Auteur Topic:  Ervaringen met Swissvax shield wax  (gelezen 522 keer)

Offline Nick1407

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Ervaringen met Swissvax shield wax
« Gepost op: 21 mei 2017, 16:05:43 »
Beste mede BB'ers,
Heeft er iemand van jullie ervaring met deze wax?
Ik heb op Carclean een topic gelezen, maar de meningen lopen er zo ver uiteen dat er kop noch staart aan te krijgen valt.
Niet alleen omtrent resultaten, maar ook de manieren waarop deze aangebracht dient te worden.

Zo is er iemand die beweert dat je na het aanbrengen van de eerste laag, de wagen best buiten rijdt en deze een paar uur in de volle zon kan laten drogen om hem daarna opnieuw binnen te rijden en de 2e laag aan te brengen... Dit zou de standtijd ten goede komen vanwege de teflon die erin zit!??

Ik heb hier toch mijn bedenkingen bij...
Enerzijds riskeer je toch extra contaminaties in een waxlaag die nog niet volledig uitgehard is?
Anderzijds vraag ik me af hoe het mogelijk is dat de zon een positief effect heeft op de standtijd van een wax?

Correct me if I am wrong!
Ik kijk al uit naar de antwoorden...

Offline de fijnen

• Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • only God can judge me
Re: Ervaringen met Swissvax shield wax
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2017, 18:14:25 »
Swissvax Schield is een topwax imo, ik heb deze ook in mijn collectie en naar mijn mening de beste wax met PTFE in.
als je de lak goed hebt voorbereid, met vb Af rejuvenate of de cleaner fluid van SV is het aanbrengen echt een fluitje van een cent.
smeer zeer makkelijk en goed, en omdat de samenstelling van de wax zeer zacht is kan je deze zeer dun en egaal aanbrengen.

Let op met forums, waar daar zitten serieuze vedetten op, dus laat u niks wijsmaken. en zeker die hollanders kunnen al eens raar uit de hoek komen na een stukje cake  :o
De temperatuur van de ruimte waar je de wax zal aanbrengen zal invloed hebben op tijd dat de wax nodig zal hebben om te curen.
maar een auto in de volle zon zetten om de wax te drogen ..... no comment! ik zou het althans nooit doen als je de kans hebt om dit in een binnenruimte aan te brengen.

Ik gebruik deze wax zesmaandelijks op een wagen van een klant, ik leg s'avonds een laagje, en laat deze zelfs de ganse nacht curen.
s'ochtends uitwrijven (zonder problemen, gaat echt snel en vlot) nadien breng ik een tweede laag aan. deze laat ik dan afhankelijk van de temperatuur 30 min tot 60 min curen.
tegen dat de wagen volledig in de wax is gezet, en je volledig rond bent kan je hem zachtjes uitbuffen.

Wat de meeste mensen afschrikt is de prijs, maar geloof me het resultaat is verbluffend, voor mij is dit product de combo van een sealant en wax in n.
je kan een andere PTFE wax gebruiken uiteraard die een 10 de minder kost dan de schield. MAAR je zal het verschil goed merken zowel in de stand tijd het aanbrengen en uit buffen.

grtz

BMW E46 - 318CI Coupe (Sold)
BMW E46 - 323CI Cabrio - ///3 Replica (Sold)
BMW F31 - 318 DA M-sport- Daily

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=50190.msg1277887#msg1277887

Detailers are like Tattoos....Good ones ain't cheap.....and cheap ones ain't good.......

Offline Pannenkoek

• Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2017, 20:00:39 »
De fijnen, je bent pro detailer? That comes very good out, zouden ze in Eigen Kweek zeggen.

Heb jij al de swissvax Utopia gebruikt? Als zevenderangs amateur durf ik niet direct 500 euri uitgeven aan een potje wax als het niet opmerkelijk superieur is.

Die swissvax shield: qua glans... Valt die te vergelijken met de onyx?

Offline Nick1407

• Warming Up
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2017, 22:06:46 »
@ de fijnen: Ik gebruik nu de eraser van carpro. Ik vermoed dat dit ook goed is? Of raad je toch echt die van AF if SV aan?
Wat met een cleaner / glaze? Ik dacht aan de dodo juice prime lite. Deze zou enorm veel glans en diepte toevoegen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Online Bananenman

• Roet es goed
  • Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2017, 23:43:25 »
Cleaner = onzuiverheden verwijderen / dit kan je ook door te polieren...
Glaze = opvulmiddel voor,lichte swirls alsook een product dat zeer veel glans toevoegt. Grote maar: glaze = geen bescherming...

Reader van CarPro is een goede ontvetter. Ikzelf ben eerder een fan van oldskool mrt een cleaner te werken dan met zo'n milde ontvetter.

Nanolex EX is wel al een goede ontvetter voor zo'n zaken...
E87 120d: Short shifter / Custom Downpipe / Stage 2

Honda VT500E: First bike / 35kw

Offline Nick1407

• Warming Up
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2017, 05:50:01 »
Cleaner = onzuiverheden verwijderen / dit kan je ook door te polieren...
Glaze = opvulmiddel voor,lichte swirls alsook een product dat zeer veel glans toevoegt. Grote maar: glaze = geen bescherming...

Reader van CarPro is een goede ontvetter. Ikzelf ben eerder een fan van oldskool mrt een cleaner te werken dan met zo'n milde ontvetter.

Nanolex EX is wel al een goede ontvetter voor zo'n zaken...

Ok. Als ik het goed begrijp is Eraser van carpro wel een goede ontvetter, maar niet echt een cleaner...

Ik weet dat een glaze; swirls ed verdoezelt, maar ik zou het enkel gebruiken voor de glans! Op een witte wagen is het nl heel moeilijk om een diepe wet look te verkrijgen.
Heeft dit geen nadelige effecten met betrekking tot de standtijd? Gezien deze olin toevoegt en de lak dan technisch gezien niet echt zuiver meer is?

Ik weet ook niet of de shield dit nodig heeft. Hij blijkt van nature uit al goed te glanzen.?

Offline de fijnen

• Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • only God can judge me
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2017, 11:58:00 »
De fijnen, je bent pro detailer? That comes very good out, zouden ze in Eigen Kweek zeggen.

Heb jij al de swissvax Utopia gebruikt? Als zevenderangs amateur durf ik niet direct 500 euri uitgeven aan een potje wax als het niet opmerkelijk superieur is.

Die swissvax shield: qua glans... Valt die te vergelijken met de onyx?

Utopia heb ik nog niet gebruikt, maar ik heb er al wel goede commentaren van gehoord.
Volgens mijn collega detailers zou deze wax de bescherming bieden van de shield, en de glans van de concorso bevatten 8)
natuurlijk 500 is wel een pak geld, maar de bescherming en glans van de utopia is wel fenomenaal.
ikzelf gebruik bijna geen wax meer, omdat ik meer voor coatings ben, natuurlijk omdat ik dan ook zeer weinig tijd heb om mijn eigen wagen properkes te houden.

je moet zelf uitmaken wat je het belangrijkste vind, de glans of de bescherming. dat zal je keuze vergemakkelijken.
Als je toch een waxboy bent, en enkel glans wil neem gewoon een goeje glaze en leg nadien Auto Finesse Illusion, dit is een show car wax die ook een superieure glans achterlaat. dit is budget vriendelijk. speelt budget geen rol neem dan voor de Concorso van Swissvax.

ga je voor een wax als bescherming, zonder twijfel de Schield. heb je snollen genoeg en wil je zowel glans als bescherming Utopia

De shield is een wax die perfect het ganse jaar door kan gebruikt worden, de Onyx daar in tegen is meer voor de zomermaanden en dus niet geschikt voor de winter omdat deze niet zout resistent is, het is wel een wax dat geschikt is voor alle types van lakken.
Qua glans ligt dat niet ver uit elkaar.

er zijn natuurlijk andere alternatieven dan wax die ook sublieme glans geven en de wagen beschermen waarvoor je geen pro moet zijn om deze aan te brengen.
BMW E46 - 318CI Coupe (Sold)
BMW E46 - 323CI Cabrio - ///3 Replica (Sold)
BMW F31 - 318 DA M-sport- Daily

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=50190.msg1277887#msg1277887

Detailers are like Tattoos....Good ones ain't cheap.....and cheap ones ain't good.......

Offline JanE46M3

• Warming Up
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2017, 16:07:30 »
Verdomd goei zeepkes, bestel die altijd op't internet  :gayfight:

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2017, 20:46:23 »
Interessant topic!

Weer bij geleerd!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline Nick1407

• Warming Up
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2017, 00:15:09 »
ikzelf gebruik bijna geen wax meer, omdat ik meer voor coatings ben, natuurlijk omdat ik dan ook zeer weinig tijd heb om mijn eigen wagen properkes te houden.
@ de fijnen: ik heb een en ander nagelezen en ik snap ook dat je niet voor een wax opteert, maar dit wil dan zeggen dat de finish ( staat van de lak ) tip top is alvorens een coating aan te brengen. Dit kan je toch onmogelijk behalen bij elke detail?? Soms is er; naar mijn bescheiden mening, geen ontkomen aan en dient er al wel eens voor een wax of sealant geopteerd te worden...
Zie ik dit juist?