Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
E46 / Re: 2003 - E46 - M54B30 TS3 - Trackday
« Laatste bericht door Bananenman Gepost op 19 november 2019, 23:05:28 »
Het geluid van deze kist is pure waanzin  >:D

Een duivelse 6-pitter, hard geschrokken toen ik hem ooit eens hoorde bij Wim  :wow:

Lang lang geleden......
2
MINI / Re: 2019 - F56 - MINI Cooper lci - Moonwalk Grey
« Laatste bericht door Bananenman Gepost op 19 november 2019, 22:51:29 »
Afhaling:


Vloerlampje (fout maar plezant!):


Veilig in het dorp van Heusden, naast een broer  :)


Eerste flesje onder mijn vaderschap zit er ook op  :gayfight:
3
MINI / Re: 2019 - F56 - MINI Cooper lci - Moonwalk Grey
« Laatste bericht door Bananenman Gepost op 19 november 2019, 22:51:23 »
Wat beeldmateriaal voor de fans  :thumbsup:

4
MINI / 2019 - F56 - MINI Cooper lci - Moonwalk Grey
« Laatste bericht door Bananenman Gepost op 19 november 2019, 22:51:17 »
Eindelijk na een lange afwezigheid terug met een eigen wagen op BB!
Diploma's binnen, huis gekocht, enorm plezante job gevonden - dat allemaal op een periode van een goeie 2 maanden. Zotte tijden ten huize Bananenman  :exited:

Mini Cooper lci 1.5 automaat met 136pk  ^-^

Gekocht bij MINI Next Dejonckheere bij een ex-klasgenoot. Shoutout naar Thijs van Mini Dejonckheere voor de schitterende service  :thumbsup:

We zochten een wagen die aan bepaalde vereisten voldeed:
Looks en fungehalte waren zeer belangrijk. Alsook prijs en running costs. De 1.5 benzine heeft een enorm gunstige uitstoot, wat de restwaarde ten goede komt als we hem binnen x aantal jaren 'zouden' verkopen  ^-^

Het is een auto met 4j garantie en bijstand, dat geeft een bepaalde gemoedsrust  :) Wetende dat ik back in the days nog een brief kreeg van de verzekering waarom mijn E30 5x gedepanneerd moest worden op 6 maanden  :toofunny:

Inschrijving en dergelijke vallen allemaal enorm goed mee. Met 136pk lijkt de MINI sloom maar niets is minder waar. De 7-traps automaat knalt dat klein gebakje heerlijk vlot door alle Vitessen.

De wegligging standaard is enorm plezant. Doet me denken aan mijn R56 Cooper S (duh  :wiggleyes: )

Mijn Cooper heeft 9800km's en is van 02/2019. Dit was een directiewagen in Duitsland  :thumbsup:

Voornaamste opties zijn:
- automaat
- verwarmde zetels
- JCW multifunctioneel stuur
- Boordcomputer met het 'iets kleinere' scherm
- Mini lichtpakket
- Mini driving modes
- parkeersensoren voor en achter
- union jack achterlichen (standaard bij de lci denk ik...)
- MINI welkomstlicht bij het openen van het portier van de bestuurder

Mijn E87 120D was een geniale daily om naar school te bollen, de ex-Mini R56S was plezant om te knallen op de kleinere wegen.

Ik heb het gevoel dat deze F56 het ideale compromis is tussen beiden  :thumbsup: Mijn werktraject is 15km enkel en ik tracht de mini enkel buiten te halen bij koud of regenachtig weer. Op de mooie dagen kan ik met de fiets/ bedrijfsmotor bollen  ^-^

Over and out!  :thumbsup:
5
Velgen & Banden / [TK Velgen en Banden] Winterset - BMW Style 390 - Michelin Alpin 5 - 205/50R16
« Laatste bericht door molp Gepost op 19 november 2019, 22:50:47 »
Te koop wegens ingeleverde wagen deze winterset. Banden zijn 1 seizoen oud: 2x 6,5 en 2x 7 min.
Michelin Alpin 5 - 205/50R16 96H non-RFT
Origineel BMW velgen voor F3x, 7x16, ET31, part nr 6796236

Vraagprijs 420

Binnenzijde van de spaken heeft wat los gekomen lak, zie foto's.  Op 2 velgen zit nog wat dubbelzijdige tape zonder lood geen idee meer of die tape niet verwijderd is bij opleggen nieuwe banden of dat het lood losgekomen is. Ik vermoed het eerste maar adviseer even laten nakijken.
De velgen zijn net gekuist en afgedroogd op de foto's

https://drive.google.com/open?id=14E5XXuzy3Kk9X6TwTRRtaBJ4wk8v1vj_

https://drive.google.com/open?id=14-rqlEIKrQlxoewjmoMe4yHYraWuVi_0
https://drive.google.com/open?id=14AqacGY2wVhpSDGAa0-dZPsUyqrAds90
https://drive.google.com/open?id=14CdB1Anx2A-Q0u1NzUxLTEwgdDCUMG6G
https://drive.google.com/open?id=14CuyCAMzxK1WwqMBUYIb4nGg7shu7_a4

https://drive.google.com/open?id=13hgTqBwL-pksh-hrIj4y2UXJWlTQbbwd
https://drive.google.com/open?id=13kSPMRoshI2y2GBx-XzbcmDFkyG-q-k6
https://drive.google.com/open?id=13mbNO38sjzvh87_5TgD8NbHj-CL7Ce34
https://drive.google.com/open?id=13rxyNs9zBKdGAiTsYR8pUPip0XaSCE-_

6
Advies / Re: Porsche stallen voor langere periode
« Laatste bericht door Pannenkoek Gepost op 19 november 2019, 22:50:02 »
Zo deze morgen ben ik m'n aangetrouwde tante en de Porsche eens een bezoekje gaan brengen.

Ivm de taksen en nr plaat overzetten gaat dit zowieso niet lukken want ze waren blijkbaar 26jaar feitelijk samenwonend en de Porsche stond ook inschreven met een oude nr plaat. (3 letters en 3 cijfers) Dus dit is zowieso een no go...

Na wat praten en de toekomst mogelijkheden eens besproken te hebben zijn we dan naar de garage gaan om de P eens te gaan bekijken. Het gaat dus om een 997 carrera met pdk versnellingsbak en blijkbaar redelijk goed uitgerust. Ik zag direct dat wagen zich in een top staat bevond, zowel van buiten als van binnen.

De P hing al enkele maanden aan de druppellader dus probeerden we hem eerst zo eens te starten. Maar omdat op de druppellader enkel nog oranje lichtjes branden ipv de normale groene had ik er geen goed oog op. Toch maar proberen starten maar tevergeefs de batt was te plat...

Ik heb in m'n wagen steeds startkabels liggen dus deze dan meer even aan mijn wagen gekoppeld maar de wagen starte nog steeds niet. Even met de porsche garage gebeld en die vertelde als hij niet aansloeg terwijl hij aan m'n auto hing dat dan de batterij zeer waarschijnlijk helemaal leeg was of zelfs stuk was. Dan hebben we maar besloten om hem zo verder in haar garage te laten staan en moest ze er volgende zomer nog eens mee willen rijden dan kopen we gewoon een nieuwe batterij en proberen we nog eens.

Nu dat we de stroom van m'n bmw konden gebruiken dan ineens de ruit een cm open gezet. Ik merkte ook als we stroom hadden dat de porsche nog maar 7250km had!!! Dan voorste "motorkap" niet in slot geklikt zodat we volgende keer zonder problemen aan de batt kunnen. Banden op 3,5 bar gezet en de nr platen er af gevezen.

Spijtig dat we met het goede weer de porsche niet eventjes konden buiten halen maar het is nu zo...

Ze waren 26 jaar feitelijk samenwonend, maar... ze woont er toch nog steeds? Dan heeft ze toch een en ander gerfd vermoed ik. Zou ze dan toch niet wettelijk samenwonend zijn? Misschien trok de overledene zich vooral aan van administratie en tekende ze gewoon zonder er veel bij stil te staan?

Dat de oude nummerplaat niet kan overgezet worden, zal wel kloppen, maar als ze toch wettelijk samenwonend blijkt te zijn, dan kan ze mss wel de inschrijving laten overschrijven? Navragen best icm het bovenstaande.

Die Porsche met zo weinig km's mag ze echt niet verkopen. Dat ding is in waarde ingestuikt. Het is wel zo dat Porsches in goede staat en met zo weinig km's na een jaar of 20 - is lang - terug in waarde stijgen, vaak naar bedragen vergelijkbaar met de nieuwwaarde van het jaar van aankoop. Dat betekent dat ze dan sowieso een goede zaak kan doen, vooral omdat je aangeeft dat hij na tien jaar zo goed als geen km's heeft.

Kreeg je de Porsche niet gestart met de startkabels op jouw auto? Ik vind het apart dat de druppellader oranje bleef aantonen wat normaal betekent dat hij blijft doorladen. Zelfs een kapotte accu raakt ooit een keer vol. Niet in de zin dat de batterij effectief vol is, wel dat wat nog overschiet "vol" geladen is: de accu is dan uiteraard niet langer bruikbaar wegens ontoereikende en niet meer te laden capaciteit, maar is zogezegd opgeladen volgens de indicatielampjes van de accu. Ook met zo een ouderwetse metalen acculader van Absaar herinner ik me dat een versleten batterij vrij snel niets meer bijlaadde en de indruk gaf vol te zijn. Niet dus. Is het toevallig geen kapotte lader?

En afhankelijk van hoe graag tante je ziet, kan je misschien een gouden zaakje doen? Bekijk de prijzen op de tweedehandsmarkt eens: zelfs modellen van boven de 100.000 km kosten nog flink boven de 50.000 euro...
7
Advies / Re: Omgekatte 520 gt gekocht
« Laatste bericht door Pannenkoek Gepost op 19 november 2019, 22:33:09 »
volgens kbo in zware schulden, alsook kunnen we maar net in strafdossier kijken. misschien was er geen vorige eigenaar maar was ik eerste koper van de gestolen auto, zal het misschien int kort weten.

1) Volgens KBO in zware schulden: heb je dat laten nakijken door een boekhouder of zelf bekeken? Het kan dat een bedrijf een zeer grote investering gedaan heeft, waardoor het lijkt dat hij in schulden zit. Als hij werken in onroerende staat levert, dan kun je eventueel nagaan of hij schulden heeft bij de sociale zekerheid. Niet dat dat een zekerheid biedt, maar als je al schulden hebt bij de overheid wetende dat je daarmee een modderfiguur slaat bij je professionele klanten die dan een inhoudingsplicht hebben, dan ziet het er niet zo goed uit.

2) Los daarvan: als je het nakeek in kbo (kruispuntbank ondernemingen), dan gaat de werkelijke verkoper sowieso een onderneming gehad hebben, als ik het goed snap? Dan staat die wagen toch in de boekhouding van de firma? Raakten die rechters er zelf nog aan uit? Het is mijn ervaring dat ze heel vaak diagonaal lezen. Als de advocaat in kwestie dan nog niet het dossier vanbuiten kent bij de debatten of instant weet waar hij wat kan terug vinden, dan ben je er vaak aan voor de moeite.

3) Vraag misschien ook je BIV en verkeersbelasting terug aan de belastingen. Als ze zeuren dat dat niet gaat, herinner ze er dan aan dat het om een gestolen voertuig gaat (pv's en vonnis) en je enkel kan belasten "wat in de handel is". Zo kan je bvb ook geen BTW aanrekenen of fiscaal gezien inkomsten aangeven van verkochte harddrugs. Dat is hetzelfde hier: wat niet bestaat, kun je niet belasten. Niet dat het de zaak goed maakt, maar 't is dan toch een kleinigheid.



8
Coderen / Re: Coderen E93 - 2009 Dvd beveiliging tijdens het rijden, nog wat kleine prutsen...
« Laatste bericht door wimke1971 Gepost op 19 november 2019, 22:18:07 »
ontvangen! morgen eens zien! ik hou je op de hoogte
tx!!!
9
Motor & Aandrijving / Re: Project M54 rebuild. In progress ...
« Laatste bericht door mega_stihl Gepost op 19 november 2019, 22:11:01 »
Eindelijk de kleppen gemonteerd. Daarna alle klepstoters opengemaakt en een nachtje laten zitten in thinner. Dit waren "reserve" klepstoters die ik nog had liggen, afkomstig van een motor met (zogezegd) 140 000km. Maar dit kan wel kloppen gezien deze echt nog proper waren. De "one-way valve", of hoe dit ook heet, werkte nog bij alle 24 stuks :thumbsup: Daarna alles uitgeblazen en terug gemonteerd. De originele klepstoters waren degoutant (gezien de staat van de motor ...). Daar zat zodanig veel vuil op aangekoekt dat ik de moeite zelfs niet deed om ze proper te maken. Ik kreeg ze zelfs niet open, waarschijnlijk omdat er al verbrand olieresidu in zat.
Wat me wel opviel is dat mijn reserve-klepstoters 2 verschillende types zijn. 12 stuks van INA en 12 stuks merkloos. Na wat research blijkt dat BMW gedurende de M54 periode 2 verschillende types klepstoters heeft gebruikt.

Ondertussen staat de kop er al op en zijn de nokkenassen gemonteerd. Ik hoop dit jaar de swap nog te kunnen doen.
10
F80 / Re: F80 - ///M3 - Silverstone 2
« Laatste bericht door RDH Gepost op 19 november 2019, 22:07:52 »
Ik denk het niet, volgens mij had die zwarte competition velgen. Het was in de bocht richting Bergen op Zoom. Ik was zelf ook met de  :///M: dus denk wel dat je me dan zou gezien hebben  :neener:

Ik was ook inderdaad langs daar en velgen waren zo vuil dat ze zwart zien 😁 van e313 tot sluisberg gereden
Pagina's: [1] 2 3 ... 10