Auteur Topic:  Een wagen uit Duitsland/EU importeren ... Hoe?  (gelezen 160983 keer)

Offline pieterjan99

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Een wagen uit Duitsland/EU importeren ... Hoe?
« Reactie #990 Gepost op: 19 september 2019, 20:42:55 »
Ik krijg deze melding in mijn inbox:
"De E705 voor het voertuig met chassisnummer SAJBB4BK1GCY21336 werd gevalideerd op 18-09-2019. Nu kan u de verdere stappen ondernemen die nodig zijn om de inschrijving van uw voertuig bij de DIV te bekomen."

Welke verdere stappen moet ik nu ondernemen??

ik heb een document kunnen downloaden met als titel "overzicht gevalideerde E705"

Moet ik nu gewoon naar de keuring rijden om de wagen te keuren?

mvg

« Laatst bewerkt op: 19 september 2019, 20:47:08 door pieterjan99 »
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline erq

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #991 Gepost op: 19 september 2019, 20:52:29 »
E705 Document printen en keuren idd. Op de kering krijg je dan een aanvraag tot inschrijving.

Citaat
Het elektronisch signaal ‘e-705’ (van douane naar DIV) vervangt het zelfklevend vignet. Uw klant krijgt ook geen aanvraagformulier tot inschrijving meer mee. Geeft uw klant zijn voertuig aan aan de douane? Dan kan hij dit document meekrijgen.
Als uw klant zijn voertuig technisch moet laten keuren, dan geeft het keuringsstation een aanvraagformulier tot inschrijving mee. Moet uw klant zijn voertuig niet laten keuren, dan krijgt hij zijn aanvraagformulier tot inschrijving via zijn makelaar. U kunt formulieren vragen aan help.div@mobilit.fgov.b
« Laatst bewerkt op: 19 september 2019, 20:55:41 door erq »
“That’s thirty minutes away. I’ll be there in ten.”  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #992 Gepost op: 19 september 2019, 22:47:37 »
Ik krijg deze melding in mijn inbox:
"De E705 voor het voertuig met chassisnummer SAJBB4BK1GCY21336 werd gevalideerd op 18-09-2019. Nu kan u de verdere stappen ondernemen die nodig zijn om de inschrijving van uw voertuig bij de DIV te bekomen."

Welke verdere stappen moet ik nu ondernemen??

ik heb een document kunnen downloaden met als titel "overzicht gevalideerde E705"

Moet ik nu gewoon naar de keuring rijden om de wagen te keuren?

mvg

nu moet de de pre registratie bij de div doen en dan naar de keuring
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline pieterjan99

• World Champion
« Reactie #993 Gepost op: 20 september 2019, 12:34:25 »
Ik heb de pre registratie ingevuld en kreeg melding “succesvol ingevuld” bij versturen.. of iets dat er op trekt..

Krijg ik later nog een mail hiervan? Wat nu niet het geval is of ga ik ervan uit dat dit ok is en nu naar de keuring kan?

Mvg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #994 Gepost op: 20 september 2019, 17:03:14 »
Ik heb de pre registratie ingevuld en kreeg melding “succesvol ingevuld” bij versturen.. of iets dat er op trekt..

Krijg ik later nog een mail hiervan? Wat nu niet het geval is of ga ik ervan uit dat dit ok is en nu naar de keuring kan?

Mvg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geen idee, zover ben ik nooit geraakt  :D Ik denk dat je nu wel gewoon naar de keuring kan.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #995 Gepost op: 21 september 2019, 17:21:39 »
Je kan zelfs zonder pre-registratie naar de keuring. Het gaat nu zeker gaan.

Misschien dat je dan zelfs een foutloos parcours hebt afgelegd en de verzekeraar de auto gewoon via web-div kan inschrijven.

Offline Stevdewi

• Warming Up
  • *
« Reactie #996 Gepost op: 3 oktober 2019, 10:17:20 »
Nog een kleine aanvulling, voor mensen die de E705 zelf na validatie zoeken op My Minfin   :thinking:

Op My Minfin krijg je  2 emails nadat je alle docs hebt doorgestuurd naar douane. Dus zelf goed in het oog houden.
Eerste: aanvraag werd naar het douanekantoor verstuurd.
Tweede: (indien alles ok) aanvraag werd gevalideerd. hip hoi

Dan moet je dus niet bij 'mijn documenten' gaan kijken, maar opnieuw naar hoofdmenu.
Onthaal --> E705 --> historiek.
En dan document downloaden

Oef, ik had een tweede medewerker nodig van de FOD om me dat te kunnen uitleggen.
De eerste begreep niet dat ik een technische vraag had over my Minfin en dus gewoon wilde weten waar het document te vinden was.
Hij hoorde de term e705 en sloeg helemaal toe. Hij heeft op wel 5 manieren verteld dat hij mij nog 100x kon uitleggen dat hij mij niet ging kunnen helpen  :jpshakehead:

Anyway... hopelijk helpt dit  ^-^

Offline pieterjan99

• World Champion
« Reactie #997 Gepost op: 4 oktober 2019, 10:17:22 »
Dit had ik reeds -toevallig- gevonden :-)

keuring is goed verlopen (2 keer), en nu heb ik het roos formulier doorgemaild naar mijn verzekeraar. Hij gaat dit proberen om online in te schrijven.. Hopelijk alles ok.

Offline Hetlijk2

• Nieuw
  • *
« Reactie #998 Gepost op: 11 november 2019, 13:57:45 »
Sorry, voor nogmaals de vraag maar als dit op mijn factuur staat of voorlopige factuur wat betekent dit dan?
umsatzsteuer nicht ausgewiesen nach § 25a ustg

Grtz Hetlijk2