Auteur Topic:  automatische airco E46  (gelezen 4175 keer)

Offline Kristofm

• Trade Count: (0)
  • World Champion
automatische airco E46
« Gepost op: 14 september 2008, 23:27:45 »
Jow!

Mannen, ik zit met 'n probleempje. Ik zet mijne airco op 21c en dan begint hij gewoon keiard veel warmte te blazen onderaan en veel koude bovenaan. de blokjes geven ook aan dat hij redelijk veel aan het blazen is. Wat ik dan ook soms heb is dat hij gewoon volle bak staat maar ik voel gewoon nix...(dit is meestal als ik een tijdje aan het snorren ben) ik heb nu ook gehad dat ik op 27c zette en hij blies nog altijd massa's koude lucht.

de airco is al verscheidene keren binnen geweest, kooltjes motor vernieuwd, computer vernieuwd, nieuwe gas er op, binnen in de bmw voor volledig her te programmeren maar... het is nu nog altijd zo.

Iemand een idee? want ik ben het eigenlijk beu aan het worden om constant te zeggen dat dien airco nog niet klaar is... het is nog garantie

Offline tim85

• World Champion
Re: automatische airco E46
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2008, 01:33:07 »
Jow!

Mannen, ik zit met 'n probleempje. Ik zet mijne airco op 21c en dan begint hij gewoon keiard veel warmte te blazen onderaan en veel koude bovenaan. de blokjes geven ook aan dat hij redelijk veel aan het blazen is. Wat ik dan ook soms heb is dat hij gewoon volle bak staat maar ik voel gewoon nix...(dit is meestal als ik een tijdje aan het snorren ben) ik heb nu ook gehad dat ik op 27c zette en hij blies nog altijd massa's koude lucht.

de airco is al verscheidene keren binnen geweest, kooltjes motor vernieuwd, computer vernieuwd, nieuwe gas er op, binnen in de bmw voor volledig her te programmeren maar... het is nu nog altijd zo.

Iemand een idee? want ik ben het eigenlijk beu aan het worden om constant te zeggen dat dien airco nog niet klaar is... het is nog garantie

n van uw servomotortjes voor de klepbediening die defect is , bedieningsunit zelf?

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2008, 17:28:36 »
is dat niet , heuh, die nokkenschakelaar, trappenschakelaar? or whatever it's name is  ::) wat defect is?
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Kristofm

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2008, 20:53:56 »
oh, ik weet het niet hoor... alles hebben ze gecontroleerd of het apart werkt en alles werkt apart. maar blijkbaar niet in samenspraak met alles...

Offline acs3

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2008, 17:42:09 »
ik heb ook een dergelijk probleem maar meestal alleen als ik langere afstanden rijdt met de auto.

in de winter bv, ik zet verwarming op 22. en dan opeens begint die volle bak koude lucht te blazen terwijl die ervoor perfect 22 graden aan hield. het enige wat dan helpt is de airco volledig afleggen voor +-1 min an dan terug opzetten en dan werkt die weer een hele tijd normaal ik heb er ook al naar zitten zoeken maar vindt niks.

in de zomer is het net andersom, ik zet airco op maar dan koelt die precies niet genoeg. airco gas is ok, heb ik zelf al meerdere keren zelf vacum getrokken en nieuw gas op gestoken dus daar kan het zeker niet aan liggen.

Offline bmwkuh

• Medewerker
  • Trade Count: (+5)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2008, 18:14:29 »
Er is zoiets als een kachelweerstand deze zou ook wel eens defect kunnen zijn.
Check onderstaande:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=239328

Offline Kristofm

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2008, 23:33:37 »
vandaag terug naar de garage geweest en hij is bij BMW volledig gemeten, getest,...

Blijkt nu als ik gewoon de middenste 2 luchtgaten afleg (die waar je kan kiezen tussen warm en koud) is het gedaan en werkt hij terug perfect.

Dus laat ik deze gewoon af en zie hoe het evolueer. Hopelijk krijg ik dan ook neit meer het probleem dat hij aangeeft dat hij volle bak staat te blazen terwijl ik niets voel.

Offline Mat

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 18 september 2008, 21:16:06 »
vandaag terug naar de garage geweest en hij is bij BMW volledig gemeten, getest,...

Blijkt nu als ik gewoon de middenste 2 luchtgaten afleg (die waar je kan kiezen tussen warm en koud) is het gedaan en werkt hij terug perfect.

Dus laat ik deze gewoon af en zie hoe het evolueer. Hopelijk krijg ik dan ook neit meer het probleem dat hij aangeeft dat hij volle bak staat te blazen terwijl ik niets voel.

Laat je zekeringen eens controleren makker ! Ik spreek uit ervaring, je ziet hem zogezegd vollen bak blazen maar je voelt er niets van ... gewoon zekeringen laten controleren erachter.  Ik heb ze laten veranderen en die werkte terug perfect !

Offline BosaBoss

• Pole Position
« Reactie #8 Gepost op: 18 september 2008, 21:29:49 »

Heh. Kan toch niet zijn dat je die middenste roosters altijd moet gesloten houden om een goed werkende airco te hebben. Zit er geen vuil voor je binnentemperatuursensor of misschien is hij stuk?

Eindtrap (weerstand) kan het zijn, maar dan merk je dat hij hapert (stiller-harder-stiller-harder-...) als je hem van manueel naar automatisch zet of omgekeerd.

Volgende waar ik aan denk is de temp.sensor van de verdamper.

Dat zijn echter dingen die ze in de garage hadden moeten zien tijdens het testen/meten.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2008, 21:35:19 door BosaBoss »

Offline Kristofm

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2008, 00:36:56 »
mmm.

nu werkt hij weer niet zoals het moet...

hij heeft nu aan dat hij volle bak blaast, maareuh, ik voel nix ???

zou dan mss toch die eindtrap/zekeringen of sensor zijn?

maandag nog maar eens terug gaan >:(

Offline Mat

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2008, 13:15:44 »
mmm.

nu werkt hij weer niet zoals het moet...

hij heeft nu aan dat hij volle bak blaast, maareuh, ik voel nix ???

zou dan mss toch die eindtrap/zekeringen of sensor zijn?

maandag nog maar eens terug gaan >:(

Ik spreek uit ervaring, bij mij waren het die zekeringen , dat opnieuw gestoken en alles was terug goed  ;)

Offline Kristofm

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2008, 20:20:41 »
Man man man man, ik heb dus nu heel het topic geprint en aan m'n garagist gegeven, is ondertussen weer binnen geweest en...

nog altijd hetzelfde ::)

zijn die airco's dan echt zo'n broldingen?

dan zegt hij me: tis de eerste keer dat ik er problemen mee heb...

Offline Kristofm

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 25 november 2008, 23:21:16 »
Opgelost!! bleek nu een meetstiftje te zijn onder aan mijn pedalen :thinking:

Nu regent het wel binnen :wiggleyes:

Offline Humpus

• Warming Up
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2017, 07:29:50 »
Ter referentie: hij bedoelt dus de final stage resistor aka egel die aan de passagierskant zit:

Offline Kristofm

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 29 augustus 2017, 23:37:12 »
Idd. is ook al een tijdje geleden  :greddy: