Auteur Topic:  2014 Renault Megane 3 RS CUP Wit Nacre  (gelezen 2185 keer)

Offline gfk807

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2014 Renault Megane 3 RS CUP Wit Nacre
« Reactie #60 Gepost op: 25 september 2017, 18:28:36 »
Knapper kan altijd  :gayfight: en goedkoper zeker :toofunny:

Kleur is kleur he....kost geen € meer toch als je ze laat spuiten ?  :iono:

Offline BMWalpina

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #61 Gepost op: 25 september 2017, 18:52:53 »
Kleur is kleur he....kost geen € meer toch als je ze laat spuiten ?  :iono:

Gij denkt da  :greddy: hangt af van wa ge neemt he. Brons gewoon of brons metalic  :gayfight:
Megane RS 2014 Ph3

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #62 Gepost op: 25 september 2017, 18:56:17 »
Downpipe, intercooler, turbo,injectoren en remap? En enige wa daar redelijk snel aan is, is de vermindering van u budget:D

Stock vermogen met kw clubsport en semi' s, daar zou ik mijn eerste geld aan geven. tegen dat je dan op bv de ring op je max zit zal er wel genoeg gespaard zijn om die aangehaalde aanpassingen te doen en het torque steer op stage 3 te brengen:p

Nee ik vind er persoonlijk veel meer aan om  op stock vermogen alles eruit te kunnen halen, dan met 100pk extra elke bocht uit te patineren en een grotere kans op stukken(van de aandrijving) te hebben. Maar tis u wagen en ge doet er mee wa ge wilt uiteraard, veel plezier gewenst alvast!

We doen alles op het gemak met deze hoor  8)
Zou er graag langer geniet van hebben, de Alpina was ik snel beu :P
De meeste die ik ken rijden stage 2 rond op de baan en/of circuit en ze zeggen dat het perfect is , maar iets meer mag zijn...
Dus we zien wel op het gemak.
Ik ga eerst nog preventief de motorsteunen laten verstevigen , samen met de downpipe en forge dumpvalve. Aangezien de downpipe in de geburen zit van die steunen en je er toch al veel voor moet demonteren om deze te veranderen
Die worden preventief verzwaard als je er erg sportief mee rijd en veel optrekt en doet.
Megane RS 2014 Ph3

Offline M3-Castrol

• World Champion
« Reactie #63 Gepost op: 25 september 2017, 21:32:20 »
Knappe RS  :thumbsup:

Hier ga je bakken plezier aan beleven....
Heb zelf een 2014 facelift 265 PK gehad en nadien een 2013 RB7, massa's plezier om mee te rijden en baanligging is echt top vind ik.

Beiden hadden rond 300/305 pk, beiden remap bij BR.
De facelift 2014 had wel een Milltek downpipe, en das toch wel een merkbaar verschil hoor!
Voelt sneller met de downpipe.
Heb met enkele RS gereden die standaard stonden en er zit toch wel verschil op met  een stage 1 RS.

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #64 Gepost op: 25 september 2017, 21:36:10 »
Knappe RS  :thumbsup:

Hier ga je bakken plezier aan beleven....
Heb zelf een 2014 facelift 265 PK gehad en nadien een 2013 RB7, massa's plezier om mee te rijden en baanligging is echt top vind ik.

Beiden hadden rond 300/305 pk, beiden remap bij BR.
De facelift 2014 had wel een Milltek downpipe, en das toch wel een merkbaar verschil hoor!
Voelt sneller met de downpipe.
Heb met enkele RS gereden die standaard stonden en er zit toch wel verschil op met  een stage 1 RS.
Thx!

Ik heb er nu al hopen plezier mee! Genieten dat die zich gewoon los door die snelle bochten trekt zonder een vin of knik te geven!
Idd is zeker leuk met downpipe en MSD. Dan knalt die ook lekker en geeft weer extra fun!
De meeste die ik ken rijden op stage 2 rond rond de 320 325pk. Die zeggen dat die eig niet meer moet hebben voor op de baan. Voor circuit mag het iets harder nog voor snelle circuits dan

Maar is Zowiezo dikke fun wagen! Nog geen seconde spijt gehad van de aankoop!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Megane RS 2014 Ph3

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
« Reactie #65 Gepost op: 26 september 2017, 07:50:38 »
Downpipe, intercooler, turbo,injectoren en remap? En enige wa daar redelijk snel aan is, is de vermindering van u budget:D

Stock vermogen met kw clubsport en semi' s, daar zou ik mijn eerste geld aan geven. tegen dat je dan op bv de ring op je max zit zal er wel genoeg gespaard zijn om die aangehaalde aanpassingen te doen en het torque steer op stage 3 te brengen:p

Nee ik vind er persoonlijk veel meer aan om  op stock vermogen alles eruit te kunnen halen, dan met 100pk extra elke bocht uit te patineren en een grotere kans op stukken(van de aandrijving) te hebben. Maar tis u wagen en ge doet er mee wa ge wilt uiteraard, veel plezier gewenst alvast!
Eens!
Onlangs gereden met een stage 1 RS. Ondanks het feit dat die een LSD heeft, stoorde ik mij mateloos aan die torque steer. Zeker als het wegdek wat oneffen is, gaat dat stuur alle kanten op bij volgas. Die kist gaf me 0,0 vertrouwen.

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #66 Gepost op: 26 september 2017, 08:16:37 »
Eens!
Onlangs gereden met een stage 1 RS. Ondanks het feit dat die een LSD heeft, stoorde ik mij mateloos aan die torque steer. Zeker als het wegdek wat oneffen is, gaat dat stuur alle kanten op bij volgas. Die kist gaf me 0,0 vertrouwen.

Hangt af van welke banden eronder zitten.. continental sportcontact 5p is nix waard onder deze
Megane RS 2014 Ph3

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #67 Gepost op: 26 september 2017, 08:16:42 »
Probleem is ook dat bij het mappen de andere computer(s) die voor de tractie zorgen niet worden aangepast aan het hogere vermogen, vandaar dus de torque steer en toestanden.

Stel dat ik een Megane Rs zou kopen (en die gedachten spelen door men hoofd al een tijdje) zou ik die gewoon verbeteren qua wegligging, niet qua vermogen, want dat hebben ze al genoeg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #68 Gepost op: 26 september 2017, 08:19:06 »
Probleem is ook dat bij het mappen de andere computer(s) die voor de tractie zorgen niet worden aangepast aan het hogere vermogen, vandaar dus de torque steer en toestanden.

Stel dat ik een Megane Rs zou kopen (en die gedachten spelen door men hoofd al een tijdje) zou ik die gewoon verbeteren qua wegligging, niet qua vermogen, want dat hebben ze al genoeg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Da had ik al van Bram gehoord ;-)wegligging zijn ze al goed, maar beter kan altijd

Kw clubsport zal er zeker komen met Raeder Motorsport setup

Megane RS 2014 Ph3

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #69 Gepost op: 27 september 2017, 07:36:08 »
Maandag had ik nieuwe centercaps besteld voor mijn 2de set wielen. Op de ene waren het RS centercaps en op de andere die met Renault logo voor RS wielen.
Dus heb ik 5 centercaps besteld met RS logo. Viel bijna achterover van de prijs 😂🙈

137€ 😱

Ze zijn toegekomen, straks erom 😎

Megane RS 2014 Ph3

Offline gfk807

• World Champion
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #70 Gepost op: 27 september 2017, 08:30:25 »
Maandag had ik nieuwe centercaps besteld voor mijn 2de set wielen. Op de ene waren het RS centercaps en op de andere die met Renault logo voor RS wielen.
Dus heb ik 5 centercaps besteld met RS logo. Viel bijna achterover van de prijs 😂🙈

137€ 😱

Wat dacht je " verdoemme nu hebben ze maar één besteld ipv 5 ! " met de Alpina prijzen nog in je achterhoofd.

>:D

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #71 Gepost op: 27 september 2017, 08:32:17 »
Wat dacht je " verdoemme nu hebben ze maar één besteld ipv 5 ! " met de Alpina prijzen nog in je achterhoofd.

>:D
Phaha , ja Alpina was ook best duur voor exclusieve parts maar dit vond ik er toch lichtjes over 😂🙈

Megane RS 2014 Ph3

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #72 Gepost op: 28 september 2017, 21:41:16 »
 De centercaps liggen klaar voor als de wielen binnenkort gespoten zijn. Deze heb ik deze week klaar gezet om te spuiten :-)

Dan daarna mijn stuk in de bumper in het hoogglans zwart gewrapped. Dit was voordien gewoon in pvc zwart, staat gewoon veel mooier in hoogglans zwart. Nog geen foto nu die geplaatst is..
Was best een leuk werkje voor de eerste keer met 3M wrapfolie en warme lucht blazer te werken. Met al die golvingen van dat onderdeel :-) Was nog best vlot gegaan vond ik

Megane RS 2014 Ph3

Offline M3-Castrol

• World Champion
« Reactie #73 Gepost op: 28 september 2017, 23:20:22 »
Knap werk...
Benieuwd naar de wielen.  8)

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #74 Gepost op: 3 oktober 2017, 20:13:24 »
Ik heb net een bestelling gedaan bij Dixie vanop AW forum :-)

- GT Performance downpipe
- MSD ( Mid Silencer Delete , middendemper delete kit )
- BMC vervangende inleg luchtfilter

Sneller dan verwacht  :gayfight: :bump: :wiggleyes:
Megane RS 2014 Ph3

Offline Michiel.

• Pole Position
« Reactie #75 Gepost op: 3 oktober 2017, 21:15:53 »
De dixie is de man dat je nodig hebt ! 😁

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #76 Gepost op: 3 oktober 2017, 21:25:49 »
De dixie is de man dat je nodig hebt ! 😁

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Idd!! Zowiezo

Later worden nog de motorsteunen verandert door stevigere exemplaren :-)
Eerst wil ik wat meer sound , relatief goedkoop en kan ik me mee amuseren tot de rest gedaan is :-)
Megane RS 2014 Ph3

Offline Michiel.

• Pole Position
« Reactie #77 Gepost op: 4 oktober 2017, 13:36:06 »
Vergeet ook de bout waarmee de versnellingsbaksteun vast staat niet te veranderen, deze durven nog al wel is afbreken.
Vraag dat maar is na aan Dixie.

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #78 Gepost op: 4 oktober 2017, 14:36:11 »
Vergeet ook de bout waarmee de versnellingsbaksteun vast staat niet te veranderen, deze durven nog al wel is afbreken.
Vraag dat maar is na aan Dixie.

Word ook gedaan  :razz:
Megane RS 2014 Ph3

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #79 Gepost op: 8 oktober 2017, 11:02:05 »
Net nog een Forge Dumpvalve bij besteld bij Dixie :-)  :drool:

De keer erna volgen de motorsteunen en steun van de boite om te verzwaren  :bump:
Megane RS 2014 Ph3

Offline marijn

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #80 Gepost op: 10 oktober 2017, 18:16:29 »
Mooie aankoop! :thumbsup:

Ik zit momenteel ook met stage 2 rond te rijden op mijn megane rs

Forge intercooler, Forge Dump Valve en Volledige Milltek

Ik zou hem toch ook niet meer stock willen hebben. Dat vermogen dat plots veel te snel wegvalt als hij stock staat in hoge toeren stoorde ik mij gigantisch aan. Dat is nu echt een pak beter met die remap waardoor je toch iets langer kunt doortrekken en dan heb je dat gevoel echt veel minder hard.. en ik vind dat het vermogen ook nog altijd wel mooi lineair verloopt.

@Boin heb je in de sportstand gereden met ESP aan of uit? Als je met de ESP volledig uit gaat rondrijden heeft die dat niet meer naar mijn mening. Als mijn wagen warm staat rijd ik standaard zo rond want ik denk dat ik weet welk gevoel je voorhebt en dat is echt hatelijk!

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • World Champion
« Reactie #81 Gepost op: 10 oktober 2017, 19:40:06 »
Mooie aankoop! :thumbsup:

Ik zit momenteel ook met stage 2 rond te rijden op mijn megane rs

Forge intercooler, Forge Dump Valve en Volledige Milltek

Ik zou hem toch ook niet meer stock willen hebben. Dat vermogen dat plots veel te snel wegvalt als hij stock staat in hoge toeren stoorde ik mij gigantisch aan. Dat is nu echt een pak beter met die remap waardoor je toch iets langer kunt doortrekken en dan heb je dat gevoel echt veel minder hard.. en ik vind dat het vermogen ook nog altijd wel mooi lineair verloopt.

@Boin heb je in de sportstand gereden met ESP aan of uit? Als je met de ESP volledig uit gaat rondrijden heeft die dat niet meer naar mijn mening. Als mijn wagen warm staat rijd ik standaard zo rond want ik denk dat ik weet welk gevoel je voorhebt en dat is echt hatelijk!
Dat was een auto van een klant, dus heb niet aan de knopjes zitten prutsen.
Het waren niet de wielen die doorslipten, maar ook gwn op hogere snelheid, vanaf je wat vermogen vraagt op oneffen wegdek (vooral die boerenwegen die bol liggen int midden) wou die voorkant alle richtingen uitgaan behalve rechtdoor.

Offline marijn

• World Champion
« Reactie #82 Gepost op: 10 oktober 2017, 21:58:02 »
Ja gewoon de sportstand opzetten en esp volledig uit en dan heb ik daar geen last van.

Knopje staat links van het stuur in het dash(driehoekje met slippend autotje) en dat een paar seconde inhouden.

Ge gaat zien dan rijdt dat echt veel beter! Dat scheef trekken is om zot van te worden 😂 precies of ge niet kunt autorijden :s maar wat dat juist is weet ik niet. Daarmee standaard sportstand en esp uit als die warm staat bij mij.

Offline Geert

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #83 Gepost op: 10 oktober 2017, 23:31:49 »
Toch even mijn mening delen hier ^-^

Jullie hebben het allemaal over stage 1 (en zelfs 2) Megane RS.
Ik heb het hier nog wel ergens geschreven maar daar doe je in mijn ogen die auto meer kwaad dan goed mee...
Zelf heb ik wel de allerlaatste motorversie (273) maar op die blokken (250/265/273) zit amper verschil, dat vermogen dat plots weg valt.. gek.. trekt van begin tot eind in één ruk door, tot tegen de begrenzer.. ik heb zelfs het gevoel dat er boven de 5000 rpm nog wat extra leven bij komt.
Op welke banden is dat gevoel? Semi's op straat en slechte wegen.. dan heb ik in andere auto's ook het stuur al goed moeten vast houden of ik zat letterlijk naast de baan.
Met mijn 18" waar ik op rij, met Michelin Pilot Sport is er nagenoeg geen torque steering of scheeftrekken te bespeuren.. beide handjes wel mooi opt stuur houden bij stevig rijden maar in welke auto doe je dat niet als het snel begint te gaan.
Maar nogmaals, full stock dus... en beter ga je hem nooit niet maken, en sneller ben je er duidelijk ook niet mee.

Mij geeft hij bakken vertrouwen, heel stabiel en massa's grip.
Pk's zijn bijlange niet alles, ik zal het wel met minder doen..  maar wel effectief alles kunnen gebruiken wat er in zit 8)
Andere ophanging ben ik wel benieuwd naar wat dat nog doet met deze wagen..
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 23:43:01 door Geert »
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Megane RS CUP 275

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #84 Gepost op: 11 oktober 2017, 06:11:12 »
Ja gewoon de sportstand opzetten en esp volledig uit en dan heb ik daar geen last van.

Knopje staat links van het stuur in het dash(driehoekje met slippend autotje) en dat een paar seconde inhouden.

Ge gaat zien dan rijdt dat echt veel beter! Dat scheef trekken is om zot van te worden 😂 precies of ge niet kunt autorijden :s maar wat dat juist is weet ik niet. Daarmee standaard sportstand en esp uit als die warm staat bij mij.

Dan kan je evengoed in de race stand zetten he , dat doe ik dan als die warm staat.
1x duwen is sport
1x blijven duwen tot die verspringt is race bij mij :-)

Megane RS 2014 Ph3

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • World Champion
« Reactie #85 Gepost op: 11 oktober 2017, 07:11:30 »

Ik heb het hier nog wel ergens geschreven maar daar doe je in mijn ogen die auto meer kwaad dan goed mee...
Zelf heb ik wel de allerlaatste motorversie (273) maar op die blokken (250/265/273) zit amper verschil, dat vermogen dat plots weg valt.. gek.. trekt van begin tot eind in één ruk door, tot tegen de begrenzer.. ik heb zelfs het gevoel dat er boven de 5000 rpm nog wat extra leven bij komt.
Op welke banden is dat gevoel? Semi's op straat en slechte wegen.. dan heb ik in andere auto's ook het stuur al goed moeten vast houden of ik zat letterlijk naast de baan.
Met mijn 18" waar ik op rij, met Michelin Pilot Sport is er nagenoeg geen torque steering of scheeftrekken te bespeuren.. beide handjes wel mooi opt stuur houden bij stevig rijden maar in welke auto doe je dat niet als het snel begint te gaan.
Maar nogmaals, full stock dus... en beter ga je hem nooit niet maken, en sneller ben je er duidelijk ook niet mee.

Pk's zijn bijlange niet alles, ik zal het wel met minder doen..  maar wel effectief alles kunnen gebruiken wat er in zit 8)
Die kar reed ook op PSS. Dat scheef trekken had ie al bij halfgas, ik had er al eens mee gereden en dacht toen dat het aan de uitlijning lag. Hij heeft die bij de bandencentrale laten uitlijnen, maar nog hetzelfde. Ofwel is er ergens een demper foetsie, of ze hebben hun werk niet goed gedaan.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #86 Gepost op: 11 oktober 2017, 07:12:18 »

Dit, I miss that car :(
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #87 Gepost op: 17 oktober 2017, 05:28:35 »
Nog wat kleins aangepast dit weekend :-)
Vond dat het Chrome sierstuk wat verloren liep

Megane RS 2014 Ph3

Offline marijn

• World Champion
« Reactie #88 Gepost op: 17 oktober 2017, 08:41:04 »
Is dat een ander stukje of heb je dat gewrapt? Ik zie dat wel graag :thumbsup:

Offline BMWalpina

• World Champion