Bimmerboard

De Werkplaats => ICE & Navigatie => Topic gestart door: gfk807 op 22 juni 2018, 11:11:45

Titel: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 22 juni 2018, 11:11:45
Ik ben van plan om in de M140i een coyote te plaatsen  8)

Rare is dat ik van enkele vrienden te horen krijg “ik heb hem eruit gesmeten want ik kreeg toch nog boetes”.  :iono:

Wat zijn jullie ervaringen, welke is momenteel de beste en waar hebben jullie hem geplaatst (zou hem graag constant van stroom voorzien, bvb op de middelste luchtrooster en stroom nemen door de rooster ? ).

Thx alvast !  :bow:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: nico op 22 juni 2018, 11:17:53
Ik ben van plan om in de M140i een coyote te plaatsen  8)

Rare is dat ik van enkele vrienden te horen krijg “ik heb hem eruit gesmeten want ik kreeg toch nog boetes”.  :iono:

Wat zijn jullie ervaringen, welke is momenteel de beste en waar hebben jullie hem geplaatst (zou hem graag constant van stroom voorzien, bvb op de middelste luchtrooster en stroom nemen door de rooster ? ).

Thx alvast !  :bow:
Er zijn genoeg alternatieven dat je via een app op je gsm laat lopen.
Alternatieven die gratis zijn en super goed werken.
Zowiezo, als je de eerste bent die voorbij rijdt ben je gesjost.
Ik heb er altijd 4 tegelijk op staan.
1 actief op vaste / TC en mobiele + 3 op mobiel en TC
Jammerlijke van al die systemen is dat ze allemaal hun eigen database hebben.
Zouden beter 1 database samen hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Woodykipo op 22 juni 2018, 11:19:56
Coyote is gebaseerd op meldingen van gebruikers,als bv. nog niemand anders een mobiele flitser gemeld heeft zal je ook geen waarschuwing krijgen.Coyote is dus geen vrijgeleide om rond te vlammen en ervan uit te gaan dat je geen boetes krijgt.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Draje op 22 juni 2018, 11:24:31
Natuurlijk kan je nog boetes hebben. Met andere apps en systemen kan dit ook nog.

Je gewoon aan de snelheid houden ? Of als je geflitst bent ermee akkoord gaan ?
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: arbe op 22 juni 2018, 11:29:26
Natuurlijk kan je nog boetes hebben. Met andere apps en systemen kan dit ook nog.

Je gewoon aan de snelheid houden ? Of als je geflitst bent ermee akkoord gaan ?

Lijkt me ook.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 22 juni 2018, 11:34:05
Lijkt me ook.

Dus is een Coyote overbodig ?  :iono:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: arbe op 22 juni 2018, 11:35:58
Dus is een Coyote overbodig ?  :iono:

Als ge de snelheid houdt wel :) .

Ik gebruik'm op de moto eigenlijk als teller (veel beter zichtbaar als de kmteller) en uiteraard ter controle van mijzelf. Bij mij geeft ie dus een signaal als ik over de maximumsnelheid ga.

Maar - in tegenstelling tot wat de marketingafdeling van Coyote beweert - ik begrijp dat niet iedereen 'm daarvoor koopt :)
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Draje op 22 juni 2018, 11:55:04
Dus is een Coyote overbodig ?  :iono:

Zoals @arbe ook zegt.

Snelheid legaal houdend dan heb je dat niet nodig. Maar natuurlijk gaat iedereen daar wel eens over en vermijd je liever boetes. ( ik ook)

Maar elke keer ik de snelheid overtreedt weet ik dat ik binnen 2 weken iets kan binnen krijgen, als dat zo is vloek ik wel maar als ik daar effectief geweest ben ga ik dat niet aanvechten. Coyote kan je helpen, net zoals andere apps, om dit eventueel te voorkomen.

Maar net zoals Coyote zijn er genoeg voorbeelden. Waze is ook zo een voorbeeld, geeft wel kortste routes en flitsers, maar wil niet zeggen dat die bulletproof zijn.

Op mijn motot stond een gps puur voor de routes te doen en mijn snelheden te kunnen vergelijken qusa afwijking met de teller van de motor zelf. Flitsers stonden daar uit, was toch niet verbonden met de helm..
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: order66 op 22 juni 2018, 11:57:40
Het is handig, ook omdat je verwittigd wordt. Onlangs gelezen dat er 41 trajectcontroles bijkomen op 6 maanden. Je zit snel eens afleid door het verkeer of andere zaken, dat je enkele kilometertjes erboven zit. Met een coyote is het rustiger rijden. Minder opgejaagd wild als automobilist ;D
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Draje op 22 juni 2018, 12:19:50
Het is handig, ook omdat je verwittigd wordt. Onlangs gelezen dat er 41 trajectcontroles bijkomen op 6 maanden. Je zit snel eens afleid door het verkeer of andere zaken, dat je enkele kilometertjes erboven zit. Met een coyote is het rustiger rijden. Minder opgejaagd wild als automobilist ;D


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180621_03574115?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180621_03574115?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding)

Voila, geen idee of dat in jullie buurt is, bij mij staan die nooit op de kaart :) Lang leve la Wallonië

Wel komt er eentje bij in Geraadsbergen naar Brakel,  dus dat is ne mindere

 :thumbsup:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Tmass op 22 juni 2018, 17:54:02
Een Coyote kost natuurlijk iets. De app is gratis en het abonnement daarvoor kost slechts 50 euro per jaar maar dan moet je elke keer je gsm op de ruit of zo plakken. Dat vind ik persoonlijk nogal onpraktisch, een beetje marginaal en een afleiding in het verkeer dus ik zweer heilig bij het toestel. Voor de Coyote Mini betaal je minstens 170euro en dan nog eens je abonnementskosten, 12 euro per maand met daarop wel kortingen als je direct een  3-4 of 5 jaarsabonnement koopt. Genomen dat zo'n toestel 3-4 jaar meegaat (normaal gezien wel langer hoor) kom je toch aan een 200 euro per jaar. Maar je kan het toestel wel perfect inwerken in de wagen en instellen dat het opstart en afsluit met het starten/stoppen van de wagen dus telkens je met de wagen rijdt, is je Coyote ook actief. Coyote heeft toch een vrij grote community, en zelf op de late-vroege uren zitten er toch telkens redelijk wat verkenners in de buurt. Het melden van een flitser/obstakel/vertraging is ook zeer eenvoudig en de meldingen komen door met beeld en geluid. Het is al zeer gemakkelijk af te lezen hoe snel je rijdt en hoe snel je ook effectief mag rijden, en zeker met de huidige snelheidslimieten die soms voor geen meter sporen zit een mens er al rap een klein beetje boven, vooral als je regelmatig buiten de kantooruren op de baan bent. Bij een trajectcontrole wordt automatisch je gemiddelde snelheid uitgerekend en moest je erboven zitten door een inhaalmaneuver of zo de snelheid waaraan je moet rijden om geen boete meer te krijgen. Ik betaal mijn abonnement maandelijks via domiciliëring, mijn vader heeft zijn abonnement niet verlengd maar zijn toestel blijft werken, enkel zonder updates van mobiele flitsers en dergelijke maar dus wel met de vaste flitspalen en snelheidsaanduiding dus zelfs als je het abonnement opzegt heb je nog steeds iets aan het toestel. Nu moet iedereen voor zichzelf de rekening maken, maar persoonlijk wil ik niet meer zonder rijden. En als je nog altijd veel boetes krijgt ondanks een coyote denk ik toch dat er een fundamenteel probleem bij de chauffeur ligt. Full proof is het niet maar zolang je niet alle dagen als een maniak rondrijdt helpt het toch om onnozele boetes te vermijden.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: nico op 22 juni 2018, 19:09:36
Eerlijk gezegd, inbouwen is het domste wat je kan doen. Meer en meer landen verbieden het dat je zo'n toestel aan boord hebt, zelfs al ligt het in de koffer.
(Of het is dat je nooit buiten uw grenzen komt.)
En daar zetten ze enorme boetes op.
Zelfs zo erg dat ze het recht hebben om uw gsm te controleren welke apps je staan hebt.
Een app is in enkele seconden gewist.
En gsm aan de ruit plakken?
Er bestaan opties genoeg om een gsm heel simpel en mooi te instaleren in een auto.
Ook op overzichtelijke plaatsen.
De eerste die nu in me op komt is, Steelie

En ik blijf niet snappen waarom je wil betalen voor iets, terwijl dat er evenwaardige en soms betere zijn, volledig  gratis. Die ook werken in gans Europa.
Je moet er altijd vanuitgaan dat deze met de meeste gebruikers, (grootste database) het meeste kans geven op de juiste melding.




maar dan moet je elke keer je gsm op de ruit of zo plakken. Dat vind ik persoonlijk nogal onpraktisch, een beetje marginaal en een afleiding in het verkeer dus ik zweer heilig bij het toestel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 22 juni 2018, 21:34:40
Goh wat is “inbouwen” bij een” coyote ?

Een houder plaatsen op een ventilatierooster en daar stroom voorzien die evengoed voor een gsm te laden kan gebruikt worden ?

Voor een app ben ik dan niet zo... mijn gsm ligt gewoon in de auto en ik ga me op de moeite zien om die app op te starten enz...

Is meestal ook rush rush naar station ofzo dus neen...als er een coyote komt dan een toestel dat van stroom is voorzien en die dus zelf opstart...

Wat is nu momenteel de beste : de laatste Mini ? Bepaalde toestellen zijn minder goed lees ik hier en aar: touchscreen werkt niet naar behoren...die met “vaste” knoppen zouden beste reageren  :iono:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: dobbelsteen op 22 juni 2018, 22:12:24
Je kan al zonder problemen naar Portugal rijden zonder problemen met je Coyote.
Duitsland is het enige land in onze buurt die daar echt op beboet.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 23 juni 2018, 00:28:04
Je kan al zonder problemen naar Portugal rijden zonder problemen met je Coyote.
Duitsland is het enige land in onze buurt die daar echt op beboet.
Inderdaad zo is het.
Eerst mocht het in Frankrijk niet en in Duitsland wel, en nu is het net andersom.
Ik heb hem achter een smalle zonneband staan bovenaan tegen de ruit en is zo aangesloten dat hij aan gaat zodra ik de wagen start en weer uit gaat als ik de wagen stil leg.
Door de manier waarop ik hem geplaatst heb is hij van buitenaf niet zichtbaar en indien nodig doe ik de zonneklep naar beneden en dan ziet men hem zelfs ook niet meer indien men langs de wagen door zou rijden.
Bijkomend is dat ik hem zo geplaatst heb dat hij in no time er terug vanaf is en de kabel blijft maar 3 cm zichtbaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch al heel veel boetes mee heb kunnen besparen.
Wat zeker een extra pluspunt is aan de coyote is dat deze aangeeft indien men een trajectcontrole tegenkomt.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 23 juni 2018, 07:49:43
Inderdaad zo is het.
Eerst mocht het in Frankrijk niet en in Duitsland wel, en nu is het net andersom.
Ik heb hem achter een smalle zonneband staan bovenaan tegen de ruit en is zo aangesloten dat hij aan gaat zodra ik de wagen start en weer uit gaat als ik de wagen stil leg.
Door de manier waarop ik hem geplaatst heb is hij van buitenaf niet zichtbaar en indien nodig doe ik de zonneklep naar beneden en dan ziet men hem zelfs ook niet meer indien men langs de wagen door zou rijden.
Bijkomend is dat ik hem zo geplaatst heb dat hij in no time er terug vanaf is en de kabel blijft maar 3 cm zichtbaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch al heel veel boetes mee heb kunnen besparen.
Wat zeker een extra pluspunt is aan de coyote is dat deze aangeeft indien men een trajectcontrole tegenkomt.

En welke coyotes hebben jullie @Phantom Five  en @dobbelsteen  ?
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: order66 op 23 juni 2018, 07:59:29
Ik heb een mini. Vorig jaar in de zomer gekocht toen Coyote een promo tour aan de kust deed. Heb een vriend die daarbij werkt, kreeg een mooie korting bij aankoop en nog 3 maanden gratis als commerciële tussenkomst. Die mini gaat mee in iedere wagen, steeds aangesloten op de sigarettenaansteker. Ik wil een dedicated toestel waar ik niet hoef naar om te kijken, inpluggen, opladen enz... gewoon instappen en rijden. Geen geklooi met apps of gsm die gloeiend heet wordt of leegloopt.
Deze zomer doen ze vast weer een tournee, tijd afwachten en toehappen :D
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 23 juni 2018, 08:00:02
En welke coyotes hebben jullie @Phantom Five  en @dobbelsteen  ?
Mijn coyote Hebben ze nu niet meer, is er nog eentje met aanraak scherm.
De coyote mini schijnt wel zeer goed te zijn.
Een vriend van me heeft die en is er uiterst tevreden van.
Natuurlijk is het wel zo dat men voor zichzelf moet uitmaken of men er eentje wil met navi of de coyote S met geïntegreerde camera.
Hoe dan ook ik wil hem toch niet meer missen hoor.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: nico op 23 juni 2018, 08:02:16
Er zijn er meer dan Duitsland alleen...
Zoek ze maar eens op 😉

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 23 juni 2018, 08:02:36
Ik heb een mini. Vorig jaar in de zomer gekocht toen Coyote een promo tour aan de kust deed. Heb een vriend die daarbij werkt, kreeg een mooie korting bij aankoop en nog 3 maanden gratis als commerciële tussenkomst. Die mini gaat mee in iedere wagen, steeds aangesloten op de sigarettenaansteker. Ik wil een dedicated toestel waar ik niet hoef naar om te kijken, inpluggen, opladen enz... gewoon instappen en rijden. Geen geklooi met apps of gsm die gloeiend heet wordt of leegloopt.
Deze zomer doen ze vast weer een tournee, tijd afwachten en toehappen :D
+1
Vaak is het ook zo dat als je iemand klant maakt bij hun dat je 2 of 3 maanden gratis abonnement erbij krijgt en de nieuwe klant 1 maand gratis abonnement.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 23 juni 2018, 08:05:39
Er zijn er meer dan Duitsland alleen...
Zoek ze maar eens op 😉

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ja en dan???
Hoe vaak heeft men die in die landen nodig?
Ik kom regelmatig in Duitsland en gebruik hem constant enkel kunnen ze hem niet zien zoals ik hem ingebouwd heb.
En ja als ze me ermee pakken moet ik maar op de blaren zitten.
No pain, no gain !
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: nico op 23 juni 2018, 08:15:19
Ja en dan???
Hoe vaak heeft men die in die landen nodig?
Ik kom regelmatig in Duitsland en gebruik hem constant enkel kunnen ze hem niet zien zoals ik hem ingebouwd heb.
En ja als ze me ermee pakken moet ik maar op de blaren zitten.
No pain, no gain !
No problem

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Draje op 23 juni 2018, 10:03:08
Ik heb een mini. Vorig jaar in de zomer gekocht toen Coyote een promo tour aan de kust deed. Heb een vriend die daarbij werkt, kreeg een mooie korting bij aankoop en nog 3 maanden gratis als commerciële tussenkomst. Die mini gaat mee in iedere wagen, steeds aangesloten op de sigarettenaansteker. Ik wil een dedicated toestel waar ik niet hoef naar om te kijken, inpluggen, opladen enz... gewoon instappen en rijden. Geen geklooi met apps of gsm die gloeiend heet wordt of leegloopt.
Deze zomer doen ze vast weer een tournee, tijd afwachten en toehappen :D

Handige connecties heb jij  ^-^
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: BIG charlie op 23 juni 2018, 10:08:40
Ben niet voor of niet tegen  :)
Tot een jaar of 10 geleden zou ik ook wel een coyote nodig kunnen gehad hebben...
Nu hou ik mezelf, zo goed als altijd, aan de aangegeven snelheden ( op de snelweg max 130 ).
Ik wijt dit aan de ouderdom  :P en proberen om minder gejaagd te leven.
als ik dan toch eens occasioneel "gepakt" wordt valt dat bij mij onder de noemer " spelen met goede kaarten en verliezen"  ;)
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: dobbelsteen op 23 juni 2018, 15:16:13
En welke coyotes hebben jullie @Phantom Five  en @dobbelsteen  ?
Tegenwoordig heb ik geen meer. 14 euro met de huidige data abbo prijzen vind ik er los over.
En daarnaast rij ik enkel nog te snel in bochtige boerenwegen waarvan ik nog nooit geweten heb dat ze er flitsen.
Ik gebruik Waze nu als combinatie gps/radarverklikker.

Als je nog van plan bent 1 te kopen, pak eentje met knoppen ipv touch screen.
Zelf heb ik slechte ervaringen met touch screen en in mijn omgeving hoor ik ook vaak hetzelfde.

Er zijn er meer dan Duitsland alleen...
Zoek ze maar eens op 😉

En zoek maar eens op in welke van die landen het gedoogd is. Dus voor bijna niemand zal dit echt een probleem zijn.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Motorsport88 op 23 juni 2018, 15:22:57
Ik heb de App via Orange.


Vind ik persoonlijker veel handiger, je hebt het altijd bij.
Men kan het niet verbieden in andere landen.
Geen inbouw nodig of draden liggen trekken...

Je kan het idd op raam plakken, als dit je stoort koop je toch gewoon een houdertje voor op je ventilatieroosters?
Werkt perfect, hangt op de perfecte hoogte en die dingen kosten niks.

