Auteur Topic:  Groupbuy: quo vadis? (Collectieve aankoop BMW)  (gelezen 2079 keer)

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Groupbuy: quo vadis? (Collectieve aankoop BMW)
« Gepost op: 9 mei 2017, 22:32:29 »
Sommigen zullen al in een ander topic het idee van een groupbuy voor BMW's gelezen hebben. Daarom wou ik polsen wat jullie mening is.

Het gaat hem niet zozeer over bvb 40 identieke 2 series aankopen. Het is de bedoeling dat iedereen die deelneemt zijn of haar wagen kan configureren, maar dat die in het kader van een groepsaankoop wordt aangekocht zodat er gevoelig sterkere kortingen kunnen bekomen worden.

Bedrijven kopen ook diverse soorten Bmw s aan bvb, verspreid over verschillende aankooptijdstippen en krijgen een vette korting. Waarom zou dit voor ons niet mogelijk zijn?

Het is dit soort denkpiste die ik wil aftoetsen. Is hier animo voor? In de vs en down under zijn er zelfs bedrijven die zich hier mee bezig houden. Smart verkocht reeds zijn auto's met een extra korting van 6000 euro, Bmw deed in de vs iets gelijkaardig.

Ik ben niet op zoek naar commentaren van verkopers die er vanuit hun zogenaamde levenslange carrière geen goed oog op hebben. De dealers hebben het lang genoeg hard gespeeld, het is tijd voor ons om het nu eens harder te gaan aanpakken. ;-)

Kort samengevat: de fleetkorting die bedrijven bekomen zou ik ook voor de kleine garnalen willen. Voor Bmw blijft het nog steeds een winstgevende zaak. Als daar plots veertig man staat te zwaaien met een offerte, kan je als verkoper toch eens in je handjes wrijven.

Online Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
Re: Groupbuy: quo vadis? (Collectieve aankoop BMW)
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2017, 08:01:09 »
Ik ben benieuwd, ik volg dit.
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2017, 22:09:06 »
Ook benieuwd  :thumbsup:

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2017, 22:48:20 »
Nog naar de uk voor de brexit er is, gaat je een hoop geloop en geleur bij de dealer besparen. kan je tot 20% schelen op de prijs hier.

MVG
Low Budget

Offline midas

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2017, 07:28:21 »

Ik ben benieuwd hoeveel reakties hier gaan op volgen vanuit het 'net'  :)
Het sakhir monster in actie

Online dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2017, 11:29:30 »
Topic opgeruimd, reacties hadden niets te maken met het uiteindelijke doel van het topic, niettegenstaande de provocerende inhoud van de beginpost ...

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2017, 11:41:59 »
Topic opgeruimd, reacties hadden niets te maken met het uiteindelijke doel van het topic, niettegenstaande de provocerende inhoud van de beginpost ...

Provocatie is soms nodig. Als je mensen niet uit hun kot lokt, blijft het vaak stil.

Enfin, ik ga mijn licht eens opsteken bij bmw belux.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2017, 21:28:27 »
https://automotive-management.nl/nieuws/laatste-nieuws/merkkanaal/11405-bmw-wil-meer-online-verkoop-dealers-willen-vergoeding

Bovenstaande toont al aan in welke richting er langzaam, maar zeker geëvolueerd wordt. Als het regent in Parijs, dan
druppelt het in Brussel. Dat de dealers hier tegen ingaan, was te denken, maar dat zal BMW worst wezen. Als zij hun
zinnetje doorzetten (wat zal gebeuren op een termijn van 10-15 jaar), dan zullen de dealers maar blij zijn dat ze hun
werkplaatsafdeling nog hebben.

BMW Bornem heb ik gisteren ook gebeld. Daar gaf men mee dat de dealer de korting bepaalt. Ik heb specifiek er om
gevraagd of dit echt wel zo was. Dat de dealer de contactpersoon is als het over aankoop gaat, zo ver was ik ook al...

Nogmaals werd bevestigd dat de dealer beslist over de korting die gegeven wordt. Ik vind dit een interessant gegeven.
Het zou wel moeten aangevraagd worden via een regiomanager (of iets in die trant), wat meer een formaliteit is dan
een belemmering als ik het zo hoorde.

Ik ga toch nog wat moeten lobbyen. Ik denk dat er nog geïnteresseerden zijn op het forum, maar dat velen niet durven
reageren omdat ze anders scheef bekeken worden. Ten onrechte natuurlijk. Iedereen wil de maximale korting, de aller-
rijksten zelfs nog het meest gezien die nog zouden vechten voor een euro.

Voor mensen die het niet erg vinden om met 4 nullen op hun grille rond te rijden: daar staan ze alvast niet weigerachtig
tegenover een groupbuy.

En los van de groupbuy en dus eigenlijk ook haalbaar, vond ik een firma in Duitsland die nieuwe wagens verkoopt. Niet
zo bijzonder, ware het niet dat de korting daar 15 (!) procent bedraagt op een BMW G30 530. Hier in België krijg je er
slechts zes procent. Maar nog eens negen procent meer: dat kan al tellen. Garantie is de fabrieks-garantie die in gans
Europa geldig is. Het gaat om een spin-off van de welbekende verhuurfirma Sixt, maar dan voor verkoop. Leasing en
leningen bieden ze ook aan, maar voor Belgen zal dat wellicht toch niet lukken.

Het ziet er op het eerste zicht veelbelovend uit. Als het ganse plaatje klopt en BMW gaat niet mee in het verhaal van
de groupbuy, dan komt de volgende van de oosterburen.

Los van de 19 procent BTW, blijft het nog steeds een goede zaak. Ik hoop dat in dat geval vele anderen zullen volgen,
misschien zullen de Belgische dealers dan toch plots nog een paar procenten uit hun hoed kunnen toveren. Zoals ze
al deden voor de leasemaatschappijen en voor de bedrijven met BMW-vloten met wel-willen-maar-niet-kunnen, muis-
grijze 316 d tjes. Dus het kan wel...

Offline midas

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2017, 22:06:17 »

Probeer eerst een aantal geinteresseerden op een lijst te krijgen en praat dan met beide BMW dealers (boardsponsors) voor een betere korting,ik denk dan dat je gaat scoren. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2017, 22:27:54 »
Probeer eerst een aantal geinteresseerden op een lijst te krijgen en praat dan met beide BMW dealers (boardsponsors) voor een betere korting,ik denk dan dat je gaat scoren. :thumbsup:

't Is waar wat je zegt, maar er komen geen geïnteresseerden bij. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand van dit forum interesse
heeft in scherpere kortingen. Wellicht is men gewoon bang wat verguisd te worden omdat men meer korting vraagt. De verkopers
en sommige anderen schrijven die discounthunters af als gierig tot zelfs niet in staat zijnde een BMW aan te kopen. Ik trek me dat
soort loze beweringen die misschien wel meer betrekking hebben op henzelf niet aan, maar andere mensen willen misschien liever niet besmeurd worden met onterechte uitlatingen en wensen een smetteloze reputatie behouden op dit forum. Ik begrijp dat wel, maar
uiteindelijk zijn die mensen niet verkeerd bezig, wel diegenen die hen in een slecht daglicht stellen.

Ook is dit topic verplaatst van Algemeen naar Groupbuy. Ik denk niet dat deze sectie overdreven veel bekeken wordt.

Mochten mensen zich geroepen voelen deel uit te maken van de lijst, houd je vooral niet in. Dit heeft niets met gierigheid
te maken.

Zoals ik al eerder zei, 't zijn net diegenen die meer dan vermogend zijn, die echt een frank in twee bijten. Net zoals aan de andere
kant van de balans marginalen in hun beschimmeld kot hun laatste cent uitgeven aan dwaasheden of totaal niet rekenen met alle
gevolgen aandien. Twee uitersten natuurlijk waar een ganse grijze zone tussen zit, maar je begrijpt het idee wel.

Als de boardsponsors mee willen in het verhaal, dan zou dat mooi zijn. Al denk ik niet dat ze nog erg actief zijn op dit forum.