Auteur Topic: [ALG] Sportweergave onjuiste waarden  (gelezen 2658 keer)

Offline Animal

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • /// M - REAL MEN USE 3 PEDALS
[ALG] Re: Sportweergave onjuiste waarden
« Reactie #30 Gepost op: 24 mei 2018, 07:54:49 »
Dan lees je zelf niet goed.

Hoge waarde  = hoger dan jouw gechipte waarden.
Jouw doel : eventueel iets meer zodat het niet volledig in het rood staat => Show dus want wat maakt het uit dat het in niet in het rood staat ? Als jij gas vol induwt, dan gebruik jij alles. Als jij dan op dat scherm niet wilt dat het niet volledig in het rood staat, dan is dat jezelf voorliegen en show geven.

Just my 2 cents

Hij wil toch gewoon dat de teller tot 250pk gaat zodat zijn waarde erop kan komen?
Ik had toen ook graag de realistische waarde.. is niet voor het een of het ander maar is toch gewoon leuk als het klopt, zelfs na een chip ?

(bij benadering)

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: Sportweergave onjuiste waarden
« Reactie #31 Gepost op: 24 mei 2018, 08:46:30 »
Het gaat nu meer over het nut van die displays,niet over of ze correct zijn.En het nut van die displays is...voor de show,of ze nu correct zijn of niet :)

Online Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #32 Gepost op: 24 mei 2018, 09:08:08 »
Het gaat nu meer over het nut van die displays,niet over of ze correct zijn.En het nut van die displays is...voor de show,of ze nu correct zijn of niet :)

Is nog een ander concept en geef ik je ook gelijk in :)

Maar het is zijn wagen dus zijn keuze  ^-^

Offline crossbytje

• Qualifying
« Reactie #33 Gepost op: 24 mei 2018, 10:48:35 »
Het is toch maar normaal dat, als die meters in je auto zitten, je dan ook wil dat ze de betreffende waarde kunnen weergeven.

De discussie of je ze wil gebruiken is irrelevant.

Dat BMW ze standaard (op basis van je model) aanpast, zodat je altijd het volledige bereik van de meter ook effectief voorhanden hebt, is leuk voor de rijders met mindere vermogens. Worden ze (als ze ze gebruiken) niet telkens geconfronteerd met het feit dat een 140i wel 340pk heeft, en als je dezelfde meter te zien krijgt, je dan amper een derde ervan kunt gebruiken.

Betekent wel dat je bij een chip met een te beperkte meter overblijft, tenzij die aan te passen is.
Of je die nu gebruikt of niet, ik vind ook dat de meter, als je nu 200pk hebt, ook 200pk moet kunnen weergeven.

Maar blijkbaar is het niet zo eenvoudig als even je achterlichten always-on coderen.
2008 R56 Cooper D - Pepper White - SOLD
2008 987 Cayman 2.7 - Meteor Grey
2017 F20 120dAS M-Sport - Alpinweiss

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #34 Gepost op: 24 mei 2018, 16:59:51 »
Het is toch maar normaal dat, als die meters in je auto zitten, je dan ook wil dat ze de betreffende waarde kunnen weergeven.

De discussie of je ze wil gebruiken is irrelevant.

Dat BMW ze standaard (op basis van je model) aanpast, zodat je altijd het volledige bereik van de meter ook effectief voorhanden hebt, is leuk voor de rijders met mindere vermogens. Worden ze (als ze ze gebruiken) niet telkens geconfronteerd met het feit dat een 140i wel 340pk heeft, en als je dezelfde meter te zien krijgt, je dan amper een derde ervan kunt gebruiken.

Betekent wel dat je bij een chip met een te beperkte meter overblijft, tenzij die aan te passen is.
Of je die nu gebruikt of niet, ik vind ook dat de meter, als je nu 200pk hebt, ook 200pk moet kunnen weergeven.

Maar blijkbaar is het niet zo eenvoudig als even je achterlichten always-on coderen.