Ik vond/vind de aparte coyote's zijn geld niet waar (jaarlijks/aankoop)
Terwijl je dit gwn via een abonnement kan nemen, tenslotte zit Orange ook best wel goed met zijn Tarieven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 24 juni 2018, 05:49:48
Als je nog van plan bent 1 te kopen, pak eentje met knoppen ipv touch screen.
Zelf heb ik slechte ervaringen met touch screen en in mijn omgeving hoor ik ook vaak hetzelfde.
Inderdaad zo eentje met knoppen is veel handiger en reageert veel beter dan die eerdere versies met touch screen.
Maar ja zolang mijn huidige coyote nog werkt en het goed blijft doen zie ik niet in waarom ik die zou vervangen  :iono:

En zoek maar eens op in welke van die landen het gedoogd is. Dus voor bijna niemand zal dit echt een probleem zijn.
+1 zo is dat inderdaad.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 24 juni 2018, 08:05:58
Al bedankt voor de input guys  :bow:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Diezelke op 26 juni 2018, 17:52:39
Inderdaad zo is het.
Eerst mocht het in Frankrijk niet en in Duitsland wel, en nu is het net andersom.
Ik heb hem achter een smalle zonneband staan bovenaan tegen de ruit en is zo aangesloten dat hij aan gaat zodra ik de wagen start en weer uit gaat als ik de wagen stil leg.
Door de manier waarop ik hem geplaatst heb is hij van buitenaf niet zichtbaar en indien nodig doe ik de zonneklep naar beneden en dan ziet men hem zelfs ook niet meer indien men langs de wagen door zou rijden.
Bijkomend is dat ik hem zo geplaatst heb dat hij in no time er terug vanaf is en de kabel blijft maar 3 cm zichtbaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch al heel veel boetes mee heb kunnen besparen.
Wat zeker een extra pluspunt is aan de coyote is dat deze aangeeft indien men een trajectcontrole tegenkomt.

Dit.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Diezelke op 26 juni 2018, 17:57:42
Ik heb intussen meer dan 5 jaar geleden nog zo'n onnozel zwart plastic bakje gekocht. Niks touch screen, slechts enkele toetsen vooraan. geluid is afgrijselijk. MAAR: dat ding is al een paar keer gevallen, niet stuk te krijgen, start op met starten motor (onmiddellijk). Geen probleem met lichtinval (dat schermpje is 5 op 5 of zo). Abonnement kost wel wat, akkoord, maar ik zou niet meer zonder mijn coyote kunnen.

Ik rij trouwens met Waze, coyote en politiecontroles.

En wanneer ik door Zwitserland rij, duw ik de coyote gewoon in mijn broek (laat de flauwe grapjes maar komen). Maar daar zoeken ze niet :)
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: sini op 27 juni 2018, 01:42:12
Coyote is in België ook vrij populair.
Zo'n systeem heeft veel actieve gebruikers nodig en kan natuurlijk boetes niet 100% uitsluiten.

Bij mijn geboorte was er blijkbaar reeds een soort Coyote bij mij ingebouwd daarom heb ik mij nooit echt aangetrokken gevoeld door formule >:D
Heel zelden geflitst geweest, grootste gevaar is eerder op je reguliere parcours die je blindelings aflegt. Maar soms denk je eventjes niet aan die flitspaal die je nochtans zo goed kent, daarvoor is een middel om je toch te waarschuwen niet totaal onnodig: begin jaren 2000 heb ik zo'n ding gekocht van Franse makkelijk  AlerteGPS denk ik, niet geconnecteerd, alles in het geheugen dus voor zo'n 60€ denk ik. Geen abo, wel jullie kunnen niet geloven hoe goed dat ding werkt, zeker op locaties die men minder goed kent, wel luidruchtig en veel alarmen maar het was de moeite. Ook bij de eerste trajectcontroles, dat ding melde het aan, en telde mee af hoeveel tijd je nog had om tot einde van trajectcontrole bip ..... Bip......  als je te snel had gereden, dus te vroeg aan eindpunt was het al bipbipbipbip dus moest nog langzamer rijden :D
Hiermee wil ik aantonen dat je niet altijd veel moet uitgeven om resultaat te bekomen.
Coyote is zeker een goede oplossing maar om het efficient te houden moet je meekijken een aangeven als er iets is.... terwijl je al voor moet betalen...  Dan vind ik diensten als Waze logischer, je betaalt niet maar doe mee en iedereen heeft daar baat aan (natuulijk kan je Waze niet met Coyote vergelijken)
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 27 juni 2018, 02:40:00
Coyote is in België ook vrij populair.
Zo'n systeem heeft veel actieve gebruikers nodig en kan natuurlijk boetes niet 100% uitsluiten.

Bij mijn geboorte was er blijkbaar reeds een soort Coyote bij mij ingebouwd daarom heb ik mij nooit echt aangetrokken gevoeld door formule >:D
Heel zelden geflitst geweest, grootste gevaar is eerder op je reguliere parcours die je blindelings aflegt. Maar soms denk je eventjes niet aan die flitspaal die je nochtans zo goed kent, daarvoor is een middel om je toch te waarschuwen niet totaal onnodig: begin jaren 2000 heb ik zo'n ding gekocht van Franse makkelijk  AlerteGPS denk ik, niet geconnecteerd, alles in het geheugen dus voor zo'n 60€ denk ik. Geen abo, wel jullie kunnen niet geloven hoe goed dat ding werkt, zeker op locaties die men minder goed kent, wel luidruchtig en veel alarmen maar het was de moeite. Ook bij de eerste trajectcontroles, dat ding melde het aan, en telde mee af hoeveel tijd je nog had om tot einde van trajectcontrole bip ..... Bip......  als je te snel had gereden, dus te vroeg aan eindpunt was het al bipbipbipbip dus moest nog langzamer rijden :D
Hiermee wil ik aantonen dat je niet altijd veel moet uitgeven om resultaat te bekomen.
Coyote is zeker een goede oplossing maar om het efficient te houden moet je meekijken een aangeven als er iets is.... terwijl je al voor moet betalen...  Dan vind ik diensten als Waze logischer, je betaalt niet maar doe mee en iedereen heeft daar baat aan (natuulijk kan je Waze niet met Coyote vergelijken)
Zullen altijd wel betere en goedkopere systemen zijn, maar of ze legaal zijn weet ik niet.
Ik was gisteren toch maar weer ferm blij dat ik hem had toen ik weeral eens aan het flirten was met de teller op 230 km/h.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Dirk9700 op 27 juni 2018, 09:21:47
Ik ben ook al jaren gebruiker van Coyote zowel in de auto als op de moto, en heeft me al heel wat geld bespaart.
Mijn zoon gebruikt de app op zijn iPhone dat trouwens inbegrepen is in het abonnement van mij.

Groeten,
Dirk
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Animal op 27 juni 2018, 11:16:30
Eigenlijk best duur zo een coyote... maar vanaf je er 1 hebt gehad kan je wel echt niet meer zonder..

Waze etc werkt ook wel, maar is geen alternatief  vind ik persoonlijk..

Coyote heeft al ettelijke keren mijn rijbewijs gered dus er komt bij mij geen vervanger..

(Let wel, als je er niet tegenkan dat hij soms (irritant) piept als je een flitspaal of iets dergelijks voorbij gaat rijden die je al 1000x voorbij bent gereden en waar je gewoon op het laatste moment remt. En zo een persoon bent die coyote op stil zet dan ben je er in mijn ogen weinig mee...)
Ken er zo tientallen die nog boetes krijgen maarja hun coyote staat op stil "omdat ze er gek van worden"... Ja dan heeft het weinig zin natuurlijk


WEETJE OVER COYOTE

Hun klantenservice is echt wel supergoed.. Heb mijn coyote 7 jaar geleden gekocht samen met mijn rijbewijs (dat was niet gekocht :razz:) En hij is al enkele keren kapot gegaan.. zowel door mij als door fabrieksfouten..
Mijn garantie is al 5 jaar verlopen en ik heb denk ik al 4 a 5 vervangtoestellen en misschien een 5tal oplaadkabels gekregen..
Elke keer doen ze even moeilijk, dan zeg je dat je anders naar de concurrentie gaat en knal der ligt een nieuw toestelletje voor je neus..
Zo ben ik van de mini (met kleine opleg) al kunnen 'doorgroeien' naar het duurdere en nieuwere model


IK BEN EEN TEVREDEN COYOTE KLANT !!  :thumbsup:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: order66 op 27 juni 2018, 15:13:54
Dat piepen is idd soms irritant maar het heeft mij toch al meerdere keren een boete bespaard, gewoon op de ring waar je 50 mag, daar zit ik er soms enkele km over omdat ik niet de hele tijd naar mijn kilometerteller zit te staren, maar met het verkeer bezig ben. Ik laat het piepen sowieso aan ;)
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: GunSpeed op 5 juli 2018, 13:01:40
@gfk807 ik heb er gisteren eentje besteld  ;)
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 5 juli 2018, 20:13:58
@gfk807 ik heb er gisteren eentje besteld  ;)

Vertel me welke Gun en waar (ergens kortingen ?) ?

Mag ook via mail hoor, je hebt die wel  >:D
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: GunSpeed op 5 juli 2018, 21:57:52
Vertel me welke Gun en waar (ergens kortingen ?) ?

Mag ook via mail hoor, je hebt die wel  >:D
You've got mail Gert!  >:D
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 5 juli 2018, 23:21:28
You've got mail Gert!  >:D

 :bow:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: b_ken op 6 juli 2018, 11:03:38
Eigenlijk best duur zo een coyote... maar vanaf je er 1 hebt gehad kan je wel echt niet meer zonder..

Waze etc werkt ook wel, maar is geen alternatief  vind ik persoonlijk..

Coyote heeft al ettelijke keren mijn rijbewijs gered dus er komt bij mij geen vervanger..

(Let wel, als je er niet tegenkan dat hij soms (irritant) piept als je een flitspaal of iets dergelijks voorbij gaat rijden die je al 1000x voorbij bent gereden en waar je gewoon op het laatste moment remt. En zo een persoon bent die coyote op stil zet dan ben je er in mijn ogen weinig mee...)
Ken er zo tientallen die nog boetes krijgen maarja hun coyote staat op stil "omdat ze er gek van worden"... Ja dan heeft het weinig zin natuurlijk


Ik heb een jaar met Coyote gereden. Jammer genoeg zit in mijn dagelijks traject een 10 tal rode lichten met camera's, dus dat ding piepte zich suf. Het op stil zetten heeft idd. geen nut, dus ik liet het piepen. Maar bij mij trad er gewenning op. Dan begon dat eens te piepen als het nodig was, op een andere weg, en ik hoorde dat gewoon niet meer, of schonk er in elk geval geen aandacht meer aan. Tot ik 3 Km later dan dacht van ... hmmm ... precies of ik die daarjuist heb horen piepen, waarom zou dat geweest zijn ?

Een optie dat hij piept aan vaste palen (die je uiteindelijk ook wel weet staan) maar een gesproken melding of zo, voor mobiele flitsers ... dat had mij nog kunnen overtuigen om er nog een extra jaar (of 2) mee te rijden.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 6 juli 2018, 16:11:44
De enige 'mod' die ik aan een auto laat doen is het trekken van een kabeltje voor mijn Coyote :) .

Ik rij niet meer zonder. Het is geen vrijgeleide maar brengt me het jaarlijks abonnement toch op en meer wellicht. Ok, je kan nog eens gepakt worden, mar dat is part of the game. Ik betaal dan met de glimlach denkende dat het vrij goedkoop was alle andere keren in rekening gebracht.

Ivm metniet weten waarom hij piept, da's heel simpel. Je stelt hem als volgt in: uitschakelen voor meldingen zoals auto's op de pechstrook en gevaarlijke zone's.... dan ben je al 70% van de onnodige meldingen kwijt.
Voor de vaste radars enkel een piepje, de trajectcontroles laat ik uitspreken net zoals de mobiele camera's.
Dan krijg je heel weinig gesproken meldingen en weet je steeds wat er gaande is.
Ook leuk voor de trajectcontrole, als je ze dan toch eens te snel binnen rijdt, geeft de Coyote de richtsnelheid aan die je moet rijden om 'het goed te maken'.
Ook is de snelheidsaanduiding op je Coyote correcter voor het instellen van je snelheidsbegrenzer.

Heb die niet op het dashboard of zo staan omdat dit lelijk is, maar bij mij plakt die tegen de vooruit gans bovenaan, net naast de binnenspiegel. Iets moeilijker af te lezen, maar in de praktijk hoef je dat ook niet vaak te doen, gezien de verschillende instellingen voor de meldingen. Valt totaal niet op daar, ook van buiten zie je dit bijna niet omdat die grotendeels op die 'zwarte puntjes' in je ruit zit.
Ik wil hem voor geen geld meer missen...

En... het geeft je geen vrijgeleide tot onbeperkt vlammen, je kan altijd nog gepakt worden. Alleen gebeurt het minder en in feite, door de constante aanwezigheid ga je wel minder fel de snelheid overschrijden op bepaalde plaatsen.
Vooral op grote banen waar je nog 50 mag en je makkelijk 90 zou rijden als je even niet oplet.
Aan die groepen op facebook doe ik wel niet mee, die zijn er hoofdzakelijk voor en door alcoholgebruikers, één van de hoofdoorzaken van de zware ongevallen in Belgie. (maar dat verzwijgt men natuurlijk, men verlaagt de max snelheid waardoor de gevolgen van zo'n zatlap minder erg zijn en dan zegt men dat snelheid de boosdoener is want zie je wel... snelheid werd verlaagd en minder doden lol. En dat een moderne auto remt voor een voetganger, remt voor een file, 35 airbags heeften wat weet ik nog allemaal speelt geen enkele rol in de daling van het aantal doden. Dus leve de Coyote.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: neonblauw op 9 juli 2018, 14:49:16
Ik gebruik hem in de vrachtwagen, geeft wegwerkzaamheden en auto’s die pech hebben , terwijl gps dat niet zo vlug aangeeft, is geen vrijgeleide maar zou hem niet meer kunnen missen
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 10 juli 2018, 20:35:42
Neonblauw, vind je niet sar er dan soms wel heel veel info binnenkomt als je de stilstaande wagens op de pechstrook ook op zet?
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Eri///M4 op 10 juli 2018, 22:25:23
Ik heb ook zo een coyote mini laten inbowen. Werkt perfect. Kan nietmeer zonder.  :)
Heeft mij heel veel boetes bespaard. Ik rij voornamelijk op grote snelwegen waar er veel gebruikers zijn.
Je kan het altijd als app downloaden maar ik heb het liever zo.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 10 juli 2018, 23:31:39
Pics vd inbouw mogen hier ook altijd natuurlijk. :bow:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 11 juli 2018, 11:01:55
Zoals ik zei hangt de mijne met dubbelzijdige kleefband net naast de binnenspiegel bovenaan.
Zeer onopvallend, maar beetje moeilijk af te lezen, alhoewel ik vooral op het geluid afga.
Nu zag ik dit bij onze vriend Ali, heb het besteld en ga het eens uitproberen op dezelfde plaats, met dat verschil dat ik dan de helling beetje kan aanpassen. Als de zonneklep omlaag is zal je hem uiteraard niet zien...(maar stoort me totaal niet).
https://nl.aliexpress.com/item/HOTR-Magnetic-Car-Phone-Holder-Windshield-Dashboard-Car-Holder-Magnet-360-Rotatable-Cell-Phone-Holder-GPS/32826734950.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7b2e4c4dDR5tMc
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Diezelke op 16 juli 2018, 18:18:45
Zoals ik zei hangt de mijne met dubbelzijdige kleefband net naast de binnenspiegel bovenaan.
Zeer onopvallend, maar beetje moeilijk af te lezen, alhoewel ik vooral op het geluid afga.
Nu zag ik dit bij onze vriend Ali, heb het besteld en ga het eens uitproberen op dezelfde plaats, met dat verschil dat ik dan de helling beetje kan aanpassen. Als de zonneklep omlaag is zal je hem uiteraard niet zien...(maar stoort me totaal niet).
https://nl.aliexpress.com/item/HOTR-Magnetic-Car-Phone-Holder-Windshield-Dashboard-Car-Holder-Magnet-360-Rotatable-Cell-Phone-Holder-GPS/32826734950.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7b2e4c4dDR5tMc

zou dat magnetisch veld geen problemen opleveren ?
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 16 juli 2018, 18:45:58
zou dat magnetisch veld geen problemen opleveren ?

Nee, heb het er nu al verschillende jaren op die plaats en werkt perfekt eigenlijk.
Vroeger toen gps ngo niet zo algemeen was, reed ik met Renaults die een warmtewerende voorruit hadden. Kon je goed zien aan de blauwe schijn als je er schuin op keek. Maar door die ruit had je geen ontvangst van de satellieten, enkel op die plaats waar je die zwarte puntjes hebt rond de binnenspiegel kon je de GPS laten werken.
Ik weet niet hoe het met BMW zit, of die standaard warmtewerende voorruiten hebben of zo. Maar kan dus in ieder geval geen kwaad om je Coyote daar te hangen.
Het enige nadeel dt je hebt is dat bij temperaturen van 30 graden en meer buiten, het soms gebeurt dat de Coyote over- verhit is en niet opstart. Na enkele minuten airco start die dan wel...
Ideaal voor de batterij zal het niet zijn, maar de mijne gaat nu toch al enkele jaren mee. En als ik hem dan wat sneller moet vervangen hierdoor is dat nu ook niet zo'n ramp. Het kabeltje leggen door de BMW garage kost meer dan de Coyote zelf lol.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: kietekiet op 17 juli 2018, 23:55:29
Das al de tweede op 5j die ineens kapot gaat.. se prul!
Al verschillende keren geflitst geweest zonder dat dat ding waarschuwd.
Als ik mijn abbonnement niet op tijd verleng, bellen ze me op om me bijna te dwingen om het abbonement te verlengen.
Dat gepiep werkt mij soms zodanig op mijn zenuwen, dat hij al bijna uit het raam is gevlogen.

