Auteur Topic: [ALG] roetfilter trachten zolang mogelijk zuiver houden  (gelezen 335 keer)

Offline JANBL

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[ALG] roetfilter trachten zolang mogelijk zuiver houden
« Gepost op: 3 mei 2018, 07:26:04 »
Hebben 320d gt xdrive

Wij doen nooit veel km dus zal snel de roetfilter vol komen te zitten denken wij.
Hoe kunnen wij trachten om de roetfilter toch wat langer mee te laten gaan?
Moeten wij er een product bij de diesel voegen?of maar rijden tot de roetfilter vol is en laten zuiveren en of vervangen?
Dank alvast voor het mee denken

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: roetfilter trachten zolang mogelijk zuiver houden
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2018, 07:51:06 »
Benzine kopen? :wiggleyes: Even serieus,als je met een diesel weinig km'ers doet dan gaat de roetfilter inderdaad vol komen te zitten,want de wagen krijgt nooit de kans om te regenereren.Ja kan wel bv. dit proberen: http://www.bardahl.nl/product/roetfilter-reiniger-preventief/ .Of dat effectief werkt weet ik niet,is natuurlijk ook wel een beetje het gevolg aanpakken ipv de oorzaak.

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2018, 08:20:35 »
Hebben 320d gt xdrive

Wij doen nooit veel km dus zal snel de roetfilter vol komen te zitten denken wij.
Hoe kunnen wij trachten om de roetfilter toch wat langer mee te laten gaan?
Moeten wij er een product bij de diesel voegen?of maar rijden tot de roetfilter vol is en laten zuiveren en of vervangen?
Dank alvast voor het mee denken

Als je hem hoort/voelt genereren probeer de generatie dan te laten voltooien.
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2018, 18:03:33 »
Wij horen niets en voelen niets.

Gaan morgen en bus xenum in en out cleaner halen en ga dat product bij de diesel doen wanneer wij denken iets meer km te doen .

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2018, 18:22:44 »
Met een app zoals carly kan je een regeneratie gecontroleerd forceren.
F21 116 ede lci Mineral Grau.

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2018, 14:34:32 »
Het product in en out cleaner zit er in, laat ons hopen op goed cleaning van de desbetreffende  en roetfilter.
De volgende keer ga ik dat voor de onderhoudbeurt in kappen zodat de tank bijna leeg of terug vol getankt is bij het onderhoud zodoende de oliefilter ook weer nieuw blijft.

Offline Cedric

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Automotive Repair
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2018, 15:02:36 »
Het product in en out cleaner zit er in, laat ons hopen op goed cleaning van de desbetreffende  en roetfilter.
De volgende keer ga ik dat voor de onderhoudbeurt in kappen zodat de tank bijna leeg of terug vol getankt is bij het onderhoud zodoende de oliefilter ook weer nieuw blijft.

Die producten zou ik er nooit in kappen als je geen problemen hebt. Gebruik die pas wanneer het nodig is, want sommige van die producten bij preventief gebruik kunnen meer mis doen dan goed doen.

Carrosserie - Garage - Velgen & Herstelling - Polieren & Reinigen - LED Upgrades

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2018, 15:38:01 »
Tja de 1ne zegt het zo en de ander weer anders.
Moet blijkbaar toch een product zijn dat om de  25000 a 30000km gebruikt mag worden om heel het systeem netjes te houden.
Wij rijden niet veel en deze zijn nog eens kort ook, dus moeten iets doen om het hele gedoe in orde te houden.
Volgens ons zal het zijn ; voorkomen is beter dan genezen.
Hier op het forum is er 1ne die heeft er 300000km op staan en gebruikt het product 2keer per jaar, en nog altijd de roetfilter van het fabriek.
Dus zal het voor ons wel mee vallen want wij doen 12000km per jaar
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2018, 15:53:29 door JANBL »

Offline Cedric

• * Board Sponsor *
  • World Champion
    • Automotive Repair
« Reactie #8 Gepost op: 4 mei 2018, 19:12:52 »
Tja de 1ne zegt het zo en de ander weer anders.
Moet blijkbaar toch een product zijn dat om de  25000 a 30000km gebruikt mag worden om heel het systeem netjes te houden.
Wij rijden niet veel en deze zijn nog eens kort ook, dus moeten iets doen om het hele gedoe in orde te houden.
Volgens ons zal het zijn ; voorkomen is beter dan genezen.
Hier op het forum is er 1ne die heeft er 300000km op staan en gebruikt het product 2keer per jaar, en nog altijd de roetfilter van het fabriek.
Dus zal het voor ons wel mee vallen want wij doen 12000km per jaar

Een optie is ook de volledige roetfilter er van tussen, softwarematig wissen en klaar.

Carrosserie - Garage - Velgen & Herstelling - Polieren & Reinigen - LED Upgrades

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 4 mei 2018, 23:00:48 »
Een optie is ook de volledige roetfilter er van tussen, softwarematig wissen en klaar.

Roetfilter verwijderen kost ook geld en ik hoorde van sommige garages dat ze 350 euro vragen om dat roetfilter weg
te schrijven, iets wat in tuningprogramma's vaak voor maar een kleine meerprijs word aangeboden. Echt goedkoop is
dat niet (om van de al vaker aangehaalde nadelen te zwijgen).

Weinig rijden: nu en dan laten regenereren en dan zal je nergens last van hebben. Maar als je alleen maar korte ritten
haalt en rijdt als een oude zak, ja, dan wordt het er niet beter op...

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2018, 06:45:26 »
Die producten zou ik er nooit in kappen als je geen problemen hebt. Gebruik die pas wanneer het nodig is, want sommige van die producten bij preventief gebruik kunnen meer mis doen dan goed doen.
Het product doet meer dan alleen de roetfilter kuisen, het reinigt ook ander elementen

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2018, 06:49:25 »
Heb ik gevragen aan een tuner en die vertelde dat het geen goed idee is met een euro 6 en er spijt van zou krijgen, {maar het zou kunnen}.

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2018, 07:03:52 »
Roetfilter verwijderen kost ook geld en ik hoorde van sommige garages dat ze 350 euro vragen om dat roetfilter weg
te schrijven, iets wat in tuningprogramma's vaak voor maar een kleine meerprijs word aangeboden. Echt goedkoop is
dat niet (om van de al vaker aangehaalde nadelen te zwijgen).

Weinig rijden: nu en dan laten regenereren en dan zal je nergens last van hebben. Maar als je alleen maar korte ritten
haalt en rijdt als een oude zak, ja, dan wordt het er niet beter op...
Alle waar kan ik nog harder rijden dan 70km per uur.
In 2017 heb ik 4 proces verbaal binnen omdat ik iets te hard gereden heb, het verkeer volgde,53x4.
inderdaad auto weg en met de bus en tram ,trein.
Maar kunnen de auto niet missen voor de caravan te trekken,overigs hebben nog een stads auto waar de de madam mee rijd hoor, daarom hebben wij ook zoweing km met de diesel auto.
Dus wij wagen het er op om, om de 3jaar een busje xenem

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 5 mei 2018, 07:31:41 »
Alle waar kan ik nog harder rijden dan 70km per uur.
In 2017 heb ik 4 proces verbaal binnen omdat ik iets te hard gereden heb, het verkeer volgde,53x4.
inderdaad auto weg en met de bus en tram ,trein.
Maar kunnen de auto niet missen voor de caravan te trekken,overigs hebben nog een stads auto waar de de madam mee rijd hoor, daarom hebben wij ook zoweing km met de diesel auto.
Dus wij wagen het er op om, om de 3jaar een busje xenem

Ik bedoelde niet dat je een oude zak bent, ik hanteerde de beschrijving over rijprofielen in het algemeen die wel heel erg sloom rijden, ;-)

Heeft ook niet te maken met snelheid. Gewoon nu en dan wanneer warm eens goed belasten. Een mengeling van warmte en flow van uitgaande lucht. Eens manueel in een lagere versnelling zetten en rijden met hoog toerental enz.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #14 Gepost op: 5 mei 2018, 18:22:44 »
No rules :)