Bimmerboard

Mijn Voertuig => Oldtimers & Classics => Topic gestart door: bostonvert op 28 december 2016, 22:01:25

Titel: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 28 december 2016, 22:01:25
Na afscheid te nemen van mijn e36 cabrio, die ik nog steeds mis wou ik terug een e28. Na 2dehands/kapaza/autoscout.be/de/nl een tijdje af te schuimen kwam ik op dit exemplaar terecht. Net over de grens in Nederland, hij stond al een tijdje tekoop aan een mooie prijs, na enkele dagen na te denken heb ik  de eigenaar toch eens gecontacteerd en gaan kijken....

Bij de aankomst bleek het om een vrij zuivere, onverprutste e28 te gaan, de eigenaar was zeer sympathiek en na een leuke babbel tot een overeenkomst gekomen. Heel zuinig in opties, lekker simpel maar toch met die heerlijke 6 cylinder. Bij het ophalen wou zijn vrouw zich niet laten zien omdat ze het zo moeilijk had met afscheid te nemen van hun oldie. Na hen te verzekeren dat ik ze op de hoogte ging houden en enkele Belgische biertjes vertrokken we terug richting Belgie.

De optielijst :
S300A   Emergency Spare Wheel
S311A   BMW LA Wheel, Star Spoke 69
S350A   BMW Composite Wheel, Star Spoke 108
S400A   Slidetilt Sunroof, Manual

(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image%203.jpeg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image%203.jpeg.html)

(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image%205.jpeg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image%205.jpeg.html)

(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/IMG_8785.jpg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/IMG_8785.jpg.html)

Het is een klein project voor deze winter, hij is ongeveer 90 % roestvrij met enkel een plekje in de motorbaai en 1 klein gaatje in de linkerdorpel. Optisch is hij vrij goed, de lak moet wel eens gepolijst worden . De bedoeling is om motorisch alles tip-top te krijgen, de ophanging volledig na te kijken en vervangen wat nodig is en verder alle kleine details afwerken zoals originele radio terug plaatsen, trekhaak verwijderen, motorkapisolatie, gereedschapskist aanvullen en het chroom en aluminium polijsten en opblinken. En hopelijk tegen begin maart platen er op en cruisen  :exited:

Qua onderhoud zijn de volgende dingen al gebeurd :

Bezinefilter
Bougies
Luchtfilter
Olie en filter
Groot deel rubberen leidingen in motorbaai al vervangen
Borbets er op gezet, stond op niet oem wielen en deze had ik nog liggen

Na de examens wordt de waterpomp en distributieriem vervangen, alsook het stellen van de kleppen. Een andere achteras met nieuwe rubbers en ander diff liggen ook al klaar om geinstalleerd te worden. Als de achteras er af is ben ik van plan om de hele bodem grondig te reinigen en samen met de wielkasten in de steenslag of rutex te zetten ter bescherming.
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: 725 op 28 december 2016, 22:39:15
e28 blijven dikke oldies  :thumbsup:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: stievenbol op 30 december 2016, 01:04:03
Prachtige e28!! Heerlijke kleur :)
Dat open dakje is ook wel een leuk item vind ik, zeker met dat windkapje erbij, heb ik ook op men e23 :D Lekker retro!

Veel plezier met deze knappe oldie
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 26 januari 2017, 12:04:16
@stievenbol Bedankt en ben zelf ook blij met het kapje boven het zonnedak, zocht dit al een tijdje apart dus ik ben content

(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image%207_1.jpeg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image%207_1.jpeg.html)

Examens zijn gedaan dus eindelijk tijd om te beginnen sleutelen, net het volgende allemaal gaan halen :

Waterpomp en riem
Thermostaat (70 graden genomen, beter of slechter dan 80?)
Koelvloeistofslangen
Carterventilatie slang
Remschijven en blokken
Remleidingen achter
Kleppendekselpakking

Bitumen coating van motip voor de wielkassen gekocht maar eerst enkele kleine roestplekjes aanpakken. Volgende week komt er een andere achterste subframe in met nieuwe OEM rubbers. Nadien nieuwe triangels met nieuwe rubbers en remschoenen, ben er nog niet aan uit of ik Bilstein sports ga plaatsen of gewoon oem Sachs. Plan is om alles mechanisch tip-top in orde te zetten de komende 2 weken, hopelijk dan keuren en dan optisch eens goed polieren en nog details afwerken
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: stievenbol op 27 januari 2017, 12:04:49
Ooh de werken die jij gaat uitvoeren klinken zo leuk  ;D Gaan ook heel goed aan de auto doen! Zulke werken kunnen een auto echt veranderen!
Doe zo voort  :thumbsup:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: kraftbayer op 27 januari 2017, 12:29:02
De bitumen coating zou ik zelf zeker niet doen.
Gewoon de wielkasten 100% proper maken en dan er een mooie steenslag laag op zetten.
Die laag in de lak en je kan dan dadelijk zien als er ergens wat roest op duikt.
Dan ziet er dat ook allemaal weer OEM uit.
Met zwarte bitumen zie je dat niet en het oogt ook veel slordiger omdat er dan gedacht word dat het is om roest weg te moffelen.
Bitumen is voor een dakgoot ;)

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: b_ken op 27 januari 2017, 14:25:01
Yep, zo doe je dat  :thumbsup:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: vinox op 27 januari 2017, 15:22:13
Had ik nog ni gezien hier, hooray for more E28s!!! :clap: Gefeliciteerd man, ziet ernaar uit dat hij goed verzorgd gaat worden.
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: BMWtouring op 6 februari 2017, 20:12:12
Mooie E28! Wielen passen er niet echt onder, maar dat is te fixen, toch?
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 8 februari 2017, 10:42:40
Mooie E28! Wielen passen er niet echt onder, maar dat is te fixen, toch?

Goh persoonlijk ben ik een grote fan van Borbets, natuurlijk zou het mooier ogen als de wagen iets lager staat. Ik had deze wielen nog liggen van mijn e36. Ze komen wel uit dezelfde tijdsgeest, deze zijn nog in West-Duitsland geproduceerd. Ik heb nog een setje kroonkurkjes liggen maar die moet ik eerst opmaken dus  blijven de borbets er voorlopig nog op aangezien hij toch in de schuur staat tot het warmer wordt.
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 8 februari 2017, 11:00:30
Ik ga @kraftbayer zijn advies volgen en de wielkassen mooi schoonmaken en in de steenslag zetten, de bitumen zal ik houden voor mijn winter daily. Een zweedse boot :razz:

De distributiewissel is redelijk vlot gegaan qua demontage, alleen de onderste 2 poelies zijn echt lastig om los te krijgen door de 6 bouten die je amper ziet. Ondertussen heb ik een beetje vertraging opgelopen I.V.M. de riem (127-128 tand) zie topic in motor en techniek. Dus als ik 200% zeker ben dat alles correct is wordt alles terug gemonteerd, hopelijk deze week nog. Ondertussen de thermostaat vervangen, de ontluchtingsnippel was helemaal dichtgekoekt! En de thermostaat zelf zag er verschikkelijk smerig uit, alles schoongemaakt en terug gemonteerd. Verder heb ik nog wat roest aangepakt onder de batterij en terug in de lak gezet.

Verder heb ik eindelijk dit gedrocht er van onder kunnen halen! Als er iemand deze wil hebben, geef maar een seintje. Voor enkele streekbiertjes mag hij weg.
(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image%208%20copy.jpeg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image%208%20copy.jpeg.html)

En dit heb ik op zolder gevonden, dus binnenkort de moderne pioneer radio er uit gooien en dit monteren! De tjoening speakers op de hoedenplank zijn er al uit, ik vindt het zo jammer dat de hoedenplank zo vaak aan stukken wordt gezaagd voor dikke speakers in te zetten...Dus een andere hoedenplank staat op het lijstje om te vervangen

(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image_1.jpeg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image_1.jpeg.html)

Ps heeft er toevallig iemand nog de beugels met tandjes liggen om de alternator en power steering riemen vast te zetten? Deze zijn beide gesneuveld en bij de stealer is het rondt de 50 EUR voor die 2 stukjes metaal  :censor:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: Philippe6 op 8 februari 2017, 17:48:03
Leuke wagen en fijne cruiser, doet me denken aan mijn ex E28 520i in het Platanengrün. Deze is Opalgrun?
Knap dat je er zelf zo veel aan doet, zelfs de distributieriem vervangen!  :thumbsup:

Van de velgen ben ik ook niet echt fan, ik vond mijn 16" style 5 echt knap onder mijn E28 staan!

Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 8 februari 2017, 19:59:35
Leuke wagen en fijne cruiser, doet me denken aan mijn ex E28 520i in het Platanengrün. Deze is Opalgrun?
Knap dat je er zelf zo veel aan doet, zelfs de distributieriem vervangen!  :thumbsup:

Van de velgen ben ik ook niet echt fan, ik vond mijn 16" style 5 echt knap onder mijn E28 staan!

Het is ook Platanengrün maar hij moet dringend eens gepolijst worden! Mijn ex e28 was Opalgrun, het grappige is dat elke auto die ik al heb gehad sinds mijn rijbewijs te halen altijd een soort groen is geweest.

De velgen zijn tijdelijk, als het beter weer wordt komt er een setje kroonkrukjes op voorlopig. Ik ben echter wel rustig op zoek naar een 2/3 delig setje velgen uit dezelfde tijd maar de kans is groot dat er style 5's onder komen.

Qua sleutelen valt het goed mee hoor, ik heb het meeste zelf geleerd door aan mijn e36 te werken en eigenlijk valt alles wel goed mee. BMW's steken heel logisch in elkaar, mits enkele uitzonderingen  :razz:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: b_ken op 8 februari 2017, 20:09:04
Zo iets dan:
Die zijn style 5, 2-delig en goud past perfect bij groen.
 ;)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bmw e12 e21 op 8 februari 2017, 20:47:35
Zo iets dan:
Die zijn style 5, 2-delig en goud past perfect bij groen.
 ;)
Mooi! ziet er stralend uit!
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 8 februari 2017, 21:07:11
Zo iets dan:
Die zijn style 5, 2-delig en goud past perfect bij groen.
 ;)


Zijn echt mooie wielen maar als ik een setje Epsilons tegenkom zoals deze, dan is de keuze snel gemaakt!  :exited:

(http://i133.photobucket.com/albums/q59/69clark/Audi/null_zps9cd606a1.jpg) (http://s133.photobucket.com/user/69clark/media/Audi/null_zps9cd606a1.jpg.html)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: b_ken op 8 februari 2017, 21:51:38
Vet voor een racekar. Maar zoals de uwe er nu bij staat gaat dat niet.  :imho:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 8 februari 2017, 21:55:00
Vet voor een racekar. Maar zoals de uwe er nu bij staat gaat dat niet.  :imho:

Feit, aangezien hij toch niet verlaagd wordt zal het oem worden maar ik moet en zal wel een setje Epsilons hebben, al is het maar voor in de living als versiering! Morgen naar de douane voor vignet 705 en dan keuring begin maart hopelijk  :exited:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 25 februari 2017, 17:24:40
(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image%208_2.jpeg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image%208_2.jpeg.html)

Linkse spatbord er af gehaald om te kijken of er roest aanwezig was eronder. Alles mooi proper gemaakt en enkele plekjes waar roest begon te vormen bijgewerkt. Deel van de wielkast terug helemaal proper gekregen in de origineel groene kleur dus ik denk dat ik alleen de binnenkant een laagje steenslag/rutex ga geven.

Was niet eenvoudig om het scherm los te krijgen, heb er toch meer dan een halfuur met een haardroger op zitten blazen voor het loskwam!
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 24 april 2017, 22:12:12
Niet stilgezeten met dit project. Ondertussen allerlei exterieur spullen opnieuw gespoten zodat alles er wat frisser uitziet waaronder : spiegels, ventilatiepanelen in de motorkap en het onderste deel van de keienvanger. Ik heb me ook een DAP 900 aangeschaft en binnenkort begin ik met te polijsten, ik wil hem als een spiegel krijgen!

Er is wel een kleine kink in de kabel, het motorblok creeërde onderdruk waardoor KVS van onder de dop eruit spoot. Eerst een nieuwe dop geprobeerd natuurlijk.  Aangezien dit een lekke koppaking was onmiddellijk besloten een nieuw motorblok te plaatsen. Een M20B20 via e28 forum aangeschaft en ondertussen nieuwe bougies, thermostaat, distributieriem, waterpomp en darmen vervangen. Handig om alles 2 of zelfs 3 keer te hebben, ik kan tegenwoordig bijna geblinddoekt een m20 demonteren  :razz:

(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image%2014_4.jpeg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image%2014_4.jpeg.html)

Jammer dat ik nog niet kan rondrijden maar nu heb ik de kans om alles grondig aan te pakken, het plan is om het blok er binnen de volgende 2 weken in te lepelen en eindelijk oldtimerkeuring laten uitvoeren.
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 20 juni 2017, 10:16:13
iedereen die aan oldtimers werkt weet wat voor vertragingen er soms gebeuren...Gelukkig is gisteren het oude blok eruit gekomen en bouw ik vandaag het nieuwe blok er terug in!

(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image1%201.jpg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image1%201.jpg.html)(http://i478.photobucket.com/albums/rr147/ezrabmx/image2.jpg) (http://s478.photobucket.com/user/ezrabmx/media/image2.jpg.html)

Straks versie olie in de versnellingsbak, pakking, filter, oliefilter en nieuwe carterpakking, hopelijk valt het monteren terug mee.
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: BMWtouring op 21 juni 2017, 00:18:36
Dat was wel de ideale kans geweest om er een M20B25 in te lepelen.
Dat zou ik toch gedaan hebben...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: sharky op 21 juni 2017, 08:34:21
Kon het motorblok dan niet meer hersteld worden?
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 22 juni 2017, 17:27:20
@BMWtouring Eigenlijk niet want men vraagt tegenwoordig veel te veel voor b25 blokken naar mijn zin en tot dat de oldtimerwetgeving 100% duidelijk kan zeggen wat mag begin ik er niet mee. En het is wel nog steeds 129 pk, geen strepentrekker maar je kan er wel nog goed mee bollen vindt ik. Mijn volgende oldtimer is 100% zeker iets met M30 power!

En het nieuwe blok heb ik compleet gekocht voor 200 euro en volledig opgemaakt deze winter, ik heb liever dat er een mooi afgewerkt blok in zou komen dan het originele proberen te poetsen.
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: BMWtouring op 25 juni 2017, 23:13:41
Rond wetgeving begrijp ik je helemaal.
Anderszijds gaan ze op de keuring niet zien of er een B20 of B25 in ligt.
Maar het gevoel dat je wettelijk eigenlijk niet in orde bent kan ook de pret bederven.
Mijn 525i is ook geen bom, maar wel een heerlijke cruiser, daar valt ook van te genieten zonder te scheuren. 👍


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 6 augustus 2017, 09:17:59
Even dit topic updaten, leuk om te zien dat ik al mijn photobucket afbeeldingen kwijt ben! Omwille van een verblijf in het buitenland is dit project even blijven liggen. Net voor ik vertrok had ik alles geïnstalleerd en geprepareerd om terug in de wagen te leggen. Omwille van een extra lager bij manuele blokken is dit toen niet doorgegaan.

Na meer dan een uur te meppen op dit rotding is het er eindelijk uit gevlogen, nog nooit een lager gezien dat zo vast zat.
(https://s5.postimg.org/wyr41wgtz/image2_copy_3.jpg) (https://postimg.org/image/wyr41wgtv/)

Hierna de krukasdichting en pakking van het krukasdeksel maar vervangen nu het blok er nog uit lag en als laatste het carter er terug afgehaald. Ik had mijn twijfels over de vloeibare pakking die ik had gebruikt du om het veilig te spelen een andere pakking met een betere sealant geïnstalleerd. Ondertussen is het vliegwiel en de koppelomvormer ook terug aan, alleen nog de versnellingsbak nu en terug bollen  :exited:

(https://s5.postimg.org/c1dhaibp3/image2_copy_4.jpg) (https://postimg.org/image/wy9pf69pv/)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 19 augustus 2017, 16:00:17
Jammer genoeg weinig tijd tot september om verder te werken maar vandaag wel aan een klein klusje begonnen. Op de e28/30//23,...zitten 2 kleine lichtjes die de nummerplaat verlichten. Deze roesten bijna altijd en ik mijn geval was ik er net snel genoeg bij!
(https://s5.postimg.org/r2h5dw987/image1_1_copy_6.jpg) (https://postimg.org/image/gfnc8h12r/)

De vijsjes waren helemaal verroest en onder de pakking en in de koffer was er al een beetje roest, gelukkig alleen oppervlakkig. Dit is afgeschuurd en afgeplakt en ontroester op aangebracht. Klein detail maar toch belangrijk om de e28 in ere te houden! Nu dat de primer is aangebracht wacht ik nog op nieuwe lichtjes en een spuitbus in de lakkleur van de wagen.

(https://s5.postimg.org/4f1w7qto7/image2_copy_6.jpg) (https://postimg.org/image/t8bg8ecoj/)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 23 augustus 2017, 21:22:10
Na de reparatie van de nummerplaatverlichting heb ik een klein beetje roest gevonden onder de kofferbakpakking! Dit kon ik absoluut niet zo laten dus heel de pakking er af getrokken (helemaal vergaan), afgeschuurd, roestomvormer er op gedaan en vervolgens primer. Voorlopig is de primer aan het drogen en daarna nog een laagje lak. De lip van de koffer was toch vol met kleine krasjes en enkele deukjes dus hopelijk zal dit er weer wat beter uitzien als ik klaar ben. Aan een oldtimer kan je dus letterlijk eeuwig bezig blijven!

Ondertussen ook een spuitbus in de lakkleur aangekocht en clearcoat om alles fatsoenlijk terug af te werken. Een nieuwe pakking is ook onderweg, heeft me 85 euro gekost! BMW is serieus hun prijzen aan het optrekken voor oldtimer onderdelen....

(https://s5.postimg.org/pvztt8xpz/image2_copy_7.jpg) (https://postimg.org/image/flxeu07ub/)(https://s5.postimg.org/smdr46jsn/image1_1_copy_7.jpg) (https://postimg.org/image/5xok4m2er/)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: kris2 op 24 augustus 2017, 08:06:17
Kleine werkjes maar zeker allemaal de moeite om te doen!

Zal dringend ook stukken moeten beginnen bestellen dan als de prijzen omhoog gaan  :D
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 28 augustus 2017, 22:01:05
Nog een kleine update, het subframe was redelijk roestig en zag er niet uit dus afgeschuurd, roest behandeld en in de hammerrite gezet! Niemand gaat dit ooit zien als het blok er terug in is maar dit oogt toch wat beter. Ook heel de motorbaai ontvet en afgespoten met de hogedruk reiniger en 31 jaar vet en olie er af kunnen schrobben.

(https://s5.postimg.org/d4ddy071z/image1_1_copy_8.jpg) (https://postimg.org/image/sd3bbs0qb/)

Vervolgens de batterijbak in de lak gezet, had deze in het verleden al aangepakt omdat er een beetje roest aanwezig was. Stond tot nu in de primer dus nu mooi in de koetswerkkleur gespoten, samen met de andere uitsparing aan de andere kant.
(https://s5.postimg.org/d5nbrf8vr/image2_copy_8.jpg) (https://postimg.org/image/gp99h8blf/)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: Draje op 29 augustus 2017, 00:20:04
goed bezig  :thumbsup:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 1 september 2017, 17:25:21
(https://s5.postimg.org/m0ezagiwn/image3_copy_3.jpg) (https://postimg.org/image/d5e4zxu43/)

Gisteren nog wat tijd gehad om het blok terug te monteren, voorlopig staat het alleen met de engine mounts vast. Al de andere spullen moeten nog gemonteerd worden.

Ik was van plan om nieuwe isolatiepanelen te bestellen bij de dealer maar de prijs stak me wat tegen. Uiteindelijk vandaag gestopt bij Gamma en 2 isolatiematten gekocht, na wat knipwerk is dit het voorlopige resultaat. Ik ben er niet 100% tevreden over maar het is al stukken beter dan lelijke lijmresten! Ik koop het liefst van al OEM onderdelen maar als je echt elk vijsje en onderdeel bij de dealer haalt ben je op den duur een fortuin kwijt...
(https://s5.postimg.org/a9wgfc0qf/image2_copy_10.jpg) (https://postimg.org/image/k77h8e8c3/)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: Draje op 1 september 2017, 18:20:37
Gij zit ook nooit stil he  :thumbsup:
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 4 september 2017, 15:05:02
@Draje anders had ik geen opknapper gekocht, dat is toch het leuke eraan? :razz:

Nog een klein plekje op de wielrand gevonden dus meteen aanpakken, ben nu de wielkassen nog eens goed aan reinigen nu ik toch bezig ben. Ook de 2 dorpels eens goed aan het bekijken voor eventuele plekjes die moeten opgelast worden. Binnenkort heb ik een afspraak met een professionele lasser die enkele plekjes gaan repareren en daarna zou hij 100% roestvrij moeten zijn!!

(https://s5.postimg.org/fk6h3qrav/image2_copy_11.jpg) (https://postimg.org/image/pu8w2zh6b/)(https://s5.postimg.org/amswimpbr/image3_copy_4.jpg) (https://postimg.org/image/yqjo6x7sj/)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: Draje op 4 september 2017, 17:46:35
@Draje anders had ik geen opknapper gekocht, dat is toch het leuke eraan? :razz:

Nog een klein plekje op de wielrand gevonden dus meteen aanpakken, ben nu de wielkassen nog eens goed aan reinigen nu ik toch bezig ben. Ook de 2 dorpels eens goed aan het bekijken voor eventuele plekjes die moeten opgelast worden. Binnenkort heb ik een afspraak met een professionele lasser die enkele plekjes gaan repareren en daarna zou hij 100% roestvrij moeten zijn!!

(https://s5.postimg.org/fk6h3qrav/image2_copy_11.jpg) (https://postimg.org/image/pu8w2zh6b/)(https://s5.postimg.org/amswimpbr/image3_copy_4.jpg) (https://postimg.org/image/yqjo6x7sj/)

Als je de plaats ervoor hebt zeker :)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 10 oktober 2017, 12:57:25
Vorige week de ergste nachtmerrie van elke m20/m30 eigenaar meegemaakt, een kapotte starter....Dit is de rotste klus van heel deze wagen om te vervangen, uiteindelijk heb ik de motor met de giraf er half moeten uittrekken om deze te kunnen vervangen. Kans is groot dat deze binnenkort te koop komt te staan want het is tijd voor iets nieuws!

(https://s5.postimg.org/or92qj887/image1_1_copy_18.jpg) (https://postimg.org/image/ki4cod4yr/)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: Draje op 10 oktober 2017, 14:51:04
Vorige week de ergste nachtmerrie van elke m20/m30 eigenaar meegemaakt, een kapotte starter....Dit is de rotste klus van heel deze wagen om te vervangen, uiteindelijk heb ik de motor met de giraf er half moeten uittrekken om deze te kunnen vervangen. Kans is groot dat deze binnenkort te koop komt te staan want het is tijd voor iets nieuws!

Wat zou er in de plaats komen ?
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 11 oktober 2017, 23:06:14
Wat zou er in de plaats komen ?

Grote kans dat het een Range Rover Classic zal worden, heb zin in een uitdaging en off road rijden is fantastisch!
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: bostonvert op 11 oktober 2017, 23:08:35
De center support bearing van de driveshaft vandaag vervangen, het rubber was vrij rot en er zat speling op de lager. Alles was heel vlot om te demonteren en te vervangen, minder dan een uur werk in totaal.
(https://s5.postimg.org/x8dmymoef/image1_1_copy_19.jpg) (https://postimg.org/image/jrgofre2r/)
(https://s5.postimg.org/mmtrmbcuf/image2_copy_20.jpg) (https://postimg.org/image/l7s6xlbr7/)
Titel: Re: 1985 - E28 - 520i
Bericht door: Draje op 11 oktober 2017, 23:10:15
Grote kans dat het een Range Rover Classic zal worden, heb zin in een uitdaging en off road rijden is fantastisch!


Dat laatste kan ik zeker akkoord mee gaan  :thumbsup: