Auteur Topic:  198x - E31 - 840i  (gelezen 3853 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BMW730d

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 14
198x - E31 - 840i
« Gepost op: 14 oktober 2009, 23:08:08 »
Deze wagen rijd zalig hier wat fotos

Deze wagen heeft 200000 km maar mag geen probleem zijn voor een v8 heb hem van een mens gekocht van 58 jaar oud stond al 6a7 jaar stil
Maar de koop van de730d is nooit door gegaan een jaar geleden maar ja

Ik ben al is aant rondkijken geweest, maar kan niet echt veel ond.erdelen vinden van de 840. De tellerunit werkt niet, en kan zo direct niets vinden .
Er liggen m5 velgen onder van e 34 voor 235 en achter 265  17". Ik ben eigelijk de frontlip van schnitzer aant zoeken,maar zou niet weten waar ik da kan bestellen.
Weet iemand waar? Onbeslist



« Laatst bewerkt op: 17 februari 2010, 02:48:00 door BimmerBoard.be »

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8939
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2009, 23:14:44 »
Welkom@bimmerboard.

Een iets langere voorstelling mag gerust, je kan ook je eerste reply aanpassen zodat je extra info daar in kwijt kan. Probeer ook wat leestekens te gebruiken, maakt het lezen voor iedereen veel eenvoudiger.


Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline AngeloV

  • Trade Count: (+21)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9471
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2009, 23:28:29 »
ziet er zeer goed uit :thumbsup:

Offline Stiggie

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3769
    • JJ-Line
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2009, 23:58:20 »
Knappe 8   :thumbsup:

Offline j4kke

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 460
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2009, 00:07:10 »
Knappe verschijning hé die bakken! mijnen ex baas had zo ne 850i...echt indrukwekkend hé

congratz!

Offline Black Cruizer

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2544
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2009, 11:38:08 »
Dikke bak gekocht  :thumbsup: hopelijk komt alles inorde met de tellerunit
- 2002 E46 320d facelift Mtech 1 (150pk) SOLD
- 2009 Seat Leon Ecomotive 1.9TDI (158pk) CRASHED
- 2009 Audi A3 TDIe 1.9TDI (105pk) LEASING
- 2013 Seat Leon 2.0CRTDI FR (150pk) LEASING

Offline Individualizer

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 348
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2009, 11:47:53 »
Inderdaad, dikke bak!
Destijds als 18 jarige nog veel toerkes gemaakt met een 850i en de 850CSi
BMW E93 325d Individual (2008) - Renault Megane RS 265 (2012)

Offline revtor

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 515
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2009, 12:54:28 »
Gefeliciteerd met je 840Ci! Post gerust meer foto's! ;D

De 8-reeks is relatief zeldzaam, dus verwacht geen overvloed van onderdelen op eBay en dergelijke zoals het geval is bij de meer populaire BMW-modellen. Bovendien zijn sommige onderdelen erg gegeerd zodat je er snel bij moet zijn wil je ze te pakken krijgen. Ik kan je al vast aanraden om volgende E31-gemeenschappen in je bookmarks te zetten: 8er.org, ClubE31.de, Bimmerforums.com en Roadfly.com. Op die forums vind je een schat van informatie over de 8-serie en als er een sloopwagen of onderdelen de revue passeren, dan lees je het daar vaak het eerst. Vergeet ook niet je wagen te registreren in het BMW 8 Series Registry van 8coupe.com - een immens project van Jud Spencer om elke E31 in kaart te brengen. Jud kan je gedetailleerde informatie geven over je wagen, optielijsten en indien beschikbaar zelfs de geschiedenis ervan! In ons Belgenland is het vrij stil rond de 8-serie, maar onze Noorderburen hebben een actieve E31-club die regelmatig (internationale) meetings en rondritten organiseert: BMW Club E31 Nederland.

Wat die tellerbak betreft... Was die al stuk toen de wagen 6 à 7 jaar gelden in stalling ging, of is dat een vaststelling die nu gedaan wordt? Als er nog steeds dezelfde batterijen in de wagen zitten als toen de wagen opzij gezet werd, vervang die dan onmiddelijk door nieuwe exemplaren (het zijn er twee). Heel veel elektrische problemen bij de 8-serie zijn terug te leiden tot versleten batterijen. Het is natuurlijk geen garantie dat je tellerbak dan plots weer werkt, maar foutopsporing in een E31 met zwakke batterijen is als op spoken jagen...

Ik kan je niet helpen met de AC Schnitzer frontlip, maar als niemand hier het antwoord weet dan kan men je vast wel verder helpen op de eerder genoemde fora.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2010, 08:21:30 door revtor »

Offline Tito

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1263
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2009, 14:28:33 »
Ben ik de enige die de foto's niet kan zien?

Offline Lectra

  • Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10864
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2009, 14:46:52 »
Ben ik de enige die de foto's niet kan zien?

Nope...

Offline BMW730d

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 14
Re: BMW730d- 840i -
« Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2009, 19:11:11 »
foto

Offline marc123

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 198x - E31 - 840i
« Reactie #11 Gepost op: 1 mei 2015, 22:05:37 »
Citaat
In ons Belgenland is het vrij stil rond de 8-serie, maar onze Noorderburen hebben een actieve E31-club die regelmatig (internationale) meetings en rondritten organiseert: BMW Club E31 Nederland.

Iemand hier al lid van deze club ? Hun forum ziet er interessant uit met techniek forum, publicaties, handleidingen, enz... Helaas alleen toegang voor betalende leden  :(
“There's no replacement for displacement”

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 198x - E31 - 840i
« Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2015, 16:45:17 »
Dat is bij de Duitse Club ook zo dacht ik dat betalende leden meer info krijgen dan de andere.
Soms kunnen die ook alleen inschrijven voor nieuw aangemaakte onderdelen
Als je daar over valt dan  heb je een probleem volgens mij.
Want daar zit een berg aan info over deze modellen en dat is meer waard dan het bedrag dat je daar jaarlijks voor moet betalen.
Wij doen dat in Nederland bij het BMW7 Forum ook.
iedereen kan daar op maar betalende leden hebben veel meer info en voordelen.
Het grote voordeel is dan ook nog dat je niet "veel" leden hebt maar wel allemaal mensen die heel actief met de auto en dergelijke bezig zijn.
Ik vind dat alleen maar positief ;)
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline vts03

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 132
  • Men's mind, once stretched by a new idea, never re
Re: 198x - E31 - 840i
« Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2015, 18:36:15 »
Iemand hier al lid van deze club ? Hun forum ziet er interessant uit met techniek forum, publicaties, handleidingen, enz... Helaas alleen toegang voor betalende leden  :(

Hoewel er een Belgische afdeling is, zijn er maar weinig Belgische leden bij club E31 Nederland. Gezien het huidige enthousiasme voor de E31 op dit forum, is het misschien wel de moeite het aantel Belgische leden te laten uitbreiden..  ;)
Men's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 198x - E31 - 840i
« Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2015, 18:57:02 »
Hoewel er een Belgische afdeling is, zijn er maar weinig Belgische leden bij club E31 Nederland. Gezien het huidige enthousiasme voor de E31 op dit forum, is het misschien wel de moeite het aantel Belgische leden te laten uitbreiden..  ;)

Ik denk dat er weinig mee bezig zijn wat een meerwaarde een (betaald) Forum is voor een bepaalt type auto.
Ze zoeken soms lang naar een probleem terwijl de oplossing op die Forums soms heel eenvoudig te vinden is.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Snowy, the white shark
Re: 198x - E31 - 840i
« Reactie #15 Gepost op: 3 mei 2015, 14:55:44 »
Ik zie persoonlijk ook het nut niet in van een autoforum waarvoor je moet betalen. Een forum is er voor liefhebbers die mekaar willen heblpen en mag geen geldklopperij worden vind ik.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline marc123

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 198x - E31 - 840i
« Reactie #16 Gepost op: 3 mei 2015, 21:56:36 »
Citaat
Ik zie persoonlijk ook het nut niet in van een autoforum waarvoor je moet betalen. Een forum is er voor liefhebbers die mekaar willen heblpen en mag geen geldklopperij worden vind ik.

Zo denk ik er ook over, ik haal nu de meeste info uit het duitse en amerikaanse forum. Ook Timm's repair info uit de UK is een bron van goede info. Alles gratis en voor niks!
Jammer dat onze Nederlandse vrienden zich zo verschansen achter hun toch wel vrij hoge betaalmuur. En het is dan nog maar de vraag of daar dan echt zoveel extra info achter zit die elders niet beschikbaar is...
“There's no replacement for displacement”

Offline kraftbayer

  • Trade Count: (+7)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 10017
Re: 198x - E31 - 840i
« Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2015, 19:41:51 »
Ik zie persoonlijk ook het nut niet in van een autoforum waarvoor je moet betalen. Een forum is er voor liefhebbers die mekaar willen heblpen en mag geen geldklopperij worden vind ik.

 :off_topic:
Misschien kan je voor deze discussie een aparte Topic opstarten.
Maar ik ben zelf 100% voorstander van een betalend gedeelte op sommige Forums.
De reden is dan dat je meer de "echte" liefhebbers bij elkaar hebt en niet heel veel leden die eigenlijk niets doen dan een Forum heel de dag volpennen met dingen waar niemand wat aan heeft.
Plus dat een goed Forum draaiende houden ook geld kost.
En op de betalende Forums zijn meestal nog mensen die bepaalde onderdelen terug maken en die dan verkopen aan die betalende leden om te voorkomen dat iedereen hun stock komt leegplunderen om die achteraf voor veel geld weer te verkopen.
Op die Forums zitten ook  mensen met heel veel kennis en info en pakken dokumenten over de betreffende auto of model.
Ik heb zo zelf pakken info en dokumenten over de BMW 7 series door de jaren heen die ik zonder problemen verder deel.
En als je daar dan geen 50€ per jaar (nog geen halve tank benzine) voor over hebt dan vind ik dat wel een beetje sneu.
Want met al die tips en raadgevingen die je daar dan voor terug krijgt verdien je die 50€ zeker 10 keer terug ;D
Er zijn er zelfs die op Forums gewoon Copy paste documenten plaatsen en dan laten uitschijnen dat ze zelf de oplossing of de kennis hiervan hebben.
Men mag elkaar verder helpen maar dan is het eigenlijk ook een beetje de bedoeling dat men daar een beetje waardering voor terug krijgt.
En die is  tot nu toe op minder dan 5 vingers te tellen ;)
Terwijl er op een ander (gedeeltelijk) betalend Forum daar veel meer waardering voor is gewoon omdat die mensen anders denken.
Dat is mijn persoonlijke ondervinding.
En nu terug  :ontopic:
En eventueel over bovenstaande een aparte Topic opstarten als er daar behoefte aan is.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
 
BMW...Kraftbayers!

Offline SteffenE34

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 43
Re: 198x - E31 - 840i
« Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2017, 23:46:21 »
Toch zeldzamer te vinden dan een 850i
Gewoonweg minder van gemaakt en iets simpelder qua electronica vergeleken met de 850i
Veel succes ermee!
E34 525 tds (met sper!
E34 525 ix
E32 735 iL
E34 540i/6!
E53 x5 4.4i M62
Jeep Grand Cherokee 5.2