Auteur Topic:  Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 18 & 19 Winkelhock en Clark ONLINE  (gelezen 22253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Raceshot_M5

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1876
    • tettenletten.com
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW 10,11,12 Priaulx/Surer/Rohrl ONLINE
« Reactie #30 Gepost op: 25 november 2009, 18:42:42 »
Rörl op de RIng

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RlWQy-gljhs[/youtube]
You wonna take it on ? Don’t bother … Doesn’t matter what you’ve got doesn’t matter what you’ve driven, ‘cause this is quicker, it’s faster, it’s more astonishing. (Clarckson on the ///M5)

Offline PsynceFiction

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11217
  • www.boelsphotography.be
    • Boelsphotography
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW 10,11,12 Priaulx/Surer/Rohrl ONLINE
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2009, 19:01:16 »
Geweldig filmpje. Walter = Legend! :bow:

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends / Famous Drivers NEW nummer 9 Nelson Piquet Sr. online
« Reactie #32 Gepost op: 25 november 2009, 19:48:51 »
Citaat
Andy reed ook de 24 hr van de Ring met M3 GTR.

Hij testte ook een drietal keer voor Williams F1, toen nog met BMW motoren en draaide bijna dezelfde tijden als de vaste piloten.

Hij rijdt ook in 2010 voor BMW in het WTCC, waarschijnlijk met voor het eerst een teammaat, terug bij RBM. Geruchten vertellen ons dat dit Farfus zou zijn.  RBM wordt het enige fabrieksteam in WTCC, Schnitzer gaat met de M3 verder en BMW Italia-Spain gaat lokaal rijden.

Is toegevoegd in topic, bedankt voor de aanvulling.  :thumbsup:
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW 10,11,12 Priaulx/Surer/Rohrl ONLINE
« Reactie #33 Gepost op: 8 december 2009, 23:07:52 »
13. Jochen Rindt

Uit Wikipedia:

Karl-Jochen Rindt (Mainz, 18 april 1942 - Monza, 5 september 1970) was een Oostenrijkse autocoureur.

Jochen Rindt brak als autocoureur door, door in 1964 met een privé-Brabham een belangrijke Formule 2-race te winnen. Datzelfde jaar maakte hij zijn Formule 1-debuut op het circuit van Zeltweg en tekende voor 1965 bij het veelbelovende Cooper-team.En deed ook voor het eerst mee aan de 24 uur van Le Mans samen met de brit David Piper met een Ferrari 250,Ze vielen als eerste uit dat jaar.1965 won hij samen met de amerikanen Masten Gregory en Ed Hugus de 24 uur van Le Mans in een Ferrari 275,maar de resultaten waren echter in de Formule 1 teleurstellend, hij behaalde in het eerste volledige seizoen maar 4 punten en eindigde op de dertiende plaats in de eindklasering van het seizoen. De hoogste klassering van het seizoen 1965 was de vierde plaats bij Grand Prix van Duitsland op het circuit de Nurburging. Zijn eerste podiumplaats van zijn Formule-1 carrière was in het seizoen 1966 bij de Grand Prix van België op het circuit Spa-Francorchamps: een tweede plaats achter John Surtees met zijn Ferrari; als derde eindige toen Lorenzo Bandini met eveneens een Ferrari. Uiteindelijk behaalde hij een derde plaats in het eindklassement achter John Surtees en de wereldkampioen van het seizoen 1966 Jack Brabham met zijn Brabham. In 1966 kwam hij voor de derde keer aan de start van de 24 van Le Mans samen met de brit Innes Ireland in een Ford GT40 Rindt haalde net als in 1964 de eindstreep niet.Hij behaalde in Formule 1 3x het podium, 2x een 2e plaats en 1x een 3e plaats. Het seizoen 1967 was een teleurstellend seizoen: hij reed 2x naar de 4e plaats en behaalde maar 5 punten en eindigde als 12e in het eindklassement.En deed ook mee aan de Indy 500 waarin 24e eindigde.

In 1968 stapte Rindt over naar Brabham waar hij bij de eerste Grand Prix van het seizoen de derde plaats behaalde.Tijdens de zesde Grand Prix van seizoen op het circuit van Rouen behaalde hij zijn eerste pole position, maar valt in de race door een kapotte benzinetank uit. Hij behaalt in dat seizoen nog 1x een pole position en ook nog 1x een derde plaats. Eind 1968 stapt Rindt over naar Lotus wat een goede keus zou zijn.zijn tweede deelname aan de indy 500 in 1968 eindigt hij op een 32e plaats. Zijn eerste overwinning behaalt hij bij de GP in de Verenigde Staten op het circuit van Watkins Glen in het seizoen 1969. Hij behaalde uiteindelijk daarnaast nog 2x het podium met een tweede plaats en een derde plaats. Uiteindelijk wordt hij vierde in het eindklassement met 22 punten; derde werd Bruce McLaren met zijn McLaren; tweede werd de Belg Jacky Ickx in de Brabham en wereldkampioen werd Jackie Stewart met de Matra.

In 1970 won Rindt nog vijf races, en drie maal pole position, waaronder op verrassende wijze de Grand Prix van Monaco. Tijdens de trainingen voor de Italiaanse Grand Prix op het circuit van Monza raakte Rindt voor de laatste bocht echter van de baan. De vangrails waren niet berekend op de revolutionaire lage voorvleugel van de Lotus en de wagen schoof grotendeels onder de afbakening door. Rindt stierf op weg naar het ziekenhuis. Rindt had echter zoveel kampioenschapspunten verzameld, dat geen andere coureur hem meer kon inhalen en zo werd Rindt de eerste coureur die postuum de wereldtitel veroverde. Hij, de Amerikaan Phil Hill en de Brit Mike Hawthorn zijn de enige drie coureurs die in Formule 1 kampioen zijn geworden en de 24 uur van Le Mans hebben gewonnen.

BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline PsynceFiction

  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11217
  • www.boelsphotography.be
    • Boelsphotography
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 13 Jochen Rindt ONLINE
« Reactie #34 Gepost op: 9 december 2009, 13:11:48 »
Wow, die foto van de Nürburgring is bangelijk!! :drool:

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 13 Jochen Rindt ONLINE
« Reactie #35 Gepost op: 3 januari 2010, 15:48:28 »
14. Marc Duez

Marc Duez (18 april 1957) is een Belgisch autocoureur. Op een boogscheut van zijn geboorteplaats lag het circuit van Spa-Francorchamps dat een grote aantrekkingskracht op hem uitoefende. Na de leerschool én een overwinning op kartinggebied begon hij in 1977 rally te rijden. Hij bracht zowel succes op het circuit als op de rallypaden. Hij won beide de 24 uur van de Nürburgring en die van Spa-Franchorchamps. Op rallygebied won hij driemaal het Belgisch kampioenschap. Duez was in 1986 een van de fabrieksrijders bij het team van Austin-Rover, achter het stuur van de Groep B MG Metro 6R4. Later reed hij in het WK vooral rond in semi-fabrieks materiaal. Tegenwoordig is hij nog steeds actief op de Belgische rallypaden, in een Porsche 911 GT3.
Van 1987 tot 1989 reed hij ook meestal in een Bmw E30 M3, enkele malen ook op de 325iX.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nh5-8PD9Hbo[/youtube]
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 14 MARC DUEZ ONLINE
« Reactie #36 Gepost op: 11 januari 2010, 22:57:00 »
15. Gilles Villeneuve

Joseph Gilles Henri Villeneuve (Berthierville, Québec (Canada), 18 januari 1950 - Leuven (België), 8 mei 1982) was een Canadees Formule 1-coureur.

Hij startte zijn carrière in de F1 als derde coureur bij het McLaren team in 1977, waar hij slechts een race voor reed. Later dat jaar werd hij door Ferrari in huis gehaald om het stuur over te nemen, voor de laatste twee races, van Niki Lauda die dat jaar wereldkampioen werd in de F1.

Zijn eerste overwinning behaalde hij in 1978 tijdens de Canadese Grand Prix die in Montréal gehouden werd.

Legendarisch was Villeneuve om zijn alles-of-niets-rijstijl. Er zijn verschillende momenten gedurende zijn korte carrière waar hij echt voor spektakel zorgde, zoals op Zandvoort in 1979. Aan de leiding van de wedstrijd liggend, kreeg Villeneuve op het rechte stuk een klapband rechtsachter waardoor hij in de Tarzanbocht van het circuit af gleed. In plaats van op te geven, reed hij het circuit weer op en probeerde de pits te bereiken. Omdat hij die net voorbij was, moest hij bijna een volle ronde op zijn lekke band rijden. Dat deed hij zo hard als hij kon met als gevolg dat eerst de band en vervolgens de wielophanging rechtsachter desintegreerde, een vonkenregen achter zich aan trekkend. Hij bereikte de pits, maar de auto was niet meer te repareren. Memorabel is ook het heroïsche gevecht met René Arnoux om de tweede plaats op Dijon in datzelfde jaar. Voortdurend haalden de twee kemphanen elkaar in, raakten elkaars wielen en vlogen over het gras. In Watkins Glen slaagde Villeneuve erin, tijdens de eerste kwalificatie op een volledig nat wegdek, een ronde 11 seconden sneller af te leggen dan welke coureur dan ook.

Tijdens de San Marino Grand Prix op Imola ging Villeneuve er vanuit dat hij de wedstrijd in handen had, maar zijn teamgenoot Didier Pironi ging, tegen teamorders in, er echter totaal onverwacht met de overwinning vandoor. Dit kan geleid hebben tot wat de volgende Grand Prix gebeurd is. Villeneuve die zich bestolen voelde, praatte na dit incident nooit meer met zijn teamgenoot Pironi.

Villeneuve won in zijn korte carrière zes races. Hij verongelukte op 8 mei 1982 op Circuit Zolder tijdens zijn laatste kwalificatieronde voor de Grand Prix van België. Jochen Mass reed een langzame ronde en week uit voor de aanstormende Villeneuve, maar met het linker voorwiel reed Villeneuve in op Mass. Villeneuve werd gelanceerd en uit zijn bolide geslingerd. Hij belandde in de hekken, waar het medisch team hem nog wel reanimeerde, maar Villeneuve overleed later die avond in het ziekenhuis van Leuven.

Het circuit Ile de Notre Dame in Montréal, waarop hij in 1978 de eerste overwinning in de Formule 1 behaalde, werd na zijn dood omgedoopt in Circuit Gilles Villeneuve.

In 2002 werd de herinnering aan Gilles Villeneuve nieuw leven ingeblazen door de onthulling van een nieuwe gedenkplaat en een kunstwerk. Eerder al kreeg de bocht waar het fatale ongeval plaatsvond, de naam van de betreurde Canadees, samen met een gedenkplaat in betreffende bocht.

Hij is de vader van Jacques Villeneuve, de wereldkampioen Formule 1 van 1997.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j3tXJm9tYGM[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xsuIPJxcamc[/youtube]

BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline tomy 123

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1611
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 15 Gilles Villeneuve ONLINE
« Reactie #37 Gepost op: 11 januari 2010, 23:24:51 »
juan manuel fangio :iono: greatest ever!
mercedes /8 220d 1973 crashed  -  mercedes 250D 1986 crashed - mercedes 260E 4-matic 1988 crashed  -  mercedes /8 200d 1972 automaat sold - porsche 911 SC 1983 sold  -  mercedes 200D 1985 crashed -
audi A4 2.8 Quattro 1995 sold  -  seat leon topsport TDI 150PK 2004 sold - bmw E82 123 d 2009 crashed - bmw E21 323 1978 sold - bmw  E36 318 is 1998 sold  -  bmw E36 328 touring 1996 wifes daily
bmw E36 320 touring 1996 donorwagen - vw caddy maxi 2.0 TDI 2011 7 zitpl - bmw E36 M3 3.2 1996 "tweety"

Offline Munich Machine

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1417
    • Myspace
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 15 Gilles Villeneuve ONLINE
« Reactie #38 Gepost op: 12 januari 2010, 00:14:56 »
... één van mijn favorieten ...

Klaus Ludwig

bio / palmares

DTM stats

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PeXjCpANmXc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_UALVpqJS04[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZZS_0TZNWng[/youtube]


...btw, hij zit nu bij Reiter Engineering
To race is like shaving, ... cutting edges, ...straight lines, and most important ... if you don't do it every day, the next thing you know ...you will look like a bum pushing a trolley !!

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 15 Gilles Villeneuve ONLINE
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2010, 21:47:21 »
... één van mijn favorieten ...

Leuke  :///M: 3 en AMG duels  ;)
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 15 Gilles Villeneuve ONLINE
« Reactie #40 Gepost op: 18 januari 2010, 21:54:22 »
16. Ronnie Peterson

Bengt Ronnie Peterson (Örebro, 14 februari 1944 - Milaan, 11 september 1978) was een Zweeds autocoureur.

Jeugdjaren

Ronnie Peterson werd geboren in Örebro in Zweden. Op 7-jarige leeftijd reed Peterson voor het eerst, weliswaar in een door z'n vader zelfgemaakte onaangedreven go-kart. Eén jaar later kreeg Ronnie opnieuw een zelfgemaakte go-kart, dit keer met een 50cc motortje waarmee hij 12 km/u haalde. Hij ontwikkelde zijn rijstijl op jonge leeftijd in het karten, iets wat in z'n latere carrière vruchten zou afwerpen.

Debuut en de eerste jaren

In 1962 debuteerde hij voor het eerst in competitie. In het Zweedse kampioenschap (klasse D) go-karts eindigde hij tweede. Ronnie werd Scandinavisch kampioen in de klasses C en D, voor de derde keer Zweeds kampioen (klasse C Int.), veroverde de bronzen medaille in de Europese Kampioenschappen voor ploegen en eindigde 14de in het Wereldkampioenschap in de A-klasse. In 1966 reed hij voor het eerst in Formule 3. Hij zou er 27 overwinningen boeken. In 1969 leerde Ronnie z'n toekomstige vrouw kennen, Barbro Edwardsson.
Hij maakte zijn Formule 1 debuut in een March in Monaco in 1970, maar het jaar daarop reed hij ook nog mee in de Formule 2, alwaar hij Europees kampioen werd. Ook in de Formule 1 liep het gesmeerd; 5 tweede plaatsen en tweede in de WK-eindstand. Hij bleef bij March tot in 1973, dan zou hij voor Lotus gaan rijden met Emerson Fittipaldi als kopman.

1973-1976

Zijn eerste overwinning kwam er in 1973 in de Grote Prijs van Frankrijk op Paul Ricard in een Lotus 72. Er kwamen dat jaar nog 3 overwinningen bij; in Oostenrijk, Italië en de Verenigde Staten.
In 1974 waren er opnieuw 3 zeges (Frankrijk, opnieuw Italië en Monaco). Na een slecht jaar van Lotus in 1975, reed Peterson nog 2 races in 1976 in de Lotus 77 vooraleer hij terug zou gaan naar March Engineering, met wie hij dat jaar nog de zege zou pakken in Italië.

1977-1978

In 1977 ging hij voor Tyrrell rijden, maar de zeswielige Tyrrell P34 ontgoochelde. In 1978 verraste Peterson iedereen door terug te gaan naar het John Player Team Lotus. Er volgden 2 overwinningen in Zuid-Afrika en Oostenrijk.

Dood

De Grote Prijs van Italië in Monza startte slecht voor Ronnie. In de oefensessies beschadigde hij de Lotus 79 onherroepelijk en had hij ook kneuzingen opgelopen aan z'n benen door de crash. Team Lotus had een vervangwagen, maar die was gebouwd op maat van teammaat Mario Andretti, en de grotere Peterson zat niet echt comfortabel in de bolide. De andere wagen voor handen was de Lotus 78, die al een heel seizoen ter beschikking stond maar minimaal onderhouden werd.
10 september 1978 : Na de opwarmingsronde kreeg de startgrid stilaan vorm. De overenthousiaste racestarter vlagde echter de race te vroeg op gang. De eerste coureurs op de grid stonden stil terwijl de staart nog in beweging was. Het resultaat was dat er een massa bolides de chicane net voor de 'curva grande' en na de start/finish lijn inging. Riccardo Patrese, door velen gezien als de man die het ongeluk veroorzaakte, kwam tijdens een inhaalbeweging terwijl hij buiten de wegmarkeringen van het circuit reed volgens sommigen in contact met James Hunt, alhoewel foto's gemaakt van die dag tonen dat er nog daadwerkelijk ruimte zat tussen de twee bolides. Hoe dan ook, Hunt week uit voor Patrese, en tikte met het linkervoorwiel van zijn wagen het rechterachterwiel van Peterson's Lotus aan. Ook Vittorio Brambilla, Hans-Joachim Stuck, Patrick Depailler, Didier Pironi, Derek Daly, Clay Regazzoni en Brett Lunger raakten betrokken in de crash.
Peterson's slecht onderhouden Lotus ging hard in de vangrails. De volgestouwde brandstoftank scheurde en de bolide was in geen tijd een vuurbal. Peterson zat door de klap klem in z'n wagen, maar Hunt, Regazzoni and Depailler kregen hem er tijdig uit vooraleer hij al te zware brandwonden zou oplopen. Hij was volledig bij bewustzijn en werd in het midden van de weg gelegd. Het was duidelijk dat Peterson zeer zwaar verwond was aan beide benen. Het duurde maar liefst 20 minuten vooraleer er dokters en een ambulance ter plaatse waren. Er was op dat moment meer bezorgdheid rond de toestand van Brambilla, die een rondvliegend wiel op zijn hoofd kreeg en in bewusteloze toestand in de bolide bleef zitten. Peterson's leven was op dat moment niet in gevaar. Hij werd overgebracht naar een hospitaal in Milaan, de brokstukken werden van het circuit gehaald en er werd een herstart gegeven.
In het hospitaal werd duidelijk dat Peterson 17 breuken in het rechterbeen had en 3 in het linkerbeen. Na overleg met Ronnie zelf, besloten de artsen tot operatie over te gaan om de beenderen te stabiliseren.
Maar 's nachts na de operatie vermengde zich door de beenbreuken beenmerg van zijn benen in de bloedbaan. Vetembolieën ontstonden die al snel zijn belangrijkste organen bereikten, zoals longen, lever en hersenen. Tegen de morgen hadden alle organen het opgegeven, en enkele uren later werd hij dood verklaard.
De tragedie van dit alles is dat Ronnie's leven wellicht gered zou geweest zijn als hij direct na het ongeval al medische bijstand zou hebben verkregen.
Ronnie Peterson reed een totaal van 123 Grote Prijzen gedurende zijn carrière en won er 10 van. Hij is ontegensprekelijk de beste coureur, samen met Stirling Moss en Gilles Villeneuve die nooit wereldkampioen werd.

Trivia

•Riccardo Patrese werd na zijn roekeloze rijgedrag geschorst voor één rit. Hij en Giovanni Restelli, de racestarter, werden later zelfs aangeklaagd voor onopzettelijke doodslag. Ze werden vrijgesproken en James Hunt werd later tot z'n grote verbazing verantwoordelijk geacht.
•Volgens bloemenzaken in Örebro, zijn er nooit meer bloemen verkocht dan de dagen na Peterson's dood. Verder staat er een standbeeld van Peterson gemaakt door Richard Brixel in Örebro.
•Ronnie Peterson trouwde met topmodel Barbro Edwardsson in april 1975 en hun dochter Nina, werd later dat jaar geboren. Barbro raakte nooit helemaal over Ronnie's dood, werd eenzaam en pleegde in 1987 zelfmoord. Ze liggen samen begraven in Örebro.
•Na Ronnie's dood verkeerde Barbro nog een aantal jaar met John Watson, ook een Formule 1 coureur.
•De Petersons woonden achtereenvolgens in Maidenhead, in Cookham Dean in Berkshire en in Monaco, waar ze buren waren van Björn Borg. Hun buitenverblijf was in Askersund.
•De lijkkist van Ronnie werd gedragen door z'n vrienden/collega's John Watson, Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Jody Scheckter, Åke Strandberg en Gunnar Nilsson (die een maand later zou overlijden ten gevolge van kanker).
•Na het ongeval werd "Professor" Sid Watkins aangesteld als verantwoordelijke voor reddingen en eerste zorgen op het circuit. Dit kreeg heel wat tegenstand en controverse, maar cijfers tonen aan dat het een grote stap voorwaarts was inzake veiligheid. Tussen 1973 en 1977 waren er 51 zwaargewonde coureurs in 250 ongelukken, in de periode 1978-1982 waren dat er slechts 3 in 283 ongelukken.

Bronnen: Wikipedia en diverse fansites
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline Raceshot_M5

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1876
    • tettenletten.com
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 16 Ronnie Peterson ONLINE
« Reactie #41 Gepost op: 18 januari 2010, 23:25:40 »
Beelden van de crash

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1wk7uSuWPkE[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aHb8xHfs0e8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wGq-fLNz7YA[/youtube]

Over wie de oorzaak is van de crash zal altijd discussie blijven, maar dat Patrese niet vrijuit gaat is meest gehoorde mening (ook al is het Hunt die als eerste de wagen van Peterson raakt).
You wonna take it on ? Don’t bother … Doesn’t matter what you’ve got doesn’t matter what you’ve driven, ‘cause this is quicker, it’s faster, it’s more astonishing. (Clarckson on the ///M5)

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers Ronnie Peterson touringcar pics
« Reactie #42 Gepost op: 7 februari 2010, 14:54:30 »
Nog 'n kleine aanvulling van de BMW's waar Ronnie mee deelnam in de jaren 70 bij de Touring cars, namelijk de CSL 'Bat' en de 320i
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 17 Juan Manuel Fangio
« Reactie #43 Gepost op: 7 februari 2010, 15:17:01 »
17. Juan Manuel Fangio

Juan Manuel Fangio (Balcarce, 24 juni 1911 – Buenos Aires, 17 juli 1995) was een legendarisch Argentijns Formule 1 coureur; hij won het wereldkampioenschap vijf keer, waarvan vier keer op rij, tussen 1954-57. Michael Schumacher is de enige die dit overtroffen heeft.

De in Balcarce geboren Juan Manuel startte zijn carrière als coureur in Zuid-Amerika in 1934 in lange-afstands wedstrijden en hij werd Argentijns kampioen in 1940 en 1941. Door de uitbraak van de Tweede Wereldoorlog werd zijn carrière onderbroken, en hij begon pas in 1947 te racen in Europa.

Fangio was in het begin niet erg succesvol, totdat hij in 1950 begon te racen in een Alfa Romeo. Hij werd tweede in het wereldkampioenschap, en hij won zijn eerste titel in 1951. Hij was succesvol in 1952 toen hij in een Maserati reed, maar zijn seizoen was voorbij nadat hij in Monza, Italië, een ernstig ongeluk kreeg. In 1954 won hij zijn tweede titel met Mercedes-Benz, door vier van de zeven GP's te winnen. In 1955 stopte Mercedes met Formule 1 na de ramp in Le Mans, waar meer dan 80 toeschouwers omkwamen.

Fangio ging toen naar Scuderia Ferrari, en verving Alberto Ascari die in een ongeluk om het leven was gekomen tijdens het testen van een Formule 1 Ferrari. Hij won zijn vierde titel in dit jaar. Hij won de GP's van Argentinië, Engeland en Duitsland en stond als tweede op het podium tijdens de GP's van Monaco en Italië.

In 1957 keerde hij terug naar Maserati en won hij zijn vijfde wereldtitel.

Na deze serie wereldkampioenschappen hield hij op met racen in 1958 na de Franse Grand Prix. Fangio won in totaal 24 Grand Prix's in de Formule 1 en daarnaast ook nog acht autoraces die niet voor het Formule 1 kampioenschap meetelden.

Cubaanse rebellen kidnapten hem op 23 februari 1958, maar hebben hem later weer vrijgelaten.

Hij overleed op 17 juli 1995, op 84-jarige leeftijd. Hij ligt begraven in Buenos Aires in Argentinië.
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline BimmerBoard

  • Forumbeheerder
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2286
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 17 Juan Manuel Fangio ONLINE
« Reactie #44 Gepost op: 18 augustus 2010, 17:41:13 »
Joachim Winkelhock ?!  :exited:

Smoking Jo !  8)

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 17 Juan Manuel Fangio ONLINE
« Reactie #45 Gepost op: 19 augustus 2010, 15:42:27 »
Joachim Winkelhock ?!  :exited:

Smoking Jo !  8)

Ga der eens weer werk van maken van dit topic... Coming Soon...  ;)
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline tomy 123

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1611
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 17 Juan Manuel Fangio ONLINE
« Reactie #46 Gepost op: 19 augustus 2010, 18:25:49 »
nog een paar grote legendes niet aan bod gekomen oa rudolf caracciola de beroemde karussel is naar hem vernoemd. dan nog jim clark jackie stewart karl kling en ook stefan bellof die denk ik nog steeds het ronderecord op de nordschleife heeft (6' 11" )Roberto ravaglia  ondertussen ook legende mr dtm bernd schneider :bow:
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2010, 18:30:14 door tomy 123 »
mercedes /8 220d 1973 crashed  -  mercedes 250D 1986 crashed - mercedes 260E 4-matic 1988 crashed  -  mercedes /8 200d 1972 automaat sold - porsche 911 SC 1983 sold  -  mercedes 200D 1985 crashed -
audi A4 2.8 Quattro 1995 sold  -  seat leon topsport TDI 150PK 2004 sold - bmw E82 123 d 2009 crashed - bmw E21 323 1978 sold - bmw  E36 318 is 1998 sold  -  bmw E36 328 touring 1996 wifes daily
bmw E36 320 touring 1996 donorwagen - vw caddy maxi 2.0 TDI 2011 7 zitpl - bmw E36 M3 3.2 1996 "tweety"

Offline BimmerBoard

  • Forumbeheerder
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2286
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 17 Juan Manuel Fangio ONLINE
« Reactie #47 Gepost op: 19 augustus 2010, 23:10:28 »
 :bow:

Echt een heerlijk topic om eens rustig door te lezen op een avondje !  :thumbsup:

Offline DaSolid

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3740
  • FREUDE AM FAHREN
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 17 Juan Manuel Fangio ONLINE
« Reactie #48 Gepost op: 19 augustus 2010, 23:37:13 »
Ik vraag om HH Frentzen  ;)

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 17 Juan Manuel Fangio ONLINE
« Reactie #49 Gepost op: 3 oktober 2010, 21:39:35 »
18. Joachim Winkelhock

Joachim Winkelhock (Waiblingen, 24 oktober 1960) is een Duits autocoureur. Hij is een jongere broer van Manfred Winkelhock en een oom van Markus Winkelhock.
Het begin van Winkelhock's autosportcarrière was weinig voortvarend, niet geholpen door het dodelijke ongeval van zijn broer in 1985. In 1988 won hij uiteindelijk het Duits Formule 3-kampioenschap en een jaar later stapte hij in de Formule 1 bij het kleine team van AGS. Dit werd echter geen succes, alle zeven deelnames stranden al in de pre-kwalificatie. Halverwege het seizoen vertrok Winkelhock.
Hierna vervolgde hij zijn carrière in toerwagenklasses. Hij won de 24 uur van Nürburgring in 1990 en 1991 in een BMW M3 van Schnitzer motorsport, het Britse toerwagenkampioenschap in 1993, het Aziatische-Pacifische toerwagenkampioenschap in 1994, de 24 uur van Spa-Francorchamps in 1995, en de 24 uur van Le Mans in 1999. In 2003 nam hij afscheid van de autosport.
Joachim's bijnaam was Smokin' Jo, vanwege zijn liefde voor sigaretten.

Carriereoverzicht

1979    Renault 5-Cup
1981    Renault 5-Turbo-Europacup
1982    Formel Ford 1600
83-85    Sporadische inzit bij touring car races
1986    1ste plaats Porsche 944-Turbo-Cup
1987    2de plaats F3 Duitsland,  Europees touring-car kampioen (Ford)
1988    1ste plaats F3 Duitsland
1989    Formule 1 (AGS-Ford)
90-92    DTM, drie overwinningen
                 1ste plaats 24 Stunden Nürburgring 1990 (BMW M3)
                 1ste plaats 24 Stunden Nürburgring 1991 (BMW M3)
1993    1ste plaats BTCC (BMW 318i)
1994    6 de plaats BTCC, deelname in de ADAC-Tourenwagen-Cup
                 1ste plaats Asian-Pacific Championship (BMW 318is)
1995    1ste plaats  ADAC-Super-Tourenwagen-Cup
                 1ste plaats 24 uren Spa Francorchamps (BMW 320i)
1996    5 de plaats BTCC (BMW 320i)
1997    2de plaats ADAC Super-Tourenwagen-Cup
                 2de plaats 24 uren Spa Francorchamps (BMW 320i)
1998    6de plaats Deutsche STW-Meisterschaft (BMW 320i)
1999    1ste plaats 24 uren van Le Mans American Le Mans Serie:
                 2de plaats 1000 Miles of Road Atlanta (BMW V12 LMR)
                 3de plaats Laguna Seca (BMW V12 LMR)
                 2de plaats Las Vegas Grand Prix (BMW V12 LMR)
2000    Opel-DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), (Opel Astra V8 Coupé, Opel Team Holzer), één overwinning
2001    Opel-DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), (Opel Astra V8 Coupé, Opel Team Holzer)
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline john320

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1076
Re: Jim Clark
« Reactie #50 Gepost op: 3 oktober 2010, 21:51:20 »
19. Jim Clark

James Clark jr., beter bekend als Jim Clark (Fife (Schotland), 4 maart 1936 - Hockenheim (Duitsland), 7 april 1968) was een Brits Formule 1-coureur. Hij werd wereldkampioen in 1963 en 1965.

Oorspronkelijk was hij een schapenboer uit Schotland, maar al snel viel zijn grote racetalent op bij teameigenaren. Zijn eerste GP in de Formule 1 was de Grand Prix van Nederland op het Circuit Zandvoort op 6 juni 1960. Clark kwalificeerde zich als elfde en eindigde op de twaalfde plaats. In zijn tweede wedstrijd, de Grand Prix van België op het circuit van Spa-Francorchamps, rijdt hij met een vijfde plek voor het eerst in de punten. In Reims herhaalt hij die prestatie, zijn eerste podiumplaats behaalt hij bij de GP van Portugal, achter Bruce McLaren en winnaar Jack Brabham. Hij sluit het seizoen af als elfde in de ranglijst. Eenmaal opgenomen in Team Lotus van Colin Chapman, boekte hij hiermee successen.

In het jaar 1963 wint hij zeven van de tien GP's en wordt voor het eerst kampioen met 73 punten. Tweede eindigde Richie Ginther en derde Graham Hill beide uitkomend voor BRM.
In 1964 wint hij de GP's van Nederland, België en die van Engeland op het circuit van Brands Hatch. Uiteindelijk wordt hij derde achter de nummer twee John Surtees in de Ferrari en wereldkampioen Graham Hill in de BRM.
1965 was een succesvol jaar met zes Grand Prix overwinningen en won ook nog de Indianapolis 500. Clark werd kampioen met 54 punten, tweede werd Graham Hill met 47 punten en derde werd de Schot Jackie Stewart met 34 punten, beide uitkommend voor BRM.
Het seizoen 1966 was minder succesvol met slechts één overwinning: de GP van Amerika op het circuit van Watkins Glen International. Clark eindigde als zesde met 16 punten in het kampioenschap.
In 1967 won Clark vier GP's en werd derde met 41 punten achter Jack Brabham en kampioen Denny Hulme.
In 1968 schreef hij één GP op zijn naam, die van Zuid-Afrika op het circuit van Kyalami. Dit zou tevens zijn laatste overwinning blijken.
Jim Clark kwam om het leven in een Lotus 48 bij een ongeval tijdens een Formule 2-race op het Duitse circuit van Hockenheim in 1968. Een kapotte band of wielnaaf was vermoedelijk de oorzaak dat zijn auto nagenoeg op topsnelheid oncontroleerbaar werd en tegen een boom tot stilstand kwam.
Met de Lotus 25 en 33 werden de wereldtitels Formule 1 behaald.
Clark werd beschouwd als de beste autoracer van zijn tijd, vergelijkbaar met Juan Manuel Fangio in de jaren vijftig en Ayrton Senna in de vroege jaren negentig. Voor veel fans uit die periode stond hij tevens bekend als het prototype van de 'gentleman racer'.
De Lotus 33 en 49 van Jim Clark zijn nagebootst en rijdbaar aanwezig in de racesimulatie Grand prix legends.

Statistieken

Actieve jaren: 1960 - 1968
Grand Prix: 73
Pole positions: 33
Overwinningen: 25
WK punten: 255
opgaves: 25
snelste ronden: 27

« Laatst bewerkt op: 3 oktober 2010, 22:15:34 door john320 »
BMW 320d Touring MTechII - e46 - M47N SOLD
Den Blackie: http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=13085.7

Suzuki Swift Sport
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35169.0

Offline Beuk

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 544
    • www.beukproductions.com
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 18 & 19 Winkelhock en Clark ONLINE
« Reactie #51 Gepost op: 4 februari 2011, 05:24:26 »
Prachtig artikel over Gilles Villeneuve, naar wie mijn petekind Gilles is genoemd.  :clap:
E61 . 530dA . M-Sport . Touring


Offline tomy 123

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1611
Re: Racing Legends/Famous Drivers NEW driver 18 & 19 Winkelhock en Clark ONLINE
« Reactie #52 Gepost op: 17 november 2011, 21:06:32 »
Timo Salonen groot Rallylegende , Matti Alamaki in rallycross grote rivaal van Martin Scanche, legendes van de jaren 80 . Mijn inspiratie van mijn 2 ling komt van Timo en Matti... :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 21 november 2011, 14:55:24 door tomy 123 »
mercedes /8 220d 1973 crashed  -  mercedes 250D 1986 crashed - mercedes 260E 4-matic 1988 crashed  -  mercedes /8 200d 1972 automaat sold - porsche 911 SC 1983 sold  -  mercedes 200D 1985 crashed -
audi A4 2.8 Quattro 1995 sold  -  seat leon topsport TDI 150PK 2004 sold - bmw E82 123 d 2009 crashed - bmw E21 323 1978 sold - bmw  E36 318 is 1998 sold  -  bmw E36 328 touring 1996 wifes daily
bmw E36 320 touring 1996 donorwagen - vw caddy maxi 2.0 TDI 2011 7 zitpl - bmw E36 M3 3.2 1996 "tweety"