Auteur Topic:  Een wagen uit Duitsland/EU importeren ... Hoe?  (gelezen 136502 keer)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: Een wagen uit Duitsland/EU importeren ... Hoe?
« Reactie #930 Gepost op: 10 juni 2018, 21:31:24 »
Je vergeet nog de kosten voor een verzekering, die je daar ook dient af te sluiten voor de geldigheidsduur van de platen. De grootste kost.

Typeplaatje plakt ergens in het motorcompartiment en bevat oa. het chassisnummer en hopelijk het e-nummer.

Als je rode platen neemt in Duitsland dan krijg je een fahrzeugbrief op uw naam. Die moet mee naar de douane samen met uw aankoopfactuur.

Offline hmn_pwr

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #931 Gepost op: 10 juni 2018, 22:03:50 »
Je vergeet nog de kosten voor een verzekering, die je daar ook dient af te sluiten voor de geldigheidsduur van de platen. De grootste kost.

Typeplaatje plakt ergens in het motorcompartiment en bevat oa. het chassisnummer en hopelijk het e-nummer.

Als je rode platen neemt in Duitsland dan krijg je een fahrzeugbrief op uw naam. Die moet mee naar de douane samen met uw aankoopfactuur.

Ok, bedankt!
Verzekeringskosten ben ik niet vergeten hoor, dacht iets van een 2 ŗ 300 euro (en niet de 500 euro zoals voor de Oostenrijkse platen voor de wagen in Nl.) of hoe wordt de premie berekend? Afh. van het aantal kW?

Offline cooldodger

• Qualifying
« Reactie #932 Gepost op: 18 december 2018, 17:09:43 »
Zijn er eigenlijk ook nadelen aan het gebruik van een ingevoerde wagen?
Ik denk dan bvb aan terugroepacties, omdat de wagen niet gekend is in het Belgische netwerk.
Hoe kan ik de wagen laten registreren bij bmw BelgiŽ indien men niet van plan is om het onderhoud bij een officiŽle dealer te laten doen! Zullen ze dan wellicht ook niet staan te springen om eventuele acties uit te voeren.

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
« Reactie #933 Gepost op: 18 december 2018, 17:20:33 »
Zijn er eigenlijk ook nadelen aan het gebruik van een ingevoerde wagen?
Ik denk dan bvb aan terugroepacties, omdat de wagen niet gekend is in het Belgische netwerk.
Hoe kan ik de wagen laten registreren bij bmw BelgiŽ indien men niet van plan is om het onderhoud bij een officiŽle dealer te laten doen! Zullen ze dan wellicht ook niet staan te springen om eventuele acties uit te voeren.

Laat gewoon 1 onderhoud uitvoeren in BelgiŽ. Dan ben je toch geregistreerd ?
F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline Capitol

• Pole Position
« Reactie #934 Gepost op: 18 december 2018, 19:01:26 »
Terugroepacties zijn internationaal. Ik had een E46 M3, in Duitsland gekocht en kreeg via BMW België een brief om binnen te gaan voor de terugroepactie voor de passagiersairbag. Dus normaal geen probleem.

Offline cooldodger

• Qualifying
« Reactie #935 Gepost op: 18 december 2018, 19:56:10 »
En ook nog niet naar een Belgische garage geweest dan? Moet zijn dat ze dan de gegevens opvragen bij DIV in Brussel? Hoe kunnen ze anders weten bij Bmw BelgiŽ dat je een Bmw bezit?

Offline Capitol

• Pole Position
Een wagen uit Duitsland/EU importeren ... Hoe?
« Reactie #936 Gepost op: 18 december 2018, 19:57:22 »
De eerste keer dat ik bij een BMW garage kwam met die M3, was voor de terugroepactie dus ervoor was ik niet geweest.

Offline Dwken

• Grand Prix Winner
« Reactie #937 Gepost op: 9 januari 2019, 07:31:47 »
Goedemorgen Allen,

graag zou ik onderstaande wagen uit Duitsland willen importeren.
Kan iemand mij hier bij helpen of wie ziet het zitten eventueel deze samen te gaan halen ?

mijn Duits is niet alles en ik weet niet hoe ik best op voorhand de transitie platen aanvraag.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-523-5er-benzine-grijs-62c9c355-f693-a605-e053-e350040ac24b?cldtidx=3&fbclid=IwAR2h-70H3ZWXVMznQSkujnxse9d-xr4rHvh5bwgBCCLgiP_N-mPaplazaqA

Koen

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #938 Gepost op: 9 januari 2019, 09:30:48 »

Goedemorgen Allen,

Kan iemand mij hier bij helpen of wie ziet het zitten eventueel deze samen te gaan halen ?

mijn Duits is niet alles en ik weet niet hoe ik best op voorhand de transitie platen aanvraag.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-523-5er-benzine-grijs-62c9c355-f693-a605-e053-e350040ac24b?cldtidx=3&fbclid=IwAR2h-70H3ZWXVMznQSkujnxse9d-xr4rHvh5bwgBCCLgiP_N-mPaplazaqA

Koen

Spreekt de persoon in kwestie geen Engels?

Verdere info staat vooraan in dit topic...

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #939 Gepost op: 9 januari 2019, 11:36:33 »
Goedemorgen Allen,

Koen

Duitsers durven al eens km terug draaien...

Amper 73000 km? Maar toch stevige afdrukken in de chauffeursstoel...

Ook glanzen de koplampen nogal redelijk ondanks 73.000 die op dat vlak toch wat sporen nalaten. Ofwel zijn ze gecoat (maar dat doen maar weinigen) of zijn ze opnieuw vernist, maar dat doe je pas als er echt slijtage is bvb door hogere kilometertallen dan die 73000.

Geen enkele vorm van garantie voor de rest.

Offline Dwken

• Grand Prix Winner
« Reactie #940 Gepost op: 9 januari 2019, 17:08:25 »
Ik ga idd passen er staat blijkbaar ook een fout melding op ivm de motor volgens kraftbayer. De zoek tocht gaat dus voort ;)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #941 Gepost op: 9 januari 2019, 18:35:13 »
Dat staat er idd. duidelijk in: "Motorkontrolleuchte leuchtet".

Maar euh ... Kraftbayer ?

Offline Dwken

• Grand Prix Winner
« Reactie #942 Gepost op: 11 januari 2019, 21:17:31 »
Wat denken jullie van onderstaande ?
Minimum prijs 7000
150K
Waar opletten

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=271744373&mga_d188=DesktopVIPAutomaticRedirect&ps=0