Bimmerboard

Mijn Voertuig => Mijn Motor => Topic gestart door: Bananenman op 3 augustus 2017, 21:16:34

Titel: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: Bananenman op 3 augustus 2017, 21:16:34
Deze week mijn theorie gedaan voor het rijbewijs A2 (35kw motorrijbewijs) alsook al mijn 12 uren rijles geboekt + het finaal examen.
Lang verhaal kort, impulsiviteit ALOM ten huize Bananenman deze week  ;D

Gisteren ongeveer 1600km gereden op 20u tijd om in Zuid-Duitsland een motor te kopen voor een goede vriend waarmee ik samen het motoravontuur mee ga beginnen, namelijk @ZjakkeMakke

Er is heel veel gebeurd en zjakkemakke zijn oorspronkelijke motor was al verkocht onderweg, en we zochten rap een andere op mobile in Bayern, en en en...  :bump: De honda NC700X is aangeschaft door hem en ik wou mezelf ook een starter-bike aanschaffen. We zijn nog omgereden om naar een Suzuki GS500 te bekijken maar daar was het een heel rare bedoening.

BON. Na onze giga-roadtrip ongeveer 2u geslapen en deze ochtend alles klaargezet om richting Roermond te rijden om mijn bike op te halen.

V-twin die oersterk is, cardanas in plaats van een ketting, heel toffe retro looks  :exited: Handgreepverwarming en 2 zijkoffers inclusief :)
54pk op 9000rpm / 42nm op 7000rpm

(http://i.imgur.com/5ooIcXL.jpg)(http://i.imgur.com/xl2XDjO.jpg)(http://i.imgur.com/NE1jwhM.jpg)(http://i.imgur.com/SkaXbvc.jpg)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Snorkel op 3 augustus 2017, 21:30:51
Bananenman, gij zijt toch nogal ne kastaar, zalle  ;D ;D
Allee, proficiat met de aankoop en keep it safe, he dude.  :thumbsup:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: WJJ op 3 augustus 2017, 21:40:15
Koffers en bagagedragen eraf, lekker strak en gaan!
Keep it safe he brother!  :thumbsup:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 3 augustus 2017, 22:02:00
Bananenman, gij zijt toch nogal ne kastaar, zalle  ;D ;D
Allee, proficiat met de aankoop en keep it safe, he dude.  :thumbsup:
Zeker, zeker! Nu, het zal toch wachten blijven tot november eer het echte rijden kan beginnen. Hopelijk nog droge dagen dan :)
Koffers en bagagedragen eraf, lekker strak en gaan!
Keep it safe he brother!  :thumbsup:
Net de zaken die ik wel tof vind :D Geeft hem de tourmotor-look :D

Alle gekheid op een stokje, ik kan mijn 'hof' niet op zonder de koffers er af te nemen...
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: ZjakkeMakke op 3 augustus 2017, 22:06:10
Hahaha ik ben ook redelijk impulsief, maar heb toch nog ruime tijd nagedacht over mijn aankoop! Ma gij menneke, goe zot! Tis wel echt een mint moto 😎 van 1986, maar ziet er als nieuw uit 👍🏼 proficiat makker 🎉


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Draje op 3 augustus 2017, 23:24:18
Van impulsiviteit gesproken inderdaad  ^-^

Maar geniet ervan  ^-^
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: FJRdude op 3 augustus 2017, 23:26:11
Hahahaha,  gaan met die banaan !!    :banana:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: BIG charlie op 4 augustus 2017, 06:29:33
Toffe motor :thumbsup:
Veel rijplezier ermee  :thumbsup:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: s2000jan op 4 augustus 2017, 08:57:37
 :thumbsup:

Nostalgie!

Doet mij denken aan de Honda CBX zescilinder tijd  (niet dat ik er zo eentje gehad heb, maar ik kwijlde daar wel altijd op)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 4 augustus 2017, 09:14:46
:thumbsup:

Nostalgie!

Doet mij denken aan de Honda CBX zescilinder tijd  (niet dat ik er zo eentje gehad heb, maar ik kwijlde daar wel altijd op)

Lijkt er goed op :) De snoet van de CBX spreekt me wel aan  :thumbsup:
(http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/honda-cbx.jpg?378220)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Ben. op 4 augustus 2017, 09:17:04
Zeker, zeker! Nu, het zal toch wachten blijven tot november eer het echte rijden kan beginnen. Hopelijk nog droge dagen dan :)Net de zaken die ik wel tof vind :D Geeft hem de tourmotor-look :D

Alle gekheid op een stokje, ik kan mijn 'hof' niet op zonder de koffers er af te nemen...

Ik heb mijn moto rijbewijs in november gehaald  ;) :D 12u + examen op 1 week tijd en heb perfect weer gehad toen!  ;D
Proficiat! Maar had eerlijk gezegd toch een ander model verwacht als eerste moto  ;D
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 4 augustus 2017, 09:22:29
Ik heb mijn moto rijbewijs in november gehaald  ;) :D 12u + examen op 1 week tijd en heb perfect weer gehad toen!  ;D
Proficiat! Maar had eerlijk gezegd toch een ander model verwacht als eerste moto  ;D
:greddy:

Enduro is fun maar met 2 om wat rond te cruisen misschien niet zo praktisch :D
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Ben. op 4 augustus 2017, 09:34:07
:greddy:

Enduro is fun maar met 2 om wat rond te cruisen misschien niet zo praktisch :D

Hangt er vanaf waar je gaat cruisen natuurlijk  ;D Allesinds heel veel plezier met je eerste moto  :thumbsup:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Xasuntox op 4 augustus 2017, 11:07:40
Proficiat! Knappe machine 8) Ga je veel plezier aan hebben!
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 4 augustus 2017, 12:48:30
Proficiat! Knappe machine 8) Ga je veel plezier aan hebben!
Mercikes!
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 4 augustus 2017, 22:27:14
Vandaag mij even bezig gehouden met de kofferdragers te verwijderen. Al doende kwamen veel panelen los en heb ik ze eens vlug opgeblonken met mijn kleine Rupes.

Lekker wazige overbelichte (doch donkere) iPhone foto in 3 .... 2 ... 1 ...
PATS!
(http://i.imgur.com/18qsGmD.jpg)

Ik was blij te zien dat de batterij quasi nieuw is alsook het frame ziet er allemaal spik en span uit. De kunststof kappen hebben wel wat scheurtjs her en der / maar niets ernstig voor de werking er van. Blijven zitten dus en mooi wezen.

Daarnet ook een heel klein ritje gemaakt op boerewegels in de buurt om de motor eens op te warmen. Er zit een zelfs een temp. meter op / maar dat zal van het koelwater zijn  ^-^ Heel fijn bollen en eens in hogere toeren is het dikke fun qua sound en beleving.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Motorsport88 op 5 augustus 2017, 09:43:21
Vandaag mij even bezig gehouden met de kofferdragers te verwijderen. Al doende kwamen veel panelen los en heb ik ze eens vlug opgeblonken met mijn kleine Rupes.

Lekker wazige overbelichte (doch donkere) iPhone foto in 3 .... 2 ... 1 ...
PATS!
([url]http://i.imgur.com/18qsGmD.jpg[/url])

Ik was blij te zien dat de batterij quasi nieuw is alsook het frame ziet er allemaal spik en span uit. De kunststof kappen hebben wel wat scheurtjs her en der / maar niets ernstig voor de werking er van. Blijven zitten dus en mooi wezen.

Daarnet ook een heel klein ritje gemaakt op boerewegels in de buurt om de motor eens op te warmen. Er zit een zelfs een temp. meter op / maar dat zal van het koelwater zijn  ^-^ Heel fijn bollen en eens in hogere toeren is het dikke fun qua sound en beleving.
Lekker tchill!

Toerplezier als het zonnetje schijnt 😎

Congratz man 👍

Ziet er goed uit...

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk

Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: sini op 7 augustus 2017, 02:24:31
Nostalgie als ik foto van CBX6 zie, ik heb destijds een special build op een Martin frame laten bouwen, nog atijd spijt dat ik het verkocht heb
6 in 1 endurance uitlaat, pure (luide) muziek  >:D
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Phantom Five op 7 augustus 2017, 06:21:59
:thumbsup:

Nostalgie!

Doet mij denken aan de Honda CBX zescilinder tijd  (niet dat ik er zo eentje gehad heb, maar ik kwijlde daar wel altijd op)
Dat is inderdaad pure nostalgie voor ons.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 7 augustus 2017, 23:31:13
Lekker tchill!

Toerplezier als het zonnetje schijnt 😎

Congratz man 👍

Ziet er goed uit...

Verstuurd vanaf mijn E6853 met Tapatalk

Thanks! :)
Dat is inderdaad pure nostalgie voor ons.

Chance dat de oude garde ook op BB zit om het jong volk in bedwang te houden :D

Enkele kiekjes van de Honda, prachtige schakeringen met het schemerlicht  :drool:

Waar is de tijd met mijn Boston groene Z3 - even waanzinnige kleur!

(http://i.imgur.com/wlhjikW.jpg)
(http://i.imgur.com/CKt10Dm.jpg)
(http://i.imgur.com/RJRxdqj.jpg)

Soft99 Liquid Wax quick detailer gebruikt op aanraden van Motorsport88 - heel goed gerief en zeer diepe glans. Ook op de motor van ZjakkeMakke geplaatst en de beading/sheeting is top!
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: BimmerFan op 9 augustus 2017, 18:16:59
Ziet er top uit , das zalig eh motorijden alleen spijtig van het weer .
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 10 augustus 2017, 07:13:54
Ziet er top uit , das zalig eh motorijden alleen spijtig van het weer .
Klopt! Gisteren de kofferdragers terug gemonteerd. De voorbereiding van de kofferset zit precies vast aan het frame van de motor, en 2 zijkoffers zijn nog 'kewl' qua look  ^-^

Vandaag eens proberen te tanken wat tijdens de laatste rit deed hij wat weird :)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: BimmerFan op 10 augustus 2017, 20:20:58
Cool

Gij doet daar toch 98 benzine in,want van die 95 octaan met bio ethanol gaan ze kapot.

die 95 tast dichtingen aan en naftleidingen .

Die moto is wel mooi gekuist lol juist van den band gerold.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Laurent1602 op 10 augustus 2017, 20:32:11
Knappe 2-wieler! :thumbsup: Vind hem wel mooier zonder koffers, maar das persoonlijk natuurlijk :)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 10 augustus 2017, 21:46:56
Cool

Gij doet daar toch 98 benzine in,want van die 95 octaan met bio ethanol gaan ze kapot.

die 95 tast dichtingen aan en naftleidingen .

Die moto is wel mooi gekuist lol juist van den band gerold.
Uiteraard 98 :) In mijn wagens deed ik altijd 95 (iets of wat moderne motoren, vele km's elke maand...)

Jammer maar helaas zal deze 9/10 in de verkoop gaan. Reden waarom: hij is 37kw op het gelijkvormigheidsattest en geen 35kw. Ik ga nog even opzoeken of een 35kw kit aanwezig is. Maar ik heb niet zoveel zin in heel die romslomp qua papieren...

Knappe 2-wieler! :thumbsup: Vind hem wel mooier zonder koffers, maar das persoonlijk natuurlijk :)
Het maakt hem sportiever maar de 'tourer'-look vind ik persoonlijk ook wel vet  ^-^
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Xasuntox op 10 augustus 2017, 22:09:44
Uiteraard 98 :) In mijn wagens deed ik altijd 95 (iets of wat moderne motoren, vele km's elke maand...)

Jammer maar helaas zal deze 9/10 in de verkoop gaan. Reden waarom: hij is 37kw op het gelijkvormigheidsattest en geen 35kw. Ik ga nog even opzoeken of een 35kw kit aanwezig is. Maar ik heb niet zoveel zin in heel die romslomp qua papieren...
Het maakt hem sportiever maar de 'tourer'-look vind ik persoonlijk ook wel vet  ^-^

Als ik jou was zou ik hem verkopen. Dacht dat je hier in België bijna onmogelijk het vermogen van een motorfiets kon laten beperken op papier.
Het is wel jammer want het is een mooie motor. Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een BMW F650 Funduro, die is ideaal voor een A2 rijbewijs en heeft exact 35 kW. Ook van prijs vallen die goed mee. :thumbsup:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Draje op 10 augustus 2017, 22:23:40
Waarom niet bekeken op het gelijkvormigheidsattest voor je hem kocht... ?   :thinking:

Als je een F650 koopt dan, zie dat je de goeie koopt. Mijn GS is 37 kw.

Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 11 augustus 2017, 08:47:37
Als ik jou was zou ik hem verkopen. Dacht dat je hier in België bijna onmogelijk het vermogen van een motorfiets kon laten beperken op papier.
Het is wel jammer want het is een mooie motor. Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een BMW F650 Funduro, die is ideaal voor een A2 rijbewijs en heeft exact 35 kW. Ook van prijs vallen die goed mee. :thumbsup:
Die wou ik initieel, net als ik de Honda kocht zei een verkoper van een funduro dat ik de zijne mocht hebben voor dezelfde prijs  :censor:
Waarom niet bekeken op het gelijkvormigheidsattest voor je hem kocht... ?   :thinking:

Als je een F650 koopt dan, zie dat je de goeie koopt. Mijn GS is 37 kw.


De aankoop was wat tricky met een Hongaarse dame die brak Duits sprak. De man die hem verkocht was even op de baan... Jouw GS is de iets recentere ook (vind ik knapper dan een funduro).
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Ben. op 11 augustus 2017, 12:33:27
Die wou ik initieel, net als ik de Honda kocht zei een verkoper van een funduro dat ik de zijne mocht hebben voor dezelfde prijs  :censor:

Rustig je tijd pakken voor een aankoop heeft soms wel zijn voordelen..  :-\
Spijtig om te zien dat het dan eigenlijk maar over 2kw gaat maar als je op google zoekt krijg je dit al te zien bij het eerste resultaat..

Zoals Xasuntox aanhaalt is het in België redelijk moeilijk om een moto te laten omzetten naar 35kw op papier.




Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 14 september 2017, 21:56:21
Overeenkomst bereikt voor de verkoop van de Honda. Het zal nog een heel gedoe worden qua inschrijving etc etc. Ik heb de motor ingevoerd op mijn naam maar ga hem dus meteen verkopen.

Beste is dat ik hem voor een dag inschrijf om terug uit te schrijven, weer een prachtig BananenmanMoment (hoe het niet moet  :greddy: ).
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Ben. op 15 september 2017, 11:57:42
Beste is dat ik hem voor een dag inschrijf om terug uit te schrijven, weer een prachtig BananenmanMoment (hoe het niet moet  :greddy: ).

Krijg jij die ingeschreven met jou rijbewijs?   :D

en de zoektoch al gestart naar een mogelijke opvolger?  ;)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 15 september 2017, 18:43:41
Krijg jij die ingeschreven met jou rijbewijs?   :D
Inschrijving zonder verzekering / dus hoop dat dat gaat  :thumbsup: Om dan de nummerplaat terug in te dienen  :exited:
en de zoektocht al gestart naar een mogelijke opvolger?  ;)
Jazeker, f650 funduro - eentje gevonden zelfs voor een prima prijs en staat. Maar met het slechtere weer op komst + verhuis wacht ik nog even  ^-^

Qua studies zal komend semester mijn pittigste ooit zijn dus focus³  8)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Draje op 15 september 2017, 18:50:31
Jazeker, f650 funduro - eentje gevonden zelfs voor een prima prijs en staat. Maar met het slechtere weer op komst + verhuis wacht ik nog even  ^-^

Qua studies zal komend semester mijn pittigste ooit zijn dus focus³  8)

Ahaaa, een klein broertje gevonden :)

Slechtere weer is al bezig :)

Ik ga ook heel de tijd moeten rijden vanwege geen ander vervoersmiddel, maar chance dat je u eend nog hebt.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Bananenman op 15 september 2017, 20:47:46
Ahaaa, een klein broertje gevonden :)

Slechtere weer is al bezig :)

Ik ga ook heel de tijd moeten rijden vanwege geen ander vervoersmiddel, maar chance dat je u eend nog hebt.
Ja gij!  ^-^
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E
Bericht door: Draje op 15 september 2017, 21:39:44
Ja gij!  ^-^

Net terug van een toertje na 2,5 weken garage. Heerlijk gevoel en bak  ^-^
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: Bananenman op 26 september 2017, 19:53:32
Zo, na net geen 2 maanden bezit is hij daarnet opgehaald en zodus verkocht.

Mijn 25km die ik er mee heb rondgereden zonder enige vorm van inschrijving/verzekering/etc waren de leukste ooit op 2 wielen. Het smaakt zeker naar meer  8)

Midden oktober start mijn rijbewijs A2. Misschien dat ik een apart topic maak met mijn bevindingen en lessen enzovoort  :thumbsup:

Random foto 'cuz BMW zijn parels van machines  :drool:
(http://images.mcn.bauercdn.com/upload/209586/images/02xy8t7389-01.jpg)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: BimmerFan op 26 september 2017, 20:28:12
Bmw heeft prachtige moto in hun assortiment  :thumbsup:

De Bmw nine T vind ik ongelofelijk mooi , das echt buiten catagorie vind ik .