Conclusie.... een radarverklikker achter uw voorbumper monteren is de oplossing!
Alleen moet je dan alle dagen een weesgegroetje bidden om niet betrapt te worden door onze goede vrienden van de politie.
Maja..Herr und meister schaft breng nu eenmaal risico's met zich mee. 8)
Ein getriebe last ich mich met das alt ijzer auf das expressweg..fahren ich mit schrik om sensucht :exited:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Animal op 18 juli 2018, 14:38:07
Das al de tweede op 5j die ineens kapot gaat.. se prul!
Al verschillende keren geflitst geweest zonder dat dat ding waarschuwd.
Als ik mijn abbonnement niet op tijd verleng, bellen ze me op om me bijna te dwingen om het abbonement te verlengen.
Dat gepiep werkt mij soms zodanig op mijn zenuwen, dat hij al bijna uit het raam is gevlogen.

Conclusie.... een radarverklikker achter uw voorbumper monteren is de oplossing!
Alleen moet je dan alle dagen een weesgegroetje bidden om niet betrapt te worden door onze goede vrienden van de politie.
Maja..Herr und meister schaft breng nu eenmaal risico's met zich mee. 8)
Ein getriebe last ich mich met das alt ijzer auf das expressweg..fahren ich mit schrik om sensucht :exited:

Heb je daar een voorbeeld van van een radarverklikker achter de voorbumper ?
en wat kost zo iets ?

Hoe illegaal is dit ?
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Eri///M4 op 18 juli 2018, 14:54:55
Heb je daar een voorbeeld van van een radarverklikker achter de voorbumper ?
en wat kost zo iets ?

Hoe illegaal is dit ?
Hoe illegaal? Als je gepakt wordt dan ben je direct je auto kwijt
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: PIRRE. op 18 juli 2018, 16:30:18
Apple carplay zou binnenkort ook coyote ondersteunen.

Een groot pluspunt vind ik
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 20 juli 2018, 22:48:02
Ga je dan Coyote kunnen opzetten en intussen navigeren met de BMW-navigatie ?
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: dobbelsteen op 21 juli 2018, 09:24:46
Waarom zou je willen navigeren met BMW navigatie als je de coyote navigatie hebt?
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: order66 op 21 juli 2018, 10:41:33
Weet er iemand of je op onderstaande manier met 2 auto’s op hetzelfde moment Coyote kan gebruiken, maw mijn vrouw met het vaste toestel en ik met de app op GSM?
Tx

HOE KAN IK MIJN TOESTEL AAN MIJN TELEFOON KOPPELEN?
Mijn Coyote-app

Hebt u een Coyote-toestel met een actief abonnement? Prima! Dan kunt u zonder extra kosten het abonnement van uw Coyote-toestel gebruiken in uw app.

Daarvoor moet u inloggen via uw app met de ID's van uw Coyote-account.

Zodra u bent ingelogd, gaat u naar MIJN ACCOUNT, MIJN ACCOUNT OPENEN. In de rubriek IK WENS HET ABONNEMENT VAN MIJN APPARAAT TE GEBRUIKEN OP DEZE SMARTPHONE selecteert u het te koppelen toestel en drukt u gewoon op de knop VALIDEREN om de koppeling te activeren.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 21 juli 2018, 10:58:01
Ga je dan Coyote kunnen opzetten en intussen navigeren met de BMW-navigatie ?

Split-screen als je prof. navi hebt ?  :iono:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 21 juli 2018, 13:26:34
Split-screen als je prof. navi hebt ?  :iono:

Hopelijk...

En dan wordt de investering voor car play direct een pak interessanter. Nu heb je er niet echt veel aan en si het duur om car play aan te kopen. Vind het niet in verhouding.
Maar als je Coyote zal kunnen gebruiken als app (wat veel goedkoper is dan mijn abonnement op het losse toestel), bespaar je de investering van car play al bijna door het gebruik van Coyote als app...

En mochten er mettertijd nog wat bruikbare appjes bijkomen, dan zou het helemaal de max zijn. Nu gebruik is gewoon Siri via de spraakknop op het stuur en heb ik geen carplay. En dat werkt zeer goed. Beter dan de spraakfunctie van BMW...
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Diezelke op 24 augustus 2018, 09:48:27
Hopelijk...

En dan wordt de investering voor car play direct een pak interessanter. Nu heb je er niet echt veel aan en si het duur om car play aan te kopen. Vind het niet in verhouding.
Maar als je Coyote zal kunnen gebruiken als app (wat veel goedkoper is dan mijn abonnement op het losse toestel), bespaar je de investering van car play al bijna door het gebruik van Coyote als app...

En mochten er mettertijd nog wat bruikbare appjes bijkomen, dan zou het helemaal de max zijn. Nu gebruik is gewoon Siri via de spraakknop op het stuur en heb ik geen carplay. En dat werkt zeer goed. Beter dan de spraakfunctie van BMW...
Wat kost zo n coyote abonnement via gsm dan ? Ik betaal 144 euro perjaar voor het vaste toestel.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: b_ken op 24 augustus 2018, 10:38:45
Ik heb dat een jaar gehad, was iets van 50€ dacht ik. Maar vergeet niet dat je zelf instaat voor de data traffic en de kosten die daaraan verbonden zijn. Als dat niet 'gratis' meegaat met een massa data die je toch al van ergens hebt kan het u best nog duurder uitkomen.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Pannenkoek op 24 augustus 2018, 15:32:37
Bij Orange is coyote inbegrepen in de prijs van het abonnement. Ik denk niet dat coyote 1 gigabyte aan data opslorpt per maand. Mss 200 mb ofzo en dan ga je die al heel vaak kunnen gebruiken.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: dobbelsteen op 24 augustus 2018, 15:54:54
Wel bij de duurdere abbo's van Orange.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Diezelke op 24 augustus 2018, 20:30:52
Ik heb dat een jaar gehad, was iets van 50€ dacht ik. Maar vergeet niet dat je zelf instaat voor de data traffic en de kosten die daaraan verbonden zijn. Als dat niet 'gratis' meegaat met een massa data die je toch al van ergens hebt kan het u best nog duurder uitkomen.

Dat zit wel snor :) Heb een semi onbeperkt abonnement. Maar nog altijd lijkt een afzonderlijk toestel me makkelijker. Start gewoon mee op met de wagen, je moet er niet naar omzien, etc.

voor die 100 verschil ben ik niet overtuigd.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: gfk807 op 24 augustus 2018, 21:58:25
Dat zit wel snor :) Heb een semi onbeperkt abonnement. Maar nog altijd lijkt een afzonderlijk toestel me makkelijker. Start gewoon mee op met de wagen, je moet er niet naar omzien, etc.

voor die 100 verschil ben ik niet overtuigd.

Ik heb uiteindelijk genen gekocht, ik reed onlangs 2 u test met een bimmer en daar hing een coyote in op de rooster met de optionele coyote bevestiging.
Dat spel hing daar lelijk te wezen, herrie te maken en vooral te rammelen...heeft er welgeteld 15min gehangen en heb het eraf gezwierd.

Hopelijk werkt die coyote via apple play goed dan wordt het die misschien later nog  :iono:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Diezelke op 24 augustus 2018, 22:09:17
Ik heb uiteindelijk genen gekocht, ik reed onlangs 2 u test met een bimmer en daar hing een coyote in op de rooster met de optionele coyote bevestiging.
Dat spel hing daar lelijk te wezen, herrie te maken en vooral te rammelen...heeft er welgeteld 15min gehangen en heb het eraf gezwierd.

Hopelijk werkt die coyote via apple play goed dan wordt het die misschien later nog  :iono:

dan hebben ze het niet goed weggewerkt.

De vraag is simpel, als goed weggewerkt, stoor je je aan de geluidjes.

Ik kan eerlijk zeggen dat dat ding al een paar keer mijn rijbewijs gered heeft :) of toch aardige boetes vermeden heeft.

PS: ik rij altijd heel voorbeeldig, maar op een autosnelweg met 5 vakken om 01u 's nachts staan flitsen is zever (just my 2 cents).

Gr

Diezelke
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 25 augustus 2018, 02:27:22
Ik blijf de coyote toch ook een toegevoegde waarde vinden in mijn auto.
Niet enkel heeft dat ding me massaal behoed snelheid boetes, maar met al die bijgekomen trajectcontroles en nog x-aantal bijkomende trajectcontroles die hij perfect weergeeft is dat ding gewoonweg onontbeerlijk geworden.
Ook hier wat die trajectcontroles betreft heeft hij me al enorm veel geld doen besparen en sorry maar iedere Euro die ik niet aan vadertje Staat moet afgeven is op zich al een zalig gegeven.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: order66 op 25 augustus 2018, 08:43:04
Ik blijf de coyote toch ook een toegevoegde waarde vinden in mijn auto.
Niet enkel heeft dat ding me massaal behoed snelheid boetes, maar met al die bijgekomen trajectcontroles en nog x-aantal bijkomende trajectcontroles die hij perfect weergeeft is dat ding gewoonweg onontbeerlijk geworden.
Ook hier wat die trajectcontroles betreft heeft hij me al enorm veel geld doen besparen en sorry maar iedere Euro die ik niet aan vadertje Staat moet afgeven is op zich al een zalig gegeven.

Het geeft mij vooral gemoedsrust, je moet niet de hele tijd zitten kijken of denken aan waar je wel 5km/u te veel rijdt of waar die vaste palen nu weer staan, waar die trajectcontrole is. Wordt gewoon allemaal voor jou aangegeven. Zo heb je toch meer tijd om met het verkeer bezig te zijn i.p.v. constant ogen op je snelheidsmeter. Een extra veiligheid.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 26 augustus 2018, 02:26:11
Het geeft mij vooral gemoedsrust, je moet niet de hele tijd zitten kijken of denken aan waar je wel 5km/u te veel rijdt of waar die vaste palen nu weer staan, waar die trajectcontrole is. Wordt gewoon allemaal voor jou aangegeven. Zo heb je toch meer tijd om met het verkeer bezig te zijn i.p.v. constant ogen op je snelheidsmeter. Een extra veiligheid.
Inderdaad dat bedoel ik maar want tegenwoordig hebben ze op de gekste plaatsen wel een paal staan  ::).
Het is gewoon een extra hulpmiddel in de auto net zoals er tegenwoordig tal van hulpmiddelen in de auto zitten om het de mens zo gemakkelijk en behaaglijk mogelijk te maken en men meer op het verkeer kan letten + wat er zich rondom u afspeelt.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Pitte op 7 september 2018, 14:45:36
Ik gebruik Coyote al 10j. dacht ik! Nooit nog een boete gehad(je moet wel volgen wat de Coyote zegt of doet)en nu in aanvulling Waze die ook zeer goed is (vooral de navigatie) en gratis!
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Diezelke op 7 september 2018, 18:03:39
Ik gebruik Coyote al 10j. dacht ik! Nooit nog een boete gehad(je moet wel volgen wat de Coyote zegt of doet)en nu in aanvulling Waze die ook zeer goed is (vooral de navigatie) en gratis!

Idem, ik rij met Coyote, Waze, en politiecontroles.

PS: Waze heeft me onlangs nog maar eens gewaarschuwd voor een stilstaande file in the middle of nowhere. Blij dat ik die waarschuwing kreeg want de laatste in de file was zo slim om zijn vier richtingaanwijzers niet aan te zetten.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Streetscraper op 8 september 2018, 00:05:46
Ik zou ook niet meer zonder mijne Coyote kunnen... Dat ding heeft mij al massa's gezeik bespaard. Natuurlijk is er nog altijd een marge waar men zelf rekening mee moet houden.
Achter een kleine zonneband, aan het raam bevestigd. Niet zichtbaar langs buiten, staat ideaal om alles af te lezen en stoort totaal niet.
De kleine magneet waar de houder van de Coyote tegen hangt, blijft altijd op het raam geplakt en de kabel blijft netjes in de wagen zitten. In de E36 heb ik ook een magneet tegen het raam hangen en een verdoken kabel, op 10 seconden hangt de Coyote van de F30 in de E36, met beide voeding achter het contact.  8)

Oude foto waarop hij te zien is in de F30 :

Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 11 september 2018, 10:40:28
Coyote, 'k zou 't ni meer willen missen maar toch... Zaterdag weer prijs gehad. Kreeg de verwittiging op mijn Coyote pas toen een zwaantje achter me reed omdat ik verderop geflitst was. Werd dan afgeleid naar een parking door hem waar de combi ('s) stonden.
Gecorrigeerd 80 per uur, was nog content want was op de grens met zone 50 (zo'n belachelijke zone 50 op een grote steenweg waar niemand zich aan houdt) dus 53 Euro en was er weer vanaf.
Wat veel lastiger is, moet seffens naar stadhuis nieuw rijbewijs gaan aanvragen. Had nog een Belgisch met ne foto erop toen ik 17 was, ben nu 30 jaar ouder lol...
En dan het blazen... Ik drink nooit alcohol. Flikken zagen ook wel dat ik niets gedronken had maar blazen moet je altijd. Probleem is dat ik dat niet zo goed kan. Is wel vrij lang blazen. Slaap met een CPAP 's nachts, dus heb wel een medisch probleempje.
Twee keer geprobeerd in de auto, lukte niet. Beter eens proberen als je recht staat zei de agent, dat zou makkelijker gaan. Maar... na drie keer blokkeert het apparaat en moeten ze een dokter oproepen om bloed te trekken. Derde keer... weer niet   gelukt. Dan heeft hij lang aan dat apparaatje bezig geweest en mocht ik toch weer proberen en toen lukte het nipt.
Hij vertelde als ze een dokter moeten oproepen dat dit voor eigen rekening is. Zelfs in mijn geval als je ziek bent en een medisch verslag zou vragen aan je arts. Dan moet je het aanvechten voor de politierechtbank om je geld (proberen) terug te vorderen. Beetje onrechtvaardig volgens mij. Zou moeten zijn dat als je nuchter bent en een attest hebt, dat de staat verantwoordelijk is...
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Pannenkoek op 11 september 2018, 12:22:05
Coyote, 'k zou 't ni meer willen missen maar toch... Zaterdag weer prijs gehad. Kreeg de verwittiging op mijn Coyote pas toen een zwaantje achter me reed omdat ik verderop geflitst was. Werd dan afgeleid naar een parking door hem waar de combi ('s) stonden.
Gecorrigeerd 80 per uur, was nog content want was op de grens met zone 50 (zo'n belachelijke zone 50 op een grote steenweg waar niemand zich aan houdt) dus 53 Euro en was er weer vanaf.
Wat veel lastiger is, moet seffens naar stadhuis nieuw rijbewijs gaan aanvragen. Had nog een Belgisch met ne foto erop toen ik 17 was, ben nu 30 jaar ouder lol...
En dan het blazen... Ik drink nooit alcohol. Flikken zagen ook wel dat ik niets gedronken had maar blazen moet je altijd. Probleem is dat ik dat niet zo goed kan. Is wel vrij lang blazen. Slaap met een CPAP 's nachts, dus heb wel een medisch probleempje.
Twee keer geprobeerd in de auto, lukte niet. Beter eens proberen als je recht staat zei de agent, dat zou makkelijker gaan. Maar... na drie keer blokkeert het apparaat en moeten ze een dokter oproepen om bloed te trekken. Derde keer... weer niet   gelukt. Dan heeft hij lang aan dat apparaatje bezig geweest en mocht ik toch weer proberen en toen lukte het nipt.
Hij vertelde als ze een dokter moeten oproepen dat dit voor eigen rekening is. Zelfs in mijn geval als je ziek bent en een medisch verslag zou vragen aan je arts. Dan moet je het aanvechten voor de politierechtbank om je geld (proberen) terug te vorderen. Beetje onrechtvaardig volgens mij. Zou moeten zijn dat als je nuchter bent en een attest hebt, dat de staat verantwoordelijk is...

Dat blazen duurt inderdaad vrij lang, een seconde of zeven dacht ik, maar probeer eens met een verstopte neus door verkoudheid of allergie zeven seconden lang een constante luchtstroom te voorzien op zo een onnozel blaaspijpje. Trouwens: dat onderzoek door een dokter kunnen ze niet afdwingen. We zitten met het rechtsbeginsel van behoud van de fysische integriteit. Een naald in je onderarm duwen schendt dat beginsel.

Men kan in dat geval wel aannemen dat je dronken was omdat je weigert, maar de rechter moet dat wel motiveren. Als je geen enkele schijn van intoxicatie hebt, lijkt het me fout te gaan aannemen dat je niet in regel was.

Je slaapt wellicht met zo een mondmasker met luchttoevoer? Dat hoor je meer en meer, zelfs jonge kinderen moeten al een aantal jaar in grote getale aan de aerosolapparaatjes of puffers, ... Dat was vroeger veel minder nodig en dat is dan ook de reden en ook de enige reden dat ik voor het behoud van roetfilters ben.

Back  :ontopic:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: dobbelsteen op 11 september 2018, 21:47:29
Eigenlijk belachelijk dat ze nog steeds van die machines gebruiken waar je heel lang moet in blazen.
Genoeg controles die al een sniffer (of hoe ze het ook noemen) hebben die ze gewoon even in je buurt houden, of waar je even in moet ademen en die meteen kan zeggen of er risico is of niet.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Phantom Five op 12 september 2018, 04:38:28
Eigenlijk belachelijk dat ze nog steeds van die machines gebruiken waar je heel lang moet in blazen.
Genoeg controles die al een sniffer (of hoe ze het ook noemen) hebben die ze gewoon even in je buurt houden, of waar je even in moet ademen en die meteen kan zeggen of er risico is of niet.
Inderdaad zo is dat, dat ze daar eens wat meer in investeren dat ze binnenhalen met onze centen  ::)
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 12 september 2018, 07:15:28
Awel... dat vroeg ik me nadien ook af. Stel nu dat het echt niet lukte om te blazen en ze willen een dokter vorderen. Heb ik dan niet het recht om zo'n nieuwer toestel te eisen in plaats van akkoord te gaan met een bloedafname ?

En ja, slaap met een masker zoals Pannenkoek zegt. Maar in feite heeft dat weinig met de toestand van je longen te maken. Dat komt door je keelholte die bij de ene mens ruimer is dan bij de andere. Als je in slaap valt verslappen de spieren en kan in sommige gevallen je keelholte 'dicht vallen'. En dan snurk je of in het slechtste geval is de keelholte volledig dicht op dat moment waardoor je niet meer ademt gedurende x tijd en door luchtgebrek steeds weer even wakker wordt (besef je zelf niet). Afhankelijk van het aantal keren dat dit gebeurt, heb je zo'n toestel nodig omdat dit slecht is voor je hart en hersenen.... Dat toestel blaast lucht waardoor je keelholte open blijft. Andere keuze is een ingreep waarbij ze je amandelen, je huig en ik weet niet wat nog weghalen om de doorgang te vergroten. Maar daar was ik niet echt zot van lol.... Dus dat blazen wat niet wil lukken komt door een kleinere keelholte en een slechte conditie. Laatst longen laten controleren en die waren nog dik in orde zeiden ze. (ikke content lol)
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: nico op 28 oktober 2018, 17:03:13
Awel... dat vroeg ik me nadien ook af. Stel nu dat het echt niet lukte om te blazen en ze willen een dokter vorderen. Heb ik dan niet het recht om zo'n nieuwer toestel te eisen in plaats van akkoord te gaan met een bloedafname ?

En ja, slaap met een masker zoals Pannenkoek zegt. Maar in feite heeft dat weinig met de toestand van je longen te maken. Dat komt door je keelholte die bij de ene mens ruimer is dan bij de andere. Als je in slaap valt verslappen de spieren en kan in sommige gevallen je keelholte 'dicht vallen'. En dan snurk je of in het slechtste geval is de keelholte volledig dicht op dat moment waardoor je niet meer ademt gedurende x tijd en door luchtgebrek steeds weer even wakker wordt (besef je zelf niet). Afhankelijk van het aantal keren dat dit gebeurt, heb je zo'n toestel nodig omdat dit slecht is voor je hart en hersenen.... Dat toestel blaast lucht waardoor je keelholte open blijft. Andere keuze is een ingreep waarbij ze je amandelen, je huig en ik weet niet wat nog weghalen om de doorgang te vergroten. Maar daar was ik niet echt zot van lol.... Dus dat blazen wat niet wil lukken komt door een kleinere keelholte en een slechte conditie. Laatst longen laten controleren en die waren nog dik in orde zeiden ze. (ikke content lol)
Noemen ze dat niet slaapapneu? Stoppen met ademen in je slaap?
Coyote zal minder en minder betrouwbaar zijn. Nu ze meer en meer de NK7 beginnen te gebruiken. Kunnen ze volledig verstoppen zonder dat je hem nog ziet, geen flits niet meer (infrarood) en controleert 6 vakken in 1 keer in 2 richtingen. Dus je weet het gewoon niet meer als ze er staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: DHL op 4 november 2018, 05:54:42
Nico, je hebt twee maal gelijk 👍.
Heb de indruk dat Coyote momenteel al niet meer is wat het geweest is.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: b_ken op 4 november 2018, 11:41:42
Ik ben al meer dan 4 jaar Waze gebruiker (ook al heb ik in die periode ook nog met Coyote gereden).
Waze is zo goed en gratis, niet enkel om "gevaren" te melden maar ook gewoon als navigatie.  Enige nadeel, zeker 4 jaar geleden: hopeloos te weinig gebruikers in vergelijking met Coyote. Maar dat is nu toch serieus aan het veranderen heb ik de indruk. Ik hoor ook dat de file informatie op Q-music gebaseerd is op Waze.  Zal niet lang meer duren, als het al niet gebeurd is, voor er meer Waze gebruikers zullen zijn dan Coyote.
En dan ... tja ...
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Pannenkoek op 4 november 2018, 12:31:31
Noemen ze dat niet slaapapneu? Stoppen met ademen in je slaap?
Coyote zal minder en minder betrouwbaar zijn. Nu ze meer en meer de NK7 beginnen te gebruiken. Kunnen ze volledig verstoppen zonder dat je hem nog ziet, geen flits niet meer (infrarood) en controleert 6 vakken in 1 keer in 2 richtingen. Dus je weet het gewoon niet meer als ze er staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Wordt die geproduceerd door Sagem? Ik ben daardoor geflitst geweest en Coyote had mij niet gewaarschuwd...

En infrarood zeg je: wat als ik met een lampje tussen de nummerplaatlampunits infrarood schijn op mijn nummerplaat? Er staat nergens in de wet dat ik geen warmtestraling mag verspreiden over mijn plaat. Het moet gewoon leesbaar blijven, en dat blijf het.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Draje op 4 november 2018, 12:37:39
Wordt die geproduceerd door Sagem? Ik ben daardoor geflitst geweest en Coyote had mij niet gewaarschuwd...

En infrarood zeg je: wat als ik met een lampje tussen de nummerplaatlampunits infrarood schijn op mijn nummerplaat? Er staat nergens in de wet dat ik geen warmtestraling mag verspreiden over mijn plaat. Het moet gewoon leesbaar blijven, en dat blijf het.

Rijd gewoon niet te rap
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Pannenkoek op 4 november 2018, 12:43:56
Gevonden: verhandeld door SecuRoad... Ik wens hen een zeer snel failliet toe. Of hopelijk breekt er snel een groot schandaal uit zodat de geloofwaardigheid van die firma zwaar ondermijnd wordt.

Enfin: on topic, zijn er ondertussen radardetectoren die niet gedetecteerd kunnen worden? Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat verboden is. Zogezegd is dat in strijd met de wet omdat je geen controles mag opsporen. Maar als ik met de fiets zie dat ze een camera opstellen, dan stel ik toch ook vast dat er een controle is waarmee ik rekening kan houden als ik er iets later met de wagen passeer? Sinds wanneer heeft een overheid het recht om een detectieproduct te verbieden wanneer dit niet interfereert met andere apparatuur en het niet ioniserend is of als laser met oogschade tot gevolg kan beschouwd worden? Of je nu iets vaststelt met een apparaat of met je eigen ogen, dat is toch hetzelfde. Weyts mag voor mijn part zijn NK7 als een zetpil inbrengen, misschien vindt hij dat wel lekker, die infraroodstraling in deze koude dagen ... Moest hij nu eens dezelfde controletechnieken gebruiken om dierenleed aan te pakken, maar dat brengt niets op he.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Pannenkoek op 4 november 2018, 12:56:28
Rijd gewoon niet te rap


Ja, dat is waar. Maar het gaat hier wel over Coyote. Dat wordt niet gebruikt om te zien of er ergens een auto aan de kant staat met pech, maar bovenal om snelheidsboetes te vermijden. Dat laatste is nu wel even mijn hoofdbekommernis.

Overigens: het is niet omdat de overheid een arbitraire regel oplegt, dat ik die zomaar moet volgen.

Ik ga het nogmaals herhalen: er worden nog steeds dieren slecht behandeld. Jagers zetten extra dieren uit onder het mom dat ze het overbestand van bepaald wild tegengaan. Bij Offerfeesten worden nog altijd schapen de keel overgesneden waarbij ze stikken in hun eigen bloed ondanks de dode letters van de wet die het verbiedt. Sorry, maar ik vind dat nog steeds tig keren erger dan iemand die 150 doet op de snelweg en geen ongevallen veroorzaakt. Maar ja, een leegbloedend dier brengt niets op he.

In de industrie en bouwwereld gebeuren nog steeds ongelukken bij bedrijven die het niet nauw nemen met wetgeving. Iemand die invalide raakt of overlijdt is daadwerkelijk een drama. Helaas is de controle nihil en hebben firma's die zich wel houden aan de wet en hun werknemers respecteren alleen maar last van dit soort parasitaire firma's.

In ziekenhuizen is de hygiëne uitermate slecht, je wil niet weten wat er gebeurt als je volledig verdoofd bent: waar zijn de controles hierop? Waar zijn de invallen? Nergens: want elke extra kost, is er een die door het riziv gedragen dient te worden en is dus geen prioriteit.

We leven in 2018. Onze wagens zijn veiliger, zowel passief als actief. Een verstrenging van de regels is niets op zijn plaats, laat staan een hogere afdwinging.

Wat gebeurde in Alloo en de wegpolitie bij die achtervolging: dat was pas levensgevaarlijk. En dat voor een gestolen auto uit Nederland door een Nederlander. Je kon nu toch wel gaan aanvoelen dat als je de achtervolging inzet, dat die dief alles zal doen om te ontsnappen, al is het mensen aanrijden. Ze hadden die gewoon kunnen volgen, al vast de Franse politie verwittigen die het dan door anonieme en onopvallend volgen konden overnemen als hij de grens overgaat. Ooit zal hij moeten stoppen, al was het om het voertuig te verstoppen dan wel om te tanken of desnoods even te gaan plassen.

Een ganse hoop schade aan politievoertuigen en openbare infrastructuur, 4 fietsers gewond waarvan de kost integraal voor de Belgische staat is, want die dief zal wel een kei zijn die je niet kan pellen... Ik heb geen enkele reactie van Weyts gehoord. Behalve dat hij eigenlijk op camera staat terwijl hij kilometers op het middenvak rijdt, al is het omwille van promo: geef die man een boete. Het mag toch niet?

Zo lang dat soort hypocrisie er is, krijgt elke flitscamera een van mijn vingers te zien. En het is niet mijn duim of die zou naar beneden gedraaid moeten zijn.  >:D
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: nico op 4 november 2018, 13:55:26
Wordt die geproduceerd door Sagem? Ik ben daardoor geflitst geweest en Coyote had mij niet gewaarschuwd...

En infrarood zeg je: wat als ik met een lampje tussen de nummerplaatlampunits infrarood schijn op mijn nummerplaat? Er staat nergens in de wet dat ik geen warmtestraling mag verspreiden over mijn plaat. Het moet gewoon leesbaar blijven, en dat blijf het.
Het mag niet. Is gewoon de wet.
Vroeger had je van die tegen flitsers, achteraan, bij een flits flitste die gewoon terug. Nummerplaat niet leesbaar.
Was verboden.
Je had ook een doorzichtig plastiek dat je over je nummerplaat deed, bij een flits weerspiegelde dat.
Was verboden.
En zo waren er nog vindingrijke oplossingen.
Haarlak opspuiten, een doorgesneden aardappel over je plaat wrijven (dacht dat dan door het zetmeel die ook een glans gaf bij een flits, tot het regende natuurlijk )
Is allemaal strafbaar.
Je mag ook de signalen van de radar opsporen, maar je mag niet iets hebben dat aangeeft dat er een signaal is...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: b_ken op 4 november 2018, 14:31:33
Je mag dat dan allemaal niet fijn vinden en proberen creatief te zijn om niet geflitst te kunnen worden, en u proberen goed te praten met uitspraken als 'ik mag toch wat infrarood stralen uitzenden. Maar de wet is duidelijk. Je mag dat niet.

Citaat
zijn verboden de vervaardiging, de invoer, het bezit, het te koop aanbieden, de verkoop en de gratis bedeling van elke uitrusting of elk ander middel dat tot doel heeft de vaststelling van overtredingen van de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968 en van de reglementen betreffende de politie op het wegverkeer, te verhinderen of te bemoeilijken, of de toestellen bedoeld in artikel 62 van dezelfde wet op te sporen. Reclame voor deze uitrustingen, alsook het aanbieden van hulp of het verstrekken van advies om deze te monteren, zijn eveneens verboden.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Pannenkoek op 4 november 2018, 15:20:09
Je mag dat dan allemaal niet fijn vinden en proberen creatief te zijn om niet geflitst te kunnen worden, en u proberen goed te praten met uitspraken als 'ik mag toch wat infrarood stralen uitzenden. Maar de wet is duidelijk. Je mag dat niet.

Ik zal mij even focussen op ... dat tot doel heeft dat ....

Ik ga nu even in muggeziftmodus, niet om de eikel uit te hangen, wel om te zien of je wettig de kantjes er af kan lopen.

Stel: ik monteer nu lampunits die zowel zichtbaar licht (nummerbord verlichting) als infrarood licht uistralen. Ik heb echter niet de bedoeling om mij te onttrekken aan snelheidscontroles. Die infraroodstraling is slechts een bijproduct van de zichtbare straling (licht), net zoals je bvb van die drooglampen hebt in welnesscomplexen waarbij de warmteontwikkeling natuurlijk wel gewenst is, maar goed. Maw, dan heeft het middel niet het doel om zich te onttrekken aan controles of deze op te sporen. Dat die lamp toevallig ook infrarood uitstraalt, wist ik niet, want ik ken nu eens echt niets van techniek of wat dan ook because I'm from Barcelona. De morele opzet ontbreekt, dus dan kan je eigenlijk niet spreken van een misdrijf.

Net zoals je bvb voodootechniek zou kunnen uitoefenen op iemand die je niet mag, kan je ook niet veroordeeld worden, want dan is dan weer het morele element en dus zeker de wil wel aanwezig , maar niet het fysische. Het is bvb perfect wettelijk om iemand dood te wensen, je mag het alleen niet uitvoeren of ook nog maar gaan voorbereiden (een boodschappenlijstje voor vitriool hoort daar ook bij). Ja, dat is moreel verwerpelijk, maar ik wou even toelichten hoe krom wetgeving ineen zit en eigenlijk niet alles kan gaan omvatten.

Nogmaals: het is extreem zeveren wat ik nu doe, maar er moet iets zijn om die zooi juridisch correct te gaan omzeilen.

Nog een ander muggeziftpuntje, maar dat taalkundig wel juist moet zijn en mijns inziens een grond biedt tot weerwerk:

Er staat dat je niets mag installeren wat de vaststelling van de overtredingen bemoeilijkt. Als je je nummerplaat onleesbaar maakt, dan heeft dat geen invloed op de overtreding. De overtreding kan perfect vastgesteld worden, namelijk de snelheidsovertreding van het voertuig wordt gemeten en geregistreerd. Simpelweg dat die gemeten kan worden toont ook al aan dat er dus niets opgespoord werd, anders had je de detectie wel voorkomen.


Kortom: je mag het vaststellen van de overtreding niet gaan verhinderen of bemoeilijken, wat hier niet gebeurd is.
In die optiek is deze wet heel misschien dus niet van toepassing. Nogmaals en tot vervelends toe snap ik best dat dit muggeziften in extremis is.

Men had dus kunnen bijvoegen: ... evenals de identificatie van de overtreder dan wel het voertuig waarmee de overtreding begaan is, niet te bemoeilijken. Dat staat er nu niet. En uit ervaring weet ik dat er in juridisch geleuter altijd tot twintig cijfers na de spreekwoordelijke komma wordt gekeken en je zo specifiek dan wel volledig mogelijk moet omschrijven, anders bijt je hard in het stof. Soms...

Ik vermoed dat dan verwezen kan worden, wat de identificatie betreft, naar de wetgeving over de nummerplaat. Voor zover ik mij kan herinneren, mag je de leesbaarheid niet bemoeilijken. Maar daar staat leesbaarheid in de zin van leesbaarheid door het menselijk oog, al dan niet via cameraopnames die ook in het verlengde liggen van het menselijk zicht. Nergens lees ik dat de infrarood zichtbaarheid bemoeilijkt kan worden.

Gaat de politie die redenering volgen? Zeer zeker niet, die maken voor minder al fouten. Maar voor het Hof van Cassatie die alles ontrafelt, ben ik al vaker verrast geweest hoe die oordelen.

Wederom: ik snap volledig dat het oneindig vergezocht is, maar het is niet omdat de interpretatie wordt uitgerokken als een elastiek, dat het daarom ook absoluut onwaar is, zolang die elastiek niet knapt.

Men zou kunnen zeggen: "Ja, maar, je kan toch wel raden dat de wetgever de bedoeling had om alles te willen omschrijven?". Wel vul dan eens je belastingsbrief of andere officiële administratie in met de uitleg dat je de bedoeling had om wel te ageren als gevraagd, maar toch niet volledig bent geweest. Dat zal ook niet pakken.

De Belgische wetgeving is zo schots en scheef als maar zijn kan, elkaar tegensprekend soms ook, dus ik blijf hopen op wat spitsvondigheid op dit vlak.  :thumbsup:
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: b_ken op 4 november 2018, 15:49:06
Je mag bedenken wat je wil, ik ga hierover ook niet in een (zinloze) discussie gaan of je ermee zal wegkomen of niet. Dat zal de rechter wel doen als je ermee gepakt wordt.
Titel: Re: Coyote : voor en tegenstanders
Bericht door: Pannenkoek op 4 november 2018, 16:40:32
Ik zeg niet dat ik het ga doen, wel dat ik wil weten of het anders kan.

Discriminatie is bvb ook strafbaar, maar dat een man meer moet betalen voor de verzekering van dezelfde auto, zelfde adres en zelfde bonus malus dan een vrouw is ook discriminatie. Hoe versta je je daar nu aan...

Het is dat soort dwaze juridische vertelsels die ik graag zou doorprikken. Dit is er nu eens eentje waarvan je als je even er over peinst, de zaak niet klopt.

Zinloze discussie misschien, maar wel een terecht vraagteken, vind ik.