Auteur Topic:  2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz  (gelezen 25124 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #270 Gepost op: 17 september 2016, 10:28:59 »
Gisteren de Quaife Diff laten installeren bij PSG 😊. Nu er nog effe aan wennen; zal toch enige tijd duren (paar weekjes schat ik). Ik voel al wel verschillen - das toch al iet 😀
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #271 Gepost op: 18 september 2016, 13:16:52 »
Het is ondertussen mij al duidelijk dat de wagen efficinter vooruit geduwd wordt 😀 ik heb ook de indruk dat bij bochtenwerk je iets eerder van het gas moet voor het insturen en dat je bij het uitaccelereren eerder op het gas kan. Diff maakt precies ook een licht zoemend geluid; net een hoogtoerige kleine turbine. Vind het niet storend alleszins; weet echter niet of dat normaal is. Ik weet wel dat je bij een Z4 bijna op de achteras zit 😀
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Nostra

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 7803
  • G-Sense Driver
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #272 Gepost op: 20 september 2016, 08:59:59 »
Gezoem is idd normaal.

Dat is bij de brz ook zo :)
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #273 Gepost op: 20 september 2016, 09:26:58 »
Gezoem is idd normaal.

Dat is bij de brz ook zo :)
Ah, dat is goed om weten dan ... 😀👍. Thanx.  Cool geluidje eigenlijk 😀
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #274 Gepost op: 20 september 2016, 10:09:42 »
@dadoke is dat gezoem ook normaal bij een Quaife? Het die van jou dat ook?

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #275 Gepost op: 20 september 2016, 10:11:21 »
@Canonball Ben wel erg benieuwd naar jouw ervaringen als je hem een beetje meer onder de knie hebt  ;D

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13650
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #276 Gepost op: 20 september 2016, 10:19:16 »
@dadoke is dat gezoem ook normaal bij een Quaife? Het die van jou dat ook?
Is al lang geleden, maar ik vermoed dat dat iets meer hoorbaar is, maar zeker niet opvallend meer.  Het valt mij na al die tijd alleszins niet meer op ...

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #277 Gepost op: 27 december 2016, 13:55:13 »
Miljaarde; moet eerstdaags naar de keuring en krijg mijn Eibach spacers achter niet meer los. Iemand een tip ... WD40 eraan en een tijd wachten ???
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #278 Gepost op: 27 december 2016, 21:42:28 »
En heb je ze nu al los gekregen?  :iono:

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #279 Gepost op: 13 januari 2017, 11:58:24 »
En heb je ze nu al los gekregen?  :iono:
Jep, met een brede houtbeitel en een DIKKE hamer. En geen schade !! 😊
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #280 Gepost op: 13 januari 2017, 12:02:18 »
Gisteren nr de keuring geweest met de Z4. Een ramp 😐. De Bilstein B12 is goedgekeurd door GOCA maar het 9 cm balkje viel net om. Millimeterkwestie 😳😬
Toch goedgekeurd maar zeeer nipt. Dan de geometrie-keuring. Ik heb een uitlijnrapport van Donckers in Geel met alle waardes in het groen en mooi in het midden van de toleranties. Afgekeurd ! Want toespoor achter buiten tolerantie. Het rapport van Donckers says all green. WTF !!! Wat nu ???
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline PIRRE.

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2681
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #281 Gepost op: 13 januari 2017, 13:02:03 »
Wanneer heb je hem laten uitlijnen bij donckers? Als dit lang geleden kan het wel dat dit wat veranderd. Zoniet terug laten uitlijnen.
BMW E46 ///M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->  weekend toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW F87 ///M2 competition DKG 2018 Hockenheim Silber---> daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #282 Gepost op: 13 januari 2017, 13:12:01 »
Wanneer heb je hem laten uitlijnen bij donckers? Als dit lang geleden kan het wel dat dit wat veranderd. Zoniet terug laten uitlijnen.
Juni 2016; kan dat zoveel veranderen dan ? Ik rij wel sportief; I admit 😀. Ook circuit (Spa) en Nordschleife; en dat is best heavy voor de ophanging 😐😊. Kga hem opnieuw laten uitlijnen idd !!
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Snorkel

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11514
  • undereZtimated
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #283 Gepost op: 13 januari 2017, 16:45:19 »
Waar heb je 'm laten keuren??

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #284 Gepost op: 13 januari 2017, 16:49:29 »
Waar heb je 'm laten keuren??
Alken; Diest had ook gekund eventueel. Geometriekeuring kan niet overal; normaal ga ik in As.
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #285 Gepost op: 13 januari 2017, 16:51:46 »
Ik vraag mij af of je daar achteraan wel veel kunt bijregelen??  :iono:

Offline Snorkel

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11514
  • undereZtimated
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #286 Gepost op: 13 januari 2017, 16:52:06 »
Alken; Diest had ook gekund eventueel. Geometriekeuring kan niet overal; normaal ga ik in As.

Ben in Diest geweest. Twee jaar geleden een opmerking gehad over de ophanging, maar niet afgekeurd. Uitleg was toen dat die waardes nog niet het systeem zaten of zoiets... Enfin, ik had toen al het gevoel dat het precies een gedoe zou zijn om telkens gekeurd te raken, ondanks OEM.

Edit: Ik ben naast de kwestie aan het zeveren. Het ging bij u eigenlijk over uitlijning. My bad.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2017, 16:53:39 door Snorkel »

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #287 Gepost op: 13 januari 2017, 16:57:52 »
@Snorkel Eigenlijk allemaal afhankelijk van mekaar  :o

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #288 Gepost op: 13 januari 2017, 17:02:29 »
De Up kon mijn VW dealer maar met veel moeite binnen de normen krijgen na verlaging  ;) Ik ben dan aan het wiel gaan trekken tot ie binnen de tolerantie was en een goed uitlijningsattest te kunnen afdrukken. Dan ben ik met een klein hartje naar de keuring gereden en daar was er geen enkel probleem?? Strange maar natuurlijk dik ok voor mij.  8)

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #289 Gepost op: 13 januari 2017, 17:04:47 »
De Up kon mijn VW dealer maar met veel moeite binnen de normen krijgen na verlaging  ;) Ik ben dan aan het wiel gaan trekken tot ie binnen de tolerantie was. Dan ben ik met een klein hartje naar de keuring gereden en daar was er geen enkel probleem?? Strange maar natuurlijk dik ok voor mij.  8)
Trekken om het toespoor goed te krijgen ?? 😳😀
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #290 Gepost op: 13 januari 2017, 17:10:05 »
Trekken om het toespoor goed te krijgen ?? 😳😀
Haha... ik weet nu niet meer of het nu trekken of stoten was  :wiggleyes:  maja hoe gek kan het worden  :toofunny:

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #291 Gepost op: 13 januari 2017, 17:17:44 »
Haha... ik weet nu niet meer of het nu trekken of stoten was  :wiggleyes:  maja hoe gek kan het worden  :toofunny:
😂 straffe gast !! 😀👍
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #292 Gepost op: 13 januari 2017, 17:20:59 »
Jij hebt toch ook Eibach eronder zitten niet? Ik moet in mei ook naar de keuring... ben benieuwd of het met Eibach wel lukt want met H&R was't een ramp pff  :jpshakehead:

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #293 Gepost op: 13 januari 2017, 17:28:08 »
Jij hebt toch ook Eibach eronder zitten niet? Ik moet in mei ook naar de keuring... ben benieuwd of het met Eibach wel lukt want met H&R was't een ramp pff  :jpshakehead:
Eibach ja ... limiet qua hoogte. Zeker met beetje versleten banden 😬
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline GunSpeed

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4460
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #294 Gepost op: 13 januari 2017, 17:34:29 »
Banden zijn bij mij nog bijna nieuw en mijn Eibachset is eigenlijk voor de 35i/35is bedoeld (veel zwaarder vooraan) en zouden toch net iets hoger moeten staan, dat is positief mr op mijn attest staat natuurlijk dat dit enkel voor die versies is... dus ook geen mogelijkheid om te laten keuren in Alken.... we zien wel wat er van komt  :o

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6660
  • Enjoy life !
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #295 Gepost op: 15 januari 2017, 08:38:06 »
Banden zijn bij mij nog bijna nieuw en mijn Eibachset is eigenlijk voor de 35i/35is bedoeld (veel zwaarder vooraan) en zouden toch net iets hoger moeten staan, dat is positief mr op mijn attest staat natuurlijk dat dit enkel voor die versies is... dus ook geen mogelijkheid om te laten keuren in Alken.... we zien wel wat er van komt  :o

Toch een merde he zeg hier in ons apenlandje  :jpshakehead: steeds stress om naar de keuring te gaan met een auto die veel beter en veel veiliger staat want veel hogere baanvastheid dan OEM  :iono:

 :wiggleyes:

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #296 Gepost op: 24 februari 2017, 19:02:18 »
Dju, te lange wielbouten gebruikt, linksachter remt niet meer ... wat is kapot ??
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #297 Gepost op: 24 februari 2017, 20:11:28 »
Dju, te lange wielbouten gebruikt, linksachter remt niet meer ... wat is kapot ??
Geen enkele van de 5 bouten afgesleten, remmenroest op de schijf is nu toch weer weg; dus niks aan de hand ???
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline Canonball

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 644
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #298 Gepost op: 25 februari 2017, 09:36:43 »
Remmen blijkbaar aangelopen na een tiental dagen buitenstaan (in de regen). 1 achterrem had vastgezeten en na het lostrekken had wat resten op de schijf nagelaten waardeer deze de eerste kilometers wat lawaai maakte ... bon, dat weten we ook weer !!
BMW Z4 E89 s23i - Bilstein B12 kit - Quaife LSD - Wiechers veerpootbrug - reinforced clutch (+15%) - Yellowstuff brake pads

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 18058
  • Carpe diem!
Re: 2011 - E89 - Z4 - s23i - Sapphirschwarz
« Reactie #299 Gepost op: 25 februari 2017, 09:44:48 »
Ik denk dat je anders wel hl lange bouten moet gebruiken hoor :)
Blij dat alles in orde is :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'