Bimmerboard

Mijn Voertuig => 3 Reeks => E9X => Topic gestart door: Bennekiket op 9 december 2015, 22:12:15

Titel: 2011 - E90 - 318i
Bericht door: Bennekiket op 9 december 2015, 22:12:15
Ik ben al een tijdje lid van Bimmerboard en ik zie nu pas dat ik mijn bimmertje nog niet heb voorgesteld. Het is een e90 318i lci van 2011 met bij aankoop een kleine 48.000km'ters op de teller. Ik heb hem gekocht als premium selection en ik ben er dik tevreden mee. Ik weet dat het " maar " een 4 pittertje is maar hij rijd toch zalig.
Titel: Re: Ook even mijn bimmertje voorstellen
Bericht door: BimmerFan op 9 december 2015, 22:29:39
Mooi auto en velgen ook  :thumbsup:
Titel: Re: Ook even mijn bimmertje voorstellen
Bericht door: Bennekiket op 10 december 2015, 17:44:01
Thanks Bimmerfan,

De velgen zijn volgens mijn gegevens de M velgen van een e60. Ik heb hem zo bij BMW gekocht.
Titel: Re: Ook even mijn bimmertje voorstellen
Bericht door: dannyro op 10 december 2015, 17:51:34
Mooie wagen  :thumbsup:
Titel: Re: Ook even mijn bimmertje voorstellen
Bericht door: Bennekiket op 10 december 2015, 17:54:15
thanks dannyro,

ik ben er dik tevreden mee.
Titel: Re: Ook even mijn bimmertje voorstellen
Bericht door: mr. black op 10 december 2015, 18:47:57
Het is niet "maar" een 318tje, het is een 318i, enjoy. Mi vlot genoeg, zal al meer pit inzitten dan ons 320 tje.
Titel: Re: Ook even mijn bimmertje voorstellen
Bericht door: Bennekiket op 10 december 2015, 19:15:42
ja voor mij rijd hij goed hoor maar ik denk dat je 320je normaal toch net dat ietsje pittiger zou moeten zijn tenminste indien het toch ook een e90 is

Oeps juist gezien mr. black dat je 320i een e46 is, jij hebt wel het geluk nog een 6-pitter te hebben, mooi geluid en prachtig koppel om van te genieten.
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Bennekiket op 18 augustus 2018, 18:31:33
Nu dat mijn garantie vervallen is word het tijd om wat kleine aanpassingen te doen. Ondertussen de niertjes vervangen en vandaag een bezoekje gebracht bij Spasta ( Bimmerid van hier op het forum ) Mijn halogeen angel eyes laten vervangen door leds upgrade 3 en de angel eyes ineens laten coderen als DRL.


Foto 1, het verschil tussen halogeen en led
foto 2, van na de werken.
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Machiel op 18 augustus 2018, 20:25:46
Het was hier tijdje stil hé..
Dit is 1 van de knapste upgrades die je kan doen op een zwarte vind ik. Nog veel upgrades in gedachten dan?
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Bennekiket op 19 augustus 2018, 09:05:35
Ja hij moet nog worden verlaagd met de eibach-pro kit, spoorverbreders steken een performance einddemper en ik overweeg om de motor om te laten bouwen naar een volwaardige 320i.
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Bennekiket op 28 april 2019, 19:15:34
Zo uiteindelijk is het er dan toch van gekomen, de verlaging met de Eibach Pro kit. De verlaging is niet gigantisch maar dat kan ik ook niet in verband met het bezit van een dubbelas aanhanger. Wel veert hij gelukkig iets stroever dan de originele vering maar blijft het wel lekker comfortabel.
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: order66 op 28 april 2019, 19:39:51
De zware verlagingen voor een daily zijn toch niet aan de orde. I like it!
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Bennekiket op 28 april 2019, 19:48:23
Ik doe maar een 5 a 6.000 km/jaar dus dat valt wel mee. Persoonlijk had ik liever de Eibach sportline veren gehad maar dan komt hij te laag voor mijn aanhanger, maar ja ik ben toch best tevreden nu. Volgende week nog naar de geometrie keuring en alles is volgens het boekje.
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Machiel op 29 april 2019, 12:39:18
Doet veel, al is het een subtiele verlaging..
En nog steeds die motorombouwplannen?
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Bennekiket op 1 mei 2019, 17:15:40
Ik speel nog met die gedachten ja maar ben er eigenlijk zelf nog niet volledig uit. Ik heb het eens aan het opzoeken geweest wat nu juist de echte verschillen zijn en volgens hetgeen ik heb gevonden zou het gaan om het in- en uitlaatspruitstuk, de inlaat nokkenas en uiteraard de software. Het enige dat mij er op het moment van weerhoud is de nokkenas om de heel eenvoudige reden dat ik niet graag een motor laat opendoen dat goed draait.
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: mx81 op 1 mei 2019, 20:53:34
Ik speel nog met die gedachten ja maar ben er eigenlijk zelf nog niet volledig uit. Ik heb het eens aan het opzoeken geweest wat nu juist de echte verschillen zijn en volgens hetgeen ik heb gevonden zou het gaan om het in- en uitlaatspruitstuk, de inlaat nokkenas en uiteraard de software. Het enige dat mij er op het moment van weerhoud is de nokkenas om de heel eenvoudige reden dat ik niet graag een motor laat opendoen dat goed draait.
om de nokkenassen te wisselen moet de motor niet open  ;) kleppendeksel eraf, en tandwielen van de nokkenassen demonteren en je kan ze wisselen. ik weet niet welke motor je juist hebt, als je nog een valvetronic hebt is het wel een klein uurtje meer werk, maar de motor zelf moet niet open.. en kan je ineens de klepseals preventief wisselen  :wiggleyes:
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Bennekiket op 1 mei 2019, 21:05:45
De motor is een N43B20. Of er op de klepseals al enige vorm van slijtage zit weet ik niet daar er nog geen 70.000 km op staat. Ook heb ik geen idee van de prijs maar ik denk wel dat een nokkenas vervangen niet zo goedkoop zal zijn.
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: mx81 op 1 mei 2019, 21:31:01
ok, de n43 heeft nog steeds een valvetronic, maar dit is geen grote ramp, is gewoon een uurtje meer werk.
Vaak is de kilometerstand niet van belang voor de klepseals, deze gaan vaak stuk door lange stilstanden => verduurde rubber, de n45/46 motor hadden rotslechte seals die vaak onder de 100K al begonnen te lekken, de n43 heeft andere klepseals als de n46, en ik heb ook niet vaak een n43 geweten met overdreven olieverbruik door de klepseals.. ik zou ze preventief vervangen omdat de nokkenassen er toch af gaan  :iono: deze zijn trouwens te vervangen zonder de cilinderkop te demonteren...

prijs van een nokkenas te vervangen zal nog wel meevallen hoor, ik vermoed dat je op een 4 tal uur volledig rond bent..
Titel: Re: E90 318i lci van 2011
Bericht door: Bennekiket op 1 mei 2019, 21:43:19
Bedankt voor die info mx81. Jammer genoeg staat hij wel redelijk veel stil, gebeurd regelmatig dat hij 2 a 3 weken gewoon stilstaat in de garage. Gelukkig heb ik tot op heden nog geen of nauwelijks olie verbruik. Enkel vorige zomer op reis geweest met een (huur)caravan en dan heeft hij op een 2.000km ongeveer een kleine halve liter olie verbruikt. Ik moet hier eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik deze caravan heb gehuurd om de auto te testen wat hij kon omdat we overwegen om een caravan te kopen. Ik heb de auto wel serieus laten werken ( zelfs een helling van 12% gedaan ) Soms enig idee wat zoiets ongeveer zou kosten?
Titel: Re: 2011 - E90 - 318i
Bericht door: mx81 op 2 mei 2019, 07:41:28
prijs hangt natuurlijk van de garage af, maar als je bij een onafhankelijke garagist gaat vermoed ik dat je met 700eu zeker gesteld gaat zijn, inclusief nieuwe kleppendekselpakking en de klepseals. gerekend aan 70eu/uur en 8uur werk, dit is ruim gerekend, want zo lang duurt dit werkje echt niet hoor...
Titel: Re: 2011 - E90 - 318i
Bericht door: Bennekiket op 2 mei 2019, 23:11:07
Dat valt al bij al nog redelijk mee, het idee word alweer een beetje aantrekkelijker,  ;D ;D
Titel: Re: 2011 - E90 - 318i
Bericht door: Machiel op 3 mei 2019, 09:07:35
Daarvoor dienen deze forums dan he😁
Om meer geld uit te geven dan ge dacht😈
Titel: Re: 2011 - E90 - 318i
Bericht door: Bennekiket op 3 mei 2019, 16:13:04
Daar heb ik deze forums niet voor nodig Machiel, ik ben getrouwd.  :toofunny: :toofunny: