Auteur Topic:  1988 - E30 - 328 i Fake M3 (E34 M5 Turbinevelgen)  (gelezen 28083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3866
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #60 Gepost op: 23 juni 2010, 21:13:40 »
Mooie foto's!  :thumbsup:

Offline beamerke325

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3863
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #61 Gepost op: 23 juni 2010, 23:46:45 »
 :respekt: knap werk geleverd  :thumbsup:
#bmwE64630icabrio

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #62 Gepost op: 26 juni 2010, 17:41:28 »
Dankje!!  :thumbsup:

Offline telecaster

  • Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 58
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #63 Gepost op: 8 juli 2010, 18:29:06 »
knap werk  :thumbsup:
ik ben ook iets dergelijks bezig,die bumperset waar heb je die van?
want veel zijn totaal niet passend

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #64 Gepost op: 8 juli 2010, 23:43:09 »
Die van mij waren ook totaal niet passend.   :P
Heb ze zelf passend gemaakt, wat trouwens best wel een drama was! ;)

Dus ik hoop voor je dat je goeie kunt vinden!

Offline Nostra

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6832
  • BRZ addict
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #65 Gepost op: 9 juli 2010, 11:59:29 »
 :drool:

knappe foto's

ik ben fan  :thumbsup:
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline telecaster

  • Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 58
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #66 Gepost op: 30 juli 2010, 20:40:20 »
Welke scharnieren voor de koffer heb je gebruikt?
De originele komen tegen het achter stijl aan.

Offline Anthony

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 510
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #67 Gepost op: 31 juli 2010, 17:23:02 »
Zonet even je volledige topic doorgelezen en ik kom gewoon woorden tekort....
Op zo'n leeftijd al zoiets verwezenlijken... :wow:  :bow:
Wat een prachtige machine man!!  :drool:
En met het nieuwe blok erin zal het nog zo leuk worden  >:D
Dit is eigenlijk ook een droom van mij om een 'wrak' om te bouwen tot een machine.
Jammer genoeg ontbreekt de kennis mij... :jpshakehead:
Proficiat en nog vele leuke kilometers toegewenst!

grtz Anthony

Offline Pieter

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1282
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #68 Gepost op: 2 augustus 2010, 08:15:05 »
Wreed schoon werk geleverd  :clap:  :drool:
VW Golf II 1.3l - Crashed  -  VW Golf III 1.9 tdi - Sold  -  Seat Leon 1.9 tdi - Sold  -  BMW E90 - 318d ---> Sold
BMW E61 - 525d - ///m-pack ---> http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=32013.0

Offline papachicco

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1321
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #69 Gepost op: 2 augustus 2010, 22:27:25 »
Dikke chapeau man :clap: heb 23j terug ook meegeholpen aan een  M3 rep op school, maar je kon die wel onderscheiden met de oem M3 aan de achterkofferklep :thumbdwn:
Oem of rep,dit hebben op je 18 en met eigen handen in elkaar gekneed(je moet het maar doen) :respekt:

Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 730
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #70 Gepost op: 5 augustus 2010, 09:20:14 »
Prachtig wat je ermee gedaan hebt !! Hoop dat je er veel geniet ( en bekijks ) mee hebt!

nu rijd ik met een e39 , ervoren met een e30 . als ik ooit centjes genoeg heb koop ik er mij nog eentje als 2de wagen :P

Welke kleur rood is dit juist?

grtz
-1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked)
-E39 520D 2000 (sold)
-E39 525D 2003 (sold)

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #71 Gepost op: 8 augustus 2010, 20:37:16 »
Bedankt nog voor de vele reacties!!  ;D

Deze kleur is Misano Red, bewust voor deze originele kleur gekozen, omdat hij gewoon het mooiste is.  :razz:

Over de kofferklepscharnieren..  ik heb de originele zelf aangepast, maar dit is niet ideaal! Best wel tobben geweest.
Ik denk dat de originele M3 scharnieren ook wel zouden passen, maar die kostte me 75 euro per stuk, dus toen dacht ik;  krijg wat, ik maak ze zelf wel!  :neener:  Maar ik denk dat ik ooit wel over ga stappen daarnaar. ;)

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #72 Gepost op: 14 augustus 2010, 17:30:04 »
Vorige week zaterdag thuis gekomen van een gigafantastische vakantie in Rimini.. !
En maandagavond ben ik maar meteen aan m'n auto begonnen! :P
M'n motor had ik er in een avond uit! Dus dat schoot lekker op..  ondanks dat het nog wat tegenzat enzo. :P

Verder nog wat onderdelen geregeld;

- nieuwe (andere) motorsteunen,
- carterpan van een E34 525d,
- versnellingsbak van een E36 325i,
- bekrachtigd stuurhuis van een E30 Touring
- uitlaat naar achteren, zonder einddemper van een E36 325i, incl kats!
- inlaatspruitstuk van een E36 325i (stuk dikker.. zal binnenkort foto's laten zien) die zit inmiddels op m'n blok!

Wat moet ik nog;

- Uitlaatspruitstuk, komt een spaghetti op!
- Einddemper

Verder nog genoeg dingen aan te passen, dus voorlopig werk zat!

Vandaag m'n versnellingsbak eronder uit gehaald, m'n uitlaat compleet er onderuit gehaad, stuurhuis er onderuit gehaald!
Kabelboom er compleet afgehaald.. en verder wat voorbereidend werk gedaan vooral, meten.. passen enz, om te kijken hoe ik uit ga komen. ;)

Ik hou jullie op de hoogte! En ik zal binnenkort wat pics maken. :)

Offline Jussi

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3801
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #73 Gepost op: 14 augustus 2010, 17:35:10 »
Dat klinkt allemaal niet slecht!  :)


Waarom heb je niet voor een E36 servo stuurhuis gekozen ipv dat van een E30? Dat heeft nl. veel minder omwentelingen nodig en het is ook nog eens veel couranter.
Sleep late, have fun, get wild, drink whisky, and drive fast on empty streets with nothing in mind except falling in love and not getting arrested.

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #74 Gepost op: 14 augustus 2010, 17:46:27 »
Klopt.. maar deze hadden we in de stelling liggen, het is voor mij niet eens 100% zeker dat het een E30 stuurhuis is. :)
Dus dat komt miss ooit nog wel, voorlopig even dit..  het kost mij allemaal genoeg!  :razz:

Offline beemer007

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 103
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #75 Gepost op: 15 augustus 2010, 08:50:45 »
dit hou ik in de gaten ze?

dacht ik een project had maar veel respect voor u man

grz wim
TIEF UND SEHR BREIT

Offline beemboy

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 63
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #76 Gepost op: 23 augustus 2010, 20:03:54 »
prachtige wagen!! respect!


Offline AzzKickr

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1034
  • Heresy grows from idleness
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #77 Gepost op: 25 augustus 2010, 00:53:38 »
WOOOW !!! Super man !!!!

Vet gave wagen ! En wat een skills jongen  :wow:
"When the clutch drops,
the bullshit stops."
///M Power
Wiseman once said: "He with little knowledge and shallow pockets should not buy old German sports car"

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #78 Gepost op: 26 augustus 2010, 22:41:29 »
Haha, thanks!!   :thumbsup:

Inmiddels weer hard bezig;

M'n nieuwe blokje,  in afwachting van m'n uitlaatspruitstuk nog..  en met de dikkere inlaat van een 325i.  ;D





Want deze inlaat komt eraf;



Drijfstanglagers maar meteen vervangen.   :clap:

En waar hij uiteindelijk in moet komen.   :thinking:





Meteen een bekrachtigd E36 stuurhuis erop.  :thumbsup:

We zijn nog lekker aan het hobby'en!!   :greddy:


Offline AzzKickr

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1034
  • Heresy grows from idleness
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #79 Gepost op: 26 augustus 2010, 23:25:50 »
 :off_topic: What the fuck is die oranje brede E36 op de achtergrond ?  :wow:

More info plsssssssssss !!!
"When the clutch drops,
the bullshit stops."
///M Power
Wiseman once said: "He with little knowledge and shallow pockets should not buy old German sports car"

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #80 Gepost op: 28 augustus 2010, 14:11:07 »
De EX race auto van m'n baas.  :razz:

http://flic.kr/p/5R2nVs

Offline Jussi

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3801
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #81 Gepost op: 28 augustus 2010, 15:28:06 »
Toch maar voor een E36 stuurhuis gegaan?  ;D
Sleep late, have fun, get wild, drink whisky, and drive fast on empty streets with nothing in mind except falling in love and not getting arrested.

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #82 Gepost op: 28 augustus 2010, 15:32:36 »
Haha, jep.  :neener:

Offline Jussi

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3801
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #83 Gepost op: 28 augustus 2010, 15:40:58 »
Hoe ga je dat eigenlijk allemaal regelen met die EWS?
Sleep late, have fun, get wild, drink whisky, and drive fast on empty streets with nothing in mind except falling in love and not getting arrested.

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #84 Gepost op: 28 augustus 2010, 16:04:12 »
Volgens mij moet dat helemaal geen problemen geven.  :razz:  Ik heb de DME van de motor, de ori kabelboom enz. alles compleet wat bij de motor hoorde!

Offline inno

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2779
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #85 Gepost op: 28 augustus 2010, 16:08:18 »
 :omg: wat een veranderingen, veel respect man. echt een superproject hier. :o
kben benieuwd wat het zal geven met het nieuwe blok ;D
succes nog ermee en keep up the good work :respekt:
 :thumbsup: :thumbsup:
Fuck Italian 'passion and soul', beemers have no mercy

http://www.bimmermeeting.be
*klik*

*klik*

Offline Jussi

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3801
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #86 Gepost op: 28 augustus 2010, 16:22:43 »
Volgens mij moet dat helemaal geen problemen geven.  :razz:  Ik heb de DME van de motor, de ori kabelboom enz. alles compleet wat bij de motor hoorde!


Ook de EWS-module?
Sleep late, have fun, get wild, drink whisky, and drive fast on empty streets with nothing in mind except falling in love and not getting arrested.

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #87 Gepost op: 28 augustus 2010, 17:38:11 »
Dankje Inno.  :D

De EWS module zit er niet bij volgens mij, want dat is toch van de sleutel..? 
Kun je dat niet omzeilen dan..?

Offline Jussi

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3801
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #88 Gepost op: 28 augustus 2010, 17:43:50 »
Ja de sleutel maar je hebt ook nog de module nodig. De EWS-module en DME zouden ook gesynchroniseerd moeten worden afhankelijk van welk type je hebt als de boel los is geweest. Maar aangezien je die module niet hebt ga je ook niet kunnen zeggen welk type het is.; :wiggleyes: Motorcomputer blokkeert de injectoren en ontsteking als er geen (of onjuist) EWS signaal is ontvangen.
 
Sleep late, have fun, get wild, drink whisky, and drive fast on empty streets with nothing in mind except falling in love and not getting arrested.

Offline Pony

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
Re: 1988 - E30 - Fake M3
« Reactie #89 Gepost op: 28 augustus 2010, 17:49:02 »
Hmm..  Dat zou inderdaad goed zo kunnen zijn!
Vanaf welk jaartal is dat zo dan..?  Want gewone M50'ers hebben dit toch nog niet?

Nja, zover ben ik nu nog niet dan! Maar uiteindelijk kan die dan niet starten.. zal ik eerst eens moeten uitzoeken of hij er bij zit, waar ik sterk over twijfel!  ;)