV-antenne?

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #965 Gepost op: 11 augustus 2019, 14:29:25 »
Nog eens even mijn laatste import (van de afgelopen weken) beschrijven, want er zijn precies nogal wat verschillen ontstaan sedert het begin van dit topic.

Het ging dus over een Nederlandse auto, die ik daar op export platen gezet heb. Kwestie van legaal naar huis te kunnen rijden, naar de keuring te kunnen gaan en vooral ... zeker te zijn dat alle documenten in orde waren met kentekenbewijs op mijn naam, pasje van de auto erbij etc. De auto was particulier gekocht, dus aankoopbewijs opgemaakt dat ook vermelde dat de verkoper niet BTW plichtig was.

Eerdere imports in gedachte is de volgende stap naar de douane gaan. Dat hoeft tegenwoordig niet meer, je kan dat zelf online doen.
Hier is een handleiding.
Toen ik dit probeerde kreeg ik al snel de melding dat er fout was opgetreden en dat ik me in dat geval naar een douanekantoor moest begeven. (bekwame IT-ers die zo iets op poten kunnen zetten dat het werkt, werken blijkbaar niet bij de overheid)
Op naar de douane. De de beambte probeerde me terug naar huis te sturen met bovenstaande handleiding. Dat was ik echt niet van plan.  :censor:
Toen ik bleef aandringen dat dat niet werkte kwam een deur verder "een chef" naar buiten om te vragen wat er scheelde. Hij had gehoord dat er iets niet OK was denk ik.  :D  Die man was beleefd genoeg om op zijn bureel te proberen de online procedure te doen. Toen ook dat niet lukte kreeg de beambte snel de opdracht mijn papieren NU in orde te maken.  Ik ben daar dus met een A4-tje naar buiten gekomen, terwijl de normale gang van zaken blijkbaar is dat ze uw papieren bekijken/kopiëren en dat je een paar dagen later een mail krijgt met het nodige document.

Na de douane moet je een pré registratie doen.
Hier de link tot de pré registratie.
Ook deze procedure gaf al snel een foutmelding. (bekwame IT-ers ..... )

Ik ben dan maar zonder de pré registratie naar de keuring gegaan, wat op zich geen probleem was.
Fijn detail: de carpass vermeldt alle gekende KM-standen vanaf nieuw. Blijkbaar is er dus een uitwisseling tussen NAP Nederland en Carpass waardoor degenen die op het idee zouden komen vlug de KM-stand "aan te passen" zijn eraan voor de moeite. In elk geval bij import uit NL.
Er is dan op het roze formulier een melding komen te staan dat het voertuig niet via webDIV ingeschreven kan worden. Vanaf 1 april kan een verzekeraar een ingevoerde wagen wel via webDIV inschrijven ALS er geen fouten in de vorige stappen zijn gebeurd. Ik had niets dan fouten en waarschijnlijk de ontbrekende pré registratie zorgde voor deze mededeling.

Oplossing is op dat moment om zelf naar DIV Alken (of Brussel) te gaan. Vroeger kon je in Alken gewoon binnen stappen, beurt afwachten en klaar. Dat gaat ook al niet meer. Je moet nu een afspraak maken en hierbij ook aangeven dat het om een ingevoerde auto gaat. Reken op een week tot 2 weken voor je een afspraak hebt. De afspraak maken moet online, en ... dat werkte. (hier zit dus al minstens één bekwame IT'er  :D). Geen zin in een afspraak dan is het alternatief de papieren daar gaan binnen gooien in een soort van blauw mapje dat daar ligt en hiervoor dient. Dat doe ik liever niet met toch wel belangrijke papieren, die kunnen kwijt raken en waarvan je nooit 100% zeker bent dat alles erbij dat ze graag hebben. Dus afspraak gemaakt.

Toen die datum eindelijk daar was, werd ik  meteen wandelen gestuurd, omdat er geen papier van foutcode was. Iedereen werd daar direct weg gestuurd die geen fameuze "foutcode" bij zich had. Blijkbaar moet de verzekering toch proberen om via webDIV in te schrijven. Als dat niet lukt krijgen die een foutmelding. Die foutmelding moet afgedrukt worden en bijgevoegd worden, of ze willen op DIV niet werken.  :censor:

Ik ben dan terug naar de verzekering geweest om die foutcode af te drukken en meteen terug naar DIV geweest, ja zonder afspraak. Geen zin om nog eens een week (of 2) te wachten op een nieuwe afspraak. Diezelfde als die me een uur eerder wandelen gestuurd had heb ik gewoon aangesproken en gezegd "hier is de foutcode, is nu alles compleet ?".

Mirakels bestaan ... 2 dagen later de nummerplaat in de bus.

Al bij al de import die het meeste tijd en miserie gekost heeft, dankzij de veranderingen en de informatisering.  >:(

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #966 Gepost op: 11 augustus 2019, 22:02:13 »
Nog eens even mijn laatste import (van de afgelopen weken) beschrijven, want er zijn precies nogal wat verschillen ontstaan sedert het begin van dit topic.

Het ging dus over een Nederlandse auto, die ik daar op export platen gezet heb. Kwestie van legaal naar huis te kunnen rijden, naar de keuring te kunnen gaan en vooral ... zeker te zijn dat alle documenten in orde waren met kentekenbewijs op mijn naam, pasje van de auto erbij etc. De auto was particulier gekocht, dus aankoopbewijs opgemaakt dat ook vermelde dat de verkoper niet BTW plichtig was.

Eerdere imports in gedachte is de volgende stap naar de douane gaan. Dat hoeft tegenwoordig niet meer, je kan dat zelf online doen.
Hier is een handleiding.
Toen ik dit probeerde kreeg ik al snel de melding dat er fout was opgetreden en dat ik me in dat geval naar een douanekantoor moest begeven. (bekwame IT-ers die zo iets op poten kunnen zetten dat het werkt, werken blijkbaar niet bij de overheid)
Op naar de douane. De de beambte probeerde me terug naar huis te sturen met bovenstaande handleiding. Dat was ik echt niet van plan.  :censor:
Toen ik bleef aandringen dat dat niet werkte kwam een deur verder "een chef" naar buiten om te vragen wat er scheelde. Hij had gehoord dat er iets niet OK was denk ik.  :D  Die man was beleefd genoeg om op zijn bureel te proberen de online procedure te doen. Toen ook dat niet lukte kreeg de beambte snel de opdracht mijn papieren NU in orde te maken.  Ik ben daar dus met een A4-tje naar buiten gekomen, terwijl de normale gang van zaken blijkbaar is dat ze uw papieren bekijken/kopiëren en dat je een paar dagen later een mail krijgt met het nodige document.

Ik ben dan maar zonder de pré registratie naar de keuring gegaan, wat op zich geen probleem was.
Fijn detail: de carpass vermeldt alle gekende KM-standen vanaf nieuw. Blijkbaar is er dus een uitwisseling tussen NAP Nederland en Carpass waardoor degenen die op het idee zouden komen vlug de KM-stand "aan te passen" zijn eraan voor de moeite. In elk geval bij import uit NL.
Er is dan op het roze formulier een melding komen te staan dat het voertuig niet via webDIV ingeschreven kan worden. Vanaf 1 april kan een verzekeraar een ingevoerde wagen wel via webDIV inschrijven ALS er geen fouten in de vorige stappen zijn gebeurd. Ik had niets dan fouten en waarschijnlijk de ontbrekende pré registratie zorgde voor deze mededeling.

Oplossing is op dat moment om zelf naar DIV Alken (of Brussel) te gaan. Vroeger kon je in Alken gewoon binnen stappen, beurt afwachten en klaar. Dat gaat ook al niet meer. Je moet nu een afspraak maken en hierbij ook aangeven dat het om een ingevoerde auto gaat. Reken op een week tot 2 weken voor je een afspraak hebt. De afspraak maken moet online, en ... dat werkte. (hier zit dus al minstens één bekwame IT'er  :D). Geen zin in een afspraak dan is het alternatief de papieren daar gaan binnen gooien in een soort van blauw mapje dat daar ligt en hiervoor dient. Dat doe ik liever niet met toch wel belangrijke papieren, die kunnen kwijt raken en waarvan je nooit 100% zeker bent dat alles erbij dat ze graag hebben. Dus afspraak gemaakt.

Toen die datum eindelijk daar was, werd ik  meteen wandelen gestuurd, omdat er geen papier van foutcode was. Iedereen werd daar direct weg gestuurd die geen fameuze "foutcode" bij zich had. Blijkbaar moet de verzekering toch proberen om via webDIV in te schrijven. Als dat niet lukt krijgen die een foutmelding. Die foutmelding moet afgedrukt worden en bijgevoegd worden, of ze willen op DIV niet werken.  :censor:

Ik ben dan terug naar de verzekering geweest om die foutcode af te drukken en meteen terug naar DIV geweest, ja zonder afspraak. Geen zin om nog eens een week (of 2) te wachten op een nieuwe afspraak. Diezelfde als die me een uur eerder wandelen gestuurd had heb ik gewoon aangesproken en gezegd "hier is de foutcode, is nu alles compleet ?".

Al bij al de import die het meeste tijd en miserie gekost heeft, dankzij de veranderingen en de informatisering.  >:(

Oh boy, ik hou mijn hart al vast, ik ga morgen nog eens naar een auto in het buitenland kijken ...
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #967 Gepost op: 11 augustus 2019, 22:10:35 »
Regeltjes zijn er om niet na leven ;D  Ik heb al 4 auto's ingevoerd op eigen plaat zonder problemen.  Wil je geen risico lopen bestel je gewoon transitplaten met rode band. Kan via deze site....   http://www.zollkennzeichen.de/

Heb je die site al succesvol gebruikt? Want de wagen moet toch altijd voorgereden worden bij het Strassenverkehrsamt?

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #968 Gepost op: 12 augustus 2019, 09:24:16 »
Heb je die site al succesvol gebruikt? Want de wagen moet toch altijd voorgereden worden bij het Strassenverkehrsamt?

Ik heb idd. al meegemaakt dat ze de auto komen bekijken, ik heb ook al meegemaakt dat ze dat niet doen. Hangt het van de ijver van de beambte af ?

Verder moet je de gang van zaken van dat online bestellen eens lezen onder "das Wichtigste auf einen Blick" (en dan afhaken).
Je moet hun de originele documenten van de auto per post opsturen en die moet afgemeld zijn. Vooraleer je die gekregen hebt van de verkoper ben je ongetwijfeld al tot bij hem geweest en de auto ook betaald. Dan kun je net zo goed ook naar een zulassungsstelle gaan en alles ineens regelen.
Verder moet je ook nog uw eigen paspoort mee opsturen.

Heel wat anders dan we klikken een paar keer, hebben de dag later nummerplaten in de bus en gaan dan de auto ophalen.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #969 Gepost op: 12 augustus 2019, 09:25:49 »

Oh boy, ik hou mijn hart al vast, ik ga morgen nog eens naar een auto in het buitenland kijken ...

Succes  :thumbsup:

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #970 Gepost op: 13 augustus 2019, 08:55:00 »
Succes  :thumbsup:

Ik heb hem gekocht, kan je in de zulassungsstelle een deckungskarte kopen?

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #971 Gepost op: 13 augustus 2019, 09:41:00 »
Proficiat. Voor zover ik weet niet echt in de zulassungsstelle maar wel in een winkeltje dat wel altijd in de buurt is en waar ze de nummerplaten maken.

Offline pieterjan99

• World Champion
« Reactie #972 Gepost op: 23 augustus 2019, 09:41:46 »
Dag allen,

Zonet een wagen gekocht uit Duitsland. Vroeger meermaals gedaan en steeds met de rode transitplaten.
De verkoper vraagt nu ook of ik transitplaten nodig heb.. Ik lees hier nu van alles dat je tegenwoordig met je eigen platen naar de keuring kan gaan..
Kan iemand me dit definitief bevestigen, eventueel met een verwijzing naar een link?
Dit zou me toch weer een goede 300 euro besparen...

In dat geval bel ik naar mijn verzekeraar, plak ik er mijn eigen platen op en regel alles zo..

mvg
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #973 Gepost op: 23 augustus 2019, 10:30:42 »
Dag allen,

Zonet een wagen gekocht uit Duitsland. Vroeger meermaals gedaan en steeds met de rode transitplaten.
De verkoper vraagt nu ook of ik transitplaten nodig heb.. Ik lees hier nu van alles dat je tegenwoordig met je eigen platen naar de keuring kan gaan..
Kan iemand me dit definitief bevestigen, eventueel met een verwijzing naar een link?

In dat geval bel ik naar mijn verzekeraar, plak ik er mijn eigen platen op en regel alles zo..

mvg

Ik zou toch transitplaten pakken, belgische platen blijft illegaal, als je dan een accident hebt ben je gejost.
Ik heb vorig jaar een accident gehad op transitplaten, ik was heel blij dat ik correct verzekerd was.

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
« Reactie #974 Gepost op: 23 augustus 2019, 10:49:17 »
Ik zou toch transitplaten pakken, belgische platen blijft illegaal, als je dan een accident hebt ben je gejost.
Ik heb vorig jaar een accident gehad op transitplaten, ik was heel blij dat ik correct verzekerd was.

Amai maakt da is mee me uw eigen platen...

Dag allen,

mvg
Voor die paar €100 te besparen zou ik het nie riskeren om gesjost te worden (gesjost is zacht uitgedrukt als ge ziet wat er allemaal bij komt kijken)
Een maat van mij had het meegemaakt onlangs, auto stond voor zijn deur geparkeerd (op straat) en had enkele weken terug ene aangeschaft.
Stonden vervallen nummerplaten op, van een andere wagen. Dus niet ingeschreven, niet verzekerd, niet gekeurd,...
Vriendelijke buurman de politie verwittigd wegens 'verdachte auto' en ze zijn deze onmiddellijk in beslag komen nemen.
Hij kreeg van de rechter een boete van €4000.
Dit is maar een voorbeeld, en hou ook rekening met het feit dat dit gebeurde als de wagen gewoon simpelweg geparkeerd stond voor zijn deur. Al rijdend zal waarschijnlijk nog erger bestraft worden.

Kans is klein, maar het moet maar gebeuren he, zoals bij Tom bijvoorbeeld. En bij een accident zit ge ook nog is met alle kosten van de schade voor de andere partij  :jpshakehead:
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 
E90 325D 2011 STAGE 2 328PK/700NM -CURRENT-
F30 330e Hybrid 2017 -CURRENT-

Offline pieterjan99

• World Champion
« Reactie #975 Gepost op: 23 augustus 2019, 11:11:03 »
Is waar..

en enig idee of het de rode moeten zijn voor de keuring hier in belgie?
Vroeger waren het gele en rode (afhankelijk van termijn)
Hoe zit dit nu? Nog steeds rode voor keuring?

mvg
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #976 Gepost op: 23 augustus 2019, 11:12:10 »
Is waar..

en enig idee of het de rode moeten zijn voor de keuring hier in belgie?
Vroeger waren het gele en rode (afhankelijk van termijn)
Hoe zit dit nu? Nog steeds rode voor keuring?

mvg
Altijd rode, gele is enkel voor gebruik in DE zelf.

Online Capitol

• Pole Position
« Reactie #977 Gepost op: 23 augustus 2019, 21:36:37 »
Je kan inderdaad met eigen platen naar de keuring, maar die zet je er pas daar best op.
Maar de auto gaan halen in Duitsland zou ik inderdaad op transitplaten of met remork doen.

Offline hello

• Nieuw
  • *
« Reactie #978 Gepost op: 26 augustus 2019, 18:30:13 »
De auto staat inmiddels hier thuis . verkoper stelde zelf voor om (rode band ) transitplaten voor mij te regelen, was zelfs gratis service ,-) . schijnbaar zijn die bureau's daar niet allemaal even soepel en moet je er soms zelf heen, soms ook redelijk vroeg ... formulier 705 heb ik online aangemaakt . was dag nadien gevalideerd ( wel geen bericht van gehad zoals in handleiding staat) . dan naar keuring, ( ik weet nu niet of ze op de keuring zien of auto is ingevoerd, ze hebben niks gevraagd ) . hoewel auto dus week ervoor tuv keuring heeft gehad toch volledige keuring moeten laten doen . eigenlijk wel ok, zo kon ik even goed onder auto.mee kijken en ben nu geruster dat er nooit iets aan chassis geweest is . dus heb ik afspraak gemaakt bij div en hoop dat dit iets soepeler verloopt dan bij b-ken hierboven . tussendoor dan nog even naar verzekering om stempel .

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #979 Gepost op: 9 september 2019, 23:22:29 »

Hier is een handleiding.

Update van mijn duitse 91er 325i.

Die douane dinges is gelukt, de pre registratie ging ook goed met de handleiding ernaast.
Maar inderdaad, het zou niet door de Belgische overheid zijn gemaakt als het niet foutliep.
Dat ding vraagt een typegoedkeuringsnr, op mijn fahrzeugbrief staat in dat vakje het volgende : "-"
Gedaan met spelen dus, kan ik weer naar die mongolen van de DIV. ::)

Ander vraagje: kan je dan gewoon zonder roos formulier op de keuring aankomen ?

Online H@ns

• World Champion
« Reactie #980 Gepost op: 9 september 2019, 23:30:51 »
Bedoel je het formulier om hem in te schrijven? Want dat krijg je toch na een groene kaart op de keuring dacht ik ...

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #981 Gepost op: 9 september 2019, 23:34:16 »
Bedoel je het formulier om hem in te schrijven? Want dat krijg je toch na een groene kaart op de keuring dacht ik ...

Dat kreeg je vroeger al bij de douane en daar ging je dan mee naar de keuring, zij stempelen dat af indien de wagen door de keuring is.

Online H@ns

• World Champion
« Reactie #982 Gepost op: 9 september 2019, 23:37:15 »
Dat kreeg je vroeger al bij de douane en daar ging je dan mee naar de keuring, zij stempelen dat af indien de wagen door de keuring is.
Ik heb het de laatste keer op de keuring zelf ontvangen.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #983 Gepost op: 10 september 2019, 10:54:22 »
Pre registratie werkt niet voor oldtimers !  :)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #984 Gepost op: 10 september 2019, 12:20:32 »
Pre registratie werkt niet voor oldtimers !  :)
Het feest begint.  :-\

Geen probleem om zonder roos papier naar de keuring te gaan. Je krijgt dat van hun.

Offline pieterjan99

• World Champion
« Reactie #985 Gepost op: 11 september 2019, 15:33:20 »
Oh boy,

Ik ga Vrijdag om de mijne in Duitsland met rode transitplaten...

Hopelijk lukt de pre registratie bij mij... wagen is van 2016.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #986 Gepost op: 11 september 2019, 20:49:41 »
Oh boy,

Ik ga Vrijdag om de mijne in Duitsland met rode transitplaten...

Hopelijk lukt de pre registratie bij mij... wagen is van 2016.

Dat lukt wel, zeker de handleidng erbij houden wanneer je bezig bent.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #987 Gepost op: 11 september 2019, 20:50:58 »
Weet er iemand waar de Euronorm in " het systeem" wordt ingegeven ? Is dat al bij de keuring? of bij de DIV ? Vak "v9" op mijn roos formulier is leeg gelaten

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #988 Gepost op: 11 september 2019, 22:40:56 »
Bij mij hebben ze dat wel op de keuring al in gegeven. Het zou misschien kunnen dat ze het op DIV ook kunnen, of kunnen aanpassen indien niet juist. Dat weet ik niet zeker.

Offline KenM3

• Trade Count: (+4)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #989 Gepost op: 15 september 2019, 21:59:14 »
Herinner ik me niet exact, maar de co uitstoot zeker bij DIV dus ik veronderstel euronorm ook