Auteur Topic: [ALG] Logo/reclame verwijderen  (gelezen 311 keer)

Offline restunknown

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[ALG] Logo/reclame verwijderen
« Gepost op: 11 oktober 2017, 18:44:07 »
Ik heb een wagen bij Van Osch gekocht. Bij aankoop vergeten te melden dat ik het logo dat ze er standaard op plakken niet wou en bij afhaling eigenlijk ook niet opgelet, maar ik zit er nu mee.

Het is niet dat ik geen reclame wil maken, ik ben tevreden over hun service, maar 1: ik wil een zo clean mogelijke auto en 2: het staat er al in het groot op de nummerplaathouder op.

Hoe kan ik het best verwijderen zonder sporen achter te laten?
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 07:37:19 door dadoke »

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: Van Osch logo verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2017, 19:17:06 »
Vermoedelijk zelfde als de andere plak logo's van de merken:

Warm maken, Visdraad erachter gaan en zo losmaken.

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2017, 03:16:28 »
Inderdaad gewoon warm maken (een goede haardroger volstaat) en de resten even opkuisen en klaar
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2017, 05:33:45 »
Inderdaad gewoon warm maken en eraf trekken,de resten dan met stickerverwijderaar opkuisen.Of het gewoon aan hun zelf vragen de eerstvolgende keer dat je wagen binnengaat voor onderhoud/herstelling.Met visdraad erachter zal moeilijk gaan,tegenwoordig zijn dit geen echte plaklogo's meer zoals de typeaanduiding maar een sticker.

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2017, 06:10:43 »
Eigenlijk ben ik zelfs van mening dat men dit aan de klant moet vragen of het mag want er zijn tegenwoordig meer en meer mensen die de wagen liefst sticker vrij hebben.
Vanaf mijn eerste auto die ik ooit heb aangekocht tot op heden heb ik altijd aangegeven aan de garage of dealers dat indien ze er hun sticker of logo willen opplakken, ze dit eerst dienen te vragen.
Iemand iets vragen heeft nog nooit iemand geschaad.

Online BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2017, 06:31:30 »
Eigenlijk ben ik zelfs van mening dat men dit aan de klant moet vragen of het mag want er zijn tegenwoordig meer en meer mensen die de wagen liefst sticker vrij hebben.
Vanaf mijn eerste auto die ik ooit heb aangekocht tot op heden heb ik altijd aangegeven aan de garage of dealers dat indien ze er hun sticker of logo willen opplakken, ze dit eerst dienen te vragen.
Iemand iets vragen heeft nog nooit iemand geschaad.
+ 1
E81 116i sapphire schwarz
Suzuki GSX 1400 "The Bull"
Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Logo/reclame verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2017, 09:05:48 »
Ik heb ook zo een irritante sticker. Maar... lost stickerverwijderaar de vernis niet op? Ruikt nogal behoorlijk solventachtig.

Nu, sommigen hebben echt wel een behoorlijk en lelijk logo. Als ik in onze contreien al eens een auto zie met het massieve logo “DaVo” zie passeren... Of “VA”, of “vo”... Dealers met behoorlijke profileringsdrang...

Bij Monserez vind ik het logo met een klein grilletje erboven nog niet zo afgrijselijk. Bij dejonckheere was het gewoon de naam in Bmw helvetica lettertype, maar daar zetten ze het bij mij niet op de koffer, maar op het spatbord, aan weerszijden!! Kleien had toen geen nut, ik heb het er nooit van gekregen, helaas. Ik had bvb wel gevraagd op geen typeaanduiding op de koffer. Dat was een optie en ik denk dat het toch een paar tientallen euri was daarvoor.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 09:09:05 door Pannenkoek »

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
Re: Logo/reclame verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2017, 03:41:02 »
Men kan een wagen badge loos kopen/bestellen en deze krijgt men dan af fabriek dus ook zonder badges.
Als dus de verkoper voor u zo een bestelbon moet opmaken zou hij al eens even moeten nadenken dat de koper in kwestie een zo clean mogelijke wagen wilt op dat gebied.
Dan moeten ze er niet zomaar uit eigen beweging en vooral zonder dit te vragen aan de klant een sticker of logo gaan opplakken dat die bewuste wagen van bij hun komt.
Eigenlijk is dit een vorm van reclame voor hun concessie en aangezien mijn wagen geen rijdend reclamebord is duw ik hun met deze feiten op de neus en kunnen ze maken dat het er terug af is als ze het er toch opgeplakt hebben.
Juist is juist, zo simpel is dat bij mij.

Het bedrijf dat hier bij mij nieuwe ramen, deuren en rolluikasten geplaatst heeft plakt ook op iedere rolluikkast hun sticker met naam en bedrijfsgegevens.
Ik had aangegeven in de tijd dat ik dit niet wou. De baas kwam toen met het voorstel af dat als het wel mocht, ik een korting van 1.100 Euro kreeg wat niet niks is.
Hier ben ik dan uiteraard op ingegaan en die extra korting mooi binnengehaald. Zo hoort het in principe te zijn en is gewoonweg niet meer als juist dat als zij denken dat ze er voordeel uit halen dat ze er iets voor in de plaats doen.