Auteur Topic:  Geflitst...  (gelezen 286442 keer)

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
Re: Geflitst...
« Reactie #4080 Gepost op: 23 januari 2019, 14:40:21 »
WTF...  dam moeten er toch nog andere zaken gespeeld hebben.  Druk verkeer? Slechte zichtbaarheid? Agressief rijden?  Noem maar op..
Normaal geven ze voor een eerste keer in 40 jaar echt niet zo een hoge boete..

Niks van dat allemaal, toch is het zo. Het was een verborgen flitser in de zijberm. Zo een driepikkel. Was bijna geen verkeer, ik gaf een spuit gas omdat er een bestelwagen aan mijn bumper kleefde, juist op het slechte moment.
Mijn advocaat heeft dat allemaal gepleit, niets aan te doen. Straffer nog, de rechter sprak altijd over de gemeten snelheid, 172 ipv de gecorrigeerde snelheid. Pech zekers. Ik was zelf ook aanwezig, daar heeft de rechter mij nog voor bedankt. Ik denk gewoon dat je geluk moet hebben, in welke rechtbank je moet voorkomen.
En tegenwoordig lachen zie daar niet meer mee.
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #4081 Gepost op: 23 januari 2019, 14:45:52 »
Niks van dat allemaal, toch is het zo. Het was een verborgen flitser in de zijberm. Zo een driepikkel. Was bijna geen verkeer, ik gaf een spuit gas omdat er een bestelwagen aan mijn bumper kleefde, juist op het slechte moment.
Mijn advocaat heeft dat allemaal gepleit, niets aan te doen. Straffer nog, de rechter sprak altijd over de gemeten snelheid, 172 ipv de gecorrigeerde snelheid. Pech zekers. Ik was zelf ook aanwezig, daar heeft de rechter mij nog voor bedankt. Ik denk gewoon dat je geluk moet hebben, in welke rechtbank je moet voorkomen.
En tegenwoordig lachen zie daar niet meer mee.

Ik blijf het zeggen : uw straf is totaal buiten proportie met de feiten, omstandigheden en gebrek aan recidive.

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #4082 Gepost op: 23 januari 2019, 14:56:50 »
Ik blijf het zeggen : uw straf is totaal buiten proportie met de feiten, omstandigheden en gebrek aan recidive.
Dat klopt Wim, maar ik had het toch aan mijn klxxen. Ik, den braafste chauffeur van Antwerpen ;)
Maar het is achter de rug. Ik wilde 1 maand geleden mijn kleinzoon begeleiden, voor zijn rijbewijs, via de officiŽle weg, niet dus. 3 jaar voorwaardelijk. :(
Dat zien ze direct op het gemeentehuis.
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #4083 Gepost op: 23 januari 2019, 15:02:40 »
Dat is idd wel echt extreem. Moeten idd nog wat andere factoren hebben meegespeeld. Brugge heb ik ook wel al gehoord dat er daar een rechter zit die inderdaad er wel meestal over gaat. Dan heb je ongeluk ;)

@Pannenkoek

Ze stonden dus volgens google maps aan de andere kant, dus wss toch vanvoor geflitst?
Ik zie ook een paar metalen dingen staan? Alsook een auto die volgens mij daar geparkeerd stond aan het hekken. (ook te zien op foto's)

Als je van voor geflitst bent, dan kun je inderdaad je bereidwillige schoonma niet in jouw plaats sturen.

Wat die metalen voorwerpen betreft, zal een feitenkwestie worden. Ik denk niet dat die wagen die op een privegedeelte staat invloed zal hebben. Je zou eigenlijk de foto moeten hebben zodat je het detectiebeeld van je wagen kan nagaan en dan pas kun je afgaan welke metalen onderdelen invloed kunnen hebben. Het is lang ook niet zeker dat de rechter het ook zal volgen, hoewel experten zeggen dat die detector foute waarden doorgeeft. Vandaar ook dat ze bvb tegenwoordig Lidar gebruiken, die heeft daar geen last van. Het is dus een beetje een publiek geheim, maar het blijft een geheim, vooral omdat niet elke politiezone centen heeft voor nieuwe apparatuur. Dan zou ze zogezegd geen inkomst... controles ten bate van de verkeersveiligheid meer kunnen genereren.

Denk dus goed na vooraleer je iemand anders de fout op zich laat nemen. Als de rechter er achter komt wat naar alle waarschijnlijkheid zo zal zijn als het parket vooraf nagaat of je antwoordformulier met andere chauffeur dan de eigenaar wel klopt, zal die zoiets hebben van "Wacht eens even, die denkt dat ik achterlijk ben". Wees er dan maar zeker van dat die, zeker met je eerdere veroordeling, er een flinke lap op zal geven zowel qua boete als rijverbod. En wat dat motiveren betreft dat hij dat niet zomaar zou kunnen, dat is een lachertje. Die kan daar bij wijze van spreken in zetten wat die wil. Wat ga je immers doen? In hoger beroep gaan? Daar zullen ze zien dat je - ik snap jouw kant ook, hoor - je wou onttrekken aan je straf en die zullen je even hard straffen (of harder).

Vanvoor getrokken = eerlijk zijn en bewijselementen verzamelen die de meting ongeldig maken zoals het wijzen op metalen delen. Dat zul je goed kunnen zien als je de foto in handen hebt en nog eens ter plaatse een aantal zaken gaat afstappen.  :thumbsup:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4084 Gepost op: 23 januari 2019, 15:11:53 »
Dat klopt Wim, maar ik had het toch aan mijn klxxen. Ik, den braafste chauffeur van Antwerpen ;)
Maar het is achter de rug. Ik wilde 1 maand geleden mijn kleinzoon begeleiden, voor zijn rijbewijs, via de officiŽle weg, niet dus. 3 jaar voorwaardelijk. :(
Dat zien ze direct op het gemeentehuis.

Daar heb je het: Antwerpen... Die rechter zal misschien niet kunnen lachen hebben met "De rest is parking.  :blah: )".  ;)

Ik kan mij bezwaarlijk voorstellen dat iemand, met een zekere leeftijd ofwel rijervaring en een blanco verleden op 't vlak van politiestraffen voor 1 km teveel zo een straf krijgt, dus die rechter moet wel iets met je willen afrekenen hebben. Ik ken namelijk ook iemand die in Brugge zelf geflitst is waar je 70 mocht, maar er een stuk boven alsook tegelijk door het rood wat uitermate dom is. Nog geen 25 jaar oud en hij was er vanaf met 500-600 euro en een rijverbod al weet ik niet hoeveel dat juist was. 't Mocht in ieder geval tijdens zijn verlof waarbij die toch in het buitenland zat.

Jij krijgt dan 1200 euro aan je broek voor iets wat veel minder gevaarlijk is.  :wow:

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4085 Gepost op: 23 januari 2019, 15:53:37 »
Het gaat natuurlijk wel niet om 1km te veel eh  ;D
De boete is wel serieus buiten proportie. Heb je een zeer goed betaalde job misschien? Kan zijn dat de rechter daar ook naar kijkt?
Work hard, play hard

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #4086 Gepost op: 23 januari 2019, 16:42:12 »
Als je van voor geflitst bent, dan kun je inderdaad je bereidwillige schoonma niet in jouw plaats sturen.

Wat die metalen voorwerpen betreft, zal een feitenkwestie worden. Ik denk niet dat die wagen die op een privegedeelte staat invloed zal hebben. Je zou eigenlijk de foto moeten hebben zodat je het detectiebeeld van je wagen kan nagaan en dan pas kun je afgaan welke metalen onderdelen invloed kunnen hebben. Het is lang ook niet zeker dat de rechter het ook zal volgen, hoewel experten zeggen dat die detector foute waarden doorgeeft. Vandaar ook dat ze bvb tegenwoordig Lidar gebruiken, die heeft daar geen last van. Het is dus een beetje een publiek geheim, maar het blijft een geheim, vooral omdat niet elke politiezone centen heeft voor nieuwe apparatuur. Dan zou ze zogezegd geen inkomst... controles ten bate van de verkeersveiligheid meer kunnen genereren.

Denk dus goed na vooraleer je iemand anders de fout op zich laat nemen. Als de rechter er achter komt wat naar alle waarschijnlijkheid zo zal zijn als het parket vooraf nagaat of je antwoordformulier met andere chauffeur dan de eigenaar wel klopt, zal die zoiets hebben van "Wacht eens even, die denkt dat ik achterlijk ben". Wees er dan maar zeker van dat die, zeker met je eerdere veroordeling, er een flinke lap op zal geven zowel qua boete als rijverbod. En wat dat motiveren betreft dat hij dat niet zomaar zou kunnen, dat is een lachertje. Die kan daar bij wijze van spreken in zetten wat die wil. Wat ga je immers doen? In hoger beroep gaan? Daar zullen ze zien dat je - ik snap jouw kant ook, hoor - je wou onttrekken aan je straf en die zullen je even hard straffen (of harder).

Vanvoor getrokken = eerlijk zijn en bewijselementen verzamelen die de meting ongeldig maken zoals het wijzen op metalen delen. Dat zul je goed kunnen zien als je de foto in handen hebt en nog eens ter plaatse een aantal zaken gaat afstappen.  :thumbsup:

schoonma zal dat niet doen haha :D
Over foto: moet ik wachten tot ik zou gedagvaard zijn, dan kan ik alleen maar de foto opvragen.

Het is gewoon een kwestie van de foto. Ben ik er duidelijk zichtbaar op of niet... Ook zou het gewoon kunnen dat die radar langs 2 kanten alleen de achterkant vastlegd.

Het is dus een alles of niets zaakje.

Advocaat zei ook dat die metalen voorwerpen niet veel zullen uitmaken, alsook de meneer aan de telefoon van de verkeersboetes die zei met een stoer stemmetje: doe wat je niet laten kunt maar het zal toch niet helpen. Ik dacht bij mijn eigen zoekt u dan maar een andere job.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 16:46:35 door Angelo1994 »

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #4087 Gepost op: 23 januari 2019, 16:43:30 »
Ouders thuis (waar de brief toekwam) hebben zich gemist.

Het is thv nr 109. Ik rij dus tegengestelde richting van dat parkeervak waar ze dus gestaan hebben -> 99% dus mijn voorkant geflitst?

« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 18:37:36 door Angelo1994 »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4088 Gepost op: 23 januari 2019, 21:05:22 »
Van voor geflitst is foto van je gezicht.

Overigens: zei die advocaat dat een camera in beide richtingen mogelijks foto van enkel de achterkant nam? Dat kan dus niet he.

Als de ene kant een foto pakt van de achterkant dan is het de andere richting van de voorkant. In dit geval is het je voorkant.

Ik vind het tricky. Zelfs al geef je achteraf de vergissing van je maat en ivm je enkel toe, die rechter zal sowieso extra veel aandacht hebben bij je strafmaat. Jij zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die met een excuus afkomt. Ze kunnen het al niet af als iemand voor hen staat met handen in de zakken...

Ik versta je gevoel, maar ik zou me zeer goed bezinnen. Als je achteraf miserie hebt zal je advocaat graag ontv... je helpen.

En als je in het zand bijt, is hij nog steeds de goeien, want hij gaf je die foefeltip die helaas niet gewerkt heeft, dus het ligt aan de rechtbank...

Enfin, wacht nu gewoon even af of er geen minnelijke schikking komt zonder dat je een formulier moet terugzenden. 😉

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #4089 Gepost op: 23 januari 2019, 21:34:00 »
Van voor geflitst is foto van je gezicht.

Overigens: zei die advocaat dat een camera in beide richtingen mogelijks foto van enkel de achterkant nam? Dat kan dus niet he.

Als de ene kant een foto pakt van de achterkant dan is het de andere richting van de voorkant. In dit geval is het je voorkant.

Ik vind het tricky. Zelfs al geef je achteraf de vergissing van je maat en ivm je enkel toe, die rechter zal sowieso extra veel aandacht hebben bij je strafmaat. Jij zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die met een excuus afkomt. Ze kunnen het al niet af als iemand voor hen staat met handen in de zakken...

Ik versta je gevoel, maar ik zou me zeer goed bezinnen. Als je achteraf miserie hebt zal je advocaat graag ontv... je helpen.

En als je in het zand bijt, is hij nog steeds de goeien, want hij gaf je die foefeltip die helaas niet gewerkt heeft, dus het ligt aan de rechtbank...

Enfin, wacht nu gewoon even af of er geen minnelijke schikking komt zonder dat je een formulier moet terugzenden. 😉

Ja ik weet het maar ik denk in mijn geval alleszins de moeite waard.
Ik heb net eens gebeld ook naar de PZ Meetjesland en die vertelde mij dat ik ook 2 weken kan wachten op een boete... Ook al zei ik dat het 31 te veel was.
Hoor dus van alle richtingen andere dingen.

Wachten is redelijk moeilijk. Er staat op dat formulier dat dit binnen de 15 dagen moet worden teruggezonden of wat bedoel je juist?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4090 Gepost op: 23 januari 2019, 22:07:17 »
Ja ik weet het maar ik denk in mijn geval alleszins de moeite waard.
Ik heb net eens gebeld ook naar de PZ Meetjesland en die vertelde mij dat ik ook 2 weken kan wachten op een boete... Ook al zei ik dat het 31 te veel was.
Hoor dus van alle richtingen andere dingen.

Wachten is redelijk moeilijk. Er staat op dat formulier dat dit binnen de 15 dagen moet worden teruggezonden of wat bedoel je juist?

Wacht nu gewoon maar even af. Wat die 15 dagen terugstuurtermijn betreft: simpel! ďAngeloĒ klinkt nogal Spaans, jij was dus twee weken naar Spanje naar abuela MarŪa of twee weken gaan skiŽn in Zillertal om je enkel terug te revalideren of voor mijn part twee weken in behandeling voor priapisme. Met dat laatste kun je drie weken beter niet uit bed komen, dit terzijde. Je had dus geen toegang tot je brievenbus en voor zo een korte termijn kun je geen maatregelen treffen.

Je stuurt het dan binnen een paar weken door. Het is niet dat ze aan de receptie vol ongeduld zitten te wachten op jouw formulier. 😉

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #4091 Gepost op: 23 januari 2019, 22:27:31 »
Wacht nu gewoon maar even af. Wat die 15 dagen terugstuurtermijn betreft: simpel! “Angelo” klinkt nogal Spaans, jij was dus twee weken naar Spanje naar abuela MarŪa of twee weken gaan skiŽn in Zillertal om je enkel terug te revalideren of voor mijn part twee weken in behandeling voor priapisme. Met dat laatste kun je drie weken beter niet uit bed komen, dit terzijde. Je had dus geen toegang tot je brievenbus en voor zo een korte termijn kun je geen maatregelen treffen.

Je stuurt het dan binnen een paar weken door. Het is niet dat ze aan de receptie vol ongeduld zitten te wachten op jouw formulier.

Haha okť ik begrijp het maar dan ben ik de kans op een minnelijke schikking kwijt?
Of kan het zijn dat ze nu al minnelijke schikking sturen zonder dat formulier?

Alvast bedankt voor je hulp!
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 16:46:57 door Angelo1994 »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4092 Gepost op: 24 januari 2019, 23:48:48 »
Haha okť ik begrijp het maar dan ben ik de kans op een minnelijke schikking kwijt? Dan kan ik ook niet meer aangeven dat het iemand anders was zeker of hoe gaat dat in zijn werk?
Of kan het zijn dat ze nu al minnelijke schikking sturen zonder dat formulier?

Alvast bedankt voor je hulp!

Sommige termijnen zijn dwingend, zoals bvb de mogelijkheid tot beroep aantekenen etc. Daar kun je niet van afwijken, niet in het minst omdat je daar meestal vooraf van op de hoogte bent gezien je immers partij bent in een geding.

Bij een boete ligt dat anders. Jij kunt niet weten dat je een boete zult krijgen. Als jij dan bvb een korte periode weg bent in het buitenland, heb je geen toegang tot je post, derhalve kun je niet weten dat je een boete gekregen hebt en nog minder dat er een antwoordformulier moet gestuurd worden. Die 15 dagen mag je wel met een korrel zout nemen.

De kans bestaat dat de minnelijke schikking reeds gestuurd wordt vooraleer je je antwoordformulier teruggestuurd hebt dan. Wacht dus gewoon een week of twee en verstuur dan je antwoordformulier als je verder wil gaan met het idee van een een plaatsvervanger.

Nu, minnelijke schikkingen gaan uit van het parket, dus de kans is tegelijk maar klein dat dat er binnen twee weken is, mogelijks zelf pas na een paar maand. Voor hetzelfde geld komt er geen minnelijke schikking, maar wel een dagvaarding.  :(

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #4093 Gepost op: 25 januari 2019, 08:49:49 »
En als ge wilt doorgaan met die risicovolle onderneming, stop dan met dat op't internet te zetten.  :neener:
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #4094 Gepost op: 25 januari 2019, 11:59:36 »
En als ge wilt doorgaan met die risicovolle onderneming, stop dan met dat op't internet te zetten.  :neener:
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 16:47:08 door Angelo1994 »

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
« Reactie #4095 Gepost op: 25 januari 2019, 12:24:04 »
Jouw post zal zeker in overweging genomen worden door de rechter als hij er op uitkomt.
Klopt maar denk niet dat ooit zou gezien worden als "bewijs" ;D

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4096 Gepost op: 25 januari 2019, 12:28:49 »
Als die rechter, die naar alle waarschijnlijkheid de beste kandidaat was en zeer zeker niet is verkozen omwille van de spreekwoordelijke lange arm, hier op het forum zit, dan heet ik hem alvast van harte welkom.

Hoe kun je dat beter doen dan met iets wat ons allen verbindt: muziek?

Vanaf 00:29 tot 00:41
=>

Maar inderdaad, enige voorzichtigheid is wel geboden dan. 😉

Offline ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #4097 Gepost op: 8 februari 2019, 06:07:44 »
Ik denk dat ik daarnet geflitst ben, ik reed daarnet op de autosnelweg van Gent naar Antwerpen & in Destelbergen op een brug stond er een mobiele radar gericht op de rijrichting waar ik reed (de 3 rijstroken) met de radar frontaal op deze rijstroken gericht, toen reed ik ook gewoon 120kmh, nu na een paar uur met naar huis te rijden niet opgelet dat deze radar nog op de brug stond & dus aan 150 voorbij gereden, 5 sec later viel mijn frank dat daar een radar stond, maar die stond wel op de kant van de "tegen"richting waar ik een paar u geleden reed, is het mogelijk dat ik geflitst ben ookal stond de radar langs de andere kant van de autosnelweg? De radar stond ook gewoon aan de kant op de brug van de andere rijrichting maar misschien dat deze ook de tegenrichting flitsen?

Ik heb gelezen dat er radars 6 rijstroken ineens kunnen vastleggen maar ik reed wel in de tegengestelde richting & weet dus niet of zulke camera's ook beide richtingen in de gaten kunnen houden & volgens mij zouden ze dan die radar toch in het midden van de brug zetten? Voor de rijstroken optimaal op beeld te hebben? :thinking:

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4098 Gepost op: 8 februari 2019, 07:03:48 »
Ik denk dat ik daarnet geflitst ben, ik reed daarnet op de autosnelweg van Gent naar Antwerpen & in Destelbergen op een brug stond er een mobiele radar gericht op de rijrichting waar ik reed (de 3 rijstroken) met de radar frontaal op deze rijstroken gericht, toen reed ik ook gewoon 120kmh, nu na een paar uur met naar huis te rijden niet opgelet dat deze radar nog op de brug stond & dus aan 150 voorbij gereden, 5 sec later viel mijn frank dat daar een radar stond, maar die stond wel op de kant van de "tegen"richting waar ik een paar u geleden reed, is het mogelijk dat ik geflitst ben ookal stond de radar langs de andere kant van de autosnelweg? De radar stond ook gewoon aan de kant op de brug van de andere rijrichting maar misschien dat deze ook de tegenrichting flitsen?

Ik heb gelezen dat er radars 6 rijstroken ineens kunnen vastleggen maar ik reed wel in de tegengestelde richting & weet dus niet of zulke camera's ook beide richtingen in de gaten kunnen houden & volgens mij zouden ze dan die radar toch in het midden van de brug zetten? Voor de rijstroken optimaal op beeld te hebben? :thinking:
Was het zo geen radar voor controle van de km-heffing?Die zetten zo ook zo bovenop een brug.

Offline 6-cilinderke

• Qualifying
« Reactie #4099 Gepost op: 8 februari 2019, 07:09:42 »
Dat zijn geen flitsers, gewoon camera's.
Eerste keer dat ik daar voorbij 'vloog' moest ik het ook bijna in m'n broek toen ik die camera zag.
reed namelijk iets te snel om gewoon een boete te ontvangen  :toofunny:

Maar heb het vaak nagevraagd en die flitsen dus niet.
Denk zelfs dat er in Vlaanderen geen flitsers bovenop bruggen hangen, dacht dat ze enkel op de pechstrook en middenberm en dergelijke staan?
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 
E90 325D 2011 STAGE 2 328PK/700NM -CURRENT-
F30 330e Hybrid 2017 -CURRENT-

Offline ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #4100 Gepost op: 8 februari 2019, 07:31:10 »
Nee het was wel degelijk een mobiele radar die naar beneden gericht stond, want uit nieuwsgierigheid reed ik een stukje terug of die radar er nog stond & ze waren hem juist met een geel camionet aan het inladen

Heb net zo'n camera opgezocht voor kilometerheffing maar het was allesinds niet zo 1 :iono:

Offline 6-cilinderke

• Qualifying
« Reactie #4101 Gepost op: 8 februari 2019, 07:34:24 »
Oei, dan was ik al die keren sneller dan de radar  :toofunny:
Vind dat wel vreemd, ik rijd er regelmatig 150-160 op cruisecontrol maar heb nooit een bekeuring gekregen?
En zie die ook vaak hangen...
Maar ja, moest het zo zijn, 150 km/h is alleszinds nog niet voorkomen, dus blijft het bij een kleine boete  :D
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4102 Gepost op: 8 februari 2019, 07:37:26 »
Die van de kilometerheffing zijn zo een dingen: https://www.tvl.be/nieuws/nieuwe-slimme-cameras-controleren-of-truckers-kilometerheffing-betalen-29265
Die staan heel vaak bovenop bruggen,soms ook langs de weg.

Offline ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #4103 Gepost op: 8 februari 2019, 08:09:48 »
Hmm nu begin ik te twijfelen of het toch niet zoiets was zoals @Woodykipo zegt, bestaan er geen radars die snelheid meten die op bruggen staan?

Offline 6-cilinderke

• Qualifying
« Reactie #4104 Gepost op: 8 februari 2019, 08:32:14 »
Bij mijn weten niet in Vlaanderen...
Maar ja, wie ben ik  :thumbsup:
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 

Offline ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #4105 Gepost op: 8 februari 2019, 08:42:46 »
Bij mijn weten niet in Vlaanderen...
Maar ja, wie ben ik  :thumbsup:
Ja heb ook niet direct een model gevonden die kan flitsen van bovenaan, hopelijk was het niks.. probleem is dat ik nog maar net de boete heb ontvangen van 2j geleden 200 te rijden & dacht dat ik het komende jaar geen snelheidsovertredingen van .. sneller mocht maken dus bij deze 2 weken nadat de "straf" is uitgesproken..

Offline 6-cilinderke

• Qualifying
« Reactie #4106 Gepost op: 8 februari 2019, 09:24:44 »
Ja heb ook niet direct een model gevonden die kan flitsen van bovenaan, hopelijk was het niks.. probleem is dat ik nog maar net de boete heb ontvangen van 2j geleden 200 te rijden & dacht dat ik het komende jaar geen snelheidsovertredingen van .. sneller mocht maken dus bij deze 2 weken nadat de "straf" is uitgesproken..

Bedoel je niet dat je zoveel maanden 'voorwaardelijk' hebt voor snelheidsovertredingen?
Daarmee bedoelen ze enkel snelheidsovertredingen in mate van voorkomen.
Simpele flitsboetes vallen niet tot deze categorie, dus voor 150 km/h te rijden waar je 120 mag, zal je ook niet voorkomen.
Ik had ook ooit eens een rechtzaak van een flitsboete (ook 3 jaar later na het feit, Belgisch apensysteem) en daar zei de rechter dat ik 6 maand voorwaarde had, dus 6 maand niet voor verkeersovertredingen mocht voorkomen. Maar 2 jaar terug had ik dan een een 2de overtreding begaan, die pas na de rechter zijne uitspraak moest voorkomen. Dus je kan het al raden, hij was nie content mij te zien. Maar ja, ik kan er ook niet veel aan doen he, dat was voor zijn uitspraak gebeurd  :toofunny:
Moeten ze maar zien dat ze hun apensysteem beter aanpakken en mensen niet 3 jaar laten wachten om voor te komen.
Vergeet om den duur zelfs waarvoor ik zelfs een boete betaal  :toofunny:
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #4107 Gepost op: 8 februari 2019, 11:00:38 »
Er wordt effectief ook geflitst vanop bruggen.
Is hele tijd geweest voor de afrit E314 van Maaseik.
Nu staat em regelmatig op de E314 tussen Diest en Halen.  Ze moeten een stuk rechte strook ervoor of achter hebben.  Maar het gebeurd dus effectief.

Offline 6-cilinderke

• Qualifying
« Reactie #4108 Gepost op: 8 februari 2019, 11:07:20 »
Er wordt effectief ook geflitst vanop bruggen.
Is hele tijd geweest voor de afrit E314 van Maaseik.
Nu staat em regelmatig op de E314 tussen Diest en Halen.  Ze moeten een stuk rechte strook ervoor of achter hebben.  Maar het gebeurd dus effectief.

Ja, dat kan best.
Maar in Vlaanderen heb ik dit zelf nog niet meegemaakt..
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 

Offline Elegance

• Warming Up
  • *
« Reactie #4109 Gepost op: 27 maart 2019, 19:00:57 »
5 weken terug ben ik geflitst aan de kennedytunnel richting gent ,snelheid was 70-75km....  Ik heb nog steeds niets ontvangen ,wel vreemd is dat er sinds vorige week de flitspaal die mij heeft geflitst volledig afgeplakt stond (de linkse) de rechtse niet.   :thinking:
F10 520dA LCI Jatoba