Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Wagens / Re: 2003 - E46 m3 SmgII Carbon black
« Laatste bericht door Franzino Gepost op Vandaag om 20:34:29 »
Niemand zal deze M3 als investering zien, en dat is het volgens mij ook niet. Maar als iemand een echte rijdersauto zoekt die on point is, dan zou ik deze toch niet laten passeren... De meerderheid echter overtuigd zichzelf ervan dat ze er verstandig aan doen om het perfecte exemplaar uit te zoeken (en daarvoor veel te veel te betalen) met complete historie enz. en voelen zich bij iedere rit achteraf "schuldig" als ze de kilometerteller zien veranderen. Een goeie investering zou je in principe in een garage moeten stockeren en de prijzen in de gaten houden en verkopen wanneer het moment daar is. Maar wie doet dat nu... Een e46 m3 in mint condition kost makkelijk 40k. Veel meerwaarde zul je daar niet meer uithalen, daar ben je ondertussen al een paar jaar te laat voor.
+1 mijn idee ook 100%.
Mijn Z4M is vanwege de km stand van 160.00km ook echt een rijdersauto en geen verzamelaarswagen waar je bij elk gebruik van moet wakker liggen over de extra kilometers. In mijn ogen moet je die kopen om mee te rijden, van te genieten en niet als investering (net zoals deze M3). Ik heb er zelf nooit geen moment van wakker gelegen dat ik er zoveel km zelf mee heb gereden en ik heb ook nooit over de toekomstige waarde wakker gelegen. Er mee rijden zo veel ik kon was mijn motto, anders had de wagen geen nut voor mij. Daarom ook dat ik hem nu verkoop omdat ik of mijn vriendin er niet meer veel mee rijden en we andere wagens hebben die op komst zijn.

Als ik het merendeel van potentiele kopers mag geloven, dan is datgene waar ze nu precies het meeste mee bezig zijn de toekomstige waarde. Veel mensen beseffen precies ook niet wat je echt zou moeten doen om er echt een merkbare meerwaarde uit te halen...dan kan je maar bij een paar wagens doen en voor veel van deze wagens ben je nu al te laat. Wat wel is, een Z4M, e46 M3, e39 M5, enz....als je die wagens met de nodige km nu koopt voor een normale prijs...dan ga je daar volgens mij in de korte toekomst geen winst op maken (zoals de grote stijging bij veel oudere Porsche's het geval was en ook bij de e30 M3 in originele staat). Je gaat er dus geen echte winst op maken (op korte termijn), maar ook geen echt verlies. Dat is bij veel andere gewone wagens of zo veel andere zaken die je koopt voor de fun (zoals moto's, boten, jetski's, fietsen, enz) toch wel dikwijls anders met een serieus waardeverlies.

Ik kan fout zijn, maar er zijn volgens mij nu 3x type kopers op de markt van dergelijke oudere sportieve wagens...

1) Pure liefhebbers die dergelijke oude sportieve wagens met wat kilometers vooral willen kopen voor een ok prijs, om te gebruiken voor hun eigen rijplezier. Waarschijnlijk omdat veel recente wagens dit type van rijbeleving niet meer geven. Het feit dat deze wagens voor een ok prijs gekocht zijn en ze niet echt veel meer in waarde gaan zakken, terwijl ze er vlotjes kilometers bij opzetten is goed meegenomen.

2) Dan het type dat probeert zo goedkoop mogelijk te kopen en denkt door er maar een beetje mee te rijden er in de zeer korte toekomst winst op te maken. Dit zijn volgens mij zowel autoliefhebbers als wanna be investeerders...

3) De echte verzamelaars, investeerders die de allerbeste en meest exclusieve exemplaren kopen...bijhouden, niet mee rijden en deze dan met winst verkopen. Die laatste categorie is echt de kleinste categorie... Ze zijn veel meer met het geld aspect bezig dan van hoe deze wagens in het echt rijden (want dat doet er zelfs eigenlijk niet toe, zolang de nummers maar kloppen). Daar is het volgens mij vooral de financiele passie ipv de autopassie.
2
7 Reeks / Re: 1987 - E32 - 730i Diamantschwarz
« Laatste bericht door beemerbuddy Gepost op Vandaag om 20:33:25 »
Véél mooier met de oranje pinkers vooraan  :thumbsup:

 :thumbsup: Inderdaad, je gaat zo'n echte BMW toch niet ontsieren met witte pinkers  :jpshakehead: Staat 'm zoveel beter, zeker op een zwarte...

Wat de ophanging betreft, heb ik er een Eibach pro-kit opzitten, dus Eibach verlagingsveren en Bilstein B8 schokdempers... Zat eronder toen ik 'm kocht en rijdt echt superstrak... In 't begin vond ik het wat hard, maar je raakt eraan gewend, en je kan 'm in ieder geval lekker in de bochten 'gooien'  ;)

Hou 'm maar in ere, ga je nog veel rijplezier aan beleven...
3
Velgen & Banden / Re: OEM style 242 winterset 16"
« Laatste bericht door Hlsn Gepost op Vandaag om 20:24:29 »
Verkocht
4
E36 / Re: 1992 - E36 - 320i Coupé - Mauritiusblau Metallic
« Laatste bericht door -Laurens- Gepost op Vandaag om 20:14:57 »
Die 235/40/17 is correct voor een E36, maar die 215/40/17 niet.

Juist ja, die mag er niet op. Een 215/45 mag dan wel weer, keuring...
5
Motor & Aandrijving / Re: Project M54 rebuild. In progress ...
« Laatste bericht door Jean Gepost op Vandaag om 20:11:21 »
Tuurlijk, al doende leert men! Laat ons wel hopen dat dit de enige keer is dat je een motor moet reviseren :D, er zijn goedkopere hobby’s ;-)
6
Mijn Motor / Re: 1990 - Kawasaki KR-1 S 250 + ....
« Laatste bericht door F31J Gepost op Vandaag om 20:05:53 »
Knappe collectie!

Mijn broer heeft nog zo'n KR1-S gehad. Belachelijk bangelijke sound! Ik mee achterop tegen 200 per uur (was zowat het maximum) op de Antwerpse Ring. Andere tijden!
7
Wagens / Re: - Het grote ebay, kapaza, 2dehands koopjes topic -
« Laatste bericht door M-Power Gepost op Vandaag om 20:05:15 »
Betaal 2 miljoen euro voor fenomenale BMW-collectie : https://www.autoblog.nl/nieuws/betaal-2-miljoen-euro-voor-deze-fenomenale-bmw-collectie-117067


1981 BMW M1
1988 BMW E28 M5
1988 BMW E24 M6
1990 BMW E30 M3 Sport Evolution
1991 BMW Z1
1995 BMW E36 M3 Lightweight
2001 BMW Z3 M-Coupe
2002 BMW E39 M5
2003 BMW Z8 Roadster
2005 BMW E46 M3 Competition Package
2007 BMW Z4 M-Coupe
2011 BMW 1M Coupe
2013 BMW E92 M3 Lime Rock Park Edition
8
Mijn Motor / Re: 1990 - Kawasaki KR-1 S 250 + ....
« Laatste bericht door Mr. SLASH Gepost op Vandaag om 20:03:58 »
Wat een zalige machines :drool:
Die 250's  :bow:
9
E36 / Re: 1992 - E36 - 320i Coupé - Mauritiusblau Metallic
« Laatste bericht door Mr. SLASH Gepost op Vandaag om 20:01:07 »
Raar. Dat een breedset niet mag, wist ik. Dat mag bij mijn IS ook niet, maar die maten apart opzich lijken niet verkeerd.

Die 235/40/17 is correct voor een E36, maar die 215/40/17 niet.
10
7 Reeks / Re: 1987 - E32 - 730i Diamantschwarz
« Laatste bericht door Draje Gepost op Vandaag om 19:51:05 »
Véél mooier met de oranje pinkers vooraan  :thumbsup:

Amen   :bow:
Pagina's: [1] 2 3 ... 10