Auteur Topic:  2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz  (gelezen 26320 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #300 Gepost op: 25 februari 2017, 09:55:29 »
Ik denk dat je anders wel héél lange bouten moet gebruiken hoor :)
Blij dat alles in orde is :thumbsup:
Thx d.fine !! De spacers (12 mm) moesten effe eraf voor de keuring en gewoon de lange bouten hergebruikt; ge moet dan checken of de wielen goed vrijdraaien - ik weet nie meer of ik dat toen gedaan heb - wellicht niet. Eind goed, alles goed ! Denk ik toch ... raar dat de remmen plakten; had wel de handrem op; dat is dus niet goed als ie langere tijd buiten in de regen moet staan :-/. Weer iets geleerd !!
En wat mijn Quaife betreft: supertevreden van; zeker in scherpe (haakse) bochten of hairpins; je wagen 'kogelt' gewoon de bocht uit !! Fantastisch gevoel !!!
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6762
  • Enjoy life !
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #301 Gepost op: 25 februari 2017, 14:31:24 »
Remmen blijkbaar aangelopen na een tiental dagen buitenstaan (in de regen). 1 achterrem had vastgezeten en na het lostrekken had wat resten op de schijf nagelaten waardeer deze de eerste kilometers wat lawaai maakte ... bon, dat weten we ook weer !!

Een knappe E89 is nou ook geen auto om 10d in de regen buiten te staan he  :thinking:

 :jpshakehead:

Kom die hier bij mij dan toch zetten, hier gaat hij lekker droog onder de carport staan  :iono:

 :neener:

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #302 Gepost op: 25 februari 2017, 15:09:15 »
Een knappe E89 is nou ook geen auto om 10d in de regen buiten te staan he  :thinking:

 :jpshakehead:

Kom die hier bij mij dan toch zetten, hier gaat hij lekker droog onder de carport staan  :iono:

 :neener:
I know 😀. Maar ik was een week weg voor het werk en hij stond daar op de parking - buiten ... 😬
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18002
  • Carpe diem!
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #303 Gepost op: 26 februari 2017, 09:09:27 »
Ik denk idd beter om in eerste te zetten dan handrem oplaten.
Echt vriezen doet het nu niet meer gelukkig.
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6762
  • Enjoy life !
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #304 Gepost op: 26 februari 2017, 09:29:53 »
Ik denk idd beter om in eerste te zetten dan handrem oplaten.
Echt vriezen doet het nu niet meer gelukkig.

Dan wel onthouden he @d.fine dat je in ne manuele zit ipv in een automaat want anders...crash boom bang  :jpshakehead:

 >:D

 :bump:

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18002
  • Carpe diem!
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #305 Gepost op: 26 februari 2017, 11:06:02 »
Dan wel onthouden he @d.fine dat je in ne manuele zit ipv in een automaat want anders...crash boom bang  :jpshakehead:

 >:D

 :bump:

Niet per se :D
Bij automaat moet je altijd op de rem duwen voor je hem kan starten.
Het enige dat je dan kan overkomen is dat je enkel op de rem staat en niet ambrieert :P
Komt amateuristisch over (vraag het maar aan Guy :toofunny:) maar er gebeurt niets :)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6762
  • Enjoy life !
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #306 Gepost op: 26 februari 2017, 11:25:31 »
Niet per se :D
Bij automaat moet je altijd op de rem duwen voor je hem kan starten.
Het enige dat je dan kan overkomen is dat je enkel op de rem staat en niet ambrieert :P
Komt amateuristisch over (vraag het maar aan Guy :toofunny:) maar er gebeurt niets :)

De Guy lag strike zeker ?  >:D

 :toofunny:

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #307 Gepost op: 26 februari 2017, 13:15:48 »
Niet per se :D
Bij automaat moet je altijd op de rem duwen voor je hem kan starten.
Het enige dat je dan kan overkomen is dat je enkel op de rem staat en niet ambrieert :P
Komt amateuristisch over (vraag het maar aan Guy :toofunny:) maar er gebeurt niets :)
Juist .. een manuele recentere Beemer start dan gewoon niet ... speciaal voor dummies of warhoofden (ikke ook af en toe 😊)
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #308 Gepost op: 28 februari 2017, 10:43:07 »
Zondag achteraan de spacers terug gezet; na een flinke rit van een dikke 100 km - net bijna thuis - opeens aan een dikke 120 km/h begint me daar iets te rammelen zeg. Ik meteen vaart minderen en aan de kant; zo meteen niets te zien ... heel voorzichtig nr huis gereden; het geluid werd niet echt beter - vooral in sommige bochten aan 20 km/h. Thuisgekomen effe de bouten gecheckt ... en jawel hoor: achteraan links 2 van de 5 bouten flink los; de 3 andere begonnen ook al te lossen. Godmiljaar zeg ... dat was ne nipte; spacers was wellicht ietske scheefgetrokken. Volgende keer zet ik die bouten meteen straffer aan zenne als ik spacers monteer !!! 20-30 NM extra moment erop verdorie 😳
PS ik trek altijd de bouten na na zo'n 20 km; nu langere rit gemaakt en ging dat sowieso na de rit gedaan hebben. Miljaar zeg; nog chance gehad !!!
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18002
  • Carpe diem!
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #309 Gepost op: 28 februari 2017, 10:51:24 »
Trek je aan in ster patroon?
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #310 Gepost op: 28 februari 2017, 10:53:32 »
Trek je aan in ster patroon?
Yep !! En 2x na mekaar ...
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6762
  • Enjoy life !
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #311 Gepost op: 28 februari 2017, 10:56:44 »
Yep !! En 2x na mekaar ...

Strange  :thinking:

Effe chance gehad dus  :thumbsup:

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18002
  • Carpe diem!
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #312 Gepost op: 28 februari 2017, 11:02:35 »
Idd strange. Geluk gehad!
Ik rammel altijd eens aan de wielen als een maniak :P ben ik zeker dat ze vast zitten ;D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #313 Gepost op: 28 februari 2017, 11:17:44 »
Idd strange. Geluk gehad!
Ik rammel altijd eens aan de wielen als een maniak :P ben ik zeker dat ze vast zitten ;D
Ik had wel wat WD40 aan de bouten gedaan want ze waren wat aan het verroesten en ze draaiden stroef in ... dan moet ge ze wellicht wat harder aanzetten wellicht ...
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Snorkel

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11593
  • undereZtimated
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #314 Gepost op: 28 februari 2017, 11:45:47 »
Hola! Da's inderdaad geluk gehad.  :o

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4480
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #315 Gepost op: 7 maart 2017, 09:40:40 »
Strange  :iono:

Waar je wel moet op letten is dat de wielnaaf mooi proper is, best eerst even met een stalen borstel erover gaan en dan er wat wit vet (of kopervet) aan doen en dan goed aantrekken. Harder aantrekken dan normaal is niet nodig en is zelfs slecht voor je velgen... als je ze te hard aantrekt zou de bout je velg wel eens kunnen doen barsten  ;) Ik denk dat ik ze aantrek op 130nm

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #316 Gepost op: 8 maart 2017, 23:08:59 »
Strange  :iono:

Waar je wel moet op letten is dat de wielnaaf mooi proper is, best eerst even met een stalen borstel erover gaan en dan er wat wit vet (of kopervet) aan doen en dan goed aantrekken. Harder aantrekken dan normaal is niet nodig en is zelfs slecht voor je velgen... als je ze te hard aantrekt zou de bout je velg wel eens kunnen doen barsten  ;) Ik denk dat ik ze aantrek op 130nm
Hmm ... ik had ze maar gewoon met een doek wat zuivergemaakt want er hing nog wat vet aan .. en ik trek de bouten aan met een kruissleutel op ongeveer 140 NM is dat (naderhand nagemeten met momentsleutel ;). Ik had de bouten moeten natrekken na half uurtje rijden zoals gewoonlijk. Omdat ik meteen een langere rit had gemaakt kwam dat er niet meteen van ... 🙈. Sjans gehad !!!
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4480
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #317 Gepost op: 9 maart 2017, 16:28:03 »
Ik denk het ook  :wiggleyes:

Offline PeterV

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1562
  • God schept de dag en ik vlieg erdoor :-)
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #318 Gepost op: 10 maart 2017, 14:33:44 »
Veel geluk gehad denk ik!  :thumbsup: Best invetten met wat kopervet, WD40 of andere kruipolie lijkt me geen goed idee voor de draad van die bouten mee in te vetten  :jpshakehead:

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #319 Gepost op: 10 maart 2017, 15:03:45 »
Veel geluk gehad denk ik!  :thumbsup: Best invetten met wat kopervet, WD40 of andere kruipolie lijkt me geen goed idee voor de draad van die bouten mee in te vetten  :jpshakehead:
Ik heb wit vet gebruikt voor de spacers; kan je idd ook gebruiken voor de bouten dan; goeie tip .... toen ik gerammel achteraan links hoorde dacht ik wel meteen; shit ... mijn bouten natrekken !!! Sjans gehad :)
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline PeterV

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1562
  • God schept de dag en ik vlieg erdoor :-)
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #320 Gepost op: 10 maart 2017, 15:09:35 »
Ik heb wit vet gebruikt voor de spacers; kan je idd ook gebruiken voor de bouten dan; goeie tip .... toen ik gerammel achteraan links hoorde dacht ik wel meteen; shit ... mijn bouten natrekken !!! Sjans gehad :)

Zal wel, moet een nachtmerrie zijn ineens door je eigen wiel voorbijgestoken te worden! Zou een ticket richting decor zijn vrees ik ook! Echt wel geluk gehad  :thumbsup:

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #321 Gepost op: 27 augustus 2017, 23:51:07 »
Vraagje: ik merk nu toch dat bij stevig doorperen de auto wat naar rechts trekt alsook bij terugschakelen. Kan het zijn dat mijn Quaife LSD niet perfect uitgelijnd is ??? Het zingt ook hoorbaar in 3de en 4de versnelling - goed hoorbaar. Volgens mij is dit toch niet normaal .. iemand die mijn ervaringen kan bevestigen??? @Boin @Pirre @Kraftbayer ??
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #322 Gepost op: 28 augustus 2017, 16:27:53 »
En hier is de nieuwe snoet van mijn Z-tje... vanaf nu M-sport bumper erop ;-)



Iemand enig idee voor wat betreft vorige posting?? (Quaife LSD en lastwissel bij flink gassen of bij terugschakelen bij fel afremmen)  Minder goede uitlijning pinion-wheel ??
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6762
  • Enjoy life !
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #323 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:02:38 »
KNAP  :thumbsup:

Die AEZ Sydney velgen staan hem ook super  :clap:

Online PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2684
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #324 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:10:55 »
Vraagje: ik merk nu toch dat bij stevig doorperen de auto wat naar rechts trekt alsook bij terugschakelen. Kan het zijn dat mijn Quaife LSD niet perfect uitgelijnd is ??? Het zingt ook hoorbaar in 3de en 4de versnelling - goed hoorbaar. Volgens mij is dit toch niet normaal .. iemand die mijn ervaringen kan bevestigen??? @Boin @Pirre @kraftbayer ??

Geen ervaring hier met Quaife diffs.  ;)
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #325 Gepost op: 28 augustus 2017, 21:24:11 »
KNAP  :thumbsup:

Die AEZ Sydney velgen staan hem ook super  :clap:
Thanx :-)
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #326 Gepost op: 28 augustus 2017, 21:25:00 »
Geen ervaring hier met Quaife diffs.  ;)
Toch bedankt om even te reageren Pirre!! 👍
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4480
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #327 Gepost op: 29 augustus 2017, 10:09:44 »
Zelf heb ik geen idee maar ben toch ook benieuwd of dit normaal is... Andy had er geen last van op zijn E86... misschien heeft @powaq hier ondertussen wat meer ervaring mee? :iono:

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12989
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #328 Gepost op: 29 augustus 2017, 10:18:59 »
Vraagje: ik merk nu toch dat bij stevig doorperen de auto wat naar rechts trekt alsook bij terugschakelen. Kan het zijn dat mijn Quaife LSD niet perfect uitgelijnd is ??? Het zingt ook hoorbaar in 3de en 4de versnelling - goed hoorbaar. Volgens mij is dit toch niet normaal .. iemand die mijn ervaringen kan bevestigen??? @Boin @Pirre @kraftbayer ??

Zelf heb ik geen idee maar ben toch ook benieuwd of dit normaal is... Andy had er geen last van op zijn E86... misschien heeft @powaq hier ondertussen wat meer ervaring mee? :iono:

Dat quaife sper maakt bij mijn weten geen geluid, toch zeker niet storend ...

Dat naar rechts trekken; wat mij wel opviel nadat het sper geplaatst was, was dat er meer grip was bij het nemen van bepaalde bochten.  Op bepaalde wegen die ik goed kende, moest ik opnieuw gewoon worden aan de extra grip die er was nadat het sper geplaatst was.
Maar bij rechtdoor rijden zou je niets van dat sper mogen merken, dan lijkt me dat eerder een probleem van uitlijnen of onbalans in een velg.

Offline powaq

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 95
  • Z4 Coupé 3.0si
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #329 Gepost op: 29 augustus 2017, 11:04:18 »
Er zijn veel geluiden te horen  :toofunny:. Maar, zingen van versnellingen/LSD niet echt. Nu goed, het kan altijd dat er één en het ander fout gemonteerd is. Misschien foute olie in de LSD? Daar moet gewone dif olie in! Geen olie zoals in een LSD met platen.

Naar rechts of links trekken klinkt voor mij als ophangingsrubbers, zeker als het ook bij schakelen wat trekt. Of ja uitlijnen, velgen etc..