Auteur Topic: [E9X] zetelwissel manueel naar elektrisch  (gelezen 609 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ronald.willems

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 42
[E9X] zetelwissel manueel naar elektrisch
« Gepost op: 17 maart 2017, 19:36:30 »
Hierbij ben ik op zoek naar iemand die mijn elektrische zetels kan monteren aan een (zacht) prijsje :)

Ik heb goedkoop een setje zetels kunnen kopen, maar ik was van de veronderstelling dat je de manuele gewoon kon wisselen met elektrische, blijkt niet zo....
Nu lees ik dat ik een extra voeding (12 volt) moet voorzien, maar heb geen idee hoe ik hieraan moet beginnen... Yep, ik kan mijn wielen omzetten en een filterke steken, maar daar stopt mijn kennis zowat :s

Kan er iemand dit voor mij doen? Of het uitleggen zodat iemand van 3 jaar het begrijpt?

Heb al een paar handleidingskes tegen gekomen, maar ik versta er geen jota van :)

Model van zetel dat nu in de wagen staat: (foto 1)
Stoffen versie met platte zit (het goedkoopste model)
Alles manueel instelbaar zonder zetelverwarming.

Model dat ik erin wil zetten: (foto 2)
Zwart leder sport model
zonder zetelverwarming, maar alles elektrisch instelbaar, en memory.
heeft ook een manuele onderbeensteun.

THX op voorhand!
320i E92
318d E46
316i E36

Offline Dilyra

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1920
Re: zetelwissel manueel naar elektrisch
« Reactie #1 Gepost op: 3 april 2017, 10:37:00 »
Ik zal even volgen of hier reactie op komt.

Ik wacht zelf om een lederen interieur aan te schaffen, aangezien ik ook met de wissel manueel --> elektrisch zit en ik er zelf geen hol van ken/kan.
BMW geschiedenis:BMW E90 318d(Sold), E93 320i(Sold), E60 525d(Sold), E61 525d(Sold), F11 520d(Sold), F07 535i(Sold), E92 320d(Sold). Heden -> E91 335Da (daily) 340 PK & 720 nm *If God doesn't drive BMW, then why is the sky white and blue?*

Offline R200TEG

  • Trade Count: (+3)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 211
  • Libertatem Defendimus
Re: zetelwissel manueel naar elektrisch
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2017, 13:55:03 »
is wel een beetje laat , maar toch.
Ik heb het al eens gedaan bij m'n ex E92, viel op zich goed mee, gewoon een kwestie van (per stoel) :
- 1 +12V kabel trekken naar uw zekeringenkast, best ene die permanent aanwezig is (nameten met Fluke)
- 1 Massakabel trekken
- K+D can kabels trekken (anders gaat de memoryfunctie niet werken), deze zijn die oranje en groene kabels in de wagen, kan je aftappen van je iDrive controller

dan eens kijken adhv een schema welke kabels er allemaal aanwezig zijn in de plug.

makkelijkste is als je reeds manuele zetels hebt met zetelverwarming, dan moet je geen extra +12V kabel trekken (enkel die 2 K+D kabeltjes)
als je vragen hebt, kan ik het wel specifieker uitleggen ook , er bestaan daar redelijk wat topics met fotos van :)
E90 318D 2008 - (sold)
E92 320D 2009 - (sold)
F20 125i 2015

Offline deneyer

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 293
Re: zetelwissel manueel naar elektrisch
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2017, 16:52:13 »
is wel een beetje laat , maar toch.
Ik heb het al eens gedaan bij m'n ex E92, viel op zich goed mee, gewoon een kwestie van (per stoel) :
- 1 +12V kabel trekken naar uw zekeringenkast, best ene die permanent aanwezig is (nameten met Fluke)
- 1 Massakabel trekken
- K+D can kabels trekken (anders gaat de memoryfunctie niet werken), deze zijn die oranje en groene kabels in de wagen, kan je aftappen van je iDrive controller

dan eens kijken adhv een schema welke kabels er allemaal aanwezig zijn in de plug.

makkelijkste is als je reeds manuele zetels hebt met zetelverwarming, dan moet je geen extra +12V kabel trekken (enkel die 2 K+D kabeltjes)
als je vragen hebt, kan ik het wel specifieker uitleggen ook , er bestaan daar redelijk wat topics met fotos van :)

Heb dit zelf ook gedaan bij mijn e87 ombouw van standaard zonder iets, naar volledig sport elek met zetelverwarming en lendesteun. Klopt maar als je elek lendensteun hebt ook mag je er nog 2 bij trekken een + en een -. De KCAN H en L is enkel bestuurderzijden, passagierzijde moet er 1 kabel naar de jbbf getroken worden. Ook moet er gecodeerd worden want de optiecode moet veranderd worden

Dus als je geen zetelverwarming hebt beide zijde met lendensteun  6 kabels bij trekken dus in totaal 12 kabels