Der is 1 ding ik niet begrijp op 2fast 4 u heb ik een test gezien van in Amerika en die hadden uitgetest naar de betrouwbaarheid van vele merken en Yamaha stond op beste plaats en Suzuki en Honda samen op 2deplaats maar Bmw stond ergens helemaal vanachter dat kan toch niet man Ducati scoorde beter.

Die Nine T is porno op wielen
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: Bananenman op 26 september 2017, 22:17:26
Geen idee hoe het zit met de degelijkheid ervan. Zo'n test moet je altijd met een gigantische korrel zout nemen. Mijn oordeel is, wil je weten of een specifiek model betrouwbaar is - even een babbeltje doen met de dealer zijn mechanicien  :thumbsup:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: FJRdude op 27 september 2017, 16:50:48
Geen idee hoe het zit met de degelijkheid ervan. Zo'n test moet je altijd met een gigantische korrel zout nemen. Mijn oordeel is, wil je weten of een specifiek model betrouwbaar is - even een babbeltje doen met de dealer zijn mechanicien  :thumbsup:
 

Dat is ook niet altijd representatief he....   spreek liever met ervaringsdeskundigen (lees:  owners)


Ik ben al jaren lid van een motor touring club (niet verwarren met een motorbende  :toofunny: ).
Pakweg 60% vd motos in de club is BMW, daarna komt Yamaha op de 2e plaats, enkele Honda's, Suzuki (1 of 2) en een stuk of 3 Triumphs. Allemaal dikke toerbakken.

De enige moto's die frequent panne hebben...  is BMW.  Er zijn 3 mensen met een prachtige K1600 (mijn droom). 1GTL en 2 GT's.
Alle 3 dikke voddebakken.  Ze zijn zo mooi en ze rijden enorm goed....  als ze rijden.  De K1600GTL in de club spant de kroon, zowat alles is al kapotgeweest/vervangen.
Fijn als je op reis bent, en je motor valt in panne....  (ook al meermaals getuige van geweest op vakantie)

Ik bewonder de BMWrijders voor hun geduld....    want ik zou maar wat graag ne BMW op 2 wielen willen maar ik heb genoeg gezien. 
Ik heb hier ook een tijdje meegelezen  --->  http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/index.php (http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/index.php)    en ook hier veel miserie gelezen  (en ik heb het niet over afgebrakte ketels, maar recente motors).

Voorlopig geen BMW op 2 wielen voor mij  :-X
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: BimmerFan op 27 september 2017, 17:25:03
Dat wat gij nu zegt FJRDude dacht ik ook al.

Ik heb altijd met japanse racers gereden Suzuki en 1 probleem gehad op 7j tijd.

Onverwoestbaar Suzuki en ook al aardig wat gelezen over Bmw en ja soms horrorverhalen en op de rijschool ook ineens vitessebak stuk dat was zoiets als Draje had F650gs.

Heel spijtig want ze hebben ongelofelijk gerief staan in hun assortiment.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: FJRdude op 27 september 2017, 19:00:58
Thans is f650 een vd betere met hun rotaxblok (afaik lichtjes aangepast door BMW).

Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: BimmerFan op 27 september 2017, 21:18:58
Thans is f650 een vd betere met hun rotaxblok (afaik lichtjes aangepast door BMW).

Zou kunnen , dat was bij mercator en die mecanicien van daarnaast winge motors kwam kijken en zei tegen de instructeur dit gebeurt wel vaker bij dit model.

Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: arbe op 27 september 2017, 21:38:31
Ik heb pas ook een "probleem" K1600GTL gehad maar onmiddellijk ne nieuwe GEKREGEN van BMW. Nieuwer model dat zelfs iets duurder is, zonder gedoe.
Daarvoor ook 3 andere GTL's gehad, 40000km opgezet op 1j en nooit problemen.

BMW nog altijd veruit de meest verkochte moto's, als ge dan in een club zit zijn die inderdaad het meest frequent kapot. Zijn ook meestal de moto's die in weer en wind rijden, die Yamahakes en zo komen alleen buiten bij zonneschijn  :gayfight:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: FJRdude op 27 september 2017, 21:40:47
Ik heb pas ook een "probleem" K1600GTL gehad maar onmiddellijk ne nieuwe GEKREGEN van BMW. Nieuwer model dat zelfs iets duurder is, zonder gedoe.
Daarvoor ook 3 andere GTL's gehad, 40000km opgezet op 1j en nooit problemen.

BMW nog altijd veruit de meest verkochte moto's, als ge dan in een club zit zijn die inderdaad het meest frequent kapot. Zijn ook meestal de moto's die in weer en wind rijden, die Yamahakes en zo komen alleen buiten bij zonneschijn  :gayfight:


 :toofunny:   :thumbsup:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: arbe op 28 september 2017, 08:44:02

 :toofunny:   :thumbsup:
En uw profielfoto verandert daar niks aan :)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: Blue op 28 september 2017, 15:54:20
Japanners zijn toch overdreven betrouwbaar hoor.
En van BMW moto's hoor je echt wel vaker dat er grondige zaken mis gaan.

Ben toch benieuwd of BMW moto's nu echt in aantal meer verkocht worden dan de japanners??
Want zie er toch niet veel meer op de baan?


Ben zelf ook recent voor een S1000XR gaan zien maar was het niet helemaal.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: BimmerFan op 28 september 2017, 18:17:15
Dat weet ik niet maar Bmw verkoopt wel goed , de herverkoopwaarde is ook wel beter.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: Bananenman op 28 september 2017, 18:26:21
Dat weet ik niet maar Bmw verkoopt wel goed , de herverkoopwaarde is ook wel beter.
Imago = alles. Die restwaarde waar je van spreekt is dé sleutel tot succes voor het ganse BMW fleetverhaal :)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: FJRdude op 28 september 2017, 19:41:22
Japanners zijn toch overdreven betrouwbaar hoor.
En van BMW moto's hoor je echt wel vaker dat er grondige zaken mis gaan.

Ben toch benieuwd of BMW moto's nu echt in aantal meer verkocht worden dan de japanners??
Want zie er toch niet veel meer op de baan?


Ben zelf ook recent voor een S1000XR gaan zien maar was het niet helemaal.

In het toursegment is BMW overduidelijk heer en meester qua aantal verkochte motors. 
Dit zie ik op treffens hier in Belgie en tijdens vakanties in Europa (als je de Alpen ingaat) is het ook voornamelijk BMW.
Zeker de GS is een topper. En ik begrijp dat. Ik heb er mee gereden, en dat rijdt vanzelf.
De vorige GS reed al geweldig goed, en de LC vond ik nog beter rijden. Echt een zalige motor.

(We zijn wel lekker of den draad aant gaan ;)  )
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: Blue op 29 september 2017, 07:58:29
Ik moet dan toch echt eens met die GS gaan rijden :).

Paar jaar terug met hun R tourer gereden (die van de zwaantjes) en ik vond dat toen toch grote rommel.
Die twin trilde zo hard heen en weer dak er mottig van werd :(.
Was toen blij dat ik terug op mijn japje mocht stappen.

Daarna nog een KTM gekocht en zelfs die trilde minder storend. 
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: arbe op 29 september 2017, 08:23:35
Tja, nen 2 cilinder boxer trilt inderdaad, is eigen aan de opzet. Daarom dat ik geen RT wil.
Vind geen recentere cijfers maar:

Top-25 bestverkochte modellen 1e semester 2014

1.BMW R1200GS                                             440 ex.
2.BMW R1200RT                                             386 ex.
3.BMW R1200GS Adventure                             256 ex.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat 't dan wel tot plaats 20 wachten is voor de 3de BMW :) .

edit: 2016:

Populairste gemotoriseerde tweewielers 2016          
   2015    aandeel    2016    aandeel %    evolutie
1 Vespa GTS250    516    2,5    650    2,9    26%
2 BMW R 1200 GS    532    2,5    537    2,4    1%
3 Vespa GTS 125    519    2,5    476    2,1    -8,30%
4 SYM GTS 125i    385    1,8    469    2,1    21,80%
5 BMW R 1200 GS Adventure    444    2,1    438    1,9    -1,40%
6 BMW R 1200 RT    486    2,30%    434    1,9    -10,70%
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: jan.van.gent op 29 september 2017, 08:24:07
Ik ben zelf ook lang niet verkocht aan de boxer motoren.
Ik heb wel enkel nog maar met oudere boxer motoren gereden (GS1150), maar ik vergelijk dan ook (eerlijk) met motoren uit datzelfde tijdperk.
En dan is mijn conclusie dat een boxer motor heel lineair is, zonder een echte eindpunch te hebben. Ik vond het dus een saai blok. Geen zware grunt/koppel onderin, en ook geen eindpunch, vlak over het gehele toerenbereik. Heel beheersbaar natuurlijk, maar ik zat regelmatig in de begrenzing...
Dan liever een V blok zoals ducati (Cagiva E750), of suzuki (SV650), waar je plezant koppel en grunt hebt onderin. Of een sportieve 4 cyl waar je een heerlijke eindpunch hebt. Maar een boxer werd ik niet warm van.
Op vlak van blok, reek ik veel liever met mijn ex K1100rs dan die GS1150.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: arbe op 29 september 2017, 08:26:14
Ik vind net dat die Boxers tegenwoordig te zot zijn onderin. Heft enorm graag zijn voorwiel op in de lage toeren.
Ik prefereer het lineaire van mijn 6-in-lijn.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: order66 op 29 september 2017, 09:21:09
Mijn GSA aircooled van 2011 (laatste evolutie van de AC, met DOHC heads) heeft massa’s power onderin. In 2de bvb best gecontroleerd gassen of direct een wheelie. In hoge toeren blijft die gewoon lineair doorgaan tot 9000tpm (zelden nodig wel, wegens voldoende power in alle versnellingen). Reeds met een LC gereden, die gaan nog iets harder. Het zijn grote fietsen maar toch erg breed inzetbaar, duivel doe het al.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: jan.van.gent op 29 september 2017, 09:28:55
Ze hebben zeker koppel, maar imo niet ivgm een V-twin.
En daar zeg je het, heel lineair door gaan tot 9000 rpm, dat is imo vrij saai. Vandaar dat ik ook meerdere malen in de begrensder knalde, in afwachting op wat nog zou komen, maar nooit kwam :D . Zelfde gehad bij een 2 cyl (Honda NC750) in lijn, vrij gelijkaardig karakter imo.
Dat ligt tussen het gedrag van een V-twin en een 4 cylinder. Ik ga liever voor de meer extreme karakters (niet vermogens!) en dus voor het nukkige v-twin karakter of het 4 cylinder (met hoog rpm bereik en eindpunch) karakter.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: arbe op 29 september 2017, 09:44:39
Tja, hebt ge dan niet het gevoel van punch omdat de rest van't de powerband niet veel voorstelt? Want die RT's en zo zijn echt wel vlot hoor. Geen superbikes natuurlijk maar toch.

Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: order66 op 29 september 2017, 09:48:22
Dat kan ik wel begrijpen  ^-^ Vroeger was ik ook op andere motoren, alles onderin kon mij worst wezen, ik zat toch altijd boven de 5000tpm :toofunny: Maar nu kan ik de grunt onderin meer waarderen. Rustiger rijden ook, maar daarom niet minder snel. Zoals ik hierboven al zei, die hoge toeren heb je zelden nodig met zo’n motorkarakter, en dat vind ik goed zo. Ik heb nog met een Duc gereden, maar die vloog snel weer buiten, vind dat rukkerig rijden zo’n V-twin. Smaken hè  :)
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: jan.van.gent op 29 september 2017, 09:50:03
Goh, ik kan alleen kijken naar mijn eigen ervaring, en ik rij veel liever met mijn FZS 600 met 100 pk, dan mijn ex K1100rs met 100 pk.
De eerste heeft 100 pk, is licht en wendbaar, maar de top pk's moet je zoeken in de hoge toeren.
De K1100rs had over zijn geheel toerenbereik een berg koppel. Maar het maakte dan ook niet veel uit in welke versnelling je reed. Je kon enorm lui rijden en alles gewoon in 3e versnelling doen (alles tussen 30 en 170 km/u ofzo). Maar een moto van 250+ kg, neen dat is het niet voor mij, en ik miste te beleving van het nut van schakelen en op de juiste plek in de powerband te zitten.
Hetzelfde had ik met mijn cagiva E750 maar dan omgekeerd, daar moest je het koppel onderin goed benutten, en dat vond ik zeker even leuk. Maar het maakte ook dat je actief moest rijden, en niet alles in 1 versnelling kan doen.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: order66 op 29 september 2017, 10:01:03
Hmm het is er wat over om te denken dat je met een GSA alles in 1 versnelling kan doen. Als je sportiever wil rijden kan je ook naar de juiste powerband zoeken. Maar is geen must. Laat gewoon verschillende rijstijlen toe. Wat wendbaarheid betreft : ik heb ongeveer 30 motoren gehad, en de GSA is echt een van de meest wendbare, ondanks zijn gewicht. Daar mispakken andere motorrijders zich vaak aan. Dat ding stuurt echt als een fiets, niet normaal!
Een FZS 600 is natuurlijk toeren trekken, dat geeft een sportiever gevoel.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: arbe op 29 september 2017, 10:04:13
Ne GS op een bochtig circuit is zelfs moeilijk te volgen naar't schijnt, met ne fatsoenlijke bestuurder.

Ik begrijp wel dat dat toerenjagen leuk kan zijn (ben oud genoeg om de eerste 16kleppertjes en zo te herinneren) maar die berg koppel van mijne 1600 is toch heerlijk. Kan alles in 4de, van 0-220, maar de juiste versnelling kiezen is daar toch nog interessant.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: jan.van.gent op 29 september 2017, 10:11:12
Hmm het is er wat over om te denken dat je met een GSA alles in 1 versnelling kan doen. Als je sportiever wil rijden kan je ook naar de juiste powerband zoeken. Maar is geen must. Laat gewoon verschillende rijstijlen toe. Wat wendbaarheid betreft : ik heb ongeveer 30 motoren gehad, en de GSA is echt een van de meest wendbare, ondanks zijn gewicht. Daar mispakken andere motorrijders zich vaak aan. Dat ding stuurt echt als een fiets, niet normaal!
Een FZS 600 is natuurlijk toeren trekken, dat geeft een sportiever gevoel.
Op vlak van wendbaarheid tijdens het rijden heb je volkomen gelijk. Een GS is heel wendbaar. Maar als je traag/stilstaat is dat gewicht daar, ook al zit het laag.
Tot je er mee in het veld staat, dan is dat gewicht van de GS terug een flink blok aan je been en ondanks een heel potent onderstel, zou ik alle dagen een KTM adventure of Honda AT verkiezen boven een GS voor allroad tripjes waar die voor gemaakt is.
En gezien ik zelf maar 65 kg weeg, is dat geen pretje om een moto van 258 (mijn k1100 rs woog zo veel) te verplaatsen/manoeuvreren.
Elke goed gemaakte hoogpoter voelt heel wendbaar aan, een ktm, een ducati,... Heerlijk om mee te rijden.
Moesten er leuke en betrouwbare hoogpoters zijn voor sub €1-2k, kocht ik me direct terug een hoogpoter. Maag hoogpoters zitten nu al enkele jaren in de lift, en dus de tweedehands prijzen ook.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: arbe op 29 september 2017, 10:24:10
Ja, gewicht is heikel punt. Als ie eens aan't rijden is is dat weg natuurlijk.

Die van mij is 400kg, is echt wel werken als ge stilstaat.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: order66 op 29 september 2017, 11:13:21
Ja, in het veld is het geen aanrader imo ;D Maar daar koop je zoiets niet voor. Hoogstens veldwegels. In het verleden had ik Maico 250, Aprilia RX 250, enz... die zijn pas geschikt voor terrein :thumbsup:
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: jan.van.gent op 29 september 2017, 11:18:56
Een
Ja, in het veld is het geen aanrader imo ;D Maar daar koop je zoiets niet voor. Hoogstens veldwegels. In het verleden had ik Maico 250, Aprilia RX 250, enz... die zijn pas geschikt voor terrein :thumbsup:
Een GSA is nochtans bedoeld voor allroad trips/reizen. Niet omdat die spaakwielen en grotere tanks mooier zijn om te pendelen...

Voor het hard enduro werk moet je idd naar lichter gerief kijken, maar daar kan je dan weer geen reizen mee maken. Allroad is niet gelijk aan hard enduro.
Zelf heb ik 2x Yamaha WR250F
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: arbe op 29 september 2017, 11:32:09
Ik ken toch een paar mensen die zwaar allroad doen met zo'n ding. Kan ie perfect.
Titel: Re: 1986 - Honda VT500E - SOLD!
Bericht door: Bananenman op 29 september 2017, 12:27:15
...

(We zijn wel lekker of den draad aant gaan ;)  )
Stoort niet  :thumbsup: