Auteur Topic:  Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)  (gelezen 41707 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #270 Gepost op: 15 augustus 2019, 20:03:01 »

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #271 Gepost op: 17 augustus 2019, 14:29:52 »
Het is beslist herosch als een auto-ontwerp uiteindelijk totaal mislukt, zoals BMWs 6GT en 3GT  :

https://www.volkskrant.nl/de-gids/het-is-beslist-heroisch-als-een-auto-ontwerp-uiteindelijk-totaal-mislukt-zoals-bmw-s-6gt-en-3gt~b98d7479/



Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #272 Gepost op: 26 augustus 2019, 00:18:09 »
Hoe BMW verandert in een techbedrijf : We verkopen straks meer dan alleen autos :

https://www.ad.nl/auto/hoe-bmw-verandert-in-een-techbedrijf-we-verkopen-straks-meer-dan-alleen-auto-s~accd1054/


Citaat
Voordat de zelfrijdende auto er is, hebben autofabrikanten, ook BMW, eerst nog een andere uitdaging: de elektrische auto voor het grote publiek interessant maken.

,,Klopt. Wij hebben natuurlijk al enige ervaring met de i3. Maar nu we op grote aantallen mikken, merkt de consument dat de prijs van een elektrische auto grotendeels wordt bepaald door de reikwijdte. En die wordt weer bepaald door het relatief dure batterijenpakket.
 Voorbeeld: om de prijs van onze nieuwe, elektrische Mini aantrekkelijk te houden (in Nederland kost hij 34.900, red.), beperken we de actieradius tot 250 km. Dat is echt de enige manier om elektrische auto's betaalbaar te maken.
 Tesla doet het ook. Auto's met een grote reikwijdte kosten verschrikkelijk veel geld. Bovendien: meer reikwijdte betekent meer batterijen en dat is onlosmakelijk verbonden met gewicht en kosten: daar zit je nou net niet op te wachten bij een elektrische auto.


Ik denk overigens dat Mini-rijders heel goed met 250 km kunnen leven. Als ze gaan skin, huren ze een auto of pakken ze het vliegtuig. In tegenstelling tot zo'n typisch Nederlandse Tesla Model S-rijder, die het ervoor overheeft om voor zijn reis naar de wintersport in de Alpen twee dagen uit te trekken omdat hij telkens aan de laadpaal moet.


De Mini-rijder is echt een ander type automobilist. Het heeft geen zin om batterijen voor 800 of 1000 km in een Mini te leggen. Bovendien krijg je dan meteen een ander probleem : hoe groter het batterijenpakket, des te langer de laadtijd.


Ik lees fantasierijke verhalen in de pers over batterij-auto's die heel ver komen en heel snel weer op te laden zijn. Laat ik die schrijvers uit hun droom helpen : dat gaat niet gebeuren.
 Wie vaak bij snelladers komt, merkt dat de batterijen razendsnel verouderen en dat je ze met dat gedrag uiteindelijk om zeep helpt.


Bedenk daarbij dat de batterij het duurste onderdeel van de auto is. Als die het niet meer doet, is de complete auto na drie, vier jaar rijp voor de schroothoop.
 We zien het vaak bij de concurrentie: de consument wordt gelokt met snelladen, wat al helemaal funest is als de batterij niet vloeistofgekoeld is.''

U werkt intussen ook verder aan de ontwikkeling van de brandstofcel. Wanneer wordt die serieus ?

,,We doen dat samen met Toyota. Volgend jaar is onze nieuwe generatie klaar en in 2025 volgt weer een nieuwe, nog betere generatie. Voor gewone personenauto's heeft de brandstofcel geen zin. Een brandstofcelauto blijft, ook in de toekomst, duurder dan een gewone, elektrische auto. Bovendien past zo'n brandstofcel met zijn waterstoftanks alleen in grotere auto's. Alleen daarin kun je die tanks goed beschermen bij botsingen.

De brandstofcel biedt wl goede mogelijkheden voor bestelbussen en trucks. In 2030 zien we ze heus in de bedrijfswagensector. Niet bij BMW natuurlijk, want wij maken dat soort auto's niet.''



Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #273 Gepost op: 17 september 2019, 22:15:24 »
Van mildhybride tot een trekhaak

BMW voert herfstupdates vijf modellen door :

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bmw-voert-herfstupdates-vijf-modellen-door/?utm_source=rss&utm_medium=rssdefault&utm_campaign=rssfeed




 8-serie Gran Coupe is daarnaast vanaf november leverbaar met een M Carbon dak. Voor de M850i xDrive Gran Coupe wordt het een losse optie, de overige versies wordt het dak een toevoeging van de bestaande M Sport-pakketten.



Zo zijn de 3-series en 5-series plug-in, zoals de 330e Sedan en 530e xDrive Sedan, optioneel voortaan leverbaar met een trekhaak. Het maximaal trekgewicht bedraagt 750 kilogram.



https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn-5-bmw-vernieuwingen-voor-het-najaar-130277




Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #274 Gepost op: 24 september 2019, 12:31:36 »

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #275 Gepost op: 26 september 2019, 15:13:12 »
BMW i-Ready is een nieuw product van BMW Financial Services. Het stelt zakelijke en priv-rijders in de gelegenheid om bij een nieuw leasecontract na 24 maanden boetevrij over te stappen naar een elektrische of plug-in hybride BMW.


https://www.autozine.nl/bmw/nieuws/bmw-introduceert-i-ready

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #276 Gepost op: 7 oktober 2019, 00:03:58 »

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650

Offline beemerke2000

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1037
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #278 Gepost op: 26 oktober 2019, 05:17:34 »
Designpocalypse: nog een BMW-designer poetst de plaat :

https://www.autoblog.nl/nieuws/designpocalypse-nog-een-bmw-designer-poetst-de-plaat-130986

Dus alleen diegene dat de lelijke nieuwe bmw's hebben ontworpen zijn er nog. Dat belooft voor de toekomst. Lexus gaat nog mooi worden naast BMW als ze in Mnchen zo bezig blijven.

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #279 Gepost op: 31 oktober 2019, 03:39:46 »

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #280 Gepost op: 10 november 2019, 01:04:34 »

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #281 Gepost op: 13 november 2019, 13:01:41 »
Open je BMW nu ook met lege smartphone : https://www.autoblog.nl/nieuws/open-je-bmw-nu-ook-met-lege-smartphone-132445


Video : Maak de BMW 3 Serie open met je telefoon  :




Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #282 Gepost op: 26 november 2019, 03:31:42 »
BMW is voor de rechter gedaagd. Het Amerikaanse bedrijf Paice beweert dat de Duitsers gedeelde informatie onrechtmatig gebruikt is om BMW's te hybridiseren.

https://www.autovisie.nl/nieuws/bmw-voor-de-rechter-om-hybride-technologie?utm_source=rss

Offline M-Power

  • Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5650
Re: Nog wat nieuwe BMW info (vanaf 03/2010)
« Reactie #283 Gepost op: 2 december 2019, 17:32:25 »