Auteur Topic: [F3X] Past M-performance LSD voor een 235i Coupé ook op een 335i of ActiveHybrid3 ?  (gelezen 285 keer)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
Kennis wil omwille v verandering v werk z'n 235i Coupé wegdoen daar hij nu geen bedrijfswagen meer heeft om gezinsuitjes mee te doen , dus hij wil een tweedehands  sedan of Touring 335i , 340i of Activehybrid3  of 435 / 440 GC kopen zodat kinderen via achterdeuren op achterbank kunnen geraken .

Hij vroeg me of hij het M-performance LSD uit de 2 coupé zou kunnen laten overzetten naar toekomstige 3 of 4 serie  ? Of past dit M-performance LSD enkel in 1- en 2-series en moet hij er een nieuw voor 3-of 4-series kopen ?

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Snelste antwoord is via de dealer denk ik.
Als hij dan zijn chassisnr doorgeeft kunnen ze adhv de nr zijn diff checken tov die nieuwe auto.

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
Snelste antwoord is via de dealer denk ik.
Als hij dan zijn chassisnr doorgeeft kunnen ze adhv de nr zijn diff checken tov die nieuwe auto.

Denk dat net daar het schoentje beetje wringt : hij had bij dealer een tweedehands naar z'n zin zien staan en overnameprijs laten maken en gevraagd of ze het M-performance LSD wilden overzetten en typische antwoord gekregen wat je van autohandelaars mag verwachten 'dat gaat niet passen , dat  onderdeel is modelspecifiek "  toen hij vroeg of ze hogere overnameprijs gaven voor z'n m235i coupé als hij dat LSD eronder liet zitten was het "opties en accesoires tellen eigenlijk niet of heel beperkt mee bij een occasie "  (totdat diezelfde autohandelaar het voertuig met die spullen verkoopt zeker , dan zijn die dingen op slag hun gewicht in goud waard ) .

Daarom dat hij het liever ook eens aan onafhankelijke kenners vroeg  , maar misschien kan hij hiervoor te rade gaan bij Boin of PSG of ????

Want als hij bij die dealer de m235i zou overlaten voor die tweedehands en LSD niet overgezet kan worden , was hij toch al van plan iemand te zoeken waar hij M-performance LSD kon laten verwijderen en OEM open diff terug te plaatsen , dat M-performance LSD zal dan hier of daar wel een koper vinden zei hij /

Maar hij ging binnenkort de M235i op tweedehandsites online zetten en  potentiële kopers de keuze laten : met of zonder dat M-performance LSD

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
Fysiek zal het wel passen, de F2x en F3x gebruiken dezelfde behuizing diff, zelfde steekassen etc.
Er zit wel verschil in de overbrengingsverhouding.

M235i: 3.08

F30 335i manueel: 3.23
F30 335i automaat: 3.15

Maw, snelheidsmeter zal sowieos al niet meer correct werken, en de kans zit erin dat de cruisecontrol niet meer gaat werken. (Nog geen andere ratio geprobeerd op een F-reeks, bij de vorige generatie was het geen probleem).

Offline s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
Kennis wil omwille v verandering v werk z'n 235i Coupé wegdoen daar hij nu geen bedrijfswagen meer heeft om gezinsuitjes mee te doen , dus hij wil een tweedehands  sedan of Touring 335i , 340i of Activehybrid3  of 435 / 440 GC kopen zodat kinderen via achterdeuren op achterbank kunnen geraken .

Hij vroeg me of hij het M-performance LSD uit de 2 coupé zou kunnen laten overzetten naar toekomstige 3 of 4 serie  ? Of past dit M-performance LSD enkel in 1- en 2-series en moet hij er een nieuw voor 3-of 4-series kopen ?

aan een 440 GC kan ik hem wel helpen ;)
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba] -- Te Koop
S2000 - 2006 - Moonrock

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
Fysiek zal het wel passen, de F2x en F3x gebruiken dezelfde behuizing diff, zelfde steekassen etc.
Er zit wel verschil in de overbrengingsverhouding.

M235i: 3.08

F30 335i manueel: 3.23
F30 335i automaat: 3.15

Maw, snelheidsmeter zal sowieos al niet meer correct werken, en de kans zit erin dat de cruisecontrol niet meer gaat werken. (Nog geen andere ratio geprobeerd op een F-reeks, bij de vorige generatie was het geen probleem).

Z'n M235i is een automaat en z'n volgende wil hij ook met automaat ( bij een ActiveHybrid 3  is er wellicht zelfs geen manuele bak beschikbaar)

En het verschil tussen  3.15  en 3.08  lijkt ook niet supergroot ?  Desnoods kan hij misschien achterbanden met iets grotere hoogte monteren  om verschil nog te verkleinen ?

Maar als hij z'n M235i met M-Performance LSD verkocht krijgt , is die ombouw misschien niet nodig .

Ik vraag me wel af of M-Performance LSD op zo'n ActiveHybrid 3 dat hybridesysteem niet  gaat doen flippen want ik denk dat door kortere brugverhouding die sneller gaat accelereren  - gaat hybridesysteem dat niet aanzien als doorspinnen vd wielen ?

En bij het remmen gaat toerental voor dezelfde snelheid  ook iets hoger zijn => dus grotere regeneratiestroom naar die accu's  ?

Ik heb hem alvast aangeraden eerst eens naar de kofferruimte en doorlaadmogelijkheden vd koffer v zo'n ActiveHybrid 3 te kijken ,want ik herinner me vaag iets over een testverhaal in 1 of ander autotijdschrift waarbij ze zeiden dat waar de accu's zaten de kofferbodem flink stuk hoger was waardoor volwassen fiets in koffer meenemen niet ging .