:bow:

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #35 Gepost op: 27 november 2018, 22:23:49 »
Dit is wel mogelijk , BR-Performance heeft mijn wagen getuned en automatisch zijn de waarden in de sportweergave ook aangepast naar 240Pk.

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #36 Gepost op: 27 november 2018, 23:00:55 »
Dit is wel mogelijk , BR-Performance heeft mijn wagen getuned en automatisch zijn de waarden in de sportweergave ook aangepast naar 240Pk.
Bij mij zeiden ze dat het niet mogelijk was

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #37 Gepost op: 28 november 2018, 14:03:12 »
Bij mij zeiden ze dat het niet mogelijk was

Hoelang is dit al geleden ?

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #38 Gepost op: 28 november 2018, 14:06:38 »
wat een gedoe allemaal om een paar berekende waardes  :gayfight: :wiggleyes: :thinking: >:D

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #39 Gepost op: 28 november 2018, 14:28:42 »
Hoelang is dit al geleden ?
Klein jaar

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #40 Gepost op: 28 november 2018, 14:30:41 »
wat een gedoe allemaal om een paar berekende waardes  :gayfight: :wiggleyes: :thinking: >:D
Het is niet omdat het voor jou persoonlijk niet belangrijk is dat dat voor een ander niet zo is?
Je betaald ten slotte een som geld om die waardes onder je motorkap te krijgen, dan is het toch ook logisch met een sportstand dat je beetje realistische waarden hebt?

Ik zit met 200pk/440 koppel en ik kan maar tot 160/320 zien... Als ik soms tegen vrienden/kennissen zeg ja hij heeft zoveel pk en ze zien dan dat metertje maar tot 160/320 ja dan gaan ze soms wel lachen omdat ze het mss niet geloven?

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #41 Gepost op: 28 november 2018, 15:29:16 »
Dat bevestigd dus nogmaals het showgehalte van die meters ;D

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #42 Gepost op: 28 november 2018, 15:45:52 »
Als ik soms tegen vrienden/kennissen zeg ja hij heeft zoveel pk en ze zien dan dat metertje maar tot 160/320 ja dan gaan ze soms wel lachen omdat ze het mss niet geloven?

;D

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 28 november 2018, 15:49:35 »
En als je Uw pk's wil testen, kun je beter je ogen op de weg houden ipv op die meterkes :wiggleyes:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Online Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #44 Gepost op: 28 november 2018, 17:07:38 »

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #45 Gepost op: 28 november 2018, 19:59:57 »
het stelt eig geen ene fuck voor , je dme bekijkt een aantal parameters , vergelijkt ze met elkaar
en berekent daar een waarde voor vermogen en koppel uit . Der wordt dus niks effectief gemeten .
kan ook ni want anders zoude ni meer vooruitkomen  >:D

volgens google zijn er evenveel die zeggen dat je het kan aanpassen en niet aanpassen , kzou zeggen doe je voordeel ermee  :thumbsup:

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #46 Gepost op: 28 november 2018, 22:36:12 »
het stelt eig geen ene fuck voor , je dme bekijkt een aantal parameters , vergelijkt ze met elkaar
en berekent daar een waarde voor vermogen en koppel uit . Der wordt dus niks effectief gemeten .
kan ook ni want anders zoude ni meer vooruitkomen  >:D

volgens google zijn er evenveel die zeggen dat je het kan aanpassen en niet aanpassen , kzou zeggen doe je voordeel ermee  :thumbsup:
Akkoord dat het 'maar' een berekende waarde is en het koppel of vermogen niet echt gemeten wordt. Waarom je niet meer vooruit zou gaan als dat nu eens wel echt gemeten zou worden mag je mij wel eens uitleggen.  :thinking:

Offline Détail Magnifique

• Pole Position
    • Test
« Reactie #47 Gepost op: 28 november 2018, 22:55:12 »
Met alle respect Angelo en opbouwend bedoelt van mijn wat oudere kant zoals Blue.  :gayfight:

Als je met een vraag zit kan je die natuurlijk stellen, daarvoor dient een forum.
Recentelijk zie ik meerdere topics van jou en enkele anderen voorbij komen, waarin het onderwerp en de betreffende communicatie “vreemd” valt te noemen, louter persoonlijke interpretatie.
De reactie van meerderen op deze topics hier duidt er voor mij op dat er ook zo over gedacht wordt.

Mocht je op dezelfde manier communiceren naar de betrokken partijen, zoals bv een BRP, met mogelijks meerdere telefoontjes kan ik me zomaar voorstellen dat de “zin” om mee te werken vervaagd op den duur.

My 2 cents, haal er je voordeel mee!  :thumbsup:
R52 - 2007 Mini Cooper S cabrio
K47 - 2014 BMW S1000R
V60 - 2016 Volvo D3

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #48 Gepost op: 29 november 2018, 10:20:51 »
Met alle respect Angelo en opbouwend bedoelt van mijn wat oudere kant zoals Blue.  :gayfight:

Als je met een vraag zit kan je die natuurlijk stellen, daarvoor dient een forum.
Recentelijk zie ik meerdere topics van jou en enkele anderen voorbij komen, waarin het onderwerp en de betreffende communicatie “vreemd” valt te noemen, louter persoonlijke interpretatie.
De reactie van meerderen op deze topics hier duidt er voor mij op dat er ook zo over gedacht wordt.

Mocht je op dezelfde manier communiceren naar de betrokken partijen, zoals bv een BRP, met mogelijks meerdere telefoontjes kan ik me zomaar voorstellen dat de “zin” om mee te werken vervaagd op den duur.

My 2 cents, haal er je voordeel mee!  :thumbsup:

Heb hier op het forum al gemerkt dat de meeste mensen denken: Doe wat je zelf mooi vindt. Ik snap dan niet wat andere mensen van commentaar moeten hebben? Als ik nu op mijn teller 200pk wil en 420nm is dat toch mijn zaak?

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #49 Gepost op: 29 november 2018, 16:37:32 »
Akkoord dat het 'maar' een berekende waarde is en het koppel of vermogen niet echt gemeten wordt. Waarom je niet meer vooruit zou gaan als dat nu eens wel echt gemeten zou worden mag je mij wel eens uitleggen.  :thinking:

dat is vrij eenvoudig , als je wil meten hoeveel vermogen iets kan ontwikkelen , zal er geen energie meer over zijn om iets anders te doen .
je kan niet twee keer vermogen opwekken uit dezelfde bron.

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #50 Gepost op: 29 november 2018, 17:01:15 »
Zever. Je kan perfect het koppel meten dat door een (cardan)as gaat, terwijl die as er nog altijd voor aan het zorgen is dat de auto vooruit gaat.

Het is eerder omgekeerd. Waar zou je wel met uw vermogen naartoe als je het wel wil meten maar het niet meer gaat gebruiken om de auto te laten vooruit gaan ?
Dat is het probleem van een vermogenstestbank. Bij de bouw van zo een bank is het vermogen meten niet zo een probleem. Het vermogen ergens naartoe afvoeren is het probleem.

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #51 Gepost op: 29 november 2018, 17:29:33 »
nikske zever ,

zolang uw meting geen vermogen dissipeert op een of andere manier ben je geen vermogen meting aan het doen .
als je alle beschikbare vermogen vernietigt hetzij via weerstanden e.d. . is er dus niks meer over om iets anders mee te doen .
zelfde als bvb me uwe oto topsnelheid rijden , alles wat beschikbaar is gaat op in luchtweerstand wrijving enz .
das bij een vermogensmeting net hetzelfde

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #52 Gepost op: 29 november 2018, 17:49:48 »
Sorry maar je weet echt niet waar je over praat hoor.

De torsie van een as is een maat voor het koppel. Die torsie kan perfect gemeten worden met rekstrookjes en slorpt 0.0 vermogen op. Het toerental kan eveneens gemeten worden zonder enig vermogenverlies. (ik hoop dat ik dat niet verder moet uitleggen). 
Uit die 2 gegevens haal je het vermogen.

Als je hieromtrend uw kennis een beetje wil bijschroeven zijn er genoeg artikels te vinden, zoals dit . 'torque measurement' of torque measurement using strain gages' zijn nuttige google steekwoorden.
Veel plezier.

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #53 Gepost op: 29 november 2018, 17:58:08 »
mss moet je de eenheden van kracht en vermogen opzoeken en hoe ze gerelateerd zijn aan elkaar   >:D

ik kan ook een gewichtje op uw rek strookje leggen of eraan hangen , het zal een waarde aangeven maar er beweegt just niks ;)

rekstrookjes , variabele weerstand in een brug van wheatstone ? het blijft zoals ik al zei een berekening ipv een dusdoende meting

ik weet wel degelijk waarover ik praat , maar als je het niet wil zien kan ik ook niks aan doen  :thumbsup:

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #54 Gepost op: 29 november 2018, 18:05:51 »
Dat klopt, je kan een gewichtje aan een de as hangen waar de rekstrookjes op bevestigd zijn, en dan kun je idd. een koppel genereren in die as. Omdat alles blijft stil staan heb je dan enkel koppel en geen toerental. Omdat het vermogen = koppel x toerental is uw vermogen nog steeds nul.

Vandaar dat ik zeg: koppel meten dmv rekstrookjes op een as, toerental van de as meten dmv een lichtsluis oid., beide resultaten vermenigvuldigen en je hebt een perfecte meting gedaan. EN uw auto kan nog steeds rijden, net even hard dan zonder die meting zelfs.  :P

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #55 Gepost op: 29 november 2018, 20:55:03 »
Ik denk dat we een beetje naast elkaar zitten te praten  ^-^
jij hebt het over koppel en ik over vermogen .Wat je zegt klopt ook wel op gebied van meting ,
maar het is en blijft een trukje om iets te berekenen .
als je je eigen auto als voorbeeld neemt , in zen hoogste versnelling , de anderen zijn even niet van tel voor dit .
als je jou meting vier keer doet bij 100 150 200 en topsnelheid , wanneer heb je dan meeste koppel op de as staan.
wel op de moment dat je constant rijd ?

bij je topsnelheid dus , op die moment kan de motor niets extra meer leveren om nog te versnellen . Als je dan een deel van dat vermogen via een andere weg
laat wegvloeien , zal de auto vertragen . als je dan 100 percent laat wegvloeien , wat heeft de motor dan nog in zich om de auto te bewegen ?

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #56 Gepost op: 29 november 2018, 21:03:30 »
We praten helemaal niet naast elkaar. Maar jij kan precies niet vatten dat koppel en toerental meten helemaal geen truukje is maar een perfecte en courant gebruikte manier om het vermogen te bepalen EN dat die 2 parameters meten GEEN vermogen wegneemt.

Offline ThomasD

• Grand Prix Winner
« Reactie #57 Gepost op: 30 november 2018, 13:39:46 »
en jij hebt blijkbaar moeite met het begrijpen van een ECHTE vermogen meting
dat zoiets niet bestaat uit een rekstrookje en paar mini weerstanden  :thumbsup:

@TS , heb je ondertussen al wat meer info omtrend het onderwerp ?

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #58 Gepost op: 30 november 2018, 13:51:49 »
dat zoiets niet bestaat uit een rekstrookje en paar mini weerstanden  :thumbsup:

[/quote

BR vertelde mij dat dit sinds kort mogelijk is op bepaalde auto's. Echter klopt dat niet want elke auto die ik ken die daar is geweest hebben ze dat voor elkaar gekregen. Heb hun gemaild dat ik dit graag kosteloos wil laten uitvoeren bij hun aangezien het toen ook kon binnen de prijs.

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #59 Gepost op: 30 november 2018, 15:42:14 »

Je hebt ongetwijfeld nog geen enkele moeite gedaan om eens te googlen naar strain gage measuring oid.
Tja ... wie niet eens beseft dat er altijd wel iets om bij te leren ga ik ook geen moeite meer voor doen.
Blijf jij dus maar van mening dat een vermogenmeting onherroepelijk gepaard gaat met niet meer kunnen rijden.  :thumbsup: